Innkalling og saksliste vart godkjent.
Endring rekkefølge saksliste: Sak 036-046, 048, 049, 047/23.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte - 08.02.2023 vart godkjent.
Møteprotokoll frå møte - 08.02.2023 vert godkjent, samrøystes
Meldinga vart teke til orientering.
Vigdis Villanger-Sp stilte spørsmål om kjøp/salg mellom private og AS, knytt til DS-sak 131/23 "Innvilga konsesjon til Parken Treningssenter AS for kjøp av eigedom - gbnr 21/4 Hindenes".
Tema blir svara ut under meldingar og orienteringar.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Klagen frå tiltakshavar i sak 22/6615, datert 03.11.2022, vert i teken til følgje. Det delegerte vedtaket av 17.10.2022 vert difor ikkje oppretthalde og det nye vedtaker vert:
«Med heimel i jordlova § 12 vert det gjeve løyve til frådeling av om lag 0,93 da på gnr. 435, bnr. 8 i Alver kommune.
Areal, plan og miljøutvalet legg til grunn at ei frådeling etter jordlova vil styrke busettingsomsynet i denne delen av kommunen, og det vil vere i samsvar med kommuneplanen sin samfunnsdel vedteke for Alver kommune.
Utvalet meiner vidare at frådelinga ikkje vil vera til vesentleg ulempe for landbrukdrifta på staden, og viser til at bustadtomta ligg tett opp til fylkesvegen,i utkanten av tunet, og at den viktigaste driftsområdet i tunet ligg nord for våningshuset på haugen.
Vidare vil ein vise til at det ikkje går med landbruksareal ved omsøkt frådeling.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen frå tiltakshavar i sak 22/6615, datert 03.11.2022, vert i teken til følgje. Det delegerte vedtaket av 17.10.2022 vert difor ikkje oppretthalde og det nye vedtaker vert:
«Med heimel i jordlova § 12 vert det gjeve løyve til frådeling av om lag 0,93 da på gnr. 435, bnr. 8 i Alver kommune.
Areal, plan og miljøutvalet legg til grunn at ei frådeling etter jordlova vil styrke busettingsomsynet i denne delen av kommunen, og det vil vere i samsvar med kommuneplanen sin samfunnsdel vedteke for Alver kommune.
Utvalet meiner vidare at frådelinga ikkje vil vera til vesentleg ulempe for landbrukdrifta på staden, og viser til at bustadtomta ligg tett opp til fylkesvegen,i utkanten av tunet, og at den viktigaste driftsområdet i tunet ligg nord for våningshuset på haugen.
Vidare vil ein vise til at det ikkje går med landbruksareal ved omsøkt frådeling.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Rådmannen sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Vedtak av 09.06.2022 vert gjort om. Det vert gjeve dispensasjon frå forbodet mot tiltak i LNF-området i kommunedelplanen for Radøy for oppføring av einebustad med parkering og utsleppsanlegg på gbnr 439/46 Vågenes indre. Vedtaket har heimel i plan- og bygningslova § 19-2, jf.§11-6.
Utvalet har vore på synfaring og etter ei samla vurdering meinar utvalet at fordelane er klart større en ulempene.
Tomten vart frådelt i 1974 og der var gitt byggeløyve i 1991.
På grunn av eigedomen sin storleik og plassering vil den ikkje eigna seg som landbrukseigedom, ein dispensasjon vil såleis gjera at eigedomen kan nyttast.
Landbrukskontoret i Radøy skriv i si vurdering at området er grunt og vil ikkje eigna seg for dyrking.
Utvalget kan heller ikkje sjå at vesentlege omsyn som skal ivaretakast i kommuneplanen vert vesentleg tilsidesett.
Med bakgrunn av dette finn ikkje utvalet at denne saka vil kunne skapa presedens.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Anne Grete Eide-Ap:
Vedtak av 09.06.2022 vert gjort om. Det vert gjeve dispensasjon frå forbodet mot tiltak i LNF-området i kommunedelplanen for Radøy for oppføring av einebustad med parkering og utsleppsanlegg på gbnr 439/46 Vågenes indre. Vedtaket har heimel i plan- og bygningslova § 19-2, jf.§11-6.
Utvalet har vore på synfaring og etter ei samla vurdering meinar utvalet at fordelane er klart større en ulempene.
Tomten vart frådelt i 1974 og der var gitt byggeløyve i 1991.
På grunn av eigedomen sin storleik og plassering vil den ikkje eigna seg som landbrukseigedom, ein dispensasjon vil såleis gjera at eigedomen kan nyttast.Landbrukskontoret i Radøy skriv i si vurdering at området er grunt og vil ikkje eigna seg for dyrking.Utvalget kan heller ikkje sjå at vesentlege omsyn som skal ivaretakast i kommuneplanen vert vesentleg tilsidesett.
Med bakgrunn av dette finn ikkje utvalet at denne saka vil kunne skapa presedens.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen frå Naturvernforbundet Hordaland og grunneigar i sak 21/7466, med saknr. 1099/22, datert 06.10.2022 vert ikkje teke til følgje.
Vedtaket av 06.10.2022 vert oppretthalde og lyder:
«Med heimel i forskrift om planlegging og godkjenning av landbruksveier gjev Alver kommune Isdal Skog- og veglag v/Hans Kristian Dolmen løyve til å endre og utvide landbruksveg som omsøkt i endringssøknad av 29.08.2022 og slik det kjem fram i saksutgreiininga. Søknaden er òg vurdert etter naturmangfaldslova §§ 8-12 jf. § 7 og forskrift om planlegging og godkjenning av landbruksveier § 3-2 3.ledd.
Det vert sett fylgjande vilkår for løyvet:
Vegen skal byggjast i vegklasse 4 jf. «normaler for landbruksveier med byggebeskrivelse».
Ved eventuelle funn av kulturminne skal Vestland fylkeskommune varslast og arbeidet stoggast.
Kjente kulturminne jf. kartlegginga frå Statens vegvesen skal takast omsyn til.
Løyvet gjeld til 01.11.2025 og anlegget må vere ferdig innan 01.11.2026.
Ein må unngå avrenning av jordmassar mot Langavatnet.
Vegskråningane skal jordslåast og såast til. Bruk av tilkøyrde massar skal fylgje dei føringar og krav som kjem fram i brev frå Alver kommune av 11.11.2021 (sjå vedlegg). Der det er turvande i høve nærleiken til vassdrag, skal nedste delen av vegfyllinga dekkjast med lokale massar og då i ei høgd på 3m målt langs vegfyllinga.
Om arbeidet ikkje er starta opp innan 01.11.2025, fell løyvet bort jf.landbruksvegforskrifta § 3-2.»
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. forskrift om planlegging og godkjenning av landbruksvegar, jf. skogbrukslova §7, naturmangfaldlova §§ 8-12, jf.§ 7 samt vassressurslova §§ 11, 5 og 47.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Innstilling i APM - 15.03.2023:
Alver kommunestyre støttar det private planinitiativet for oppstart av detaljregulering ved Holme Aust, gbnr. 310/5,14 mfl. Vedtaket er fatta med heimel i plan- og bygningslova § 12-8 andre ledd.»
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Alver kommunestyre støttar det private planinitiativet for oppstart av detaljregulering ved Holme Aust, gbnr. 310/5,14 mfl. Vedtaket er fatta med heimel i plan- og bygningslova § 12-8 andre ledd.»
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen på avslag vert teken til følgje og tidlegare vedtak i saka av 11.09.2022 vert oppheva. Det vert gjeve dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 frå byggegrense mot sjø og frå arealføremålet LNF for å føre opp eit naust med kai og båtopptrekk som omsøkt på gbnr 214/73 Fyllingsnes.
Grunngjeving for vedtaket:
Omsøkt stad er for lengst bygd ut med kai/ bryggje, og eit naust med ny kai og båtopptrekk på omsøkt stad vil ikkje verka privatiserande. Vidare ligg tomta heilt inntil kommunevegen, i ei bratt skråning ned mot kaien/ bryggja.
Utval for areal, plan og miljø kan ikkje sjå at interesser knytt til landbruk, natur, miljø og friluftsliv vil verta negativt påverka av omsøkt tiltak.
Utval for areal, plan og miljø meiner difor at omsyna gjeve i kommuneplanen sin arealdel og for byggje-og deleforbodet i 100 metersbeltet gjeve i pbl sin § 1-8 ikkje vert sett vesentleg til side som følgje av tiltaket det er søkt om dispensasjon for.
Det er difor utvalet si vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 er klart større enn ulempene. Etter ei samla og konkret vurdering finn difor utvalet at vilkåra for å gje dispensasjon for omsøkt naust med kai og båtopptrekk er oppfylt.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen på avslag vert teken til følgje og tidlegare vedtak i saka av 11.09.2022 vert oppheva. Det vert gjeve dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 frå byggegrense mot sjø og frå arealføremålet LNF for å føre opp eit naust med kai og båtopptrekk som omsøkt på gbnr 214/73 Fyllingsnes.
Grunngjeving for vedtaket:
Omsøkt stad er for lengst bygd ut med kai/ bryggje, og eit naust med ny kai og båtopptrekk på omsøkt stad vil ikkje verka privatiserande. Vidare ligg tomta heilt inntil kommunevegen, i ei bratt skråning ned mot kaien/ bryggja.
Utval for areal, plan og miljø kan ikkje sjå at interesser knytt til landbruk, natur, miljø og friluftsliv vil verta negativt påverka av omsøkt tiltak.
Utval for areal, plan og miljø meiner difor at omsyna gjeve i kommuneplanen sin arealdel og for byggje-og deleforbodet i 100 metersbeltet gjeve i pbl sin § 1-8 ikkje vert sett vesentleg til side som følgje av tiltaket det er søkt om dispensasjon for.
Det er difor utvalet si vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 er klart større enn ulempene. Etter ei samla og konkret vurdering finn difor utvalet at vilkåra for å gje dispensasjon for omsøkt naust med kai og båtopptrekk er oppfylt.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsett for synfaring.
Framlegg frå Anne Grete Eide-Ap:
Saka vert utsett for synfaring.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Klagen frå tiltakshavar i sak 22/5714, saknr. 1223/22, datert 01.11.2022, om dispensasjon for riving av hytte og oppføring av bustad med utleigedel på gbnr 318/72 vert teken til følgje. Vedtaket av 01.11.2022 vert difor oppheva, og nytt vedtak vert:
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 andre ledd, jf. pbl § 11-6 første ledd, vert det gjeve dispensasjon frå plankravet i føresegn 1.2.1 til kommunedelplan for Meland for riving av hytte og oppføring av bustad med utleigedel på gbnr. 318/72.
Grunngjevinga går fram av klagen og utvalet legg her vekt på følgjande:
Aktuelle eiendom ligg inneklemt mellom 2 helårsbustader og kommunal veg.
Omsøkt tiltak vil ikkje føre til ytterligare avgrensninger for reguleringsplanen som er under arbeid.
Gjeldende fritidsbustad står til forfalls og det har vore dialog mellom kommune og tiltakshavar tidlegare knytt til tryggleiken rundt bygget. Ei godkjenning av omsøkt riving og oppføring av ny bustad vil kunne løysa denne saka
Det vart i 2014 gjeve dispensasjon for oppføring av 2 mannsbustad i nærleiken
Reguleringsplan for område var startet i 2017, og ein kan ikkje sjå at dette planarbeidet vert skadelidande av omsøkt tiltak.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Utval for areal, plan og miljø kan ikkje sjå at interesser knytt til landbruk, natur, miljø og friluftsliv vil verta negativt påverka av omsøkt tiltak.
Utval for areal, plan og miljø meiner difor at omsyna gjeve i kommuneplanen sin arealdel ikkje vert sett vesentleg til side, som følgje av tiltaket det er søkt om dispensasjon for.
Det er difor utvalet si vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 er klart større enn ulempene. Etter ei samla og konkret vurdering finn difor utvalet at vilkåra for å gje dispensasjon som omsøkt er oppfylt.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen frå tiltakshavar i sak 22/5714, saknr. 1223/22, datert 01.11.2022, om dispensasjon for riving av hytte og oppføring av bustad med utleigedel på gbnr 318/72 vert teken til følgje. Vedtaket av 01.11.2022 vert difor oppheva, og nytt vedtak vert:
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 andre ledd, jf. pbl § 11-6 første ledd, vert det gjeve dispensasjon frå plankravet i føresegn 1.2.1 til kommunedelplan for Meland for riving av hytte og oppføring av bustad med utleigedel på gbnr. 318/72.
Grunngjevinga går fram av klagen og utvalet legg her vekt på følgjande:
Aktuelle eiendom ligg inneklemt mellom 2 helårsbustader og kommunal veg.
Omsøkt tiltak vil ikkje føre til ytterligare avgrensninger for reguleringsplanen som er under arbeid.
Gjeldende fritidsbustad står til forfalls og det har vore dialog mellom kommune og tiltakshavar tidlegare knytt til tryggleiken rundt bygget. Ei godkjenning av omsøkt riving og oppføring av ny bustad vil kunne løysa denne saka
Det vart i 2014 gjeve dispensasjon for oppføring av 2 mannsbustad i nærleiken
Reguleringsplan for område var startet i 2017, og ein kan ikkje sjå at dette planarbeidet vert skadelidande av omsøkt tiltak.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Utval for areal, plan og miljø kan ikkje sjå at interesser knytt til landbruk, natur, miljø og friluftsliv vil verta negativt påverka av omsøkt tiltak.
Utval for areal, plan og miljø meiner difor at omsyna gjeve i kommuneplanen sin arealdel ikkje vert sett vesentleg til side, som følgje av tiltaket det er søkt om dispensasjon for.
Det er difor utvalet si vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 er klart større enn ulempene. Etter ei samla og konkret vurdering finn difor utvalet at vilkåra for å gje dispensasjon som omsøkt er oppfylt.
Framlegget vart vedteke med 6 røyster (Sveinung Toft-V, Kenneth Murberg-H, Vigdis Villanger-Sp, Ståle Hopland-Uavh, Anne Grete Eide-Ap, Jon Vidar Sakseide-Krf) mot 1 røyst (Malin Andvik-Krf)
Saka vert utsett for synfaring.
Framlegg frå Malin Andvik-Krf:
Saka vert utsett for synfaring.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Alver kommune rår i frå at ein flyttar avgjerdsmynde frå kommunen til statsforvalteren i konsesjonssaker der søkjar er selskap med avgrensa ansvar t.d. AS.
Alver kommune ønskjer at dette vert styrt av kommunane, som har god kompetanse på området, og som kan leggja lokalpolitiske vurderingar til grunn for endeleg vedtak.
Siril Sylta-tenesteleiar Arealforvaltning orienterte til saka
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Alver kommune rår i frå at ein flyttar avgjerdsmynde frå kommunen til statsforvalteren i konsesjonssaker der søkjar er selskap med avgrensa ansvar t.d. AS.
Alver kommune ønskjer at dette vert styrt av kommunane, som har god kompetanse på området, og som kan leggja lokalpolitiske vurderingar til grunn for endeleg vedtak.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Meldingar vart tekne til orientering.
Eirik Berntsen-avdelingsleiar Miljø og tilsyn orienterte om siste forureining Mjåtveitelva.
Siril Sylta-tenesteleiar Arealforvaltning orienterte om "Høyring av endringar i konsesjonslova" (sak 048/23). Forslaget i høyringa er at avgjersmynde vert flytta frå kommunen til statsforvaltar i konsesesjonssaker der søkjar er selskap med begrensa ansvar, til dømes eit AS. Formålet er meint å samta kompetanse i konsesjonssaker med AS hos statsforvaltaren og kommunen vert då uttalemakt.
Spørsmål frå Vigdis Villanger-Sp om kjøp/salg mellom private og AS (sak 038/23) vart svart ut på generelt grunnlag av Siril Sylta-tenesteleiar Arealforvaltning.
Meldingar vart tekne til orientering, samrøystes.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Utvalsleiar | malin.andvik@gmail.com |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Nestleiar | agr-eide@online.no |
Kenneth Taule Murberg | Høgre | Medlem | kenneth.murberg@outlook.com |
Vigdis Villanger | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |
Ståle Hopland | Uavhengig | Medlem | staalehop@hotmail.com |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |
Jon Vidar Sakseide | Kristeleg Folkeparti | Varamedlem | jonvidarsakseide@gmail.com |
Henning Fyllingsnes (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | henning.fyllingsnes@alverhogre.no |
Heine Fyllingsnes (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Jogeir Romarheim (Ikke møtt) | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jogeir.romarheim@hotmail.no |