Innkalling og saksliste er godkjent.
Endring rekkefølge saksliste: 102, 103, 104, 105, 115 (pkt. 1 og 2), 109, 106, 116, 107-115/22.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte - 15.06.2022 er godkjent.
Møteprotokoll frå møte - 15.06.2022 vert godkjent, samrøystes.
Meldinga er teke til orientering
Ingrid Fjeldsbø-H sette fram følgjande merknad:
Gjeld DS-sak 683/22 "Løyve til oppføring av terrenginngrep, mur og planering - gbnr 99/4 Våge (Vågseidet). Ber om at utvalget får ein status/oppdatering på denne delegerte saka i neste møte.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Meldinga er teke til orientering
Ingen merknader, samrøystes.
Tiltakshavars klage på avslag vert ikkje teke til følgje. Avslag på søknad om dispensasjon frå plan- og bygningslova (pbl.) §1-8 og LNF-føremålet, samt avslag på søknad om oppføring av naust vert ståande. Avslaget er datert 15.03.2022.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova (pbl.) §§19-2 og 1-6.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen vert ikkje teke til følgje og vedtak i sak 21/8553, datert 27.04.2022, om avslag på søknad om dispensasjon frå arealføremålet LNF samt søknad om løyve til frådeling av tomt til fritidsbustad - gbnr 351/13 Landsvik, vert sendt Statsforvaltaren i Vestland for endeleg avgjerd.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
APM utset saka og ber om meir informasjon for å få svar på konkrete spørsmål frå dei instanser/fagmiljøa som har laga planen.
Utvalet var på 5 synfaringar i saka før møtet tok til.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
APM utset saka og ber om meir informasjon for å få svar på konkrete spørsmål frå dei instanser/fagmiljøa som har laga planen.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
APM utset saka og ber om synfaring.
Jogeir Romarheim-Krf bad om vurdering av sin habilitet, jf. forvaltningsloven § 66, 2. ledd. Utvalet erklærte han samrøystes som inhabil, vara Astrid Aarhus Byrknes-Krf møtte i hans stad.
Framlegg frå Vigdis Villanger-Sp:
APM utset saka og ber om synfaring.
Framlegget vart vedteke med 8 røyster (Astrid A. Byrknes-Krf, Malin Andvik-Krf, Anne Grete Eide-Ap, Maria Færø-Uavh, Vigdis Villanger-Sp, Sveinung Toft-V, Heine Fyllingsnes-H, Ingrid Fjeldsbø-H)
Klagen vert tatt til følgje og vedtak i sak 21/7337, datert 24.04.2022, om avslag på søknad om dispensasjon frå plankravet og krav til gesimshøgd i ppl.§ 29-4 for oppføring av tomannsbustad- Gbnr 137/765 Alver, vert gjort om.
Med heimel i pbl.§19-2 vert det gjeve dispensasjon frå plankrav og krav til gesimshøgd for oppføring av tomannsbustad.
Grunngjeving:
Eigedomen ligg i uregulert område innafor det som i KDP Knarvik-Alversund med Alverstraumen 2019-2031 er avsett til bustader.
Utgangspunktet for unntak frå krav om reguleringsplan i KDP 2.2.1 er at det er 7 vilkår som må vera oppfylt for at unntaket skal komme til anvending.
Følgjande kriteriar må vera stetta:
1.Tiltaket er i tråd med kommuneplanen sine føresegner og retningslinjer: Vilkåret er stetta, då det i unntak frå krav opnar det opp for inntil to einingar og er såleis i orden i hht bruk og størrelse areal (tomten vil vera 1088m2)
2.Tiltaket fører ikkje til ei vesentleg auke i miljøbelastninga for omjevnadane i form av trafikk, støy og forureining, andre vesentlege negative verknader for nærmiljøet, (bygde og naturgitte omgjevnader, kulturminne både på land og i sjø, verdifull vegitasjon, byrom m.m) eller vesentleg negativ verknad for nasjonale og regionale interesser: Vilkåret er stetta, ingen vesentlege påverkader ihht det som er lista opp i dette punket.
3.Nye tiltak skal ha løysing for vatn og avløp som kommunen godkjenner. Det skal primært vera fellesløysingar for eit område: Vatn og avløp går gjennom tomten i dag, og det er klarert med Alver Kommune/vatn og avløp at dette må leggjast om i forbindelse med godkjenning av byggesak. Vilkåret er såleis stetta
4.For nye tiltak må forholdet til tilkomstveg, avkøyrsle og byggegrense mot veg vera godkjent av kommunen/aktuell vegmynde jf. Pbl§11-10.nr1: (at mindre utbyggingstiltak ikkje krev ytterlegare plan dersom det er gitt bestemmelsar om utbyggingsvolum og uteareal, og forholdet til transportnett og anna lovverk er ivaretatt) : Aktuell vegmynde er Alver Kommune. Vegen har vesentleg redusert trafikk i forhold til tidlegare status Fylkesvegen er flytta til anna trase, så det er såleis ingen gjennomgangstrafikk. Vilkåret er stetta.
5.Nye tiltak er tilpassa eksisterande bygningar når det gjeld høgde, volum, estetikk og grad av utnytting, jf pbl.§11-10.nr 2( fysisk form av anlegg) : Tiltak i området Isdalstøbakken inneheld mange stilartar, frå tradisjonell til moderne, og takformar frå saltak, valmtak og flate tak. Vilkåret er såleis stetta.
6.Tiltaket er ikkje ein etappe eller del av eit større utbyggingsprosjekt: Tiltaket er ikkje ein del av ei større utbygging (Ein dom frå settefylkesmann i Sogn og Fjordane begrensar tomten som ein del av utbygging i området lenger oppe-ref dispsøknad- området er difor ikkje ein del av ei større utbygging. Dommen er endeleg) Vilkåret er stetta.
7.Kommunen vurderer det ikkje som naudsynt med reguleringsplan for å oppnå eit heilskapleg område eller strøutvikling. Apm meiner dette er eit enkelt areal med plass til ein tomannsbustad mellom den kommunale vegen og eksisterande bustader på oppsida, som føyer seg fint inn i eksisterande bebyggelse. Det er akkurat slike areal kommuneplanens 2.2.1, unntak frå regulering er meint for. Vilkåret er stetta.
Statsforvaltar har i sin merknad påpeika at tomten ligg i Gul støysone.: Vegen var tidlegare fylkesveg med gjennomgangstrafikk med stor trafikkmengde, herunder også tungtrafikk. Vegen er no flytta og det er såleis ingen gjennomganstrafikk ( sjå punkt 4 i opplistinga)
Elles ingen merknader
Det er ikkje kome merknader frå naboar eller andre private interessenter.
Gangveg opp til Kupaleitet som går over tomten, vil verte meir oversiktleg enn i dag.(jf uttalle frå veg-avd: gangvegen blir ivareteke og godt sikra
APM ser på Plan-og bygningslova som ei Ja-lov. Etter gjennomgåelse av regelverket og av vilkåra, meiner APM at ein kan dispensere frå regulering. Forholdsmessig vil det føra til store kostnadar for ein tiltakshavar med ein enkelt tomt. Me har etter grundig gjennomgang av saka, kome fram til at alle vilkåra er stetta. APM meiner etter ei samla vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon er klart større enn ulempene.
Framlegg frå Ingrid Fjeldsbø-H:
Klagen vert tatt til følgje og vedtak i sak 21/7337, datert 24.04.2022, om avslag på søknad om dispensasjon frå plankravet og krav til gesimshøgd i ppl.§ 29-4 for oppføring av tomannsbustad- Gbnr 137/765 Alver, vert gjort om.
Med heimel i pbl.§19-2 vert det gjeve dispensasjon frå plankrav og krav til gesimshøgd for oppføring av tomannsbustad.
Grunngjeving:
Eigedomen ligg i uregulert område innafor det som i KDP Knarvik-Alversund med Alverstraumen 2019-2031 er avsett til bustader.
Utgangspunktet for unntak frå krav om reguleringsplan i KDP 2.2.1 er at det er 7 vilkår som må vera oppfylt for at unntaket skal komme til anvending.
Følgjande kriteriar må vera stetta:
1.Tiltaket er i tråd med kommuneplanen sine føresegner og retningslinjer: Vilkåret er stetta, då det i unntak frå krav opnar det opp for inntil to einingar og er såleis i orden i hht bruk og størrelse areal (tomten vil vera 1088m2)
2.Tiltaket fører ikkje til ei vesentleg auke i miljøbelastninga for omjevnadane i form av trafikk, støy og forureining, andre vesentlege negative verknader for nærmiljøet, (bygde og naturgitte omgjevnader, kulturminne både på land og i sjø, verdifull vegitasjon, byrom m.m) eller vesentleg negativ verknad for nasjonale og regionale interesser: Vilkåret er stetta, ingen vesentlege påverkader ihht det som er lista opp i dette punket.
3.Nye tiltak skal ha løysing for vatn og avløp som kommunen godkjenner. Det skal primært vera fellesløysingar for eit område: Vatn og avløp går gjennom tomten i dag, og det er klarert med Alver Kommune/vatn og avløp at dette må leggjast om i forbindelse med godkjenning av byggesak. Vilkåret er såleis stetta
4.For nye tiltak må forholdet til tilkomstveg, avkøyrsle og byggegrense mot veg vera godkjent av kommunen/aktuell vegmynde jf. Pbl§11-10.nr1: (at mindre utbyggingstiltak ikkje krev ytterlegare plan dersom det er gitt bestemmelsar om utbyggingsvolum og uteareal, og forholdet til transportnett og anna lovverk er ivaretatt) : Aktuell vegmynde er Alver Kommune. Vegen har vesentleg redusert trafikk i forhold til tidlegare status Fylkesvegen er flytta til anna trase, så det er såleis ingen gjennomgangstrafikk. Vilkåret er stetta.
5.Nye tiltak er tilpassa eksisterande bygningar når det gjeld høgde, volum, estetikk og grad av utnytting, jf pbl.§11-10.nr 2( fysisk form av anlegg) : Tiltak i området Isdalstøbakken inneheld mange stilartar, frå tradisjonell til moderne, og takformar frå saltak, valmtak og flate tak. Vilkåret er såleis stetta.
6.Tiltaket er ikkje ein etappe eller del av eit større utbyggingsprosjekt: Tiltaket er ikkje ein del av ei større utbygging (Ein dom frå settefylkesmann i Sogn og Fjordane begrensar tomten som ein del av utbygging i området lenger oppe-ref dispsøknad- området er difor ikkje ein del av ei større utbygging. Dommen er endeleg) Vilkåret er stetta.
7.Kommunen vurderer det ikkje som naudsynt med reguleringsplan for å oppnå eit heilskapleg område eller strøutvikling. Apm meiner dette er eit enkelt areal med plass til ein tomannsbustad mellom den kommunale vegen og eksisterande bustader på oppsida, som føyer seg fint inn i eksisterande bebyggelse. Det er akkurat slike areal kommuneplanens 2.2.1, unntak frå regulering er meint for. Vilkåret er stetta.
Statsforvaltar har i sin merknad påpeika at tomten ligg i Gul støysone.: Vegen var tidlegare fylkesveg med gjennomgangstrafikk med stor trafikkmengde, herunder også tungtrafikk. Vegen er no flytta og det er såleis ingen gjennomganstrafikk ( sjå punkt 4 i opplistinga)
Elles ingen merknader
Det er ikkje kome merknader frå naboar eller andre private interessenter.
Gangveg opp til Kupaleitet som går over tomten, vil verte meir oversiktleg enn i dag.(jf uttalle frå veg-avd: gangvegen blir ivareteke og godt sikra
APM ser på Plan-og bygningslova som ei Ja-lov. Etter gjennomgåelse av regelverket og av vilkåra, meiner APM at ein kan dispensere frå regulering. Forholdsmessig vil det føra til store kostnadar for ein tiltakshavar med ein enkelt tomt. Me har etter grundig gjennomgang av saka, kome fram til at alle vilkåra er stetta. APM meiner etter ei samla vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon er klart større enn ulempene.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/8745, datert 21.04.2022, om avslag på søknad om dispensasjon frå arealføremålet bustad, utnyttingsgrad og plankravet - gbnr 133/1 vert gjort om.
Med heimel i plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve dispensasjon frå arealføremålet bustad, utnyttingsgrad og plankravet i kommuneplanen sin arealdel (KDP) for Lindås samt løyve til oppføring av reiskapshus/garasje - gbnr 133/1.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Framlegg frå Ingrid Fjeldsbø-H.
Kommunedirektøren sitt framlegg Alternativ 2, med unntak av vilkår:
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/8745, datert 21.04.2022, om avslag på søknad om dispensasjon frå arealføremålet bustad, utnyttingsgrad og plankravet - gbnr 133/1 vert gjort om.
Med heimel i plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve dispensasjon frå arealføremålet bustad, utnyttingsgrad og plankravet i kommuneplanen sin arealdel (KDP) for Lindås samt løyve til oppføring av reiskapshus/garasje - gbnr 133/1.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Klagen vert ikkje teke til følgje og vedtak i sak 21/8967, datert 22.04.2022, om avslag på søknad om dispensasjon frå arealføremålet LNF og det generelle byggeforbodet i strandsona, jf. plan- og bygningslova (pbl.) §1-8 samt rammeløyve for oppføring av fritidsbustad nr. 2 - gbnr 336/74 Ådland nordre, vert sendt Statsforvaltaren i Vestland for endeleg avgjerd.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsatt i påvente av synfaring.
Framlegg frå Ingrid Fjeldsbø-H
Saka vert utsatt i påvente av synfaring.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Vurdering av dispensasjon frå § 1-8 i plan- og bygningslova for oppføring av båtslepp i betong.
Omsyna som byggeforbodet i strandsona skal sikre er natur- og kulturmiljø, friluftsliv, landskap og andre allmenne interesser. Byggeforbodet skal særleg sikre tilgjengelegheit til strandsona for allmenta frå land og sjø og avgrense ytterlegare nedbygging og privatisering av strandsona. I områder der omsyna til allmenta ikkje er særleg sterkt, kan omsynet til naturen og det biologiske mangfoldet på sjø og land grunngje eit sterkt vern av strandsona.
Kommunen har gjennom kommuneplanen differensiert mellom områder som er eigna for utbygging og områder som skal takast vare på. Den aktuelle eigedomen har allereie naust, og kai og båtopptrekk er ein naturleg del av det å ha eit naust. Naustføremålet opnar opp for etablering av slike tiltak. Tiltaka vil såleis vere ein del av allereie etablerte naust.
Når det kjem til allmenn ferdsel og tilgang til denne delen av strandsona, er det vår vurdering at dette området er lite eigna for allmenn bruk, og at oppgradering av båtslepp framfor eksiterande naust vil neppe har innverknad på bruken av området.
I følgje naturbasen er området ikkje registrert som eit kartlagt eller verdsatt friluftslivsområde. Det er heller ingen kjente registreringar knytt til biologisk mangfald som kunne vore påverka av tiltaka.
Det er også ei klar nasjonal målsetting at det skal takast omsyn til strandsoneverdiane i dispensasjonssaker.
Kommunen er samd i at ei skal vere varsam med å gje dispensasjonar i strandsona. Tiltaket er likevel vurdert ovanfor til å ha liten verknad for omsyna i strandsona.
Med bakgrunn i det ovannemnde, kan ikkje APM sjå at omsynet bak § 1-8 i plan- og bygningslova vert vesentleg sett til side ved å gje dispensasjon i dette tilfellet.
Vidare må fordelane vere klart større enn ulempene, jf. pbl. § 19-2. Det vil alltid vera ei ulempe at eit tiltak er avhengig av dispensasjon for å kunne gjennomførast. Men i dette tilfelle kan vi ikkje sjå at det er knytt andre ulemper av vesentleg betydning dersom det vert gjeven dispensasjon. Tiltaka vil vere ein del av allereie etablert naust.
Med bakgrunn i det ovannemnte, finn APM at fordelane er klart større enn ulempene. APM har vurdert saka og finn grunnlag for å gje dispensasjon slik som søkt, jf. pbl. § 19-2 og tek klagen til følge.
Framlegg frå Anne Grete Eide-Ap:
Vurdering av dispensasjon frå § 1-8 i plan- og bygningslova for oppføring av båtslepp i betong.Omsyna som byggeforbodet i strandsona skal sikre er natur- og kulturmiljø, friluftsliv, landskap og andre allmenne interesser. Byggeforbodet skal særleg sikre tilgjengelegheit til strandsona for allmenta frå land og sjø og avgrense ytterlegare nedbygging og privatisering av strandsona. I områder der omsyna til allmenta ikkje er særleg sterkt, kan omsynet til naturen og det biologiske mangfoldet på sjø og land grunngje eit sterkt vern av strandsona.
Kommunen har gjennom kommuneplanen differensiert mellom områder som er eigna for utbygging og områder som skal takast vare på. Den aktuelle eigedomen har allereie naust, og kai og båtopptrekk er ein naturleg del av det å ha eit naust. Naustføremålet opnar opp for etablering av slike tiltak. Tiltaka vil såleis vere ein del av allereie etablerte naust.
Når det kjem til allmenn ferdsel og tilgang til denne delen av strandsona, er det vår vurdering at dette området er lite eigna for allmenn bruk, og at oppgradering av båtslepp framfor eksiterande naust vil neppe har innverknad på bruken av området.
I følgje naturbasen er området ikkje registrert som eit kartlagt eller verdsatt friluftslivsområde. Det er heller ingen kjente registreringar knytt til biologisk mangfald som kunne vore påverka av tiltaka.
Det er også ei klar nasjonal målsetting at det skal takast omsyn til strandsoneverdiane i dispensasjonssaker.
Kommunen er samd i at ei skal vere varsam med å gje dispensasjonar i strandsona. Tiltaket er likevel vurdert ovanfor til å ha liten verknad for omsyna i strandsona.
Med bakgrunn i det ovannemnde, kan ikkje APM sjå at omsynet bak § 1-8 i plan- og bygningslova vert vesentleg sett til side ved å gje dispensasjon i dette tilfellet.
Vidare må fordelane vere klart større enn ulempene, jf. pbl. § 19-2. Det vil alltid vera ei ulempe at eit tiltak er avhengig av dispensasjon for å kunne gjennomførast. Men i dette tilfelle kan vi ikkje sjå at det er knytt andre ulemper av vesentleg betydning dersom det vert gjeven dispensasjon. Tiltaka vil vere ein del av allereie etablert naust.
Med bakgrunn i det ovannemnte, finn APM at fordelane er klart større enn ulempene. APM har vurdert saka og finn grunnlag for å gje dispensasjon slik som søkt, jf. pbl. § 19-2 og tek klagen til følge.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Meldinigar er tekne til orientering.
1. Medverknad og informasjon ved høyring av planprogram for kommuneplanen sin arealdel v/Marte Hagen Eriksrud-rådgjevar Plan og analyse
2. Status - Interkommunal plan for sjøareal i Nordhordland v/Hans Kristian Dolmen-rådgjevar Plan og analyse
3. Status for byggesak, oversikt på saksmengd v/Are Frøysland Grande-avdelingsleiar Arealforvaltning
Meldinigar vert tekne til orientering, samrøystes.
Uttale i APM - 07.09.2022:
Kommunestyretsluttar seg merknadane til planprogram for regional plan for senterstruktur og berekraftige lokalsamfunn med følgjande tillegg til punkt 2.6: Folkehelsearbeid retta mot barn og unge må løftast inn i planarbeidet.
Tilleggsframlegg til punkt 2.6 frå Vigdis Villanger-Sp
Folkehelsearbeid retta mot barn og unge må løftast inn i planarbeidet.
Framlegget vart samrøystes vedteke
Kommunedirektøren sitt framlegg med tilleggsframlegg vart samrøystes vedteke.
Politikar | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Utvalsleiar | malin.andvik@gmail.com |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Nestleiar | agr-eide@online.no |
Ingrid Fjeldsbø | Høgre | Medlem | ingrid.j.duesund.fjeldsbo@alver.kommune.no |
Heine Fyllingsnes | Høgre | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Jogeir Romarheim | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jogeir.romarheim@hotmail.no |
Vigdis Villanger | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |
Astrid Aarhus Byrknes | Kristeleg Folkeparti | Varamedlem | astridbyrknes@hotmail.com |
Maria Færø | Uavhengig | Varamedlem | maria.faero@hotmail.com |
Kenneth Taule Murberg (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | kenneth.murberg@outlook.com |
Ståle Hopland (Ikke møtt) | Uavhengig | Medlem | staalehop@hotmail.com |