Her får du mer informasjon om møtet i Kommunestyret den 14.12.2017, som saksliste, sakskart, protokoll og liste over frammøtte representanter.
 
Clear
     
 

Møte i Kommunestyret den 14.12.2017

Kommunestyret
14.12.2017 15:00
Utvalg:Kommunestyret
Dato:14.12.2017 15:00
Møtested:Austrheim samfunnshus
Status:Møtet er ferdig protokollert
Sakskart:Innkalling - Kommunestyret - 14.12.2017 (Hoveddokument)
Møteprotokoll:Protokoll - Kommunestyret - 14.12.2017 (Hoveddokument)

Saksliste

  • Godkjenning av innkalling og saksliste Hoveddokument 228KB
    Brevdato: 07.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     
  • Godkjenning av møteprotokoll Hoveddokument 241KB

    076/17 - 17/7439 - Godkjenning av møteprotokoll

    Journaldato: 08.11.2017  2 dokumenter
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Møteprotokoll frå forrige møte vert godkjent med ny tekst i K-sak 63/17:Orientering som fylgjer:
    ”NGIR - på anbod eller i eigen regi.
    I slutten av møte orienterte Hardy Pedersen om møte i representantskapet i NGIR den 13.11.17 der sak
    vedrørande innsamling av avfall - På anbod eller i eigenregi skal tas opp som melding.
    Hardy Pedersen ba om tilbakemelding frå kommunestyret kva haldning i høve prosessen vidare han
    skulle tilbakemelde til representantskapsmøte.
    Det vart halde gruppemøte. Siri Kaland gjorde greie for gruppa frå Ap, Krf og SP sine haldningar i saka. Dei ville rå til å nytta moglegheita til å ta arbeidet med bosskøyringa i eigen regi.
    Jorund Stellberg gjorde greie for gruppa H, V og Uavhengig representant sine haldningar i saka. Dei ville ikkje på grunnlag av den aktuelle situasjonen gi råd om eigenregi for bosskøyringa.
    Styret må ved ny anbodsrunde legge vekt på dokumentasjon for at leverandør leverar også på etiske retningsliner for selskapet, og at arbeidsmiljølova vert halde for dei tilsette hjå leverandør.
    Hardy Pedersen og Gro Kaland som er Austrheim kommune sine medlemer i representantskapet fekk
    med dette signaler om korleis dei skulle tilbakemelde til møtet den 13.11.17.
    Det vart ikkje gjort vedtak i denne saka.”



    Behandling

    Jorund Stellberg Uavh. hadde fylgjande framlegg til tekst i protokollen i K-sak 63/17:Orientering:
    ”NGIR - på anbod eller i eigen regi.
    I slutten av møte orienterte Hardy Pedersen om møte i representantskapet i NGIR den 13.11.17 der sak
    vedrørande innsamling av avfall - På anbod eller i eigenregi skal tas opp som melding.
    Hardy Pedersen ba om tilbakemelding frå kommunestyret kva haldning i høve prosessen vidare han
    skulle tilbakemelde til representantskapsmøte.
    Det vart halde yringa i eigen regi.
    Jorund Stellberg gjorde greie for gruppa H, V og Uavhengig representant sine hal
    dningar i saka. Dei ville ikkje på grunnlag av den aktuelle situasjonen gi råd om eigenregi for bosskøyringa.
    Styret må
    ved ny anbodsrunde legge vekt på dokumentasjon for at leverandør leverar også på etiske retningsliner for selskapet, og at arbeidsmiljølova vert halde for dei tilsette hjå leverandør.
    Hardy Pedersen og Gro Kaland som er Austrheim kommune sine medlemer i representantskapet fekk
    med dette signaler om korleis dei skulle tilbakemelde til møtet den 13.11.17.
    Det vart ikkje gjort vedtak i denne saka.”

    Rådmannen sitt framlegg med endring av teksten i K-sak 63/17 etter framlegg frå Jorund Stellberg vart samrøystes vedteke.

  • Meldingar Hoveddokument 232KB

    077/17 - 17/8151 - Meldingar

    Journaldato: 20.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     
  • Orienteringssak Hoveddokument 233KB

    078/17 - 17/8152 - Orienteringssak

    Journaldato: 20.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Orienteringa vert teke til vitande.

    Austrheim kommunestyre gjev kr. 4.250,- i julegåve til Kirkens Bymisjon.
    Kr. 4.250,- vert dekka med at det vert trekt kr.250,- av møtegodtgjersla til kommunestyrerepresentantane.



    Behandling

    Det vart orientert om fylgjande:
    -Ordførar Per Lerøy orienterte om at det vert ekstraordinær generalforsamling i AS Austrheim Næringsselskap
    Framlegg til vedtak:
    -Austrheim kommunestyre gjev kr. 4.250,- i julegåve til Kirkens Bymisjon.
    Kr. 4.250,- vert dekka med at det vert trekt kr.250,- av møtegodtgjersla til kommunestyrerepresentantane.

    Framlegg til vedtak:
    Orienteringa vert teke til vitande.

    Austrheim kommunestyre gjev kr. 4.250,- i julegåve til Kirkens Bymisjon.
    Kr. 4.250,- vert dekka med at det vert trekt kr.250,- av møtegodtgjersla til kommunestyrerepresentantane.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

  • Nordhordland biosfæreområde - Støtte kandidatur til å bli eit Unesco biosfæreområde Hoveddokument 565KB
    Brevdato: 01.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Austrheim kommune støttar Region Nordhordland sitt kandidatur til å bli eit UNESCO Biosfæreområde. Kommunen forpliktar seg, i samarbeid med dei andre kommunane i regionen,
    å finansiere sin rettmessige del for første fasen av biosfæreområdet si verksemd - innanfor den ramma som er sett i budsjettet for perioden 2019 – 2021.



    Behandling

    Kari E Natland Prosjektleiar for Biosfæreprosjektet i Region Nordhordland orienterte om prosjektet og saka.

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Avtale om forlenging av foreldelsefrist Hoveddokument 796KB
    Brevdato: 07.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Svein Helge Hofslundsengen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Kommunestyret godkjenner avtale datert 2.10., signert 11.10.2017 om forlenging av foreldelsefrist.



    Behandling

    Sjølve møtet og handsaming av saka;

    Oppstart og innleiing v/ordførar

    Repr. Jorunn Stellberg – ba om ordet innleiingsvis, og ville ha vurdert habiliteten til ordførar i denne saka.

    Ordførar trekte seg attende, og varaordførar overtok

    Habilitetspørsmålet vart drøfta, og kommunestyre røysta

    Kommunestyret slo fast at ordførar var gild i saka, med 14 mot 2 røyster (Jorunn Stellberg og Rikke Heldal Hope)

    Setterådmann Svein Helge Hofslundsengen engasjert av ordførar orienterte litt innleiingsvis kring saka og innstillinga, og sjøvle oppdrag/»bestillinnga»

    Saka vart drøfta av kommunestyret, og det vart framsett nytt framlegg til vedtak i saka frå KrF, v/Randi Dyrøy :

    Kommunestyret godkjenner avtale datert 2.10., signert 11.10.2017 om forlenging av foreldelsefrist.

    Ordførar, setjerådmann og kommuneadvokat får mandat til å gjennomføre forhandlingar med dei to klagarane for å forsøke å kome fram til ei løysing og avslutning av saka.

    Mandat til forhandlingsutvalet;.

    Forhandlarane vert gitt i oppgåve å ta opp forhandlingar med Odd Arne Blindheim og Carsten Søreide om å avslutte saka som har oppstått etter kommunestyret si anmelding av partane og avslutta

    og det vart framsett enda eit framlegg til vedtak i saka frå Jorund Stellberg, uavhengig representant:

    Dersom verknaden av avbroten forelding av kravet ikkje skulle opphøyre, er fristen for stemning til tingretten eit år frå forliksrådet innstilte behandlinga. Fristen gjekk ut den 10.11.2017.

    Kommunestyret avviser avtalen signert 11.10.2017.

    Det vart bede om gruppemøte, og gruppemøte vart halde .

    Etter at møte vart sett att etter gruppeleiarmøte, la KrF fram justert framlegg til vedtak, pkt 1 uendra, medan ein trakk pkt 2 og 3 i tidlegare framlegg tilvedtak, og nytt framlegg lyder;

    Kommunestyret godkjenner avtale datert 2.10., signert 11.10.2017 om forlenging av foreldelsefrist.

    Jorund Stellberg, uavhengig representant trakk sitt framlegg til vedtak.

    Ved røysting fekk Krf sitt framlegg 10yster, og vart dermed vedteke mot 7rø

  • Kommuneplanen sin arealdel i Austrheim kommune 2017 - 2027  - Andre gongs offentleg ettersyn Hoveddokument 1MB
    Brevdato: 27.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Plan, bygg, oppmåling og miljø
    Saksbehandler: Asbjørn Nagell Toft

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Bergen og Omland Havnevesen BOH - Etablering av nytt selskap Hoveddokument 307KB
    Brevdato: 15.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1. Austrheim kommune godkjenner at det vert etablert eit interkommunalt selskap, Bergen og Omland Havn IKS (BOH IKS), for å ivareta kommunen sine lovpålagte myndigheitsoppgåver, jf. hamne- og farvassloven § 10, saman med dei andre kommunane i hamnesamarbeidet i dagens BOH og BOH AS

    2. Ordføraren får fullmakt til å stifta det nye hamneselskapet saman med dei øvrige samarbeids-kommunane. Dette i samsvar med vedlagte stiftingsdokument og selskapsavtale for BOH IKS, samt andre retningsliner som kjem fram av saka, som fastsetting av endeleg opningsbalanse, gjennomføra kapitalinnskot og halda konstituerande representantskapsmøte med val av styre og revisor. ‘Det vidare arbeidet med gjennomføringa av selskapsetableringa og overføringa av kapital/verdiar, blir ivaretatt av styret og den daglege leiinga i det nye selskapet, jf. tenestekjøpsavtale med BOH AS.

    3. I medhald av kommunelova kap. 5 (interkommunalt samarbeid) og hamne- og farvasslova av 17.04.2009 nr. 19 § 10, vert Austrheim kommune si mynde etter hamne- og farvasslova delegert til BOH IKS. Kommunestyret forutset at delegasjonen av mynde til BOH IKS ikkje innskrenkar Austrheim kommune sitt høve til å sette i verk tiltak for å verna innbyggarane si helse når helsevern-styresmaktene tilrår dette.

    4. Frå Austrheim kommune blir ordførarPer Lerøy valt inn som medlem og varaordførar Anne Dahle Austrheim som varamedlem til representantskapet i BOH IKS



    Behandling

    Fellesframlegg:
    1. Austrheim kommune godkjenner at det vert etablert eit interkommunalt selskap, Bergen og Omland Havn IKS (BOH IKS), for å ivareta kommunen sine lovpålagte myndigheitsoppgåver, jf. hamne- og farvassloven § 10, saman med dei andre kommunane i hamnesamarbeidet i dagens BOH og BOH AS

    2. Ordføraren får fullmakt til å stifta det nye hamneselskapet saman med dei øvrige samarbeids-kommunane. Dette i samsvar med vedlagte stiftingsdokument og selskapsavtale for BOH IKS, samt andre retningsliner som kjem fram av saka, som fastsetting av endeleg opningsbalanse, gjennomføra kapitalinnskot og halda konstituerande representantskapsmøte med val av styre og revisor. ‘Det vidare arbeidet med gjennomføringa av selskapsetableringa og overføringa av kapital/verdiar, blir ivaretatt av styret og den daglege leiinga i det nye selskapet, jf. tenestekjøpsavtale med BOH AS.

    3. I medhald av kommunelova kap. 5 (interkommunalt samarbeid) og hamne- og farvasslova av 17.04.2009 nr. 19 § 10, vert Austrheim kommune si mynde etter hamne- og farvasslova delegert til BOH IKS. Kommunestyret forutset at delegasjonen av mynde til BOH IKS ikkje innskrenkar Austrheim kommune sitt høve til å sette i verk tiltak for å verna innbyggarane si helse når helsevern-styresmaktene tilrår dette.

    4. Frå Austrheim kommune blir ordførarPer Lerøy valt inn som medlem og varaordførar Anne Dahle Austrheim som varamedlem til representantskapet i BOH IKS

    Fellesframlegget vart samrøystes vedteke.

  • Eigedomsskattetaksvedtekter for Austrheim kommune Hoveddokument 242KB
    Brevdato: 04.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Oppretting av mellombels utval skule - Val av medlemmer frå kommunestyre, leiar og nestleiar Hoveddokument 256KB
    Brevdato: 06.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Austrheim kommunestyre vel fylgjande medlemmer frå kommunestyret til mellombels utval skule:1. Randi Dyrøy
    2. Merethe Tresvik
    3. Morten Sognnes
    4. Jan Erik Espelid

    Som varamedlemmer vert valt fylgjande:
    1. Reidar Øksnes
    2. Monika Thorpe
    3. Viggo Leirvåg
    4. Petter Lerøy Skårnes

    Austrheim kommunestyre vel Jan Erik Espelid som leiar og Merethe Tresvik
    som nestleiar.



    Behandling

    Framlegg frå valnemnda:
    Austrheim kommunestyre vel fylgjande medlemmer frå kommunestyret til mellombels utval skule:
    1. Randi Dyrøy2. Merethe Tresvik3. Morten Sognnes4. Jan Erik Espelid

    Som varamedlemmer vert valt fylgjande:
    1. Reidar Øksnes
    2. Monika Thorpe
    3. Viggo Leirvåg
    4. Petter Lerøy Skårnes

    Austrheim kommunestyre vel Jan Erik Espelid som leiar og Merethe Tresvik
    som nestleiar.

    Framlegget frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Rullering av handlingsplan for fysisk aktivitet, idrett og friluftsliv 2018 Hoveddokument 565KB
    Brevdato: 05.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kultur
    Saksbehandler: Kari Torkildsen Utkilen

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Video-overføring av politiske møte Hoveddokument 249KB
    Brevdato: 06.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Helge Dyrkolbotn

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Betaling for følgjeteneste for ikkje lovpålagde tenester 2018 Hoveddokument 246KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Saksbehandler: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Austrheim kommunestyre vedtek å auke eigenandelen med 4% for følgjeteneste i 2018.

    Prisen vert då:

    For følgjeteneste: kr. 93,-

    Pr. oppdrag heimetenesta utfører:kr. 68,-



    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Betaling for heimetenester 2018 Hoveddokument 304KB

    089/17 - 17/7428 - Betaling for heimetenester 2018

    Journaldato: 21.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Saksbehandler: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Betaling for middag 2018 Hoveddokument 351KB

    090/17 - 17/7412 - Betaling for middag 2018

    Journaldato: 21.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Saksbehandler: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Betaling for tryggleiksalarm 2018 Hoveddokument 248KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Saksbehandler: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Betaling for dagsenterplass på Nordliheimen 2018 Hoveddokument 245KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Saksbehandler: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet sit tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Betalingssatsar for barnehageplass for 2018 Hoveddokument 373KB
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Austrheim kommunestyre vedtar følgjande satsar for foreldrebetaling i barnehagane:

    Timetal

    Tal dagar pr. veke

    Sats pr. mnd. 2017

    Sats pr. mnd.frå 01.01.2018

    45 t/v

    5

    kr. 2 730

    Kr.2 910

    36 t/v

    4

    kr. 2 182

    Kr.2 328

    27 t/v

    3

    kr. 1 637

    Kr.1 746

    18 t/v

    2

    kr. 1 091

    Kr.1 164

    Juli er betalingsfri månad.

    Betalingssats pr. dag for kjøp av ekstra dag: kr. 270 – inklusive matpengar

    Søskenmoderasjon: 30% søskenmoderasjon for 2. barn, og 50% søskenmoderasjon for 3. barn og oppover.

    For sein henting: Kr 161 pr. påbegynt kvarter.

    Rådmannen får fullmakt til å justere barnehagesatsane i samsvar med endringar som kjem frå sentralt hald. Det vert ein auke på 2,75% på dei satsane som kan fastsetjast lokalt.



    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • SFO - Betalingssatsar for 2018 Hoveddokument 286KB

    093/17 - 17/7286 - SFO - Betalingssatsar for 2018

    Journaldato: 21.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 02.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Årås Skule
    Saksbehandler: Bodil Boie Brekkan

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Betalingssatsar for SFO i 2018:

    Timetal

    Betalingssats

    Til og med 10 t/v

    Kr. 1 612

    10,5 t/v – 14 t/v

    Kr. 2 258

    Meir enn 14 t/v

    Kr. 3 004

    Søskenmoderasjon: 30% søskenmoderasjon for 2. barn, og 50% søskenmoderasjon for 3. barn og
    oppover.

    Ekstra dag i SFO: Kr. 253

    Pris for kjøp av ekstratimar, vert sett til kr. 43



    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Feieavgift 2018 Hoveddokument 286KB

    094/17 - 17/7367 - Feieavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Saksbehandler: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Kloakkavgift 2018 Hoveddokument 319KB

    095/17 - 17/7384 - Kloakkavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Saksbehandler: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Renovasjonsavgift 2018 Hoveddokument 291KB

    096/17 - 17/7437 - Renovasjonsavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Saksbehandler: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Slamavgift 2018 Hoveddokument 277KB

    097/17 - 17/7385 - Slamavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Saksbehandler: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Vassavgift 2018 Hoveddokument 333KB

    098/17 - 17/7425 - Vassavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Saksbehandler: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Austrheim kommunestyre vedtek uendra årlege vass og tilknytingsavgifter frå 1.1.18

    Gebyr for tilknyting vert rekna ved godkjend søknad

    Avgiftene for 2018 vert:

    Årlege:

    Areal-grunnlag m2

    Avgiftsareal

    Avgift inkl. mva.

    Bustad/hytte inntil

    90 m²

    80 m²

    3.154,-

    Bustad/hytte over

    90 m²

    130

    5.122,-

    Minsteavgift for andre bygg

    100 m²

    3.278,-

    Bygg med målt forbruk pr. m3

    Pr. m³

    21.64

    Fast avgift målar

    1.011,-

    Tilknyting bustad/hytte over

    90 m²

    26.395,-

    Tilknyting vatn pr. m²

    203,-



    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Lokal forskrift om gebyr for teknisk forvaltingsteneste med gebyrsatsar for 2018 - Godkjenning Hoveddokument 260KB
    Brevdato: 30.10.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Plan, bygg, oppmåling og miljø
    Saksbehandler: Asbjørn Nagell Toft

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Gebyr for salstadar for tobakksvarer Hoveddokument 483KB
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Olav Mongstad

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.

  • Møteplan 2018 Hoveddokument 236KB

    102/17 - 17/8030 - Møteplan 2018

    Journaldato: 21.12.2017  2 dokumenter
    Brevdato: 04.12.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Møteplanen for 2018 vert godkjent med fylgjande endringar/tillegg:
    Formannskapet Kommunestyret
    Møte 12.04.18 vert temamøte økonomi
    Møte 14.06.18 flyttet
    til 31.05.18
    Møte 28.06.18 vert flytta til 14.06.18
    Møte20.12.18 vert flytta til 13.12.18



    Behandling

    Fellesframlegg:
    Møteplanen for 2018 vert godkjent med fylgjande endringar/tillegg:
    Formannskapet Kommunestyret
    Møte 12.04.18 vert temamøte økonomi
    Møte 14.06.18 flyttet til 31.05.18
    Møte 28.06.18 vert flytta til 14.06.18
    Møte20.12.18 vert flytta til 13.12.18

    Fellesframlegget vart samrøystes vedteke.

  • Budsjett 2018 - Økonomiplan for 2018 - 2021 Hoveddokument 1MB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1.Formannskapet sine merknader:
    Formannskapet er rimeleg nøgd med rådmannen sitt framlegg til budsjett for 2018 og økonomiplan for perioden 2018 – 2021, men me har nokre forslag som me meiner vil betra budsjettet og økonomiplanen.
    Me har også ein del verbalpunkt der me ønskjer å trekkja fram områder som me meiner rådmannen må via særleg merksemd i 2018.

    Eigedomsskatt - Det første formannskapet vil peika på er rådmannen sitt forslag om å innføra eigedomsskatt på hus og hytter frå 2020. Dette meiner me er eit dårleg forslag når me frå 2020 får Alver kommune
    om vår nye nabo, ein kommune som ikkje vil satsa på eigedomsskatt på hus og hytter. Formannskapet meiner at me heller må sjå på eventuelle kutt i drifta, andre inntekter og om det kan gjerast tiltak for å få
    ned gjeldsgraden til kommunen, før ein innfører nye skattar og avgifter. Med folkevekst, ekstra innsats for å få fleire i arbeid, utsikter til ein betre arbeidsmarknad, tiltak mot sjukefråveret og eit styrka barnevern
    bør det vera mogeleg å få ny skattevekst og reduserte utgifter. Auka innsats innan oppvekstsektoren må også kunna gje reduserte utgifter til spesialundervisning.

    Lærlingar - Austrheim kommune har i fleire år satsa relativt tungt på lærlingar. Formannskapet meiner at dette er svært viktig for å sikra at fleire unge får fullføra utdanning si og for å sikra god rekruttering til
    kommunal drift. Me ønskjer derfor at kommunen skal utvida læretilbodet i 2018 med læreplassar innan kokkefaget og kontorfaget i tillegg til dei fagfelta kommunen alt har lærlingar.

    Lærlingar - Austrheim kommune må stilla krav om at store leverandørar til kommunen og firma som utfører større arbeid for kommunen, skal vera godkjente lærebedrifter som har lærlingar. I utgangspunktet bør
    kravet vera at det alltid skal vera lærlingar på kommunale prosjekt, men her må ein sjølvsagt vurdera kravet i forhold til storleiken på prosjektet.

    Heile stillingar - Formannskapet ønskjer at det «normale» skal vera at tilsette i kommunen har 100% stillingar. Når ein ser på tala for 2016 med 319 tilsette fordelt på 249 årsverk, ser ein at kommunen er på rett veg,
    men at det enno er litt att før ein kan seia seg nøgd med talet på fulle stillingar.

    Sjukefråvær - Sjukefråveret i Austrheim kommune har lenge vore lågt, men dei siste åra har dette vist ein stigande tendens. Det er viktig både for organisasjonen og for økonomien til kommunen at det i 2018 vert sett
    i gang effektive tiltak for å få redusert sjukefråveret.

    Klima - Klimautfordringa er ei av dei største utfordringane me har i vår tid. Austrheim kommune må bidra til å få ned utsleppa av klimagassar. Dette kan gjerast ved at kommunen går over til fleire nullutsleppskøyrety,
    at ein byggjer om oppvarmingsanlegg til miljøvenlege løysingar og at ein i større grad tek i bruk ledlys. I alle nye prosjekt må miljøvenlege løysingar prioriterast.

    Miljø - Forsøplinga av naturen er alvorleg og uakseptabel. Gjennom ryddeaksjonane i 2017 vart det fjerna 23,6 tonn avfall frå strandsona i Austrheim. 620 barnehageborn og skuleelvar frå Austrheim gjorde saman med
    Neptun Pensjonistklubb ein fantastisk innsats gjennom desse ryddeaksjonane. Når ein tek med innsatsen frå bygdelag og andre, kan ein gå ut frå at nesten 800 personar har vore med på ryddeaksjonane. Dette betyr at
    meir enn kvar fjerde austrheiming deltok i ryddeaksjonane, noko som er svært gledeleg og imponerande. Ryddeaksjonane må halda fram, dei gjer Austrheim reinare og er med på å endra folks haldning til forsøpling.
    For å styrka det haldningsskapande arbeidet på dette området, meiner formannskapet at Austrheim kommune bør sertifisertast som Miljøfyrtårn.

    Matutkøyring – Formannskapet meiner at ordninga med utkøyring av mat frå Nordliheimen må søkjast løyst med andre ressursar enn dei ein nyttar i dag. Utkøyring av mat må ikkje føra til at stell og pleie vert utsett.

    Oppvekst – Formannskapet er positive til at det er sett av pengar i budsjettet til ny kommunalsjef innan oppvekstsektoren i eit samarbeid med Fedje kommune. Me ber likevel om å få ei eiga sak i kommunestyret om dette
    når drøftingane med Fedje kommune er avslutta og retningslinjene, arbeids- og kostnadsdelinga for stillinga er klar.

    Oppvekst – Formannskapet vil styrka arbeidet i skulen gjennom tidleg innsats slik at elevar ikkje fell i frå i grunnleggjande dugleikar som lesing, skriving og rekning. Tidleg innsats i barnehage, med godt samarbeid ved overgang
    til skule, er viktige verkemidel for å fanga opp elevar som har særskilde utfordringar. God tilpassa undervisning vil auka læringsutbyte for den einskilde og redusera behovet for spesialundervisning. Det vil også førebyggja fråfall
    seinare i skuleløpet.

    Helsesøster – Formannskapet er positive til at det er sett av midlar for å styrka helsesøstertenesta inn mot Austrheim vidaregåande skule for første halvår 2018. Me meiner at helsesøstertenesta er svært viktig for barn og unge og
    ønskjer at dette tilbodet vert styrka.

    Flyktningar – Formannskapet ønskjer å ha meir fokus på integrering av flyktningane både sosialt og i arbeidslivet. Me ser og at helsesøstertenesta inn mot denne gruppa kan spela ei viktig rolle for å få til ei effektiv og god integrering.

    Arbeidsløysa – Formannskapet meiner at kommunen må ha stor merksemd på det høge talet arbeidslause i kommunen og at kommunen saman med NAV prioriterer tiltak for å få arbeidsløysa i kommunen ned.

    Eldre - For å møta utfordringane med at det blir fleire eldre i kommunen, vil formannskapet prioritera å få på plass fleire omsorgsbustader, og ta i bruk nye velferdsteknologiske løysingar. Auka tryggleik gjer det mogeleg for eldre å delta i sosiale og fysiske aktivitetar som betrar livskvalitet og helse for både dei sjølve og dei næraste pårørande. 

    Turstiar og folkehelsetiltak – Formannskapet ønskjer at midlar vert øyremerka på budsjettet til eigenkapital som kan nyttast når ein søkjer om midlar til turstiar og andre folkehelsetiltak.

    2.Budsjett 2018 – Økonomiplan 2018-2021, vert tilrådd slik det ligg føre i vedlagde

    tabelloppsett, med fylgjande endringar på driftsrammene for dei einskilde åra:

    Rammeområde

    2018

    2019

    2020

    2021

    Ansvar

    100

    Auke lærlingar

    200

    255

    Tilskot “Fergen”

    50

    255

    Tilskot Vardehuset

    50

    255

    Reduksjon

    -150

    331

    Kreftsjukepleiar

    150

    604

    Byggutbetring

    -300

    900

    Reduksjon eigedomsskatt

    6000

    6000

    Reduksjon overskot

    -4455

    -1405

    Red.utg./auka innt.

    -1555

    -4595

    3. Total ramme for 2018 til fordeling drift vert kr.193.266.000,- .

    4. Nettorammene på dei einskilde ansvarsområda vert fastsett til

    (alle tal er oppført i 1000-kroner):

    Rammeområde

    2018

    2019

    2020

    2021

    100

    Rådmann

    16998

    17848

    17698

    17848

    101

    Politisk styring og kontroll-

    organ

    3379

    3379

    3379

    3379

    190

    Interne serviceeiningar til

    fordeling

    4119

    4119

    4119

    4119

    200

    Adm.undervisning

    1661

    1661

    1661

    1661

    201

    Barnevern/PPT

    9136

    9136

    9136

    9136

    210

    Årås skule

    23045

    23045

    23045

    23045

    211

    Kaland skule

    13324

    13324

    13324

    13324

    220

    Austrheim kystbarnehage

    15356

    15356

    15356

    15356

    221

    Kaland barnehage

    10181

    10181

    10181

    10181

    250

    Musikk og kulturskule

    1875

    1875

    1875

    1875

    251

    Bibliotek

    1647

    1647

    1647

    1647

    255

    Anna kultur

    2341

    2341

    2341

    2341

    290

    Undervisn./arbeids-senter

    1233

    1233

    1233

    1233

    300

    Adm. Helse/sosial

    1151

    1151

    1151

    1151

    301

    Helseteneste

    12394

    12394

    12394

    12394

    302

    Sosiale tenester

    10205

    8505

    8505

    8505

    330

    Nordliheimen

    20621

    20621

    20621

    20621

    331

    Kjøkken/vaskeri

    3897

    3897

    3897

    3897

    332

    Heimetenester I

    10590

    10590

    10590

    10590

    333

    Heimetenester II

    9644

    9644

    8049

    8049

    500

    Plan, byggesak, miljø

    2968

    2968

    2968

    2968

    501

    Interkomm.landbruk/
    veterinær

    725

    500

    500

    500

    600

    Tekniske tenester

    751

    751

    751

    751

    604

    Eigedomsavdeling

    8111

    8111

    8111

    8111

    605

    Reinhaldsavdeling

    6207

    6207

    6207

    6207

    800

    Tilleggsløyvingar-Næring

    100

    100

    100

    100

    801

    Tilleggsløyvingar-Formanns

    150

    150

    150

    150

    802

    Tilleggsløyvingar-K.styret

    150

    150

    150

    150

    803

    Tilleggsløyvingar-Rådmann

    700

    700

    700

    700

    804

    Tilleggsløyving - Ordførar

    50

    50

    50

    50

    899

    Andre overordna utg./innt.

    -2 619

    - 2619

    - 2 619

    -2619

    900

    Momsrefusjonsordninga

    0

    0

    0

    0

    Overskot.

    2026

    377

    4455

    1405

    5. Den totale investeringsramma for år 2018 vert sett til kr. 25 450 000,-

    Som fylgjer:

    Ansvar

    Føremål

    Investering:

    99

    IKT

    1300000

    99

    Kartlegging

    100000

    99

    Byggutbetring

    500000

    99

    Asfaltering

    500000

    99

    Trafikksikring

    500000

    99

    Omsorgsbustader

    3000000

    99

    Oppgradering Kaland skule

    2000000

    99

    Årås skule

    500000

    99

    Kaland barnehage

    3000000

    99

    Nordliheimen,trykkl.alarm

    1000000

    99

    Nordliheimen,lager/hjelpem.

    300000

    99

    soknerådet

    400000

    99

    Ny ambulansestasjon

    3000000

    99

    VVA

    3000000

    99 Brannstasjon 1000000 99 Opprusting kommunehus/sent. 150000 99 Scanning eiged.arkiv/IKNH 600000

    Auke i investering:

    Trippelladestasjonar

    1 000 000

    Investering

    Oppgradering av uteområda ved skulane

    300 000

    Investering

    Venterom/toalett på Vardetangen. (Spleiselag med BOH)

    500 000

    Investering

    Ny båt til Kystbarnehagen

    150 000

    Investering

    Ny lavo Kystbarnehagen (i samarbeid med bygglinja på AVS)

    150 000

    Investering

    Steinalderplass

    200 000

    Investering

    Byggutbetring, tiltak for å sikra gamle Austrheim skule

    300 000

    Investering

    Trafikksikring etter plan

    -300 000

    Investering

    Asfaltering

    1 000 000

    Investering

    Skifta vegg på Nordliheimen

    100 000

    Investering

    Opprusting av bad på Nordliheimen

    400 000

    Investering

    Kjøp av to elbilar og ein 4-hjulstrekkerer

    800 000

    Total endring

    4 600 000

    Finansiering

    Sal av kommunale eigedommar

    -2 500 000

    Auke i lån

    -2 100 000

    Den totale investeringsramma for 2018 vert då kr. 25450 000,-

    Som vert finansiert som fylgjer:

    Ordinært låneopptak:

    22950 000

    Sal av eigedomar

    2 500 000


    Vekta avdragstid på låneopptak for 2018 vert fastsett til 30 år

    6. Måla for drifta vert vedteke slik dei går fram av kommuneplanen vedteke den 04.02.15.

    7.a) Rådmannen utarbeider detaljbudsjett og resterande lovfesta hovudoversiktar,

    med bakgrunn i gjevne driftsrammer.Rådmannen får fullmakt til å fordele inntekter og utgifter
    på dei nye ansvarsområda som gjeld frå 2018.
    b) Rådmannen utarbeidar lovfesta hovudorversiktar for 2018. For budsjettet 2019 skal merknad frå
    revisor for rekneskapen 2016 leggjast til grunn.

    8. I medhald av eigedomsskattelova § 3 første ledd bokstav c vert utskrivinga av eigedomsskatt på
    verk og bruk vidareført i 2018 med 7,0 promille, jf. Esktl § 11 første ledd.

    For 2018 vert det utskriving av eigedomsskatt på anna næring jf. esktl § 3 første ledd bokstav d
    med 7,0 promille.

    Taksvedtekter for eigedomsskatt i Austrheim kommune vedtatt i kommunestyret skal
    gjelde for eigedomsskatteåret 2018, jfr. esktl § 10.

    Utskriving av eigedomsskatt for skatteåret 2018 er basert på takster fastsett ved siste alminnelige
    taksering gjennomført i 2017.

    9. Marginavsetnad vert fastsett til 10% for 2018.



    Behandling

    Framlegg frå Jorund Stellberg Uavh:
    Budsjett 2018 frå formannskapet vert godkjend med fylgjande tillegg og endringar:
    1.Ramma til drift av kommunen vert sett til kr. 190 090 000.
    Innanfor ramma skal rådmannen sørgje for å nytte pengane mest effektivt. Underliggande gjeld
    alle lovpålagde krav, og tett oppfølging med økonomisk rapportering til formannskape og kommunestyret.
    2.Opptak av lån kan ikkje vere større enn avdrag på lån. ytterlegare finansiering av investeringar må kome
    gjennom sal av eigedom, tomtar og effektivisering av drifta, og då som eiga finansiering. Innan planperioden
    må det vere eit mål at nedbetaling av lån er lik avdkrivingar.
    3.Nytt pkt. 6 i administrasjonens framlegg:
    Rådmannen utarbeidar lovfesta hovudorversiktar for 2018. For budsjettet 2019 skal merknad frå revisor
    for rekneskapen 2016 leggjast til grunn.
    Rådmannne får fullmakt til å fordele inntekter og utgifter på dei nye ansvarsområde som gjeld frå 2018.

    Pkt 1 og 2 fekk 6 røyster mot 11 røyster (Ap,Krf og Sp) og fall.

    Pkt 3:
    for rekneskapen 2016 leggjast til grunn.
    vart samrøystes vedteke.

    Framlegg frå Ap/Krf/Sp:
    I investering vert det lagt inn kr. 800.000,- til kjøp av 2 elbilar og ein 4-hjulstrekkar til bruk i PLOMS. Kr. 800.000,- vert dekka med auke i låneramma.

    Framlegget fekk 11 røyster mot 6 røyster.(Uavh.,H og V)

    Det vart deretter røysta over formannskapet si tilråding med endringar. Budsjettet vart vedteke med 13 røyster mot 4 røyster (Uavh. og H)

Fremmøte

Fremmøte
PolitikerPartiMedlemstypeE-Post
Per LerøyArbeiderpartietOrdførarper.leroy@austrheim.kommune.no
Anne Dahle AustrheimKristeleg FolkepartiVaraordførarannedahleaustrheim@gmail.com
Hardy PedersenArbeiderpartietMedlemhardpe@online.no
Asbjørn BrandtunArbeiderpartietMedlemasbjorn.brandtun@gmail.com
Merethe Rikstad TresvikArbeiderpartietMedlemmtresv@online.no
Tore AustrheimArbeiderpartietMedlemtore.austrheim@hotmail.com
Siri KalandArbeiderpartietMedlemsikaland@gmail.com
Monika ThorpeArbeiderpartietMedlemmonikath@online.no
Trude SleireArbeiderpartietMedlemtrand@statoil.com
Rikke Heldal HopeHøgreMedlemrikke.heldal.hope@hotmail.com
Viggo LeirvågHøgreMedlemvigleirv@online.no
Morten SognnesHøgreMedlemmorten.sognnes@austrheim.kommune.no
Randi Keilegavlen DyrøyKristeleg FolkepartiMedlemrandidy1@start.no
Reidar ØksnesSenterpartietMedlem56roek@gmail.com
Jorund StellbergUavhengigeMedlemjorund.stellberg@gmail.com
Petter Lerøy SkårnesVenstreMedlempetter_sk@hotmail.com
Jan Erik EspelidVenstreMedlemjespe62@hotmail.com

Kontaktinformasjon om tjenesten

Austrheim kommune
Sætremarka 2
5943 Austrheim
Telefon: 56162000
ACOS Innsyn levert av ACOS AS