Utvalg: | Alver kommunestyre |
---|---|
Dato: | 15.12.2022 10:00 - 21:00 |
Møtested: | Helsehuset, møterom Nordhordland |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Innkalling og saksliste er godkjent med endringar.
Sak 184/22 Klage på planvedtak på vilkår om å sikre trygg veg fram til undergang samt dialog om etablering av landbruksundergang - Reguleringsplan for E39 Vikane - Eikangervåg - PlanID 1263-201804
og
Sak 185/22 Klage på vedteken detaljreguleringsplan med alternativ A2 + B3 for fv. 564 Fløksand - Vikebø - PlanID 1256-20160010
vart ettersendt. Sakene vert sett på saklista. Dei to sakene vart handsama før sak 182/22.
Sak 165/22 vert handsama ca.kl. 11 Sak 182/22 vert handsama ca.kl. 14
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokollen er godkjent.
Ingen merknader, samrøystes.
Kommunestyret takkar dei tilsette for arbeidet som vert gjort i tenesta, og tar tilstandsrapporten for 2022 til orientering.
Orientering ved tenesteleiar barnevern Sissel Frotjold.
Framlegg frå A.Byrknes-KRF:
Kommunestyret takkar dei tilsette for arbeidet som vert gjort i tenesta, og tar tilstandsrapporten for 2022 til orientering.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Meldinga er teke til orientering.
Kontrollutvalet sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
1. Kommunestyret sluttar seg til revisor sine tilrådingar i forvaltningsrevisjonsrapporten «Strategisk økonomistyring i Alver kommune» og ber kommunedirektøren om å:
å innføre ein prosess for å få innspel frå avdelings- og tenesteleiarar om moglege utfordringar i høve system og rutinar.
å gjennomføre ei arbeidsmiljøundersøking blant mellomleiarane i kommunen med særleg omsyn på opplevd arbeidspress.
å tilby mellomleiarane auka støtte og opplæring i økonomifunksjonen
å gjennomgå rutinane for synleggjering av driftskonsekvensar i investeringsvedtak med sikte på å tydeleggjere konsekvensane endå betre.
å innfør detaljerte krav om KVU, KS1 og KS2 med forskjellig innslagspunkt i større prosjekt.
2. Kommunestyret ber om at kontrollutvalet får ei skriftleg tilbakerapportering om oppfølginga av tilrådingane innan tredje kvartal 2023.
Innstillinga frå kontrollutvalet vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret tilrår at innspel som gjeld sjøareal, motteke som innspel under høyring av planprogram for kommuneplanen sin arealdel på land, vert sendt samla som innspel frå Alver kommune inn til arbeidet med Interkommunal plan for sjø.
Alver kommune er diverre i raudt trafikklys i PO4 og med det følgjer at produksjonskapasiteten for laks skal reduserast. Det er viktig at planen legg til rette for nye, framtidige løysingar som ikkje forverrar vasskvaliteten og kan bidra til å kome ut av raud sone og utvikling etter dette.
Det er viktig å unngå konfliktar med viktige fiskefelt for yrkesfiske og fritidsfiske i forhold til akvakulturlokalitetar.
Den interkommunale planen må vurdera den samla belastninga i våre ulike fjordsystem. Det er viktig at planen gjev ei heilskapleg vurdering av sjøareala i Nordhordland for å fremja berekraftig utvikling. Alver kommune meiner det er positivt at planen har med krav til at miljøtilstanden i sjø- og fjordsystema våre ikkje skal forverrast. Nordhordland er det einaste UNESCO Biosfæreområde i Noreg. Det forpliktar oss til å ha ein berekraftig bruk av sjøareala våre.
Det vart stilt spørsmål om habilitet frå Sveinung Toft som deltakar i uvalet. Kommunestyret gjorde samrøystes vedak om at S.Toft er inhabil i denne saka.
Innstillinga frå utval for areal,plan og miljø vart samrøystes vedteke.
Tilleggsframlegg frå S.Sekkingstad-SP og M.Andvik-KRF:
Alver kommune er diverre i raudt trafikklys i PO4 og med det følgjer at produksjonskapasiteten for laks skal reduserast. Det er viktig at planen legg til rette for nye, framtidige løysingar som ikkje forverrar vasskvaliteten og kan bidra til å kome ut av raud sone og utvikling etter dette.
Det er viktig å unngå konfliktar med viktige fiskefelt for yrkesfiske og fritidsfiske i forhold til akvakulturlokalitetar.
Den interkommunale planen må vurdera den samla belastninga i våre ulike fjordsystem. Det er viktig at planen gjev ei heilskapleg vurdering av sjøareala i Nordhordland for å fremja berekraftig utvikling. Alver kommune meiner det er positivt at planen har med krav til at miljøtilstanden i sjø- og fjordsystema våre ikkje skal forverrast. Nordhordland er det einaste UNESCO Biosfæreområde i Noreg. Det forpliktar oss til å ha ein berekraftig bruk av sjøareala våre.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
«Alver kommunestyre godkjenner framlegg til detaljreguleringsplan for Birkelundstunet, PlanID 1263-201902, som vist på plankart sist datert 16.06.2022 og med føresegner av revisjonsdato 10.10.2022.
Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslovas § 12–12.»
Innstillinga frå utval for areal, plan og miljø vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret godkjenner at det vert søkt om tilskot frå Vestland fylkeskommune sine trafikksikringsmidlar til å dekke inntil 50% av kostnadene som er stipulert for tiltaka som er lista opp i saksutgreiinga. Kommunal eigendel blir dekka av investeringsbudsjettet for trafikksikringstiltak i 2023. Kommunen dekkjer evt overskytande kostnad etter anbodsinnhenting.
Innstillinga frå utval for areal, plan og miljø vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret vedtek å auke ramma for Birkeland Hella vassleidning (prosjekt 34050) frå 16,2 mill. kr til 26,4 mill. kr. Auken på 10 mill. kr vert finansiert med 10 mill. kr i auka bruk av lånemidlar. Prosjektet er knytt til sjølvkostregnskapen.
Auken er lagt inn i budsjett 2023 og økonomiplan 2023 – 2026 som skal til politisk handsaming i desember 2022
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret vedtek å auke ramma for Manger reinseanlegg frå 36 mill. kr til 38,5 mill. kr Auken på 2,5 mill. kr er knytt til avløpsdelen av prosjektet (prosjektnummer 35029).
Framdrifta på prosjektet noko endra, og budsjettramma i 2023 vert overført til 2022.
Auken i investeringa vert finansiert med auka bruk av lånemidlar. Prosjektet er knytt til sjølvkostregnskapen.
Innstillinga frå formannkapet vart samrøystes vedteke.
Eit berande prinsipp i norsk forvalting og utnytting av våre felles naturressursar har alltid vore at eigarane og dei som vert råka av inngrep i naturen skal ha noko att for det. Når det gjeld havbruk er alle eigarar, medan dei kommunar der anlegga er plassert yter meir enn andre. Såleis er det god grunngjeving for at dei som utnyttar denne ressursen gjev noko attende. Alver kommune er vertskommune for oppdrettsanlegg. Kommunestyret meiner at fellesskapen skal få tilbake meir av verdiane som vert skapt frå våre felles naturressursar. Ein grunnrenteskatt vil bety at ein større del av overskotet i oppdrettsnæringa går til fellesskapet og sikrar verksemd og verdiskaping i mange lokalsamfunn langs vår lange kyst.
Innretninga på grunnrenteskatten må utformast slik at fylgjande tilhøve vert ivaretatt:
Mangfald, norsk eigarskap, føreseielege rammevilkår og verdiskapinga i heile landet
Små og mellomstore selskap må i hovudsak skjermast
Vertskommunane må få ein større del av inntektene enn no og lokalsamfunnna (kommunane) må totalt sitja att med meir enn halvparten av inntektene
Det må leggjast til rette for at det framleis vil vera lønsamt å investera innan alle deler av oppdrettsnæringa.
Kommunestyret registrerer debatten om kva prising som skal leggjast til grunn for utrekning av grunnrenteskatt og meiner reell pris må leggjast til grunn.
Havbruksnæringa er ei viktig næring for kommunen og regionen. Kommunestyret meiner innføringa av grunnrenteskatt må vere føreseieleg for næringa, kommunar og anna verksemd knytt til næringa, dette innbefattar òg utdanningsinstitusjonar som utdannar fagkompetanse både yrkesfagleg og høgare utdanning til næringa.
Kommunestyret stiller seg positiv til at det vert innført ei grunnrenteskatt på havbruk, men vil presisere følgjande:
Prosessen med denne saka har vore dårleg og svært utfordrande å ta stilling til for næringa. Statsbudsjettet blei vedteke 1.12.22 med innføring av grunnrenteskatt frå 1.1.23 dette før høyringa er ferdig og tilbakemeldinger frå næringa og andre intresentar er gitt.
Kommunestyret meiner saka er så prinsipiell at det skulle vore nedsatt eit lovutval med representanter frå organisasjonane, næringa og stat/departement der bla innretninga burde vore klar før innføring for å finne bærekraftige løysingar med grunnrenteskatten.
Framlegg frå O.S.Namtveit-SP og N.Bognøy-AP:
Eit berande prinsipp i norsk forvalting og utnytting av våre felles naturressursar har alltid vore at eigarane og dei som vert råka av inngrep i naturen skal ha noko att for det. Når det gjeld havbruk er alle eigarar, medan dei kommunar der anlegga er plassert yter meir enn andre. Såleis er det god grunngjeving for at dei som utnyttar denne ressursen gjev noko attende. Alver kommune er vertskommune for oppdrettsanlegg. Kommunestyret meiner at fellesskapen skal få tilbake meir av verdiane som vert skapt frå våre felles naturressursar. Ein grunnrenteskatt vil bety at ein større del av overskotet i oppdrettsnæringa går til fellesskapet og sikrar verksemd og verdiskaping i mange lokalsamfunn langs vår lange kyst.
Innretninga på grunnrenteskatten må utformast slik at fylgjande tilhøve vert ivaretatt:
Mangfald, norsk eigarskap, føreseielege rammevilkår og verdiskapinga i heile landet
Små og mellomstore selskap må i hovudsak skjermast
Vertskommunane må få ein større del av inntektene enn no og lokalsamfunnna (kommunane) må totalt sitja att med meir enn halvparten av inntektene
Det må leggjast til rette for at det framleis vil vera lønsamt å investera innan alle deler av oppdrettsnæringa.
Kommunestyret registrerer debatten om kva prising som skal leggjast til grunn for utrekning av grunnrenteskatt og meiner reell pris må leggjast til grunn.
Havbruksnæringa er ei viktig næring for kommunen og regionen. Kommunestyret meiner innføringa av grunnrenteskatt må vere føreseieleg for næringa, kommunar og anna verksemd knytt til næringa, dette innbefattar òg utdanningsinstitusjonar som utdannar fagkompetanse både yrkesfagleg og høgare utdanning til næringa.
Framlegget vart vedteke med 26 røyster, mot 16 røyster (N.Øvreås-FRP, C.Håland-H, H.Fyllingsnes-H, I.Fjeldsbø-H, K.Murberg-H, N.M.Aadland-H, Ø.Bratshaug-H, S.Røskeland-H, A.Hetlebakke-KRF, A.Byrknes-KRF, M.Andvik-KRF, S.Lavik-KRF, A.I.Solheim-FRP, M.Færø-uavh., S.Hopland-uavh. og T.Sletten-Hansen-uavh.)
Framlegg frå A.Byrknes-KRF:
Kommunestyret stiller seg positiv til at det vert innført ei grunnrenteskatt på havbruk, men vil presisere følgjande:
Prosessen med denne saka har vore dårleg og svært utfordrande å ta stilling til for næringa. Statsbudsjettet blei vedteke 1.12.22 med innføring av grunnrenteskatt frå 1.1.23 dette før høyringa er ferdig og tilbakemeldinger frå næringa og andre intresentar er gitt.
Kommunestyret meiner saka er så prinsipiell at det skulle vore nedsatt eit lovutval med representanter frå organisasjonane, næringa og stat/departement der bla innretninga burde vore klar før innføring for å finne bærekraftige løysingar med grunnrenteskatten.
Framlegget vart vedteke med 27 røyster, mot 15 røyster (N.Øvreås-FRP, C.Håland-H, H.Fyllingsnes-H, I.Fjeldsbø-H, K.Murberg-H, N.M.Aadland-H, Ø.Bratshaug-H, S.Røskeland-H, S.Lavik-KRF, L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG, A.Nordlund-SV, M.Færø-uavh., S.Hopland-uavh. og T.Sletten-Hansen-uavh.)
Framlegg frå N.M.Aadland-H og I.Fjeldsbø-H:
Forslag om grunnrenteskatt for havbruk må skrinleggjast. Næringa sin kompensasjon til samfunnet for bruk av sjøareal, kan som i dag baserast på betaling av vederlag for ny konsesjonskapasitet, produksjonsavgift og eventuelt ei form for arealleige.
Framlegget fekk 13 røyster og fall, mot 29 røyster (A.G.Eide-AP, A.Sylta-AP, K.Floen-AP, N.Bognøy-AP, Ø.Oddekalv-AP, P.I.Hopland-AP, T.Skurtveit-AP, A.K.Eknes-KRF, A.Hetlebakke-KRF, A.Byrknes-KRF, E.M.Dale-KRF, J.Romarheim-KRF, M.Andvik-KRF, L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG, L.Bjørge-SP, L.Taule-SP, L.van der Kooij-SP, M.B.Gjerde-SP, M.I.Wergeland-SP, O.S.Namtveit-SP, S.Sekkingstad-SP, T.Helland-SP, V.Villager-SP, A.Nordlund-SV, H.Breivik-uavh., K.O.Larsen-uavh., M.Klementsen-uavh. og S.Toft-V)
Merknader:
Alver kommunestyre har følgjande merknader til endringar i inntektssystemet for kommunane:
Utvalet foreslår å utjamne nokre av kommunane sine inntekter knytt til eigedomsskatt, men ikkje alle – og i tillegg vil utvalet at desse inntektene også skal fordelast til kommunar som ikkje har utnytta eiga potensiale for inntekter knytt til eigedomsskatt. Dette er Alver kommune kritiske til.
Vi står framfor store utfordringar knytt til det grøne skifte. Det er av avgjerande betydning at dei kommunane som avstår areal, til lands og til vanns, får tryggheit for at dei får langsiktig kompensasjon for dette bidraget til storsamfunnet og beheld desse.
Omsynet til likeverdige tenester mellom kommunane må vektleggast, slik at det vert større grad av utjamning mellom kommunane – utjamning av skatt bør aukast til nær 100 %.
Alver kommune gir sin tilslutning til nasjonalt satte satser på inntekt og formue – lik skatt uavhengig av adresse i Noreg.
Det lokale sjølvstyret må kunne handtere eigedomsskatten og kunne fastsetje intervallet for promillesats, slik det var i 2019.
Ordninga med ressurskrevjande tenester må verte gjennomgått. Det øyremerkte tilskotet for ressurskrevjande tenester (toppfinasieringsordninga) må treffe meir presist og heilskapleg for kommunane – slik at naudsynte tenester vert inndekt og likeverdige tenester sikra. Inntil dette er gjennomført, meiner Alver kommune at PU-vektiga ikkje endrast.
Kommunestyret meiner at toppfinansieringa for ressruskrevjande tenester må vidareførast og ikkje innlemmast i inntektssystemet. Kommunestyret meiner at det er på tide å oppheve alderen for tilskotet, då 67 år er forlengst utdatert.
Alver kommune går mot at grunntilskotet til grunnskular vert føreslått tatt bort.
Framlegg frå O.S.Namtveit-SP:
Alver kommune går mot at grunntilskotet til grunnskular vert føreslått tatt bort
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå A.Byrknes-KRF:
Kommunestyret meiner at toppfinansieringa for ressruskrevjande tenester må vidareførast og ikkje innlemmast i inntektssystemet. Kommunestyret meiner at det er på tide å oppheve alderen for tilskotet, då 67 år er forlengst utdatert.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Saka er utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023.
Saka vert utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret godkjenner å busetje 180 flyktningar i 2023 tråd med oppmodingar frå IMDI. Vedtaket inkluderer ikkje familiesameinte.
Kommunestyret er positiv til å busetje fleire flyktningar enn oppmodingstalet for 2023, men ber om ny sak om dette skulle bli aktuelt.
Alver kommune er ikkje bedt om å busetje einslege mindreårige. Kommunestyret ber om ny sak om IMDI kjem med oppmoding om dette.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Saka er utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023
Saka vert utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Saka er utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023
Saka vert utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Saka er utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023
Saka vert utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret gir si støtte til at NGIR organiserer seg i tråd med modell for selskapsstruktur, presentert i vedlegg til saka, side 3. Dei fire selskapene i NGIR blir då NGIR IKS, NGIR Næring AS, NGIR Drift AS og NGIR Hushald AS.
Framlegg frå S.Lavik-KRF og Ø.Bratshaug-H:
Kommunestyret gir si støtte til at NGIR organiserer seg i tråd med modell for selskapsstruktur, presentert i vedlegg til saka, side 3. Dei fire selskapene i NGIR blir då NGIR IKS, NGIR Næring AS, NGIR Drift AS og NGIR Hushald AS.
Framlegget vart vedteke med 32 røyster, mot 7 røyster.
Innstillinga frå formannskapet fekk 7 røyster og fall (O.S.Namtveit-SP, H.Breivik-uavh., K.O.Larsen-uavh., M.Færø-uavh., M.Klementsen-uavh., S.Hopland-uavh. og T.Sletten-Hansen-uavh.), mot 32 røyster.
Kommunestyre vedtek at eksisterande avtale om administrativt vertskommunesamarbeid om Nordhordland legevakt vert forlenga fram til og med månaden siste kommunestyre i samarbeidet gjer vedtak om ny avtale om administrativt vertskommunesamarbeid om Nordhordland legevakt.
Kommunestyret føreset at ny avtale vert handsama i første kommunestyremøte i 2023 i alle kommunane i samarbeidet.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret løyver 50 000 kr til Nordhordland Røde Kors sin julegåveaksjon. Midlane vert finansiert frå 1000 Politisk - Gåver.
Kommunestyret vedtek å endre budsjettet for 2022 i samsvar med endringstabell:
Endringar i denne saka | |
Sentrale poster | |
Skatt og rammetilskot | -40 000 |
Generelle inntekter | -18 000 |
Sum auka inntekter 2022 | -58 000 |
Driftsbudsjett | |
Helse og omsorg – Refusjon resurskrevjande brukarar | 10 000 |
Oppvekst – barnevern | -2 300 |
Teknisk forvaltning og drift – sjølvkost vatn | 15 500 |
Sum reduserte inntekter / auka utgifter drift | 23 200 |
Sum Endringar – positiv signaleffekt | -34 800 |
Redusert bruk av disposisjonsfond 2022 | 34 800 |
Innstillinga frå formannskapet ingen røyster.
Framlegg frå S.Sekkingstad-SP:
Kommunestyret løyver 50 000 kr til Nordhordland Røde Kors sin julegåveaksjon. Midlane vert finansiert frå 1000 Politisk - Gåver.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå S.Sekkingstad-SP:
Kommunestyret vedtek å endre budsjettet for 2022 i samsvar med endringstabell:
Endringar i denne saka | |
Sentrale poster | |
Skatt og rammetilskot | -40 000 |
Generelle inntekter | -18 000 |
Sum auka inntekter 2022 | -58 000 |
Driftsbudsjett | |
Helse og omsorg – Refusjon resurskrevjande brukarar | 10 000 |
Oppvekst – barnevern | -2 300 |
Teknisk forvaltning og drift – sjølvkost vatn | 15 500 |
Sum reduserte inntekter / auka utgifter drift | 23 200 |
Sum Endringar – positiv signaleffekt | -34 800 |
Redusert bruk av disposisjonsfond 2022 | 34 800 |
Framlegget vart samrøystes vedteke.
«Alver kommunestyre godkjenner gebyr- og betalingssatsar for 2023, slik dei går fram av framlegg i vedlagte link til Framsikt:
https://pub.framsikt.net/2023/alver/bm-2023-gebyr_og_betalingssatsar_2023/
Særskilte vedtak i forhold til lov og forskrift:
Med heimel i Lov om havner og farvann (havne -og farvannsloven) av 21.06.2019 § 33 vedtar Alver kommunestyre revidert forskrift om saksbehandlingsgebyr for Bergen Havn Farvannsforvaltning IKS.
Alver formannskap gjev si innstilling og legg ut forslag til ny gebyrforskrift for 2023 for plansaker, bygge-, dele- og dispensasjonssaker, oppmåling, eigarseksjonering og utslepp etter forureiningslova på høyring, jf. forvaltningslova § 37.
Alver kommunestyre vedtar gebyrforskrift for ny gebyrforskrift for plansaker, bygge-, dele- og dispensasjonssaker, oppmåling, eigarseksjonering og utslepp etter forureiningslova for 2023.
Kommunedirektøren blir beden om å snarast gjennomføre ei streng prioritering av kva tiltak innan sjølvkost som kan utsetjast. Dette for å redusere den store prisauken i kommunale gebyr i 2023.
Framlegg frå N.M.Aadland-H:
Kommunedirektøren blir beden om å snarast gjennomføre ei streng prioritering av kva tiltak innan sjølvkost som kan utsetjast. Dette for å redusere den store prisauken i kommunale gebyr i økonomiplanperioden.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå SV, R og MDG ved A.Nordlund-SV:
Kommunestyret vedtar å endre lokasjon for hovedrenseanlegg for Knarvik til det rimeligste alternativet. Det er anslått at det vil koste 135 millioner mindre, men det vil kunne gi opp mot 200 millioner i innsparing. Det er estimert at innsparingen per husstand med det rimeligeste alternativet vil gi hver husstand en årlig innsparing på 1700 kroner.
Framlegget fekk 7 røyster (L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG, A.Helle-R, L.Bjørge-SP, O.S.Namtveit-SP, A.Nordlund-SV og S.Toft-V) og fall, mot 37 røyster
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke med endring.
https://pub.framsikt.net/2023/alver/ps-2023-budsjett_høgre,_krf,_frp_og_ap/#/polsim/politicalsimulation/
Verbalpunkt:
Det regulerte friluftsområdet i Lonena skal forhandlast ferdig i 2023 med formål innløysing.
DAGSENTERTILBOD YNGRE PERSONAR MED DEMENS
Ressursnivået som er brukt på tilbod for yngre personar med demens i Alver kommune i 2022, skal for 2023 oppretthaldast.
Alver kommune skal ha eit tilbod for yngre personar med demens.
Tilbodet skal innarbeidast i den heilskaplege demensplanen som er planlagt.
ORGANISASJONPROSJEKT ALVER KOMMUNE
Det må snarast setjast i gong eit prosjekt i heile kommuneorganisasjonen der målet er å finne ei berekraftig og framtidsretta drift av kommunen. Ei kontinuerleg forbetring der ein bla tar metoden LEAN i bruk skal vurderast.
Kommunestyret meiner ein som organisasjon må ha god kunnskap i kva kompetanse som er rett kompetanse for å løyse oppgåvene til ei kvar tid i tenesteområda.
Kommunestyret viser til Fagforbundet si uttale til kommunestyret der dei peikar på at Alver kommune si organisering må evaluerast, og at ein går igjennom heile organisasjonen, alle sektorar, tenesteområde og avdelingar. Vi er samde med Fagforbundet, og organisasjonsprosjektet må ha god dialog og samhandling med tillitsvalde og vernetenesta gjennom bla administrasjonsutvalet.
Det skal utarbeidast eit mandat for arbeidet og Formannskapet skal vere styringsgruppe for prosjektet. Dei politiske fagutvala skal haldast orientert og høyrast i prosessane.
Organisasjonsprosjektet skal gjennomførast og leiast av ekstern kompetanse.
SPESIALPEDAGOGISK TEAM – BARNEHAGE
Kommunestyret ber kommunedirektør om ei eiga sak knytt til endringar i spes.ped.teamet for barnehagane. Det må synleggjerast korleis det spesialpedagogiske arbeidet skal organiserast både i den kommunale barnehagen og dei private barnehagane.
SENIORTILTAK
Det skal utarbeidast ein plan for seniorpolitikk i Alver kommune. Det vil vere viktig å halde på kompetanse lengst mogleg.
TILSETJINGSKONTROLL
Kommunestyret ber kommunedirektøren om å innføre tilsetjingskontroll. Formannskapet skal haldast laupande orientert.
SAL AV KOMMUNALE EIGEDOMMAR
Det er kommunestyret som gjer vedtak om sal av kommunale eigedomar.
Kommunestyret ber kommunedirektøren effektivisere sal av kommunale eigedommar, og ber kommunedirektøren leggje fram sak med mål om å selje dei eigedomane som kan seljast.
Kommunestyret viser ellers til sak 085/21 den 24.06.21 som framleis gjeldande.
INTERKOMMUNALE AVTALAR
Kommunestyret ber om at det vert sett i gong ei gjennomgåing av interkommunale avtalar og samarbeid. Gjennomgåinga skal belysa kva oppgåver ein skal løysa i samarbeida. Den skal også visa korleis ein er organisert og kva personalressursar og personalkostnader Alver kommune pliktar i samarbeida.
BRUK AV KOMMUNALE BYGG
Kommunestyret ber kommunedirektøren snarast setje i gong arbeidet med relokalisering av kommunale tenester i kommunale bygg med mål om å redusera leigekostnader. Kommunestyret har gjentatte gongar bedt kommunedirektøren om å ta i bruk kommunehuset på Manger permanent. Kommunestyret ber om at dette vert følgt opp umiddelbart.
Kommunestyret ber kommunedirektøren om å gå i dialog med AMFI Knarvik for å sei opp avtalen om innbyggjarservice i AMFI Knarvik.
ENDRING I POLITISK STYRINGSSTRUKTUR FRÅ OG MED NESTE KOMMUNESTYREPERIODE 2023-2027
Kommunestyret skal ha 41 representantar og følgjande utvalsstruktur:
Formannskap
Utval for areal, plan og miljø
Utval for levekår (helse- og omsorg, oppvekst, kunnskap og kultur)
Utval for næring og drift
Ansvarsområda til levekår skal bestå av ansvaret helse- og omsorg og OKK hadde kvar for seg, elles forblir ansvarsområdene uendra. Ein ber om sak for å få oppdatert politisk styringsstruktur i tråd med dette i første møterunde etter jul. I same sak vil også ny fordeling av antal representantar i kvart utval bestemmes.
11. FOKUS PÅ SJUKEFRÅVÆR TIL NÆRVÆR
Eit godt arbeidsmiljø gir engasjerte og friske medarbeidarar.
Å skape eit godt arbeidsmiljø krevjer omfattande og systematisk arbeid over tid. Det handlar om å bli bevisst på kva arbeidskultur ein har og korleis ein skal jobbe med å forbetre den.
Vi ber kommunedirektøren sjå på KS- prosjektet NED som er eit nærværsprosjekt brukt i fleire kommunar. Målet er meir nærvær på jobb og med fokus på arbeidsmiljø og engasjerte medarbeidarar.
Alver kommune har eit høgt sjukefravær og det er viktig at det vert arbeidd kontinuerleg med å redusere dette.
Kommunestyret ber om at det vert sett i gong eit forpliktande trepartssamarbeid som har som mål å redusere sjukefråværet i organisasjonen.
12. BUA
Kommunestyret ber kommunedirektøren om å greie ut moglegheitene for å utvide BUA-tilbodet.
13. REDUKSJON I TENESTEOMRÅDE KULTUR
Det er i kommunedirektøren sitt framlegg ikkje lagt opp til reduksjon i ramma til tenesteområdet kultur i 2023. Når det gjeld økonomiplanen 2024-2026 vil kommunestyret arbeide vidare med planen med mål om minst mogleg reduksjon i tenesteområdet
14. BUDSJETTOVERSKRIDINGAR - INVESTERINGER VANN/AVLAUP
Det er ei utfordrande økonomisk tid for mange innbyggjarar, og kommunen må vera svært medviten kva utgifter kommunestyret pålegg innbyggjarane våre å betala. Kommunestyret kan aldri sikra seg 100% mot overskridingar av investeringsprosjekt, men i framtida må det innarbeidast som norm at inndekkinga av desse overskridingane i hovudsak må dekkjast innafor ramma til sektoren. Det vil seie at dersom eit VA-prosjekt får overskridingar, får det den konsekvensen at andre VA-prosjekt må nedskalerast og/eller skyvast på. Ved særlege tilfelle, då det ikkje vil vera forsvarleg å skyva på andre prosjekt, må det argumenterast særskilt for å gje ekstraløyving utover ramma i kvar einskild sak.
15. REKRUTTERINGSPLAN
Kommunestyret ber om at det vert utarbeida ein rekrutteringsplan, som mellom anna inkluderer lærlingpolitikk.
16. PRESTMARKA BARNEHAGE
Kommunestyret ønskjer å samle barnehagen påManger i ein lokasjon. Kommunestyret ber kommunedirektør komme tilbake med sak i første kvartal 2023.
17. TENESTEYTING BARNEHAGAR OG BARNEHAGESTRUKTURPLAN
Det opplysast frå administrasjonen at det er pr. i dag er 600 ledige barnehageplassar i Alver. Dette har ført til at Folkepartiet har revurdert antall teljetidspunkt og en ny barnehagestrukturplan. Vi ønsker at det vert innført tre teljetidspunkt pr. år. Dette vil ha innverknad på kommunen sin økonomi. Folkepartiet trur også at dette vil gjøre det enklere for foreldre og barnehager å ta inn nye barn inne i ett barnehage år. Dette ses som nødvendig ihht. kommunen sin økonomiske situasjon.
Innlegg ved leiar og nestleiar i ungdomsrådet, nestleiar eldrerådet og leiar i råd formenneske med nedsett funksjonsevn.
Det var trekking av rekkefølgje til debatten, 1. SP, 2. H, 3. UAVH., 4. R, 5. FRP, 6. KRF, 7. V, 8. SV, 9. MDG, 10. AP
Framlegg frå L.Taule SP:
https://pub.framsikt.net/2023/alver/ps-2023-senterpartiet/#/polsim/oliticalsimulation/
Framlegget fekk 13 røyster og fall (L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG, L.Bjørge-SP, L.Taule-SP, L.van der Kooij-SP, M.B.Gjerde-SP, M.I.Wergeland-SP, O.S.Namtveit-SP, S.Sekkingstad-SP, T.Helland-SP, V.Villanger-SP, A.Nordlund-SV og S.Toft-V)
Framlegg frå H, AP, KRF og FRP ved I.Fjeldsbø-H:
https://pub.framsikt.net/2023/alver/ps-2023-budsjett_høgre,_krf,_frp_og_ap/#/polsim/politicalsimulation/
Framlegget vart vedteke med 28 røyster (A.G.Eide-AP, A.Sylta-AP, K.Floen-AP, N.Bognøy-AP, Ø.Oddekalv-AP, P.I.Hopland-AP, T.Skurtveit-AP, N.Øvreås-FrP, C.Håland-H, Heine Fyllingsnes-H, H.Fyllingsnes-H, I.Fjeldsbø-H, K.Murberg-H, N.M.Aadland-H, Ø.Bratshaug-H, S.Røskeland-H, A.K. Eknes-KrF, A.Hetlebakke-KrF, A.Byrknes-KrF, E.M.Dale-KrF, J.Romarheim-KrF, M.Andvik-KrF, S.Lavik-KrF, S.Sekkingstad-SP, A.I.Solheim-UAV, K.O.Larsen-UAV, M.Klementsen-UAV. og T.Sletten-Hansen-UAV.)
Framlegg frå M.Færø-uavh.:
https://pub.framsikt.net/2023/alver/ps-2023-folkeparti_alver_2023/#/polsim/politicalsimulation/
Framlegget fekk 6 røyster og fall (H.Breivik-uavh., K.O.Larsem-uavh., M.Færø-uavh., M.Klementsen-uavh., S.Hopland-uavh. og T.Sletten-Hansen-uavh.)
Framlegg verbalpunkt frå A.Byrknes-KRF:
Kyrkjetomt Frekhaug:
Kommunestyret ber kommunedirektøren leggje fram sak kyrkjetomt jmf intensjonsavtalen mellom AKF og Alver kommune. Det skal greiast ut kva forpliktingar kommunen har gjennom denne intensjonsavtalen ref. AKF sitt brev til kommunestyret. Saka skal leggjast fram i fyrste møte i FO 2023.
Framlegget fekk 19 røyster og fall (A.K.Eknes-KRF, A.Hetlebakke-KRF, A.Byrknes-KRF, E.M.Dale-KRF, J.Romarheim-KRF, M.Andvik-KRF, S.Lavik-KRF, L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG, L.Bjørge-SP, L.Taule-SP, L.van der Kooij-SP, M.B.Gjerde-SP, M.I.Wergeland-SP, O.S.Namtveit-SP, S.Sekkingstad-SP, T.Helland-SP, V.Villanger-SP og S.Toft-V)
Framlegg verbalpunkt frå SV og R ved A.Helle-R:
Kommunestyret ber kommunedirektøren gjere greie for kva verkemiddel kommunen kan ta i bruk for å sikra ein sosial profil ved ei eventuell framtidig innføring av eigedomskatt, med bunnfrådrag og ulike satsar. Vi ynskjer at det vert gjort greie for mogelege ordningar for fritak, geografisk differensiering og andre tiltak som kan sikra ein god omfordelande profil, og som skjermar innbyggjarar med låg formue. Utgreiinga skal presenterast som eit kunnskapsgrunnlag for kommunestyret.
Framlegget fekk 13 røyster og fall (L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG, L.Bjørge-SP, L.Taule-SP, L.van der Kooij-SP, M.B.Gjerde-SP, M.I.Wergeland-SP, O.S.Namtveit-SP, S.Sekkingstad-SP, T.Helland-SP, V.Villanger-SP, A.Nordlund-SV og S.Toft-V)
Framlegg S.Toft-V:
Nytt verbalpunkt.
Det regulerte friluftsområdet i Lonena skal forhandlast ferdig i 2023 med formål innløysing.
Det vart stild spørsmål frå J.Romarheim om habilitet til dette punktet. Kommunestyret gjorde samrøystes vedtak om at J.Romarheim er habil i dette verbalpunktet.
Framlegget vart vedteke med 35 røyster, mot 9 røyster (A.G.Eide-AP, K.Floen-AP, N.Bognøy-AP, C.Håland-H, H.Fyllingsnes-H, I Fjeldsbø-H, N.M.Aadland-H, Ø.Bratshaug-H og S.Røskand-H)
1. Sp, Ap, H, KrF, Frp
DAGSENTERTILBOD YNGRE PERSONAR MED DEMENS
Ressursnivået som er brukt på tilbod for yngre personar med demens i Alver kommune i 2022, skal for 2023 oppretthaldast.
Alver kommune skal ha eit tilbod for yngre personar med demens.
Tilbodet skal innarbeidast i den heilskaplege demensplanen som er planlagt.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
2. Sp, H, KrF, Frp, Ap
ORGANISASJONPROSJEKT ALVER KOMMUNE
Det må snarast setjast i gong eit prosjekt i heile kommuneorganisasjonen der målet er å finne ei berekraftig og framtidsretta drift av kommunen. Ei kontinuerleg forbetring der ein bla tar metoden LEAN i bruk skal vurderast.
Kommunestyret meiner ein som organisasjon må ha god kunnskap i kva kompetanse som er rett kompetanse for å løyse oppgåvene til ei kvar tid i tenesteområda.
Kommunestyret viser til Fagforbundet si uttale til kommunestyret der dei peikar på at Alver kommune si organisering må evaluerast, og at ein går igjennom heile organisasjonen, alle sektorar, tenesteområde og avdelingar. Vi er samde med Fagforbundet, og organisasjonsprosjektet må ha god dialog og samhandling med tillitsvalde og vernetenesta gjennom bla administrasjonsutvalet.
Det skal utarbeidast eit mandat for arbeidet og Formannskapet skal vere styringsgruppe for prosjektet. Dei politiske fagutvala skal haldast orientert og høyrast i prosessane.
Organisasjonsprosjektet skal gjennomførast og leiast av ekstern kompetanse.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
3. Sp, Ap, H, KrF og Frp
SPESIALPEDAGOGISK TEAM – BARNEHAGE
Kommunestyret ber kommunedirektør om ei eiga sak knytt til endringar i spes.ped.teamet for barnehagane. Det må synleggjerast korleis det spesialpedagogiske arbeidet skal organiserast både i den kommunale barnehagen og dei private barnehagane.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
4. Sp, Ap, H, Frp og KrF
SENIORTILTAK
Det skal utarbeidast ein plan for seniorpolitikk i Alver kommune. Det vil vere viktig å halde på kompetanse lengst mogleg.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
5. Sp, Ap, H, Frp og KrF
TILSETJINGSKONTROLL
Kommunestyret ber kommunedirektøren om å innføre tilsetjingskontroll. Formannskapet skal haldast laupande orientert.
Framlegget vart samrøystes veteke.
6. Sp, Ap, H, KrF og Frp
SAL AV KOMMUNALE EIGEDOMMAR
Det er kommunestyret som gjer vedtak om sal av kommunale eigedomar.
Kommunestyret ber kommunedirektøren effektivisere sal av kommunale eigedommar, og ber kommunedirektøren leggje fram sak med mål om å selje dei eigedomane som kan seljast.
Kommunestyret viser ellers til sak 085/21 den 24.06.21 som framleis gjeldande.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
7. Ap, KrF, H, Frp
INTERKOMMUNALE AVTALAR
Kommunestyret ber om at det vert sett i gong ei gjennomgåing av interkommunale avtalar og samarbeid. Gjennomgåinga skal belysa kva oppgåver ein skal løysa i samarbeida. Den skal også visa korleis ein er organisert og kva personalressursar og personalkostnader Alver kommune pliktar i samarbeida.
Framlgget vart samrøystes vedteke.
8. Sp, Ap, KrF, H, Frp
Bruk av kommunale bygg
Kommunestyret ber kommunedirektøren snarast setje i gong arbeidet med relokalisering av kommunale tenester i kommunale bygg med mål om å redusera leigekostnader. Kommunestyret har gjentatte gongar bedt kommunedirektøren om å ta i bruk kommunehuset på Manger permanent. Kommunestyret ber om at dette vert følgt opp umiddelbart.
Kommunestyret ber kommunedirektøren om å gå i dialog med AMFI Knarvik for å sei opp avtalen om innbyggjarservice i AMFI Knarvik.
Framleggt vart samrøystes vedteke.
9. Ap, KrF, H, Frp
ENDRING I POLITISK STYRINGSSTRUKTUR FRÅ OG MED NESTE KOMMUNESTYREPERIODE 2023-2027
Kommunestyret skal ha 41 representantar og følgjande utvalsstruktur:
Formannskap
Utval for areal, plan og miljø
Utval for levekår (helse- og omsorg, oppvekst, kunnskap og kultur)
Utval for næring og drift
Ansvarsområda til levekår skal bestå av ansvaret helse- og omsorg og OKK hadde kvar for seg, elles forblir ansvarsområdene uendra. Ein ber om sak for å få oppdatert politisk styringsstruktur i tråd med dette i første møterunde etter jul. I same sak vil også ny fordeling av antal representantar i kvart utval bestemmes.
Framlegget vart vedteke mot 19 røyster
10. Sp, Ap, H, Krf, Frp
FOKUS PÅ SJUKEFRÅVÆR TIL NÆRVÆR
Eit godt arbeidsmiljø gir engasjerte og friske medarbeidarar.
Å skape eit godt arbeidsmiljø krevjer omfattande og systematisk arbeid over tid. Det handlar om å bli bevisst på kva arbeidskultur ein har og korleis ein skal jobbe med å forbetre den.
Vi ber kommunedirektøren sjå på KS- prosjektet NED som er eit nærværsprosjekt brukt i fleire kommunar. Målet er meir nærvær på jobb og med fokus på arbeidsmiljø og engasjerte medarbeidarar.
Alver kommune har eit høgt sjukefravær og det er viktig at det vert arbeidd kontinuerleg med å redusere dette.
Kommunestyret ber om at det vert sett i gong eit forpliktande trepartssamarbeid som har som mål å redusere sjukefråværet i organisasjonen.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
11. Sp, Ap, H, KrF og Frp
BUA
Kommunestyret ber kommunedirektøren om å greie ut moglegheitene for å utvide BUA-tilbodet.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
12. Sp, Ap, H, KrF og Frp
REDUKSJON I TENESTEOMRÅDE KULTUR
Det er i kommunedirektøren sitt framlegg ikkje lagt opp til reduksjon i ramma til tenesteområdet kultur i 2023. Når det gjeld økonomiplanen 2024-2026 vil kommunestyret arbeide vidare med planen med mål om minst mogleg reduksjon i tenesteområdet
Framlegget vart samrøystes vedteke.
13. Ap, H, KrF og Frp
BUDSJETTOVERSKRIDINGAR - INVESTERINGER VANN/AVLAUP
Det er ei utfordrande økonomisk tid for mange innbyggjarar, og kommunen må vera svært medviten kva utgifter kommunestyret pålegg innbyggjarane våre å betala. Kommunestyret kan aldri sikra seg 100% mot overskridingar av investeringsprosjekt, men i framtida må det innarbeidast som norm at inndekkinga av desse overskridingane i hovudsak må dekkjast innafor ramma til sektoren. Det vil seie at dersom eit VA-prosjekt får overskridingar, får det den konsekvensen at andre VA-prosjekt må nedskalerast og/eller skyvast på. Ved særlege tilfelle, då det ikkje vil vera forsvarleg å skyva på andre prosjekt, må det argumenterast særskilt for å gje ekstraløyving utover ramma i kvar einskild sak.
Framlegget vart vedteke mot 3 røyster (O.S.Namtveit-SP, S.Sekkingstad-SP og L.Johnsen-MDG)
14. Sp
Rekrutteringsplan
Kommunestyret ber om at det vert utarbeida ein rekrutteringsplan, som mellom anna inkluderer lærlingpolitikk.
Framlegget vart vedteke mot 2 røyster (S.Lavik-KRF og Ø.Oddekalv-AP)
15. Sp
Invest in Bergen
Kommunestyret ber kommunedirektøren gå i dialog med Vestland fylkeskommune med mål om å reorganisere Invest in Bergen utan kommunal eigardel.
Framlegget fekk 17 røyster og fall, mot 26 røyster (KRF, MDG, FRP, H og AP).
16. Sp
Prestmarka Barnehage
Kommunestyret ønskjer å samle barnehagen påManger i ein lokasjon. Kommunestyret ber kommunedirektør komme tilbake med sak i første kvartal 2023.
Framlegget vart vedteke med 38 røyster, mot 5 (Ø.Oddekalv-AP, S.Toft-V, A.Nordlund-SV, L.Johnsen-MDG og M.Greve-MDG)
17. Sp
Uteområde Myking skule
Kommunestyret ber om at uteområdet på Myking skule vert prioritert i utbetring av skuleområde.
Framlegget fekk 20 røyster og fall (N.Bognøy-AP, 9 SP, 6 UAVH, 1 SV og 1 V) mot 23 røyster
18. UAVH
Intensjonsavtalen
Vi må ta utgangspunkt i situasjonen vi er i dag. Interne og eksterne rammebetingelser er totalt endra ut frå da intensjonsavtalen ble vedtatt. Ved å oppheve denne avtalen kan vi gå igjennom alle aspekt i drifta av kommunen for å få en effektiv drift. Kommunen er i en alvorlig økonomisk situasjon og da kan vi ikkje la gamle bindande avtaler stopper for nødvendige nye tiltak som kan rette opp økonomien. Tiltak for å sikre en økonomisk sunn drift i kommunen.
Framlegget fekk 10 røyster og fall (6 uavh., 1 SV, 1 V og 2 MDG), mot 33 røyster
19. UAVH
Konsulentbruk
Eksterne konsulenttenester må avgrensast, då tilsette i leiinga i kommunen presumptivt bør kunne utføre dessa arbeidsoppgåvene. Skulle en mot formodning oppdage at tilsette ikkje innehar kompetansen en kommune trenger i sitt virke, bør en vurdere å bytte ut tilsette slik at kommunen har nødvendig og riktig kompetanse i sin stab. Dette da vi stadig har overskridelser og sprekk i våre prosjekter som gir ekstremt høye avgiftsnivåa vi pålegga våre innbyggar å betale. Kommunens administrative kompetanse må heves innad blant egne tilsette, for å begrense bruk av eksterne konsulenter.
Framlegget fekk 6 røyster og fall (6 uavh.), mot 37 røyster.
20. Redusere tilsette / omstrukturere
Kommunedirektøren har ført inn i sitt forslag til budsjett med nedgang i tilsette ved naturlig avgang og omstruktureringar. I Formannskapet 1. desember d.å. svarte han på spørsmål som gjelder lærarstillingar, hvor han presiserte at nedbemanning i f.eks. skolen ville bli spreidd utover i takt med synkende elevtal. Folkepartiet er på dette grunnlaget til Kommunedriektøren einig i denne reduseringa av tilsette. Går elevtal, antall barn i barnehage eller saksmengda på offentlege kontor ned, så må antall tilsette reduseres ut fra dette. Dette er effektiviseringstiltak!
Framlegget fekk 6 røyster (6 uavh.) og fall, mot 37 røyster
21. Sal av diverse kommunale eigedomar
Administrativt må det gås igjennom den totale eigedomsmassen og selje det en ikkje trenger til kommunal drift.
Kommunedriektøren bør snarast sette i gang med å selje andre kommunale eigedommar som kommunen ikkje bruker. I Kommunedirektøren sitt forslag viser han til at alle bygg som ikkje er i bruk, stenges ned. Dette er ikkje økonomisk berekraftig. Som kommunestyret vet, så har kommunen et stort etterslep vedrørende vedlikehald på våre eigendommar. En nedstenging vil kunne føre til forringing av verdien på eigendommen som kommunen forvalter for sine innbyggere. Folkepartiet forventar derfor at Kommunedirektøren straks setter i gang salg av alle eiendommer som vi ikkje selv nytter. Vi er blitt gjort oppmerksam på at det er frivillige organisasjonar som ønsker å kjøpe kommunale bygningar, men forhindrast til dette da tilbodet de mottar ikkje står i stil til byggets tilstand og manglande vedlikehald. Kommunen vil nok ikkje tener seg ut av sine økonomiske problema med disse sala, men ein får inn noen kroner her og der, samt at vedlikehaldsbudsjettet spare inn med enorme summer.
Folkepartiet ber Kommunedirektøren om at det i 2023 inngås avtaler med minimum 10 langtids leietager av kommunale leiligheter med en avtale om «leie til eie» lån via husbanken. Det tenkes da på personar med lav inntekt som i lånet får midlar til nødvendig oppgradering og etterslep av vedlikehald. Kor leigetakar kan gjera eigenarbeid som eigenkapital. Dette vil forsiktig estimert gi kommunen en inntekt på kr. 30 mill. samt innsparte midlar på vedlikehaldsetterslepet.
Framlegget fekk 8 røyster og fall (6 uavh., 1 H, 1 FRP) mot 35 røyster
22. Tenesteyting barnehagar og barnehagestrukturplan
Det opplysast frå administrasjonen at det er pr. i dag er 600 ledige barnehageplassar i Alver. Dette har ført til at Folkepartiet har revurdert antall teljetidspunkt og en ny barnehagestrukturplan. Vi ønsker at det vert innført tre teljetidspunkt pr. år. Dette vil ha innverknad på kommunen sin økonomi. Folkepartiet trur også at dette vil gjøre det enklere for foreldre og barnehager å ta inn nye barn inne i ett barnehage år. Dette ses som nødvendig ihht. kommunen sin økonomiske situasjon.
Framlegget vart vedteke med 26 røyster, mot 17 røyster
23. Skulestrukturplan
Ein kan ikkje behalde antal tilsette når elevtalet går ned. Vi må holde en god skule med nok tilsette, men også skuler som kan holde den faglige kompetansen elevane treng. For å ha kvalitet og kompetanse kan ein ikkje ha skule i kvart lokalsamfunn.
Framlegget fekk 5 røyster og fall (5 uavh.)
24. Strøminnsparing
Tilsette har i dag muligheit for å lade sine el-bilar gratis i Alver sine kommunale bygg. Dette må omgåande opphøyra! Dette burde førast i lønnsgoder. Det blir forskjellsbehandling at tilsette med El-bil får gratis «drivstoff» sponsa av kommunen sitt driftsbudsjett, mens tilsette uten el-bil ikkje får sponsa sitt drivstoff. Einaste bilene som skal ladast på kommunen sitt budsjett er tenestebiler. Det bør straks innførast ansvar til tilsette om at siste på jobb slår av alle lys. Ein kan kvar dag observera fullt lys på offentlege kontor på kveld og nattetid. Dette utgjer ein betydeleg kostnad med dei strømprisane som er nå, også med tanke på at de fleste lyskjeldene er gamle lysstoffrør som trekker mye strøm.
Framlegget fekk 6 røyster og fall (6 uavh.), mot 37 røyster.
25. Gamle Alversund skule
Dette bygget står delvis tomt i dag og har ofte og mykje hærverk ifølge media. Da økonomien og etterslep på vedlikehald er stort ønsker Folkepartiet å selja dette området. Kommunen trenger kapital og byggmassen trenger både vedlikehald og å tas i bruk.
Framleggt fekk 9 røyster og fall (6 uavh., Heine Fyllingsnes-H, K.Murberg-H og A.I.Solheim uavh.), mot 34 røyster
Meldinga er teke til orientering.
Ettersendte meldingar til kommunestyret:
Fordeling av ledige plassar i barnehagane i Alver kommune
Dom Alver kommune - Equinor Gulating lagmannsrett
Levering av konsesjonskraft frå Matre Haugsdal kraftverk
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen frå Statens Vegvesen i sak 20/1999 på Alver kommunestyre sitt vedtak – KO-068/22, datert 19.05.2022, vert teke til følgje.
Vedtak om at «Plan godkjennes på vilkår av at: Mjuke trafikkantar frå Fyllingsnesvegen mot E39 må sikrast trygg veg fram til undegang i plan. Kommunestyret ber SVV om å gå i dialog for å etablere ein landbruksundergang ved det vestlige Fyllingsneskrysset», vert gjort om.
Nytt vedtak i saka skal lyde:
“Alver kommunestyre godkjenner framlegg til reguleringsplan for E39 Vikane - Eikangervåg, PlanID 1263-201804, som vist på plankart sist datert 22.01.21 og med føresegner av revisjonsdato 21.05.21.”
APM sender saka vidare med innstilling til vedtak i kommunestyret.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova §34, jf. §33 og plan- og bygningslova §12-12.
Innstillinga frå utval for areal, plan og miljø vart samrøystes vedteke.
Dei 7 klagane frå grunneigarane i planområdet i sak 20/8340 på Alver kommunestyre sitt vedtak KO-079/22, datert 16.06.2022, om vedteken detaljreguleringsplan med alternativ A2+B3 for fv. 564 Fløksand – Vikebø, blir vurdert slik:
1. Klagen frå Gunnar Klemet Bøe blir ikkje tatt til følgje.
2. Klagen frå Turid Larsen Østerby blir tatt til følgje;
Føresegnene pkt. 3.1.3. blir endra slik: «»f_SV20 er felles for gnr. 343 bnr. 3, 52/54 og 65.
3. Klagen frå Arne Gunleiv Haugsvær blir tatt delvis tatt til følgje;
3.1. Klagen i relasjon til naust blir ikkje tatt til følgje.
3.2. Klagen i relasjon tilkomst til jordbruksareal søraust for Steinberget blir tatt til følgje;
Føresegnene pkt. 3.1.3. blir endra slik: «f_SV11 er felles for jordbruksverksemd på eigedomane gnr. 305, bnr. 3 og 4.
4. Klagen frå Gunn Margareth og Arne Haugsvær blir ikkje tatt til følgje.
5. Klagen frå Bente Fløisand-Larsen blir ikkje tatt til følgje.
6. Klagen frå Scholz med fleire blir ikkje tatt til følgje.
7. Klagen frå Johannes Romstad blir ikkje tatt til følgje.
Vedtaket frå KO-079/22, datert 16.06.2022, om val av alternativ A2, vert oppretthalden:
Alternativ A2
«Alver kommunestyre godkjenner framlegg til detaljreguleringsplan for fv. 564 Fløksand – Vikebø v/ alternativ A2+B3, PlanID 1256 2016 0010, som vist på plankart sist datert 10.12.2021 og med føresegner av revisjonsdato 10.12.2021.
Før kunngjering av planvedtaket må planomtalen, VA-rammeplan og plankart vere oppdatert jf. val av trasé. I samband med overvasshandtering til Sørestøa, lyt det etablerast ein reinseanretning som sandfang eller reinsedam. Val av andre overvassløysingar enn naturbaserte løysingar skal grunngjevast.
Klimagassvurderinga og tekst om handtering av masser må takast inn i planomtalen, plankarta må oppdaterast med nytt basiskart og framsida på føresegna må oppdaterast med vedtaksprosess. Vurdering i høve konsekvensane av å redusere rabatten mellom gang- og sykkelveg ved Rylandsvassdraget må også omtalast.
Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslovas § 12–12.»
APM sender saka vidare med innstilling til vedtak i kommunestyret.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova §34, jf. §33 og plan- og bygningslova §12-12.
Detvart stilt spørsmål om habilitet frå Laila Bjørge som har deltatt som saksbehandlar i dennsaka. Kommunestyet gjorde samrøystes vedtak om at Laila Bjørge er inhabil i denne saka.
Framlegg frå A.G.Eide-AP:
Alternativ A1
Kommunestyret tek klagen til følgje.
Dei 7 klagane frå grunneigarane i planområdet i sak 20/8340 på Alver kommunestyre sitt vedtak KO-079/22, datert 16.06.2022, om vedteken detaljreguleringsplan med alternativ A2+B3 for fv. 564 Flø– Vikebø, blir vurdert slik:
1. Klagen frå Gunnar Klemet Bøe blir tatt til følgje.
2. Klagen frå Turid Larsen Østerby blir tatt til følgje;
• Føresegnene pkt. 3.1.3. blir endra slik: «»f_SV20 er felles for gnr. 343 bnr. 3, 52/54 og 65.
3. Klagen frå Arne Gunleiv Haugsvær blir tatt til følgje;
3.1. Klagen i relasjon til naust blir tatt til følgje.
3.2. Klagen i relasjon tilkomst til jordbruksareal søraust for Steinberget blir tatt til følgje;
• Føresegnene pkt. 3.1.3. blir endra slik: «f_SV11 er felles for jordbruksverksemd på eigedomane gnr. 305, bnr. 3 og 4.
4. Klagen frå Gunn Margareth og Arne Haugsvær blir tatt til følgje.
5. Klagen frå Bente Fløisand-Larsen blir tatt til følgje.
6. Klagen frå Scholz med fleire blir tatt til fø
7. Klagen frå Johannes Romstad blir tatt til følgje.
Framlegget fekk 10 røyster og fall, mot 32 røyster.
Innstillinga frå utval for areal, plan og miljø vart vedteke med 32 røyster, mot 10 røyster (A.G.Eide-AP, K.Floen-AP, A.K.Eknes-KRF, A.Byrknes-KRF, E.M.Dale-KRF, J.Romarheim-KRF, M.Andvik-KRF, L.Johnsen-MDG, M.Greve-MDG og S.Hopland-uavh.)
Spørsmåla er utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023
Spørsmåla vert utsett til kommunestyremøtet 23.02.2023, samrøystes.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Sara Hamre Sekkingstad | Senterpartiet | Ordførar | sara.sekkingstad@alver.kommune.no |
Nina Bognøy | Arbeiderpartiet | Varaordførar | Nina.Bognoy@alver.kommune.no |
Øyvind Oddekalv | Arbeiderpartiet | Medlem | Oyvind.Helland.Oddekalv@vlfk.no |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Medlem | agr-eide@online.no |
Kirsti Gjetle Floen | Arbeiderpartiet | Medlem | kgfloen@gmail.com |
Tormod Skurtveit | Arbeiderpartiet | Medlem | tormod_skurtveit@hotmail.com |
Nina Stabell Øvreås | Fremskrittspartiet | Medlem | nina.ovreas@alver.kommune.no |
Øyvind Bratshaug | Høgre | Medlem | oyvind.bratshaug@a2g.no |
Heine Fyllingsnes | Høgre | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Nils Marton Aadland | Høgre | Medlem | nils.marton.aadland@alver.kommune.no |
Christel Villanger Håland | Høgre | Medlem | christel@villanger.net |
Kenneth Taule Murberg | Høgre | Medlem | kenneth.murberg@outlook.com |
Ingrid Fjeldsbø | Høgre | Medlem | ingrid.j.duesund.fjeldsbo@alver.kommune.no |
Henning Fyllingsnes | Høgre | Medlem | henning.fyllingsnes@alverhogre.no |
Anne Karin Angelskår Eknes | Kristeleg Folkeparti | Medlem | ak.eknes@gmail.com |
Astrid Aarhus Byrknes | Kristeleg Folkeparti | Medlem | astridbyrknes@hotmail.com |
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | malin.andvik@gmail.com |
Stian Lavik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | stian@lavik.com |
Else Marie Skartveit Dale | Kristeleg Folkeparti | Medlem | emsdale@online.no |
Asle Hetlebakke | Kristeleg Folkeparti | Medlem | a-hetleb@online.no |
Jogeir Romarheim | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jogeir.romarheim@hotmail.no |
Leif Johnsen | Miljøpartiet De Grønne | Medlem | ljholme@online.no |
Maya Greve | Miljøpartiet De Grønne | Medlem | maya.fugelsnes.greve@gmail.com |
Alexander Helle | Raudt | Medlem | alexander.helle@alver.kommune.no |
Thore Helland | Senterpartiet | Medlem | thore.helland@gmail.com |
Liv Hopland Van der Kooij | Senterpartiet | Medlem | livhopland@yahoo.no |
May-Irene Wergeland | Senterpartiet | Medlem | miwsp@online.no |
Vigdis Villanger | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |
Laila Bjørge | Senterpartiet | Medlem | laila.bjorge@alver.kommune.no |
Morten Klementsen | Uavhengig | Medlem | morten@klementsen.net |
Terje Sletten-Hansen | Uavhengig | Medlem | sletten.hansen@gmail.com |
Maria Færø | Uavhengig | Medlem | maria.faero@hotmail.com |
Harald Breivik | Uavhengig | Medlem | haraldbreivik@hotmail.com |
Ståle Hopland | Uavhengig | Medlem | staalehop@hotmail.com |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |
Astrid Namtvedt Sylta | Arbeiderpartiet | Varamedlem | astridnamtvedtsylta@gmail.com |
Pål Inge Fosse Hopland | Arbeiderpartiet, HVO | Varamedlem | pal.inge.fosse.hopland@alver.kommune.no |
Tommy Tjensvold Øvretveit | Fremskrittspartiet | Varamedlem | Tommytoev@hotmail.com |
Sean Røskeland | Høgre | Varamedlem | seanroskeland@gmail.com |
May Britt Vågenes Gjerde | Senterpartiet | Varamedlem | maybritt@gjer.de |
Leif Gunnar Taule | Senterpartiet | Varamedlem | leif.taule@gmail.com |
Olav Steinar Namtvedt | Senterpartiet | Varamedlem | olav-na@online.no |
Anna Ulrika Nordlund | Sosialistisk Venstreparti | Varamedlem | anna.nordlund@gmail.com |
Anders Ingar Solheim | Uavhengig | Varamedlem | soloraid@gmail.com |
Kjell Ove Larsen | Uavhengig | Varamedlem | larsengw@gmail.com |
Ståle Juvik Hauge (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Medlem | stale.hauge@alver.kommune.no |
Jostein Borlaug (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Medlem | jostein.borlaug@altiboxmail.no |
Yngve Walaker (Ikke møtt) | Fremskrittspartiet | Medlem | y-walaker@hotmail.com |
Roy Bø (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | royboe53@gmail.com |
Mabel Johansen (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | mabelijohansen@gmail.com |
Jon Askeland (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | jon.askeland@vlfk.no |
Jostein Hellestveit (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | joshelle@online.no |
Sølvi Gripsgård Knudsen (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | sngk@live.no |
Torbjørn Taranger (Ikke møtt) | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | ttaranger@yahoo.no |
Øystein Nigar (Ikke møtt) | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | oysteinnigar@gmail.com |
Hege Nygård Dale (Ikke møtt) | Uavhengig | Medlem | hege@dale-gruppen.no |
Erlend Nævdal (Ikke møtt) | Uavhengig | Settemedlem | erlend.naevdal@moller.no |