Innkalling og saksliste vart godkjent.
Endring rekkefølge saksliste: 112-118, 122, 127, 119-121, 123-126, 128-130/23.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte 30.06.2023 er godkjent.
Møteprotokoll frå møte 30.06.2023 vert godkjent, samrøystes.
Meldinga vart teke til orientering.
Ingen merknader, samrøystes.
Kommunen mottok nye dokumenter på synfaring, og saka vert difor sendt tilbake til administrasjonen for handsaming.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Kommunen mottok nye dokumenter på synfaring, og saka vert difor sendt tilbake til administrasjonen for handsaming.
APM støttar kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak men kun følgjande vilkår blir tekne med:
Punkt 3, 10, 11, 14, 18, 20, 22 og 23.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:
Endringsframlegg:
APM støttar kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak men kun følgjande vilkår blir tekne med:
Punkt 3, 10, 11, 14, 18, 20, 22 og 23.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Innstilling i APM - 20.09.2023:
I medhald av plan- og bygningslova §§ 12-12, jf. 12-11, godkjenner Alver kommunestyre følgjande framlegg til detaljregulering:
Framo Flatøy AS, gnr. 1 bnr. 57 mfl., Plan-Id 1256 2018 0004, vist på plankart, sist datert 19.04.2023.
Tilhøyrande føresegner, sist datert 30.06.2023 med følgjande endringar:
Føresegn punkt 1: Formålet med planen må utdjupast.
Føresegn 2.1.1 endrast til følgjande:
a) Nye bygningar og anlegg skal ha god materialbruk og utforming som sikrar eit tiltalande heilheits inntrykk. Det skal det leggast vekt på bruk av miljøvenlege kvalitetar ved val av material og belysning. Det skal ikkje nyttast reflekterande materialar. Det bør nyttast ein avdempa fargepalett.
b) For fasadar som vender seg mot Flatøyosen, Krossnesvika og søraust mot Osterfjorvegen, skal utrykket varierast i material og fargebruk ved å bryte opp fasaden med kontrasterande fargar/materialar, grøne vegger og/eller glasparti. Det anbefalast
å nytta naturlege material som stein/mur og tre for samspel med omgjevnadane. Variasjon og nedtrapping av byggehøgder skal etterstrebast. Det må i byggeløyve gjerast greie for dei arkitektoniske grepa som er gjort for å oppnå god heilheitsverknad på omgjevnadane.
c) For tak som er flate skal grøne tak med biologisk materiale vurderast. Det er tillat med solcellepanel på alle tak.
d) Kaiar skal utførast i naturstein, og fylling mot sjø skal utformast som rydda steinfylling med oppbygd avrunda kant.
Ny føresegn punkt 2.1.7: Prinsippet om universell tilgjenge skal leggjast til grunn for prosjektering og utbygging av bygg og uteareal i planområdet.
Ny føresegn punkt 2.4.1 c: Anleggsarbeid skal unngåast i perioden april-juni for å
redusere negativ verknad på hekkande fugl.
Anleggsarbeid i sjø skal unngåast i perioden frå februar til april for å unngå negativ verknad på gyteområda til torsk.
Føresegn 3.2.6: Eigartilhøve til tilkomstvegane må klarleggjast.
Føresegn 3.2.8: SPP1 må rettast til SPP. Det må leggjast til føresegna at parkeringsdekning skal oppretthaldast med om lag 280 parkeringsplassar og at det skal leggjast til rette for at min. 5% av dei tilsette har tilgang på sykkelparkering under tak.
Føresegn 6.1 f endrast til følgjande:For alle nye tiltak BN1,2,3,4,5,6 og 8 skal SV2, f_SV3, f_SV5, f_SV6 og O_SKV med tilhøyrande fortau SF1 og SF2, annan veggrunn grøntareal (SVG) og gang- og sykkelveg (o_SGS) være ferdig opparbeidd.
Ny føresegn punkt 6.1 i) : Brannprosjektering for bygningar skal sendast på uttale til Nordhordland Brann og redning før igangsetjingsløyve vert gitt.
Under Dokumenter med juridisk verknad må det visast til riktig føresegn. Riktig føresegn er 3.1.2. g.
VA-rammeplan, datert 08.09.2022 , skal oppdaterast etter følgande tilbakemelding:
Leidning frå Eidavika til Framo må tilrettelegjast med avstikk avslutta ut i sjø til Skitnedalsvika frå Framo slik at ein ikkje treng å gå på land v/ Framo for og henta leidningen om bustadfeltet blir realisert.
Vassleidning for framtidig tilknyting på Krossnessundet/Fosse- der må det beskrivast plassering og løysing for tilknyting på Krossnessundet/Fosse-sida. Og det må vurderast om dette bør tilrettelegjast avstikk i sjø til dette no, i samarbeid med Fylkeskommunen sitt med arbeid med Nordhordlandspakken Fosse Moldekleiv.
Dei vedtatte endringane skal takast inn i føresegnene og VA-rammeplan før kommunestyrets vedtak vert kunngjort.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå plan- og bygningslova § 1-8 byggeforbodet langs sjø og frå arealføremålet bruk og vern av sjø og LNF-føremålet gjeve i kommunedelplan Knarvik-Alversund med Alverstraumen, vidare vert det gjeve dispensasjon frå byggeforbodet langs elv og frå rekkefølgjekrav gjeve i pkt. 2.5.2. Dispensasjon vert gjeve i samband med bruksendring av 2. plan i garveriet, utviding av kai og etablering av trapp med trappeheis og rampe ved garveriet på gbnr 146/6. Dispensasjon vert gjeve på følgjande vilkår:
Det skal installerast fettutskillar jf. uttale frå avd. samferdsle, veg, vatn og avløp.
Det må det innhentast uttale/løyve etter hamne og farvasslova i forbindelse med utviding av kai før det vert gjeve igangsettingsløyve.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje er omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Utval for areal, plan og miljø gjev dispensasjon frå områdeplanen for Knarvik sentrum for kravet om at parkering skal skje i vertikalnivå 1, jf. § 3.1.9, og anleggs- og riggområde #12, jf. 3.2.6.d,for etablering av overflateparkering på gbnr 188/385. Det vert også gitt dispensasjon frå arealføremåla anna veggrunn grøntareal, o_VG, gang- og sykkelveg, o_GS, og veg o_KV i områdereguleringsplanen for tunnel på FV. 57.
Dispensasjonen vert gitt på følgjande vilkår:
Dispensasjonen er mellombels og opphøyrer når anleggs- og riggområdet er frigitt og/eller eigedomen kan nyttast i tråd med regulert føremål.
Før det vert gjeve løyve til etablering av parkeringsplassen eller løyve til endring av godkjend tiltak på delområda BS7 og BS8, skal det liggja føre
tinglyst avtale om parkeringsrett, både til overflateparkering og i parkeringskjellar i framtidig bygg på gbnr 188/385, for godkjend bustad- og forretningsbygg på BS7 og BS8.
dokumentasjon/utgreiing som viser at nødvendige parkeringsplassar for godkjend tiltak på BS7 og BS8 også er sikra oppfylt dersom arealet skal takast i bruk til anleggs- og riggområde, eller i anleggsperioden ved oppføring av nytt bygg på eigedomen.
Privatrettsleg avtale om rett til etablering av avkøyrsle over gbnr 188/389 må liggja føre før det vert gjeve løyve til å etablera parkeringsplassen.
Kulvert under veg skal etablerast for å sikra tilkomst til framtidig parkeringskjellar i del av BS7 som er bandlagt.
Løysing for overvasshandtering frå eigedomen må inngå i godkjend VA-rammeplan.
Det vert søkt om og gitt avkøyringsløyve til kommunal veg. Tilkomst til arealet må inngå i godkjend teknisk vegplan.
Vedtaket er gjeve med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) §19-2, jf. §19-3 og §12-4 (Rettsverknad av reguleringsplan) og naturmangfaldslova §§ 8-12.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Saka vert sendt Statsforvaltaren i Vestland og Statens vegvesen for klagevurdering.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagenfrå tiltakshavar i sak 23/3289, datert 20.07.2023, vert ikkje teke til følgje.
Vedtaket av 30.06.2023 vert oppretthalden og lyder:
«Søknad om dispensasjon frå Reguleringsplan med arealformål Fritidsbustad for bruksendring til bustad vert avslått. Vedtaket er heimla i plan- og bygningslova § 19- 2. Søknad om løyve til bruksendring vert avslått. Vedtaket er heimla i plan- og bygningslova § 21 – 1 bokstav d jf. bokstav a»
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klage frå tiltakshavar, datert 04.07.2023, vert ikkje teke til følgje.
Vedtak datert 24.04.2023 vert oppretthalden og lyder:
«Med heimel i plan- og bygningslova (pbl) § 19-2 vert det gjeve avslag på søknad om dispensasjon frå LNF-formålet for frådeling av fritidsbustadtomt på om lag 360 m2 frå gbnr 346/1.
Deling av eigedomen krev dispensasjon frå LNF-formålet. Når det ikkje vert gjeve dispensasjon, vert søknad om oppretting av ny grunneigedom avslått.
Med heimel i pbl § 26-1, jf. §§ 20-1, bokstav m og 20-2, jf. § 20-4, bokstav d vert det gjeve avslag på søknad om løyve til oppretting av ny grunneigedom for fritidsbustadtomt på omlag 360 m2 frå gbnr 346/1»
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen i frå tiltakshavar i sak 23/3206, datert 25.07.23, vert teke til følgje.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå reguleringsplan Manger industriområde, Kjebogen/planid.: 12602015000200 og arealføremålet industri for oppføring av tilbygg med 82 m2 BRA til fritidsbustad på eigedom gbnr 445/58.
Grunngjeving:
Det har ikkje kome merknadar frå hverken Statsforvaltar eller naboar, herunder eigar av industriområdet.
APM meinar at fordelane med ein dispensasjon er klart større enn ulempene og at det vert gjeve dispensasjon iht. bygningslova §19-2.
Eit tilbygg vil ikkje vere til hinder for utvikling av industriområdet, og partane er foreint om premissane. Hytta ligg allereie i tilknytning til eksisterande industriområde, med dei ulemper det måtte eventuelt medføre.
Eit tilbygg vil ikkje føre til vesentleg endringar, anna enn større trivsel og bedre utnyttjing av hytta, samt ein vil kunne tilpasse seg industrimrådet mht. støydemping mm.
Etter ei samla vurdering meiner APM difor at fordelane ved å gje dispensasjon vil vera klart større enn ulempene.
Framlegg frå Kenneth Murberg-H:
Klagen i frå tiltakshavar i sak 23/3206, datert 25.07.23, vert teke til følgje.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå reguleringsplan Manger industriområde, Kjebogen/planid.: 12602015000200 og arealføremålet industri for oppføring av tilbygg med 82 m2 BRA til fritidsbustad på eigedom gbnr 445/58.
Grunngjeving:
Det har ikkje kome merknadar frå hverken Statsforvaltar eller naboar, herunder eigar av industriområdet.
APM meinar at fordelane med ein dispensasjon er klart større enn ulempene og at det vert gjeve dispensasjon iht. bygningslova §19-2.
Eit tilbygg vil ikkje vere til hinder for utvikling av industriområdet, og partane er foreint om premissane. Hytta ligg allereie i tilknytning til eksisterande industriområde, med dei ulemper det måtte eventuelt medføre.
Eit tilbygg vil ikkje føre til vesentleg endringar, anna enn større trivsel og bedre utnyttjing av hytta, samt ein vil kunne tilpasse seg industrimrådet mht. støydemping mm.
Etter ei samla vurdering meiner APM difor at fordelane ved å gje dispensasjon vil vera klart større enn ulempene.
Framlegget vart vedteke med 7 røyster (Anne Grete Eide-Ap, Jon Vidar Sakseide-Krf, Ståle Hopland-Uavh, Kenneth Murberg-H, Henning Fyllingsnes-H, Heine Fyllingsnes-H, Sveinung Toft-V) mot 1 røyst (Vigdis Villanger-Sp)
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen frå Statsforvaltaren i Vestland i sak, 22/8219 datert 31.07.2023 , vert ikkje teken til følgje. Vedtaket gjort den 07.06.2023 i APM vert difor oppretthalde.
Grunngjevinga er som følgjer:
Utval for areal, plan og miljø meiner at klagen ikkje kjem med nye moment som gjer grunn til å endra på tidlegare vedtak. Det vert vist til at tiltakshavar mellom anna skal drive med fiske, og treng god og trygg tilgang til båt, og for å kunna transportera utstyr på ein trygg måte til og frå båt og naust.
Etter APM sin vurdering er det difor ein sakleg sammenheng mellom dispensasjonen som er gjeve i saka som no er påklagd, slik § 19-2 i plan- og bygningslova krev. APM meiner og at omsøkt tiltak vil forbetre bruken og funksjonaliteten til eksisterende naust. Utvalet kan heller ikkje sjå at tiltaket vil vera til hinder for ålmenn ferdsel i dette strandområdet.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen frå Statsforvaltaren i Vestland i sak, 22/8219 datert 31.07.2023 , vert ikkje teken til følgje. Vedtaket gjort den 07.06.2023 i APM vert difor oppretthalde.
Grunngjevinga er som følgjer:
Utval for areal, plan og miljø meiner at klagen ikkje kjem med nye moment som gjer grunn til å endra på tidlegare vedtak. Det vert vist til at tiltakshavar mellom anna skal drive med fiske, og treng god og trygg tilgang til båt, og for å kunna transportera utstyr på ein trygg måte til og frå båt og naust.
Etter APM sin vurdering er det difor ein sakleg sammenheng mellom dispensasjonen som er gjeve i saka som no er påklagd, slik § 19-2 i plan- og bygningslova krev. APM meiner og at omsøkt tiltak vil forbetre bruken og funksjonaliteten til eksisterende naust. Utvalet kan heller ikkje sjå at tiltaket vil vera til hinder for ålmenn ferdsel i dette strandområdet.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen frå tiltakshavar i sak 21/10702, datert 27.06.2023, vert ikkje teke til følgje.
Vedtaket av 06.06.2023 med saknr. 594/23 vert oppretthalden og lyder:
«Søknad om dispensasjon frå plankrav pkt.1.2.1 og frå pkt.2.1.5 i KDP Meland for oppføring av kai, naust og trapp ver godkjent på følgjande vilkår:
Det skal liggje føre samtykkje frå eigar av gbnr 351/106 til at tiltaket (terrenginngrep) kan plasserast 0 meter frå nabogrensa.
Ark på naustet skal fjernast, slik at naust skal ha tradisjonell utforming for Vestlandet. Ny reviderte teikningar skal sendast før byggesøknad skal handsamast.
Søknad om dispensasjon frå plankrav pkt.1.2.1 for oppføring av landgang og flytebrygge ver avslått. Vedtaket er heimla i plan- og bygningslova § 19-2.
Grunngjeving går fram av saksutgreiinga.»
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen frå Frekhaugmarka Vel i sak 21/6857 med saknr. 1284/22, datert 03.04.2023, vert ikkje teke til følgje.
Vedtaket av 03.04.2023 vert oppretthalden.
«Det vert gjeve dispensasjon frå byggegrense mot veg for oppføring av parkeringsplass på 377m2. Vedtaket et heimla i plan- og bygningslova § 19-2.
Det vert gjeve løyve for oppføring av parkeringsplass på 377m2 slik det er søkt om, på følgjande vilkår:
Tiltaket skal plasserast som vist i situasjonsplan datert 22.07.2021 med heimel i pbl. § 29-4, jf. SAK § 6-3.
Toleransegrense for plassering av tiltak vert sett til +/- 20 cm i vertikalplanet og +/- 50 cm i horisontalplanet.
Tiltaket får tilkomst til offentleg veg via gbnr. 323/1. Veg og avkøyrsle skal opparbeidast i samsvar med løyve frå vegstyresmakta datert 09.03.2021/ godkjent situasjonsplan datert 22.07.2021.
Vedtaket er heimla i plan- og bygningslova § 20-1, jf. pbl § 20-3.»
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen frå tiltakshavar i sak 23/988 med saknr. 693/23, datert 05.07.2023, vert ikkje teke til følgje.
Vedtaket av 05.07.2023 vert oppretthalden og lyder:
«Det vert gjeve dispensasjon frå plan- og bygningslova § 29-4 for plassering av murar, leveggar, trapp og betongmur/forblanding nærare nabogrense og til dels i nabogrense mot gbnr 108/260, 108/604 og gbnr 108/225, jf. kartutsnitt datert 10.05.2023 utarbeida av ANKO AS. Vidare vert det gjeve dispensasjon frå reguleringsplan Kolås II § 10 frå forbod mot gjede i tomtegrense og frå arealføremålet leik for oppføring av mur/levegg mot gbnr 108/260 og 108/604. Vedtaket et hjemlet i plan- og bygningslova § 19-2.
Dispensasjon vert gjeve på vilkår av at det ved søknad om løyve til tiltak må liggje føre:
Avtale med gbnr 108/604 som gjev rett til plassering av mur/levegg.
tverrsnitt, lengdesnitt og fasadeteikningar av alle murarr og leveggar og trapp som er målestokkrette og målsette.
Oppdatert situasjonsplan påført avstand til nabogrenser for trapp, murar og leveggar.
Vedtaket gjeld berre dispensasjon for skisserte tiltak, det må søkjast om løyve til tiltak.
Grunngjeving går fram av saksutgreiinga.»
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Medingar vart tekne til orientering.
Følgjande meldingar / orienteringar vert lagt fram i møtet:
Trude Langedal-rådgjevar Plan og analyse, orienterte om Robuste bustader i Alver.
Marte Hagen Eriksrud-rådgjevar Plan og analyse og Kristin Nåmdal-tenesteleiar Plan og analyse orienterte om status i arbeidet med kommuneplanen sin Arealdel.
Meldingar vert tekne til orientering, samrøystes.
B: Klagen frå tiltakshavar i sak 23/2309, 14.07.2023, vert teke til følgje.
Nytt vedtak i saka skal lyde:
«Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå kommunedelplanen for Radøy for oppføring av anneks opplyst å vere 30m2 på gbnr 474/17. Det vert sett vilkår om at:
Ved søknad om løyve, så skal det ligge føre nabosamtykke eller dispensasjon frå plan- og bygningslova (pbl.) § 29-4 om avstandskrav på minimum 4 meter frå tiltaket til naboeigedom - gbnr 474/4.
Ved søknad om løyve, så skal det ligge føre oppdatert målsatt situasjonsplan som viser plassering av tiltaket minimum 50 meter frå senterlinje fylkesveg.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Kommunedirektøren sitt framlegg alternativ B.
B: Klagen frå tiltakshavar i sak 23/2309, 14.07.2023, vert teke til følgje.
Nytt vedtak i saka skal lyde:
«Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå kommunedelplanen for Radøy for oppføring av anneks opplyst å vere 30m2 på gbnr 474/17. Det vert sett vilkår om at:
Ved søknad om løyve, så skal det ligge føre nabosamtykke eller dispensasjon frå plan- og bygningslova (pbl.) § 29-4 om avstandskrav på minimum 4 meter frå tiltaket til naboeigedom - gbnr 474/4.
Ved søknad om løyve, så skal det ligge føre oppdatert målsatt situasjonsplan som viser plassering av tiltaket minimum 50 meter frå senterlinje fylkesveg.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Klagen fra Statsforvaltaren vert ikkje teken til følgje og tidligere vedtak frå APM vert oppretthalde med følgjande tilleggsopplysning. Det er i dag utbygd på begge sider av tiltaket med både naust og rorbu og dette tiltaket vil kun virka fortettande og vil ikkje føre til ytterligare privatisering.
Arealet ligg på ei fylling langs kommunevegen i ei bratt skråning. Området har ikkje kvalitetar som funksjonell strandområde.
APM gir dispensasjon då omsynet bak føresegna det vert dispensert ifrå, omsyn til plan- og bygningslova sine formål eller nasjonale eller regionale interesser, ikkje vert vesentleg tilsidesette. I tillegg er fordelane ved å gi dispensasjon vere klart større enn ulempene, jf. plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 andre ledd.
Tidligare vedtak frå APM
Det vert gjeve dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 frå byggegrense mot sjø og frå arealføremålet LNF for å føre opp eit naust med kai og båtopptrekk som omsøkt på gbnr 214/73 Fyllingsnes.
Grunngjeving for vedtaket:
Omsøkt stad er for lengst bygd ut med kai/ bryggje og ligg tett inntil andre allerede utbygde naust. Eit ytterligare naust med ny kai og båtopptrekk på omsøkt stad vil ikkje verka privatiserande. Vidare ligg tomta heilt inntil kommunevegen, i ei bratt skråning ned mot kaien/ bryggja.
Utval for areal, plan og miljø kan ikkje sjå at interesser knytt til landbruk, natur, miljø og friluftsliv vil verta negativt påverka av omsøkt tiltak.
Utval for areal, plan og miljø meiner difor at omsyna gjeve i kommuneplanen sin arealdel og for byggje-og deleforbodet i 100 metersbeltet gjeve i pbl sin § 1-8 ikkje vert sett vesentleg til side som følgje av tiltaket det er søkt om dispensasjon for.
Det er difor utvalet si vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 er klart større enn ulempene. Etter ei samla og konkret vurdering finn difor utvalet at vilkåra for å gje dispensasjon for omsøkt naust med kai
og båtopptrekk er oppfylt.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:
Klagen fra Statsforvaltaren vert ikkje teken til følgje og tidligere vedtak frå APM vert oppretthalde med følgjande tilleggsopplysning. Det er i dag utbygd på begge sider av tiltaket med både naust og rorbu og dette tiltaket vil kun virka fortettande og vil ikkje føre til ytterligare privatisering.
Arealet ligg på ei fylling langs kommunevegen i ei bratt skråning. Området har ikkje kvalitetar som funksjonell strandområde.
APM gir dispensasjon då omsynet bak føresegna det vert dispensert ifrå, omsyn til plan- og bygningslova sine formål eller nasjonale eller regionale interesser, ikkje vert vesentleg tilsidesette. I tillegg er fordelane ved å gi dispensasjon vere klart større enn ulempene, jf. plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 andre ledd.
Tidligare vedtak frå APMDet vert gjeve dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 frå byggegrense mot sjø og frå arealføremålet LNF for å føre opp eit naust med kai og båtopptrekk som omsøkt på gbnr 214/73 Fyllingsnes.
Grunngjeving for vedtaket:
Omsøkt stad er for lengst bygd ut med kai/ bryggje og ligg tett inntil andre allerede utbygde naust. Eit ytterligare naust med ny kai og båtopptrekk på omsøkt stad vil ikkje verka privatiserande. Vidare ligg tomta heilt inntil kommunevegen, i ei bratt skråning ned mot kaien/ bryggja.
Utval for areal, plan og miljø kan ikkje sjå at interesser knytt til landbruk, natur, miljø og friluftsliv vil verta negativt påverka av omsøkt tiltak.
Utval for areal, plan og miljø meiner difor at omsyna gjeve i kommuneplanen sin arealdel og for byggje-og deleforbodet i 100 metersbeltet gjeve i pbl sin § 1-8 ikkje vert sett vesentleg til side som følgje av tiltaket det er søkt om dispensasjon for.
Det er difor utvalet si vurdering at fordelane ved å gje dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 19-2 er klart større enn ulempene. Etter ei samla og konkret vurdering finn difor utvalet at vilkåra for å gje dispensasjon for omsøkt naust med kai
og båtopptrekk er oppfylt.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunedirektøren sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Klagen frå nabo i sak 23/2963, datert 07.07.2023, vert ikkje tatt til følgje.
Vedtaket av 30.05.2023 vert oppretthalden og lyder:
«Med heimel i plan- og bygningslova § 26-1, jf. §§ 20-1, bokstav m, 20-2 og 20-4, bokstav d vert det gjeve løyve til oppretting av ny grunneigedom på om lag 810 m² frå gbnr 102/8 på følgjande vilkår:
Tiltaket skal plasserast som synt i situasjonsplan motteken 14.04.2023, jf. pbl. § 29-4.
Nøyaktig storleik på areal vert klarlagt i samband med gjennomføring av oppmålingsforretning etter matrikkellova.
Rett til framføring av veg, vatn og avlaup over gbnr 102/8 må leggjast fram for tinglysing seinast samstundes med oppmålingsforretninga, jf. pbl §§ 27-1, 27-2 og 27-4.
Løyvet fell vekk dersom det ikkje er gjennomført oppmålingsforretning etter lov om eigedomsregistrering innan 3 år etter at løyvet er gjeve, eller dersom matrikkelføring vil vere i strid med lov om eigedomsregistrering jf. pbl § 21-9.»
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova §§ 26-1, jf. 20-1 bokstav m, 20-2 og 20-4 bokstav d.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Utvalsleiar | agr-eide@online.no |
Henning Fyllingsnes | Høgre | Medlem | henning.fyllingsnes@alverhogre.no |
Kenneth Taule Murberg | Høgre | Medlem | kenneth.murberg@outlook.com |
Heine Fyllingsnes | Høgre | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Jon Vidar Sakseide | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jonvidarsakseide@gmail.com |
Vigdis Villanger | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |
Ståle Hopland | Uavhengig | Medlem | staalehop@hotmail.com |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |
Jogeir Romarheim (Ikke møtt) | Kristeleg Folkeparti | Nestleiar | jogeir.romarheim@hotmail.no |