Utvalg: | Alver kommunestyre |
---|---|
Dato: | 23.02.2023 10:00 - 20:00 |
Møtested: | Helsehuset, møterom Nordhordland |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Innkalling og saksliste er godkjent.
Endring i rekkefølgje på sakslista:
Sak 04/23 vart handsama etter sak 06/23. Sak 18/23, 19/23, 23/23 vart handsama før sak 11/23.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Møteprotokollen er godkjent.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
1. Kommunestyret har fått framlagt rapport om lærarsakene, der det kjem fram at det har vore til dels alvorleg svikt i rutinar og etterleving av desse. Kommunestyret føl opp funna i rapporten og iverkset tiltak slik at liknande saker ikkje førekjem i framtida.
2. Det må sikrast at det føreligg rutinar og at desse er kjend og vert etterlevd av alle involverte partar. Kommunestyret gjev tilbakemelding til kontrollutvalet om korleis rapporten har vorte følgd opp innan juni 2023.
3. Kommunestyret ber dei to lærarane om orsaking for handsaminga dei har fått der kommunen har svikta i forhold til forvaltningslova, opplæringslova og arbeidsmiljøloven.
4. Kommunestyret er opptatt av å sikre at slike feil og manglar som granskingsrapporten har avdekka, ikkje skjer igjen, og at det skal vere rettstryggleik for dei tilsette og innbyggjarane i Alver kommune. Vidare meiner kommunestyret at det skal vere trygt å seie i fråom kritikkverdige forhold enten ein er tilsett eller er tenestemottakar i Alver kommune. Det går fram av granskingsrapporten at kommunen sine etiske retningsliner ikkje stiller krav til sakshandsaminga i personalsaker eller elevsaker og at retningslinene etter opplæringslova kapittel 9 er mangelfulle. Rapporten inneheld og opplysningar om feil i lovforståinga i opplæringslova § 9 A-5 og om sakshandsaminga etter nærare reglar i arbeidsmiljøloven og forvaltningslova.
I samsvar med granskingsrapporten, må det for alle personalsaker lagast nye, eller reviderte retningsliner og prosedyrar som sikrar at kommunen si lovforståing er rett og at reglane om sakshandsaming i arbeidsmiljøloven og forvaltningslova vert etterlevd. Kommunen må til ei kvar tid sikre rett kompetanse i forvaltning og sakshandsaming.
Rutinar og prosedyrar for slike saker skal leggjast fram for kommunestyret innan mai månad 2023, og orienterast i Kontrollutvalet innan utgangen av juni 2023.
5. Resultata i granskingsrapporten fortel om ein systemsvikt i kommunen på fleire nivå. Kommunestyret ber kommunedirektøren sørgje for at det vert utført ein gjennomgang av organisasjonen med tanke på korleis denne saka har vore handtert. Administrasjonsutvalet må vere styringsgruppe for arbeidet. Konklusjonene av dette arbeidet må rapporterast attende til kommunestyret innan 6 månader.
6. På bakgrunn av resultata i granskingsrapporten og kommunedirektøren si handtering i samband med handsaminga av sakene i kontrollutvalet og i presse, rettar kommunestyret sterk kritikk mot kommunedirektøren som den øvste ansvarlege i administrasjonen.
7. Den lange og krevjande prosessen kan kvalifisere for ein kompensasjon til dei to lærarane for dei påkjenningane dette har påført dei. Kommunestyret ber om ein juridisk vurdering på om det er grunnlag for erstatning eller oppreising og eventuelt omfang av dette.
Gjennomgang av rapport ved Sands advokatfirma
Fellesframlegg ved A.Byrknes-KRF:
1. Kommunestyret er samd i Kontrollutvalet sine to vedtakspunkt og sluttar seg til desse.
2. Kommunestyret ber dei to lærarane om orsaking for handsaminga dei har fått der kommunen har svikta i forhold til forvaltningslova, opplæringslova og arbeidsmiljøloven.
3. Kommunestyret er opptatt av å sikre at slike feil og manglar som granskingsrapporten har avdekka, ikkje skjer igjen, og at det skal vere rettstryggleik for dei tilsette og innbyggjarane i Alver kommune. Vidare meiner kommunestyret at det skal vere trygt å seie i fråom kritikkverdige forhold enten ein er tilsett eller er tenestemottakar i Alver kommune. Det går fram av granskingsrapporten at kommunen sine etiske retningsliner ikkje stiller krav til sakshandsaminga i personalsaker eller elevsaker og at retningslinene etter opplæringslova kapittel 9 er mangelfulle. Rapporten inneheld og opplysningar om feil i lovforståinga i opplæringslova § 9 A-5 og om sakshandsaminga etter nærare reglar i arbeidsmiljøloven og forvaltningslova.
I samsvar med granskingsrapporten, må det for alle personalsaker lagast nye, eller reviderte retningsliner og prosedyrar som sikrar at kommunen si lovforståing er rett og at reglane om sakshandsaming i arbeidsmiljøloven og forvaltningslova vert etterlevd. Kommunen må til ei kvar tid sikre rett kompetanse i forvaltning og sakshandsaming.
Rutinar og prosedyrar for slike saker skal leggjast fram for kommunestyret innan mai månad 2023, og orienterast i Kontrollutvalet innan utgangen av juni 2023.
4. Resultata i granskingsrapporten fortel om ein systemsvikt i kommunen på fleire nivå. Kommunestyret ber kommunedirektøren sørgje for at det vert utført ein gjennomgang av organisasjonen med tanke på korleis denne saka har vore handtert. Administrasjonsutvalet må vere styringsgruppe for arbeidet. Konklusjonene av dette arbeidet må rapporterast attende til kommunestyret innan 6 månader.
5. På bakgrunn av resultata i granskingsrapporten og kommunedirektøren si handtering i samband med handsaminga av sakene i kontrollutvalet og i presse, rettar kommunestyret sterk kritikk mot kommunedirektøren som den øvste ansvarlege i administrasjonen.
6. Den lange og krevjande prosessen kan kvalifisere for ein kompensasjon til dei to lærarane for dei påkjenningane dette har påført dei. Kommunestyret ber om ein juridisk vurdering på om det er grunnlag for erstatning eller oppreising og eventuelt omfang av dette.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Meldinga er teke til orientering.
Innstillinga frå kontrollutvalet vart samrøystes vedteke.
Årsmeldinga frå Rådet for menneske med nedsett funksjonsevne for 2022 vart teken til orientering.
Innstillinga frå råd for menneske med nedsett funksjonsevne vart samrøystes vedteke.
Årsmeldinga for Eldrerådet 2022 er teken til orientering.
Innstillinga frå eldrerådet vart samrøystes vedteke.
Følgjande klager i sak 20/1203 på vedtak med saknr. 038/22, datert 07.04.2022, om godkjenning av framlegg til reguleringsplan for Fv. 57 med gang og sykkelveg Lindås tettstad – Mongstad frå Alver kommunestyre, vert tekne delvis til følgje.
1. Olav Kåre Tykhelle representert av Advokatfirmaet Harris – gbnr 118/ 1. Klagen vert delvis teken til følgje ved at det vert lagt inn eit føresegnsområde (bestemmelsesområde) på plankartet med teikningsutsnitt 003, vist på figur nedunder:
I føresegnene i eige punkt til dette føresegnsområdet skal det stå:
Innanfor føresegnsområde (ved gnr 118 bnr 1 m.fl.) skal det i samband med utarbeiding av byggjeplan leggjast vekt på følgjande:
Optimalisering av landbruksvegar, som sikrar tryggare kryssing over fylkesvegen.
Tilkomstveg til naboeigedomen gnr 118 bnr 2 og 11 må leggjast meir parallelt med fylkesvegen i starten, og slik at ein også unngår at garasjen/ uthuset på gnr 118 bnr 1 må rivast.
2. Liv Marit og Øyvind Hope- gbnr 126/7 .
Kommunestyret sender saka tilbake til administrasjonen for innarbeiding av planendringane i medhald av at dei to klagane er delvis tekne til følgje, jf. punkta ovanfor.
Dei andre klagene frå følgjande personar vert ikkje tekne til følgje:
3. Rita Waagenæs – gbnr 116/79
4. Harry Michal Rosnes – gbnr 117/3
5. Karstein Stene – gbnr 116/36
Grunngjevinga knytt til dei andre tre klagene går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Maya Greve-MDG og Laila Bjørge-SP stilde spørsmål om habilitet som deltakar i sakshandsaminga. Kommunestyret gjorde samrøystes vedtak om at Maya Greve og Laila Bjørge er inhabile i denne saka.
Framlegg frå H.Fyllingsnes-H:
Forslag til tilleggspunkt til vedtaket fra APM, 18.01.2023
I tillegg til punkt 1, kulepunkt 1 “Optimalisering av landbruksvegar som sikrar tryggere kryssing av fylkesvegen” blir det lagt til følgende kulepunkt:
“det blir gjort en endring i reguleringsplanen og lagt til rette for trygg passasje for landbruk og mjuke trafikanter av fylkesveien ved gnr. 118, bnr. 1, ved hjelp av undergang eller overgang.
Framlegget vart vedteke med 28 røyster mot 15 røyster (A.K.Eknes-KRF, A.Hetlebakke-KRF, E.M.Dale-KRF, M.Andvik-KRF, S.Lavik-KRF, L.Johnsen-MDG, A.Helle-R, A.Nordlund-SV, M.Morken-SV, H.Breivik-uavh., H.Dale-uavh., K.O.Larsen-uavh., M.Færø-uavh., T.Sletten-Hansen-uavh.og S.Toft-V)
Innstillinga frå utval for areal, plan og miljø vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret godkjenner mandat for «Kommunal bustadplan – trygge og gode bustader i Alver kommune 2024-2035» jamfør vedlegg, ned følgjande tilleggspunkt under 3.3 Slik gjer vi det:
- Vi skal vidareutvikle Alver Tomteselskap som eit verktøy for bustadsosial utbygging
- Vi skal i kommuneplanen sin arealdel utvikle føresegner som sikrar bustadsosiale tiltak i alle større utbyggingsprosjekt
- Vi vil vurdere pilotprosjekt knytt til utvikling av sosialt berekraftige bustader i samarbeid med relevante private og/eller offentlege aktørar
Utval for helse og omsorg vert politisk styringsgruppe i planprosessen.
Innstillinga frå utval for helse og omsorg vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret godkjenner kjøp av tomt gnr/bnr 322/82 – Mjåtveitstø, jf kommunestyrevedtak sak 070/22 om finansiering. Kommunestyret godkjenner at prosjekteringa av bustadene startar.
Alexander Helle stilde spørsmål om habilitet då han har delteke i planprosessen, men ikkje salsprosessen. Kommunestyret gjorde samrøystes vedtak om at han er habil i denne saka.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret vedtek å auke ramma i prosjektet til 22,8 mill inkl. mva, ei auke på 4,6 mill. Ved å auke ramma vil ein, i tillegg til fellesareal for omsorgsbustadene, dekke behova til personalbase for heimetenesta. Midlane vert henta frå auka låneopptak.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret vedtar kommunedelplan helse, sosial og omsorg 2023-2034 slik den ligg føre, med heimel i plan og bygningslova §11-15. Planen gjerast tilgjengeleg i "Framsikt" og i pdf-format når den presenterast på heimesider og anna.
Innstillinga frå utval for helse og omsorg vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret sluttar seg til planen og ber om jamnleg oppfølging / orientering av planen.
Innstillinga frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret vedtar Planprogram for kulturmiljøplan for Alver kommune 2024-2028 slik det ligg føre.
Det var stild spørsmål frå Alexander Helle og Laila Bjørge ang.vurdering av habilitet då dei er del av den administrative arbeidsgruppa til planprogrammet. Kommunestyret gjorde samrøystes vedtak om at dei er inhabile i denne saka.
Innstillinga frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.
Framforhandla samarbeidsavtale mellom Alver og Austrheim kommunar er vedteke.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsett og kommunestyret ber om at saka kjem tilbake med eit breiare mandat for skulebruksplan og at fleire omsyn enn økonomi og struktur vert vekta.
Framlegg frå M.I.Wergeland-SP:
Saka vert utsett og kommunestyret ber om at saka kjem tilbake med eit breiare mandat for skulebruksplan og at fleire omsyn enn økonomi og struktur vert vekta.
Framlegget vart vedteke med 25 røyster mot 20 røyster (A.G.Eide-AP, A.Sylta-AP, J.Borlaug-AP, K.Floen-AP, K.Nesse-AP, N.Bognøy-AP, Ø.Oddekalv-AP, E.Helland-FRP, N.Øvreås-FRP, Y.Walaker-FRP, Heine Fyllingsnes-H, Henning Fyllingsnes-H, I.Fjeldsbø-H, K.Murberg-H, N.M.Aadland-H, Ø.Bratshaug-H, S.Røskeland-H, S.Stevnebø-H, A.Hetlebakke-KRF og S.Lavik-KRF)
Tilstandsrapport for grunnskulen i Alver kommune skuleåret 2021-22 er teken til orientering med tillegg:
Alver kommune vil vere ein aktiv skuleeigar, og har drøfta tilstandsrapport for skulane i Alver 2021-2022 i tråd med kravet i opplæringslova.
Kommunestyret støttar utfordringsbiletet og utfordringane som er løfta i tilstandsrapporten, og vil leggje dette til grunn i det vidare arbeidet med utvikling av skulane i Alver.
Kommunestyret merkar seg at Alver kommune ligg under landsgjennomsnittet når det kjem til leseferdigheitar, og er uroa over dette. Kommunestyret ber om at utval for oppvekst, kunnskap og kultur får ei orientering om korleis Alver kommune arbeidar for å betre leseferdigheitane.
Kommunestyret vil peika på at friskulane i kommunen også utgjer ein viktig del av skulesektoren, og dette bør takast med i statistikk og refleksjonar i tilstandsrapporten. Kommunestyret bed om å få framlagt rapport frå friskulane i kommunen. Neste gong tilstandsrapporten kjem til handsaming, skal desse leggjast ved som vedlegg.
Innstillinga frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.
Tilleggsframlegg frå S.Lavik-KRF:
Kommunestyret vil peika på at friskulane i kommunen også utgjer ein viktig del av skulesektoren, og dette bør takast med i statistikk og refleksjonar i tilstandsrapporten. Kommunestyret bed om å få framlagt rapport frå friskulane i kommunen. Neste gong tilstandsrapporten kjem til handsaming, skal desse leggjast ved som vedlegg.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret i Alver vedtek «Kommunedelplan for oppvekst 2023-2034» slik den er lagt fram som digital plan og i vedlagt dokumenteksport av denne.
Vedtaket har heimel i plan og bygningslova kapittel 11. (§ 11-15)
Innstillinga frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.
Alver kommune løyver kr 1.500.000 i 2023 til brannsikring. Tiltaket finansierast ved låneopptak
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Unytta investeringsmidlar i 2022 på 99,1 mill. kr vert flytta til budsjett 2023 i samsvar med tabellen i saksutgreiinga nedanfor. I tillegg vert prosjekt 34008 auka med 13,5 mill. kr grunna overgang til bruttobudsjettering. Auken i budsjett 2023 på 112,6 mill. kr vert finansiert av unytta lånemidlar på 88,7 mill. kr, momskompensasjon med 10,4 mill. kr og refusjonar kr 13,5 mill. (prosjekt 34008).
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
1. Den økonomiske ramma i mellomoppgjeret bør fortrinnsvis fordelast sentralt. Utfordringane som kommunane i Noreg står ovanfor er til dels like og lokale skilnader er lite hensiktsmessig når me har same tariffavtale. Det er ikkje ynskjeleg med skilnader i løn mellom nabokommunar og regionar.
2. Alver kommune ynskjer ikkje lokalt oppgjer, jfr spm. 1. Dersom det blir eit lokalt oppgjer ynskjer vi at potten skal vere på minimum 1,5 %. Erfaringa frå tidlegare oppgjer visar at det er avgrensa handlingsrom når potten er mindre enn 1 %.
3. Me ynskjer at gruppa «Gruppe 2», « Stilling med krav til 3-årig U/H utdanning»r (6455) der Alver kommune har rekrutteringsutfordringar. I eit langsiktig og overordna perspektiv knytt til våre demografiske utfordringar er det viktig at denne stillingsgruppa prioriterast. Me ynskjer lik fordeling på ansiennitetstrinna.
4. Alver komm arbeida for omforrening og tillitt partane mellom i vidare forhandlingar.
Alver kommune erkjenner at innan utdanningssektoren har tilsette med lang ansiennitet og utdanning etter tidlegare tilbod ei svakare lønsutvikling enn snittet. I årets oppgjer bør ikkje utdanningssektoren nedprioriterast.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Alver kommune legg fram høyringsuttale til endringar i energilova og plan- og bygningslova knytt til vindkraft på land, slik det kjem fram i saka.
Alver kommune støtter regelen i pbl. § 6-4 siste ledd om statleg arealplan, om at denne ikkje lenger skal gjelda for vindkraft på land, når det no vert stilt krav om godkjent områdeplan. Elles ville denne regelen kunne undergravd den kommunale planmynden i einskildsaker.
Alver kommunen rår i frå at NVE skal få ein utvida mynde i planhandsaminga, til å leggja planforslag ut på høyring og offentleg ettersyn etter pbl sin § 3-7. Ein meiner denne overføringa av mynde kan undergrave det lokale sjølvstyret, og den mynden kommunane skal ha i denne typen arealsaker.
I framlegget til lovendring opnar ein for at utbyggjar kan fremje krav om å gå i gang med ein områderegulering for vindkraft. Alver kommune meiner det er litt uklart kva som ligg i at utbyggjar kan kreve slik områderegulering, og kva som er det lokalpolitiske handlingsrommet til å kunne avvise eit slikt krav. Dette bør difor presiserast meir i lovendringa, eller eventuelt takast heilt ut.
Alver kommune meiner det kan vere problematisk at bruk av områderegulering, slik den er fremja i lovendringa, opna for at det kan vere tilstrekkeleg å setja ytre arealbruksgrenser med arealformål vindkraft og tilkomstveg. Det å gjennomføre ein områderegulering på eit så overordna nivå kan bety at ein ikkje får fram alle problemstillingar knytt til arealbruken.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Alver kommune legg fram høyringsuttale for Regional plan for fornybar energi 2023-2035, slik det kjem fram i saka med følgjande tillegg/endringar:
Alver kommune viser til kommunestyrevedtak i Alver som seier nei til vindkraft i fjella. Alver viser også til sitt svar på spørsmål frå VLFK i kartlegging av kommunar, og om desse vil leggja til rette for vindkraftindustri på land, jmf. vedtak i fylkesutvalet, sak PS 115/2022 Planprogram Regional plan for fornybar energi i Vestland.
Alver kommune merkar seg at det i planen vert peika på trong for ei eiga analyse for kjernekraft som energikjelde.
Stryke siste kulepunkt på s. 15 under "Ambisjonsnivå og utbygging av vindenergi":- 0,5 -3,4 Twh ny straum frå landvind i høve 2022 er kopla til kraftnettet i Vestland.
Framlegg frå S.Lavik-KRF og N.Bognøy-AP:
Alver kommune merkar seg at det i planen vert peika på trong for ei eiga analyse for kjernekraft som energikjelde.
Framlegget vart vedteke med 25 røyster, mot 16 røyster (J.Borlaug-AP, K.Nesse-AP, Ø.Oddekalv-AP, Heine Fyllingsnes-H, A.Byrknes-KRF, M.Andvik-KRF, A.Helle-R, L.Bjørge-SP, L.Taule-SP, M.B.Gjerde-SP, O.S.Namtvedt-SP, S.Knudsen-SP, T.Helland-SP, A.Nordlund-SV, M.Morken-SV og S.Toft-V)
Innstilling frå formannskapet:
Alver kommune vil peika på følgjande: Alver kommune meiner kjernekraft må vurderast som energikjelde, og er glad for at det i planen vert peikt på trong for ei eiga analyse for denne energikjelda.
Framlegget fekk 11 røyster og fall (E.Helland-FRP, N.Øvreås-FRP, Y.Walaker-FRP, Henning Fyllingsnes-H, I.Fjeldsbø-H, K.Murberg-H, N.M.Aadland-H, S.Røskeland-H, S.Stevnebø-H, A.Hetlebakke-KRF og T.Sletten-Hannsen-uavh.), mot 30 røyster.
Innstilling frå formannskapet:
Stryke siste kulepunkt på s. 15 under "Ambisjonsnivå og utbygging av vindenergi":- 0,5 -3,4 Twh ny straum frå landvind i høve 2022 er kopla til kraftnettet i Vestland.
Framlegget vart vedteke med 38 røyster, mot 3 røyster (A.Hetlebakke-KRF, S.Lavik-KRF og L.Johnsen-MDG).
Innstilling frå formannskapet:
Alver kommune legg fram høyringsuttale for Regional plan for fornybar energi 2023-2035, slik det kjem fram i saka med følgjande tillegg/endringar:
Alver kommune viser til kommunestyrevedtak i Alver som seier nei til vindkraft i fjella. Alver viser også til sitt svar på spørsmål frå VLFK i kartlegging av kommunar, og om desse vil leggja til rette for vindkraftindustri på land, jmf. vedtak i fylkesutvalet, sak PS 115/2022 Planprogram Regional plan for fornybar energi i Vestland.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsett og handsama i kommunestyret etter handsaming i regionrådet.
Kommunestyre vedtek at eksisterande avtale om administrativt vertskommunesamarbeid om Nordhordland legevakt vert forlenga fram til og med månaden siste kommunestyre i samarbeidet gjer vedtak om ny avtale om administrativt vertskommunesamarbeid om Nordhordland legevakt.
Framlegg frå S.Sekkingstad-SP:
Saka vert utsett og handsama i kommunestyret etter handsaming i regionrå
Kommunestyre vedtek at eksisterande avtale om administrativt vertskommunesamarbeid om Nordhordland legevakt vert forlenga fram til og med månaden siste kommunestyre i samarbeidet gjer vedtak om ny avtale om administrativt vertskommunesamarbeid om Nordhordland legevakt.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Eigarskapsmelding del 1. vedtakast med føgjande endringar:
I tråd med "Anbefalinger om eierskap, selskapsledelse og kontroll" frå KS, peikar næringsutvalet på viktigheita av å sikra kompetanse og rolleforståring for styremedlemmer og styreleiar i kommunalt eigde verksemder. Dette vil også hjelpa til å gjera samarbeidet mellom verksemda og eigar (kommunen) så ryddig og effektivt som mogeleg.
Nytt avsnitt tre under kapittelet “Eigarutvalet sin rolle og ansvar”: “Relevante politiske utval bør inviterast inn i prosessar.”
Nytt avsnitt under kapittelet “Øvrige forventninger”:
“Innovasjon og syrnergiar for næringsutvikling Der det er i tråd med verksemda sitt formål og oppgåve, og marknadsmessig naturleg, er det viktig å ha eit klart fokus på innovasjon og utvikling for framtida. Alver kommune forventar óg at der det er naturlege synergiar med øvrig lokalt næringsliv vil desse verta søkt utnytta på ein positiv måte.”
Punkt 9 på side 8, under “Alver kommune - 17 prinsipp for eigarstyring” vert stroke.
Punkt 16 på side 8, under “Alver kommune - 17 prinsipp for eigarstyring vert stroke.
Under kapittel 7.5 “Tilhøvet til offentlege anskaffingar” på side 11, vert setninga “Alver kommune ønskjer at alle selskap og føretak kor kommunen har eigarinteresse skal følgje reglane om offentlege innkjøp, og skal følgje normene nedfelt i kommunen sin innkjøpsstrategi.” blir stroken .
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
I tråd med "Anbefalinger om eierskap, selskapsledelse og kontroll" frå KS, peikar næringsutvalet på viktigheita av å sikra kompetanse og rolleforståring for styremedlemmer og styreleiar i kommunalt eigde verksemder. Dette vil også hjelpa til å gjera samarbeidet mellom verksemda og eigar (kommunen) så ryddig og effektivt som mogeleg.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
Vi har fleire politiske utval i kommunen, og det er viktig at der er ei god kopling mellom det faglege arbeidet i desse utvala og kommunalt eigde verksemder. Korleis involveringa skal skje vil kunna variera noko frå verksemd til verksemd, og sak til sak.
Nytt avsnitt tre under kapittelet “Eigarutvalet sin rolle og ansvar”: “Relevante politiske utval bør inviterast inn i prosessar.”
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
I tillegg til at kommunalt eigde verksemder ofte kan opptre på vegne av kommunen forvaltningsmessig, eller ha eit spesifikt formål, vil det i mange tilfelle vera viktig å fokusera på innovasjon og synergier for nøæringsutvikling. Dette er kan vera både for å auka vekrsemda sin effektivitet under sitt formål, og det kan vera for å posisjonera seg for framtidige mogelegheiter. Det er også viktig å leita etter og å utnytta potensielle synergiar. Stundom er 1 +1 meir enn 2 :-)
Nytt avsnitt under kapittelet “Øvrige forventninger”:
“ for næringsutvikling Der det er i tråd med verksemda sitt formål og oppgåve, og marknadsmessig naturleg, er det viktig å ha eit klart fokus på innovasjon og utvikling for framtida. Alver kommune forventar óg at der det er naturlege synergiar med øokalt næringsliv vil desse verta søkt utnytta på ein positiv måte.”
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
Kompetanse bør vera førande, ikkje tilknytning til kommunestyret eller folkevalde organ. I "Anbefalinger om eierskap, selskapsledelse og kontroll" frå KS, står det anbefalt at ordførar og kommunedirektør ikkje bør vera styremedlemmer i kommunalt eigde verksemder. Men utover det ser vi fleire eksempel på at nettopp medlemmer i kommunestyret og andre folkevalde organ kan ha god og relevant kompetanse for ulike verksemder. Vi må ha tillit til at hablitetsspørsmål blir handtert på ein god måte, og ikkje sjå "skrømt på høglys dag".
Punkt 9 på side 8, under “Alver kommune - 17 prinsipp for eigarstyring” vert stroke.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
Det viktig at slike prosessar og får bli avgjort på vanleg vis i tråd med selskapet si organisering. Vi må ikkje spesialdefinera slike ting i eigarskapsmeldinga.
Punkt 16 på side 8, under “Alver kommune - 17 prinsipp for eigarstyring vert stroke.
Framlegget vart vedteke med 23 røyster, mot 18 røyster (A.G.Eide-AP, A.Sylta-AP, J.Borlaug-AP, K.Floen-AP, K.Nesse-AP, Ø.Oddekalv-AP, L.Johnsen-MDG, A.Helle-R, L.Bjørge-SP, M-I.Wergeland-SP, S.Sekkingstad-SP, A.Nordlund-SV, M.Morken-SV, H.Breivik-uavh., H.Dale-uavh., M.Færø-uavh., T.Sletten-Hansen-uavh. og S.Toft-V)
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
Det kan ofte vera klokt å unngå bonus- og incentivordningar. Men studnom er det avgjerande viktig for å kunna tiltrekkja seg riktig kompetanse, avhengig av marknadssituasjonen for ei verksemd. Då er det fint å ikkje ha avgrensa oss sjølve og vekrsemdene gjennom å definera dette i eigarskapsmeldinga.
Setninga “Bonus- og incentivordningar bør ikkje etablerast.” under “Lønns- og arbeidsgjervarpolitikk” på side 10 vert stroken.
Framlegget fekk 15 røyster og fall (E.Helland-FRP, N.Øvreås-FRP, Y.Walaker-FRP, Heine Fyllingsnes-H, Henning Fyllingsnes-H, I.Fjeldsbø-H, K.Murberg-H, N.M.Aadland-H, S.Røskeland-H, S.Stevnebø-H, A.K.Eknes-KRF, E.M.Dale-KRF, M.Andvik-KRF, S.Lavik-KRF og L.Taule-SP) mot 27 røyster.
Framlegg frå S.Lavik-KRF:
Det er ikkje naudsynt å påpeika dette på denne måten. Dette gjeld allereie når kommunen eig 50% eller meir av verksemda. Og i dei tilfella der kommunen ikkje eig 50% eller meir av verksemda, er det ikkje sikkert at det er eit riktig prinsipp å følgja reglane om offentlege innkjøp.
Under kapittel 7.5 “Tilhøvet til offentlege anskaffingar” på side 11, vert setninga “Alver kommune ønskjer at alle selskap og føretak kor kommunen har eigarinteresse skal følgje reglane om offentlege innkjøp, og skal følgje normene nedfelt i kommunen sin innkjøpsstrategi.” blir stroken .
Framlegget vart vedteke med 34 røyster, mot 7 røyster (E.Helland-FRP, A.Helle-R, M.I.Wergeland-SP, O.S.Namtvedt-SP, S.Sekkingstad-SP, A.Nordlund-SV og M.Morken-SV)
Framlegg frå A.Helle-R:
Alver kommune - 17 prinsipp for eigarstyring (side 8 i eigarskapsmeldinga del 1)
Siste ledd etter komma i pkt 1. ("herunder søke å følgje FNs berekrafts mål") vert tatt ut og erstatta med: FN sine berekraftsmål skal inkluderast i selskapa sine strategiar og ein skal arbeide aktivt med å følgje dette opp i dagleg drift.
Framlegget fekk 13 røyster og fall (L.Johnsen-MDG,M.Greve-MDG, A.Helle-R, L.Bjørge-SP, M.B.Gjerde-SP, M.I.Wergeland-SP, O.S.Namtvedt-SP, S.Sekkingstad-SP, S.Knudsen-SP, T.Helland-SP, A.Nordlund-SV, M.Morken-SV og S.Toft-V), mot 28 røyster.
Innstillinga frå formannskapet med vedteke med endringar/tillegg:
Eigarskapsmelding del 1. vedtakast.
Framlegget vart samrøystes
Kommunestyret gjer vedtak om alternativ 3, kunngjering av konkurranse for rammeavtale som skal gjelda konsulenttenester innan organisasjonsarbeid. Dette for å sikra fleksibilitet og best mogleg ressursutnytting ved at vi slepp å potensielt måtte gjennomføra fleire anskaffingsprosessar på kort tid.
Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Saka er utsett til neste kommunestyremøte.
Framlegg:
Saka vert utsett til neste kommunestyremøte.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommunestyre- og fylkestingsvalet i Alver kommune vert halde på fastsett dag, måndag 11.september 2023.
Vallokala held ope frå kl.12:00 – 20:00
Innstillinga frå valstyret vart samrøystes vedteke.
Tal røystekrinsar vert oppretthaldne slik dei er i dag
Valstyre får delegert mynde til å velja vallokale i dei ulike krinsane.
Innstillinga frå valstyret vart samrøystes vedteke.
Jannicke Helland innvilgast ikkje fritak frå RMNF ut valperioden.
Innstillinga frå valnemnda vart samrøystes vedteke.
Som erstatning for Fridtjof Kampevold veljast:
- Ny 3. vara i utval for næringsutvikling og drift: Nils Marton Aadland
- Ny vara til styret Bjørn Vest: Ingrid fjeldsbø
Innstillinga frå valnemnda vart samrøystes vedteke.
Meldinga er teke til orientering.
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Spørsmål frå Else Marie Dale-KRF:
Eg har fått opplysningar om at det står fleire omsut +bustader ledige ved Ostertunet.
Ein av bustadane har vore ledig minst i eit halvt år.
Veit at ikkje alle bustadane høver for dei som er demente, men synes det er merkeleg at ingen har hatt bruk for desse i løpet av så lang tid.
Ved å ha dei ståande ledige , tapar kommunen pengar
Har fylgjande spørsmål:
er det ingen som har hatt trong for desse bustadane i denne tida?
eller er det trong for rehabilitering som gjer at dei står tomme
Svar frå ordførar:
Det er 28 bustader (leilegheiter) på Ostertunet fordelt på tre bygg. Bustadane er av ulik storleik og standard. Det er berre det eine bygget med 10 bustader som fyller kriteria til standard for alle brukargrupper. Vurdering av kva bygg på Ostertunet brukarar bør få skjer på bakgrunn av brukarane sine hjelpebehov og i samhandling mellom heimetenesta v / Ostertunet og forvaltningskontoret.
Per 01.12.22 er det 6 bustader som står ledige. 2 av desse bustadene er tildelt i vedtak til brukarar, 1 bustad er ikkje innflyttingsklar og 3 bustader er ledig for innflytting. Brukarar som får tilbod om bustad har frist på 14 dager til å svare om dei tek i mot tilbodet. Det er for tida to personar på venteliste til omsorgsbustad pluss på Ostertunet. Personane venter på leilegheit i den nyaste delen av Ostertunet, kor det for tida ikkje er ledige bustader.
Behovet for omsorgsbustad pluss varierer. I perioder er det fleire brukarar som har behov enn kva det er av ledige bustader. Desse får då plass på venteliste. I andre perioder er det færre brukarar som har behov for omsorgsbustad pluss og då vil det stå ledige bustader.
3 bustader har vore innflyttingsklare sidan juli 2022. Det har ikkje vore aktuelle kandidater til desse ledige bustadene.
Per 21.02.23 er det 3 bustader som er fråflytta. 2 av desse bustadene er reservert for nye brukarar, medan 1 bustad ikkje er innflyttingsklar enda (vart ledig 02.02.23)
Det er for tida tre personar på venteliste til omsorgsbustad pluss på Ostertunet, der 2 av desse venter på ledig bustad i Eidavegen 512 (kvitt bygg). Det er for tida fullt i Eidavegen 512 ( Kvitt bygg).
Spørsmål frå Nils Marton Aadland-H:
Det nye vassbehandlingsanlegget på Hestdal, med ein kostnad på om lag 90 mill. kroner, blei nyleg ferdigstilt. Prosjektet er godt kjent for kommunestyret, ikkje minst grunna den store kostnadsauken i byggjefasen.
Eg har blitt informert om at det er store utfordringar med anlegget, ikkje minst knytt til avlaupspumpestasjonen.
Etter det eg kjenner til har anlegget vore stengt i to veker, og etter det eg får opplyst er det trong for ei ny stor investering dersom dette anlegget skal fungere.
Eg vil med bakgrunn i dette be om ei orientering om status for drift av dette anlegget/ avlaupspumpestasjonen, og om kommunestyret vil måtte rekna med å løyve ytterlegare midlar til dette prosjektet for at anlegget skal fungere etter intensjonen.
Svar frå ordførar:
I økonomiplan for investeringar, vidareført frå gamle Meland kommune til Alver kommune, er det fire prosjekt som heng saman:
Sjølve vassbehandlingsanlegget ved Hestdal
VA-anlegg Hestdal – Myrvollane
VA-anlegg Myrvollane – Moldekleiv
VA-anlegg Fosse - Moldekleiv
Dei to første anlegga er ferdgistilt. Dei to siste prosjekta skal koordinerast med veganlegget Fosse – Moldekleiv via Nordhordlandspakken. Avlaupsanlegget på Grasdal er ei mellombels løysing, som blir avvikla når heile strekket frå Myrvollane til Moldekleiv, og vidare til Fosse, er bygd ferdig.
Kommuneadministrasjonen opplever ikkje at der er vesenteleg store utfordringar verken med vassforsyningsanlegget eller avlaupsreinsinga. Anlegga som er bygd, både ved Hestdal og ved Grasdal, har vore gjennom normal prøvedrift og normale justeringar – for denne typen komplekse installasjonar. Både driftspersonell, leverandørar og konsulentar har gjort sitt til at anlegga er i orden og virkar som dei skal. Alt for at vassforsyninga ut til innbyggjarane skal vere trygg og sikker, og for å sikre at avlaup ikkje fører til ureining.
Periodevis nedstenging av vassforsyningsanlegg på grunn av nødvendig vedlikehald vil også måtte skje i framtida, dersom kommunen skal ivareta ansvaret for forsyningssikkerheten til innbyggjarane.
Dei andre spørsmåla er utsatt til neste kommunestyremøte.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Sara Hamre Sekkingstad | Senterpartiet | Ordførar | sara.sekkingstad@alver.kommune.no |
Nina Bognøy | Arbeiderpartiet | Varaordførar | Nina.Bognoy@alver.kommune.no |
Øyvind Oddekalv | Arbeiderpartiet | Medlem | Oyvind.Helland.Oddekalv@vlfk.no |
Jostein Borlaug | Arbeiderpartiet | Medlem | jostein.borlaug@altiboxmail.no |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Medlem | agr-eide@online.no |
Kirsti Gjetle Floen | Arbeiderpartiet | Medlem | kgfloen@gmail.com |
Nina Stabell Øvreås | Fremskrittspartiet | Medlem | nina.ovreas@alver.kommune.no |
Yngve Walaker | Fremskrittspartiet | Medlem | y-walaker@hotmail.com |
Heine Fyllingsnes | Høgre | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Øyvind Bratshaug | Høgre | Medlem | oyvind.bratshaug@a2g.no |
Nils Marton Aadland | Høgre | Medlem | nils.marton.aadland@alver.kommune.no |
Kenneth Taule Murberg | Høgre | Medlem | kenneth.murberg@outlook.com |
Ingrid Fjeldsbø | Høgre | Medlem | ingrid.j.duesund.fjeldsbo@alver.kommune.no |
Henning Fyllingsnes | Høgre | Medlem | henning.fyllingsnes@alverhogre.no |
Anne Karin Angelskår Eknes | Kristeleg Folkeparti | Medlem | ak.eknes@gmail.com |
Astrid Aarhus Byrknes | Kristeleg Folkeparti | Medlem | astridbyrknes@hotmail.com |
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | malin.andvik@gmail.com |
Stian Lavik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | stian@lavik.com |
Else Marie Skartveit Dale | Kristeleg Folkeparti | Medlem | emsdale@online.no |
Asle Hetlebakke | Kristeleg Folkeparti | Medlem | a-hetleb@online.no |
Leif Johnsen | Miljøpartiet De Grønne | Medlem | ljholme@online.no |
Maya Greve | Miljøpartiet De Grønne | Medlem | maya.fugelsnes.greve@gmail.com |
Alexander Helle | Raudt | Medlem | alexander.helle@alver.kommune.no |
Thore Helland | Senterpartiet | Medlem | thore.helland@gmail.com |
Jostein Hellestveit | Senterpartiet | Medlem | joshelle@online.no |
May-Irene Wergeland | Senterpartiet | Medlem | miwsp@online.no |
Sølvi Gripsgård Knudsen | Senterpartiet | Medlem | sngk@live.no |
Laila Bjørge | Senterpartiet | Medlem | laila.bjorge@alver.kommune.no |
Morten Klementsen | Uavhengig | Medlem | morten@klementsen.net |
Terje Sletten-Hansen | Uavhengig | Medlem | sletten.hansen@gmail.com |
Maria Færø | Uavhengig | Medlem | maria.faero@hotmail.com |
Hege Nygård Dale | Uavhengig | Medlem | hege@dale-gruppen.no |
Harald Breivik | Uavhengig | Medlem | haraldbreivik@hotmail.com |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |
Astrid Namtvedt Sylta | Arbeiderpartiet | Varamedlem | astridnamtvedtsylta@gmail.com |
Kjersti Vikebø Nesse | Arbeiderpartiet | Varamedlem | kjersti.vikebo.nesse@alver.kommune.no |
Esben Andrè Helland | Fremskrittspartiet | Varamedlem | esbenhelland@gmail.com |
Sean Røskeland | Høgre | Varamedlem | seanroskeland@gmail.com |
Silje Ottesen Stevnebø | Høgre | Varamedlem | silje_nesse@hotmail.com |
Olav Myhr | Kristeleg Folkeparti | Varamedlem | olavjmyhr@gmail.com |
May Britt Vågenes Gjerde | Senterpartiet | Varamedlem | maybritt@gjer.de |
Leif Gunnar Taule | Senterpartiet | Varamedlem | leif.taule@gmail.com |
Olav Steinar Namtvedt | Senterpartiet | Varamedlem | olav-na@online.no |
Marie Morken | Sosialistisk Venstreparti | Varamedlem | marie.morken@outlook.com |
Kjell Ove Larsen | Uavhengig | Varamedlem | larsengw@gmail.com |
Terese Folgerø | terese.folgero@alver.kommune.no | ||
Anna Ulrika Nordlund | anna.nordlund@gmail.com | ||
Ståle Juvik Hauge (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Medlem | stale.hauge@alver.kommune.no |
Tormod Skurtveit (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Medlem | tormod_skurtveit@hotmail.com |
Roy Bø (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | royboe53@gmail.com |
Christel Villanger Håland (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | christel@villanger.net |
Mabel Johansen (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | mabelijohansen@gmail.com |
Jogeir Romarheim (Ikke møtt) | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jogeir.romarheim@hotmail.no |
Jon Askeland (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | jon.askeland@vlfk.no |
Liv Hopland Van der Kooij (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | livhopland@yahoo.no |
Vigdis Villanger (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |
Torbjørn Taranger (Ikke møtt) | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | ttaranger@yahoo.no |
Ståle Hopland (Ikke møtt) | Uavhengig | Medlem | staalehop@hotmail.com |