Innkalling og saksliste vert godkjent.
Endring rekkefølge saksliste: 050, 051, 052, 053, 055, 059, 054, 056, 058, 057, 060/22.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte -- 23.03.2022 vert godkjent.
Møteprotokoll frå møte -- 23.03.2022 vert godkjent, samrøystes.
Meldinga vert teke til orientering
Spørsmål frå Anne Grete Eide-Ap:
Ho stilte spørsmål om kvifor delegert sak 281/22 har tatt så lang tid å få ferdig handsama?
Ellers ingen merknader.
Meldinga vert teke til orientering, samrøystes.
Meldinga vert teke til orientering
Ingen merknader, samrøystes.
APM finn at vilkåra for dispensasjon etter pbl §19-2 er tilstades og at kommunen kan gi dispensasjon. Kommunen kan setja vilkår for dispensasjonen, jf. pbl §19-2 første ledd andre punktom.
APM gjev dispensasjon på vilkår:
1. av at godkjenning av søknad om legalisering av kai.
2. av at bryggen blir vridd mot vest slik at den ikke er til hinder for tilkomst til nabonaust.
3. bryggen kan ikke påmonteres utriggere.
APM har vurdert presidents og ser at det aktuelle området tåler flytebrygge tilhørende de 4 naustene som er etablert i dag. Sjøen i området inneholder stor del ferskvann og er av den grunn utsatt for mye is om vinterhalvåret. Dette gjør det lite egnet til stort båt-anlegg eller brygger med utriggere.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:APM finn at vilkåra for dispensasjon etter pbl §19-2 er tilstades og at kommunen kan gi dispensasjon. Kommunen kan setja vilkår for dispensasjonen, jf. pbl §19-2 første ledd andre punktom.
APM gjev dispensasjon på vilkår:
1. av at godkjenning av søknad om legalisering av kai.
2. av at bryggen blir vridd mot vest slik at den ikke er til hinder for tilkomst til nabonaust.
3. bryggen kan ikke påmonteres utriggere.
APM har vurdert presidents og ser at det aktuelle området tåler flytebrygge tilhørende de 4 naustene som er etablert i dag. Sjøen i området inneholder stor del ferskvann og er av den grunn utsatt for mye is om vinterhalvåret. Dette gjør det lite egnet til stort båt-anlegg eller brygger med utriggere.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Innstilling i APM - 20.04.2022:
Alternativ A1
«Alver kommunestyre godkjenner framlegg til detaljreguleringsplan for fv. 564
Fløksand – Vikebø v/ alternativ A1+B3, PlanID 1256 2016 0010, som vist på plankart sistdatert 21.12.2021 og med føresegner av revisjonsdato 21.12.2021.
Før kunngjering av planvedtaket må planomtalen, VA-rammeplan og plankart vereoppdatert jf. val av trasé. Klimagassvurderinga og tekst om handtering av masser måtakast inn i planomtalen, plankarta må oppdaterast med nytt basiskart og framsidapå føresegna må oppdaterast med vedtaksprosess. Vurdering i høve konsekvensaneav å redusere rabatten mellom gang- og sykkelveg ved Rylandsvassdraget må ogsåomtalast.
Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslovas § 12–12.
APM ber om at dokumenter som er komt før APM møte 20.04.2022 blir lagt med i saka til kommunestyret.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Det var 6 medlemmer tilstades under handsaming av denne saka.
Framlegg frå Leif Taule-Sp:
Saka vert utsett i påvente av meir dokumentasjon i saka.
Taule sitt utsetjingsframlegg fekk 3 røyster (Leif Taule-Sp, Sveinung Toft-V, Henning Fyllingsnes-H) og 3 røysta mot framlegget (Malin Andvik-Krf, Anne Grete Eide-Ap, Ståle Hopland-Uavh). Med utvalsleiar si dobbeltrøyst held utvalet fram handsaming av saka.
Framlegg frå Anne Grete Eide-AP:
Alternativ A1
«Alver kommunestyre godkjenner framlegg til detaljreguleringsplan for fv. 564
Fløksand – Vikebø v/ alternativ A1+B3, PlanID 1256 2016 0010, som vist på plankart sist
Før kunngjering av planvedtaket må planomtalen, VA-rammeplan og plankart vereoppdatert jf. val av trasé. Klimagassvurderinga og tekst om handtering av masser måtakast inn i planomtalen, plankarta må oppdaterast med nytt basiskart og framsidapå føresegna må oppdaterast med vedtaksprosess. Vurdering i høve konsekvensaneav å redusere rabatten mellom gang- og sykkelveg ved Rylandsvassdraget må også
Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslovas § 12–12.
APM ber om at dokumenter som er komt før APM møte 20.04.2022 blir lagt med i saka til kommunestyret.
Framlegget vart vedteke med 4 røyster (Malin Andvik-Krf, Anne Grete Eide-Ap, Henning Fyllingsnes-H, Ståle Hopland-Uavh)
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
«Alver kommunestyre godkjenner framlegg til detaljreguleringsplan for fv. 564
Fløksand – Vikebø v/ alternativ A2+B3, PlanID 1256 2016 0010, som vist på plankart sistdatert 10.12.2021 og med føresegner av revisjonsdato 10.12.2021.Før kunngjering av planvedtaket må planomtalen, VA-rammeplan og plankart vereoppdatert jf. val av trasé. Klimagassvurderinga og tekst om handtering av masser måtakast inn i planomtalen, plankarta må oppdaterast med nytt basiskart og framsidapå føresegna må oppdaterast med vedtaksprosess. Vurdering i høve konsekvensaneav å redusere rabatten mellom gang- og sykkelveg ved Rylandsvassdraget må også
Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslovas § 12–12.»
Framlegget fekk 2 røyster og fall (Leif Taule-Sp, Sveinung Toft-V)
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/7443 med saknr. 21/84102, datert 15.12.2021 vert oppheva.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå regulert byggjegrense og utnyttingsgrad/BYA for oppføring av einebustad med garasje, murar og basseng utomhus.
Tiltaka er etter utval for areal, plan og miljø tilpassa tomta basert på dei stadlege tilhøva, og etter utvalet si vurdering er detikkje mogleg å senke bustaden utan vesentlege negative ringverknader. Tomta er skrånande frå bakkant før terrenget igjen stiger mot sjøen. Det er eit juv/fordjuping mot midten av tomta.
Dersom bustaden skal senkast i terrenget, må det skytast i fjellet i bakkant, og ei fjellhylle må takast/ sprengast ned, Dette vil etter utvalet si vurdering gje ein skjemmande , stor og svært synleg sprengflate/ skjæring i bakkant. Den omsøkte plasseringa av bustaden medfører berre eit avgrensa sprengingsarbeid. Det vert heller ikkje nokon høgdeskilnad mellom denne tomta og nabotomta gbnr 304/46.
Areal, plan og miljøutvalet kan ikkje sjå at dei omsyna som ligg bak føresegna det vert dispensert i frå, omsyna i lova sineføremålsreglar, eller nasjonale og regionale interesser vert vesentleg sett til side og meiner at fordelane ved å gje dispensasjon vera klart større enn ulempene, etter ei samla vurdering, jf. pbl. §19-2 andre ledd første og andre punktum.
Det vert vektlagt at den eine muren i nord, gjer det mogeleg å etablere natursti, som gjer strandsona meir tilgjengeleg for ålmenta.Det vert vist til at utvalet var på synfaring.Fjernverknaden av tiltaket sett frå sjøen, vert sett på som liten/minimal.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/7443 med saknr. 21/84102, datert 15.12.2021 vert oppheva.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå regulert byggjegrense og utnyttingsgrad/BYA for oppføring av einebustad med garasje, murar og basseng utomhus.
Tiltaka er etter utval for areal, plan og miljø tilpassa tomta basert på dei stadlege tilhøva, og etter utvalet si vurdering er det
Dersom bustaden skal senkast i terrenget, må det skytast i fjellet i bakkant, og ei fjellhylle må takast/ sprengast ned, Dette vil etter utvalet si vurdering gje ein skjemmande , stor og svært synleg sprengflate/ skjæring i bakkant. Den omsøkte plasseringa av bustaden medfører berre eit avgrensa sprengingsarbeid. Det vert heller ikkje nokon høgdeskilnad mellom denne tomta og nabotomta gbnr 304/46.
Areal, plan og miljøutvalet kan ikkje sjå at dei omsyna som ligg bak føresegna det vert dispensert i frå, omsyna i lova sine
Det vert vektlagt at den eine muren i nord, gjer det mogeleg å etablere natursti, som gjer strandsona meir tilgjengeleg for ålmenta.Det vert vist til at utvalet var på synfaring.Fjernverknaden av tiltaket sett frå sjøen, vert sett på som liten/minimal.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/8805, med saknr. 22/6096, datert 21.02.2022, vert oppheva. Det vert i medhald av plan- og bygningslova sin § 20-1 gjeve løyve til omsøkt bruksendring av tilleggsdel til hovuddel av rom i kjellaretasje, samt søknad om fritak for tekniskekrav - på gbnr 323/358 Frekhaug. Utvalet viser til plan- og bygningslova sin § 31-2, og meiner det vil vera uforhaldsmessige kostnader knytt til å oppfylle tekniske krav.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/8805, med saknr. 22/6096, datert 21.02.2022, vert oppheva. Det vert i medhald av plan- og bygningslova sin § 20-1 gjeve løyve til omsøkt bruksendring av tilleggsdel til hovuddel av rom i kjellaretasje, samt søknad om fritak for tekniskekrav - på gbnr 323/358 Frekhaug.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Innstilling i APM - 20.04.2022:
Klagen vert delvis teke til følgje. Før det vert gjeve bruksløyve / ferdigattest til gang og sykkelveg så skal undergang for mjuke traffikantar i Fyllingsneskrysset vere ferdig bygd og fått bruksløyve / ferdigattest.
Hovedformålet med prosjektet er å sikre mjuke traffikantar og ein undergang vil bygge opp under dette målet.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:
Klagen vert delvis teke til følgje. Før det vert gjeve bruksløyve / ferdigattest til gang og sykkelveg så skal undergang for mjuke traffikantar i Fyllingsneskrysset vere ferdig bygd og fått bruksløyve / ferdigattest.
Hovedformålet med prosjektet er å sikre mjuke traffikantar og ein undergang vil bygge opp under dette målet.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Det vert gjeve mellombels dispensasjon på ubestemt tid frå føresegn 2.2.2, 4.1.3 og 4.3.1 i kommunedelplan for Knarvik – Alversund med Alverstraumen for oppføring av hagesenter med tilhøyrande infrastruktur på gbnr 188/5.
Vedtaket har heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 og § 19-3 jf. § 11-6 (disp frå kommuneplan) og naturmangfaldslova §§ 8-12.
Vedtaket vert gjeve på følgjande vilkår:
Dispensasjonen omfattar ikkje godkjenning av rubbhall.
Seinast saman byggeløyve skal det føreligga ein støyvurdering av tiltaket. Eventuelle støytiltak skal innprosjekterast i tiltaket.
Seinast saman med byggeløyve skal det utarbeidast ein teknisk plan for VVA.
Seinast saman med byggeløyve for hagesenteret og etablering av avkøyrsle skal dispensasjon for å nytta arealformål for del av gbnr 188/531til samferdsel og infrastruktur liggje føre.
Vilkår i løyve frå Statens vegvesen må følgjast opp i samband med byggesaka.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 21/6457, med saknr. 21/64358, datert 19.10.2021, om avslag på søknad om dispensasjon frå LNF-føremålet for bruksendring av driftsbygning til heilårsbustad - gbnr 125/11 Kjeilen indre, vert gjort om.
Med heimel i plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve dispensasjon frå arealføremålet LNF for bruksendring av driftsbygning til heilårsbustad i kommunedelplan for Lindåsneset sin arealdel (KDP) med Mongstad på følgjande vilkår:
Eksisterande og eldre våningshus vert ikkje riven.
Bruksendra driftsbygninga vert det nye våningshuset på garden - gbnr 125/11.
Ny driftsbygning vert oppført på gbnr 125/74.
Oppføring av ny driftsbygning er i tråd med LNF-føremålet slik at det vert sett vilkår om tilbakeføring av jordbruksareal i forholdet 1:1 og gjeld det bruksendra arealet som går med til landbruksbygget.
Eigedomen – gbnr 125/74 tilbakeførast til garden - gbnr 125/11.
Veg, avkøyrsel, vatn og avløp skal vere sikra før det vert gitt løyve til bruksendringa, jf. pbl. §§ 27-1 - 27-4.
Privatrettslege tilhøve skal vere sikra før det vert gitt løyve til bruksendringa, herunder føresetnaden om at grunneigar av gbnr 125/74 skriftleg samtykkjer til tilbakeføringa slik at heimelsovergangen kan matrikkelførast.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova §33, jf. plan- og bygningslova §19-2.
Vedtaket er eit nytt enkeltvedtak som partane kan klaga på. Vedtaket skal sendast til Statsforvaltaren i Vestland til klagevurdering.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Utvalsleiar | malin.andvik@gmail.com |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Nestleiar | agr-eide@online.no |
Kenneth Taule Murberg | Høgre | Medlem | kenneth.murberg@outlook.com |
Ståle Hopland | Uavhengig | Medlem | staalehop@hotmail.com |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |
Henning Fyllingsnes | Høgre | Varamedlem | henning.fyllingsnes@alverhogre.no |
Leif Gunnar Taule | Senterpartiet | Varamedlem | leif.taule@gmail.com |
Ingrid Fjeldsbø (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | ingrid.j.duesund.fjeldsbo@alver.kommune.no |
Heine Fyllingsnes (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Jogeir Romarheim (Ikke møtt) | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jogeir.romarheim@hotmail.no |
Vigdis Villanger (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |