Her ser du informasjon om eit møte i Formannskapet.
 
Clear
     
 

Møte i Formannskapet den 08.04.2020

Formannskapet
08.04.2020 12:00 - 13:30
Utval:Formannskapet
Dato:08.04.2020 12:00 - 13:30
Møtestad:Elektronisk møte
Status:Møtet er ferdig protokollert
Sakskart:Innkalling formannskapet onsdag 8. april - med vedlegg (Hoveddokument) , Innkalling - Formannskapsmøte på Teams - onsdag 08.04.2020 (Vedlegg) Tilleggsinnkalling - Formannskapsmøte på Teams - onsdag 08.04.2020 (Hoveddokument)
Møteprotokoll:Protokoll - Formannskapsmøte på Teams - onsdag 08.04.2020 (Hoveddokument)

Saksliste

  • Godkjenning av innkalling og saksliste Hoveddokument 418KB
    Brevdato: 01.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Servicekontoret
    Sakshandsamar: Ketil Tjore

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Innkalling og sakliste vart godkjent



    Behandling

    Handsaming i formannskapet:
    Rådmannen sitt framlegg vert samrøystes vedteke

  • Godkjenning av møteprotokoll Hoveddokument 421KB

    037/20 - 20/2349 - Godkjenning av møteprotokoll

    Journaldato: 01.04.2020  3 dokumenter
    Brevdato: 01.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Servicekontoret
    Sakshandsamar: Ketil Tjore

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Møteprotokoll frå forrige møte vart godkjent.



    Behandling

    Handsaming i formannskapet:
    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Meldingar Hoveddokument 423KB

    038/20 - 20/2374 - Meldingar

    Journaldato: 01.04.2020  1 dokument
    Brevdato: 01.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Servicekontoret
    Sakshandsamar: Ketil Tjore

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Meldinga vart teke til orientering.



    Behandling

    Handsaming i formannskapet:
    Rådmannen sitt framlegg vert samrøystes vedteke.

  • Delegerte saker Hoveddokument 447KB

    039/20 - 20/2375 - Delegerte saker

    Journaldato: 01.04.2020  1 dokument
    Brevdato: 01.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Servicekontoret
    Sakshandsamar: Ketil Tjore

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Delegerte saker vart tekne til orientering.



    Behandling

    Handsaming i formannskapet:
    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Løyve til bygging av halvopent lagerbygg på gbnr. 12947 - Litlås Hoveddokument 917KB

    050/20 - 20/2308 - Løyve til bygging av halvopent lagerbygg på gbnr. 129/47 - Litlås

    Journaldato: 01.04.2020  Sendt til: Magne Hope AS entreprenørforr   
    1 dokument
    Brevdato: 31.03.2020
    Dokumenttype: Utgåande dokument
    Ansvarlig enhet: Plan, bygg, oppmåling og miljø
    Sakshandsamar: Asbjørn Nagell Toft

    Dokumenter

     
  • Orienteringssak Hoveddokument 408KB

    040/20 - 20/2376 - Orienteringssak

    Journaldato: 01.04.2020  1 dokument
    Brevdato: 01.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Servicekontoret
    Sakshandsamar: Ketil Tjore

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Ingen orienteringar i dette møtet.



    Behandling

    Ingen orienteringar i dette møtet.

  • Kommunale utleigebustadar Hoveddokument 539KB

    043/20 - 20/2380 - Kommunale utleigebustadar

    Journaldato: 01.04.2020  1 dokument
    Brevdato: 01.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Sakshandsamar: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Leiar teknisk drift Rolf Henning Myrmel orienterte om saka. Stoda er at kommunen i dag ein del brukarar som ikkje bør bu i vanlege kommunale bustader som er tomanns- eller firemannsbustader. Har også tidlegare sett på bustader for denne gruppa, med tanke på bueiningar som er vandalsikre og dermed har lågare vedlikehaldsutgifter over tid.

    Myrmel ser for seg at behovet for denne typen bustader berre vil auka framover. Har sett litt på moglege plasseringar, og har eit areal kommunen eig i nærleiken av Uthaug-bygget. Har vurdert ulike løysingar, både ferdige bygg, men kan også bygga på plassen. Usikkert kva det vil kosta, men kring halvannan million per bueining. Myrmel har hatt kontakt med Helse/Omsorg i denne saka, dei må trekkast med i diskusjonen om korleis noko slikt skal gjennomførast.

    Ordførar Per Lerøy (Ap) sa at dette er noko ein må jobba vidare med. Slik det er i dag, er det andre bebuarar i bygningane som har vore urolege på grunn av åtferda av bebuarar som kommunen har plassert der. Kommunen har eit ansvar for alle, men må samstundes sjå til at ein ikkje stigmatiserer dei som skal bu i kommunale bustader. Her må alle samlast med kreative idear, som tar omsyn til bebuarar og naboar.

    Varaordførar Inger Lise Brekke (H) sa at dette er ei problemstilling mange stader, med bebuarar med utfordringar med rus og psykiatri. Er eit dilemma korleis desse skal plasserast, på den eine sida ikkje stigmatisera, på den andre sida kan dei ikkje ha bueiningar ute i skogen som kan verta ein samlingsplass for rus og kriminalitet. Bør sjå på kva andre kommunar har fått til, og kopla på Nav og statlege direktorat for å finna løysingar. Her i Austrheim er det også trong for ei betre teneste innan rus og psykiatri.

    Per Lerøy (Ap) svara på spørsmål frå Helge Dyrkolbotn (KrF), og sa at det er behov for fire slike bustader.

    Inger Lise Brekke (H) sa at det er varierande buevne hjå den enkelte brukar. Frå Nav si side har ein ikkje ønskje om plassering i private bustader. Bør plasserast i små tun, og ikkje saman i tilfelle der det er utrykkingar eller anna til ein av bustadene.

    Rådmann Liv Løvvik sa at det bør vera frittliggande bueiningar, slik at det ikkje er fare for brannsmitte mellom einingane. Bør også vera ei vaktmeisterteneste, der nokon kikkar innan av og til for å sjå om det går bra. Treng ikkje vera store einingar.

    Per Lerøy (Ap) sa at kommunen ikkje bør ha kommunale bueiningar der det er private eigarar i same bygg. Kan ikkje ha slike bebuarar i same bygg som småbarnsfamiliar. Dette har vore ei utfordring i nokre år, ein har klart å finna løysingar, men så har det komme nye klientar inn.

    Helge Dyrkolbotn (KrF) sa at om ein klarer det som er nemnt i vedtaket, så er det ein god start.

    Rolf Henning Myrmel sa at ein har tre leilegheiter som kan seljast for å få finansiering, og har ei kommunal tomt. Kan slik få bygd to bustader ganske kjapt, og kanskje utfordra Austrheim vidaregåande til å bygga ein tredje?

    Inger Lise Brekke (H) sa at det også er viktig å skjerma naboar i tilfelle der det er vanskar, det kan vera psykisk utfordrande for dei å ha dette tett på.

    Morten Sognnes (H) viste til konkrete uromeldingar som har komme frå naboar til kommunale bustader, og at det absolutt er behov for å etablera eit nytt tilbod. Meiner ei konteinarløysing bør vera aktuelt for kommunen, som ei rask løysing i denne situasjonen som ein er i no.

    Rolf Henning Myrmel sa at ein har sett på kva andre kommunar har gjort, og at det er laga leilegheiter rundt om som toler hard bruk.

    Inger Lise Brekke (H) sa at det må vera ei vaktmeisterteneste som kan følgja med på kva som skjer. Må sjå på behov og tilsyn opp mot rus og psykiatri.

    Rådmann Liv Løvvik sa at det også er kostbart når ein må rehabilitera leilegheiter som er utsette for hard bruk.

    Inger Lise Brekke (H) ba om at formannskapet vert orienterte vidare om det som skjer i denne saka.

    Morten Sognnes (H) viste til at det vil vera veldig uheldig om det skjer noko med dei andre som bur i desse bygga der det er kommunale bustader.

    Liv Løvvik sa at kommunen har starta arbeid med den bustadsosiale handlingsplanen, der dette er ein del.

    Handsaming i formannskapet:
    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke

  • Forlenging av skulestenging - til og med fredag 17. april Hoveddokument 459KB
    Brevdato: 07.04.2020
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Oppvekst og kultur
    Sakshandsamar: Bjørnar Fjellhaug

    Dokumenter

     

    Behandling

    Kommunalsjef oppvekst og kultur Bjørnar Fjellhaug orienterte om saka:

    - Etter at denne saka var førebudd kom det ny melding frå regjeringa om opning av skular (1. til 4. trinn frå 27. april) og barnehagar (frå 20. april). Etter påska skal det komma føringar på korleis dette skal gjennomførast. Ein ser for seg at det vert meir uteskule, mindre grupper med meir. Har hatt møte med styrarar og rektorar i dag for å sjå nærare på dette. Ser på reinhald, tilgang til såpe med meir, avstand mellom elevar, måltidsrutinar, for å sjå kva som skal til. Opning av barnehagane frå 20. april kan verta knapt tidsmessig, om den statlege rettleiaren først er klar torsdag 16. april.

    Rådmann Liv Løvvik viste til at når dei statlege retningslinjene kjem, så vil smittevernlegen sjå på om dette fungerer lokalt.

    Kommunalsjef Fjellhaug viste til at smittevernlegen har sagt at personale eller elevar med symptom på luftvegsinfeksjon ikkje skal vera på skulen eller i barnehagen, og må vera heime til minst ein dag etter at symptoma er vekke.

    Ordførar Per Lerøy (Ap) sa at han kjende seg trygg på at dette vert løyst på ein god måte her i Austrheim.

    Rådmann Liv Løvvik sa at det vil komma utfordringar med ressursar, mellom anna med enkelte som er omdisponerte til andre oppgåver i samband med Korona.

    Helge Dyrkolbotn (KrF) sa at det er utfordringar i dette, er der areal nok på skulen, kva gjer ein med dei som ikkje leverer borna på skulen eller i barnehagen, kva gjer ein med tanke på betaling i barnehage og evt. fjernundervisning for elevar som ikkje kjem på skulen.

    Ordførar Per Lerøy (Ap) sa at born som ikkje brukar barnehageplassen, ikkje bør betalast for.

    Rådmann Løvvik sa at ein må sjå nærare på kva som gjeld for statleg kompensering for kommunen sine tapte inntekter, om ein skal seia opp plassen i barnehagen eller liknande for å sleppa å betala.

    Inger Lise Brekke (H) oppmoda til at ein så langt som mogleg klarer å halda dei datoane som er sette sentralt for opning av barnehage og skule, slik at bedriftene får tilbake sine tilsette. Oppfordrar til at kommunen hentar inn dei ressursane som trengst, for å klara dette.

    Rådmann Løvvik sa at ein skal gjera så godt ein kan med å vera budde, og så må ein sjå dei retningslinjene som kjem over påske. Økonomisk sett så har kommunen fått 2,2 millionar som skal dekka utgifter og skattetap. Det er knapt, men ein merkar utgifter for Korona slik at ein ser kva dette er kosta. Med dei skattetapa som ein ser no, er det usikkert med likviditeten på litt sikt. I vedtaket er det elles teke inn atterhald med tanke på at ein må ha ein del ting på plass før opning, som areal, skyss, tilsette som er disponible eller som er overflytta til helse/omsorg, eller har eigne helseutfordringar.

    Inger Lise Brekke (H) sa at det ligg ein viktig jobb for personalet med å gje barn og foreldre ein tryggleik over at tilbodet er sikkert i skule og barnehage, slik at ingen har borna heime av di at dei er utrygge.

    Helge Dyrkolbotn (KrF) sa at når barnehagetilbodet er definert som ope, så må ein betala for det. Betaling har vore ute når det var stengt, men når det er ope igjen må ein betala også.

    Per Lerøy (Ap) sa at det er viktig å følgja dei statlege retningslinjene for når skular/barnehagar skal opnast, også for å sikra frigjering av arbeidskraft, slik det er nemnt av Inger Lise Brekke.

    Inger Lise Brekke (H) sa at Austrheim er i to kriser med oljekrise og Korona. Veldig viktig at alle brukar det, er barnehagen open så må ein betala for plassen eller ta barnet ut.

    Kommunalsjef Bjørnar Fjellhaug sa at ein skal jobba for å klara desse datoane (20. og 27. april), og at betalinga må starta igjen når tilbodet er på plass igjen (barnehage). Skulen er eit lovpålagt tilbod, og om nokon held barna heime så må foreldra ta ansvar for undervisninga, kommunen har ikkje kapasitet til å driva begge former for undervisning. Er ein del punkt som treng avklaring, til dømes at tilsette i skule/barnehage må møta på jobb, men har omsorgsplikter heime for barn som ikkje skal på skulen. Vil henta inn studentar for å hjelpa til i skule og barnehage, mellom anna med tanke på tilsette som er spesielt risikoutsette. Må også ha eit undervisningstilbod til elevar i 5. - 6. og 7. klasse, sidan desse årstrinna ikkje skal på skulen i første omgang.

    Inger Lise Brekke (H) ba om at det vart informert ut til heimane. Kommunalsjef Bjørnar Fjellhaug svara at det vil gå informasjon ut både via Vigilo-systemet i skulane, og frå kommunalsjefen direkte til heimane. Møtesekretæren samarbeider med Fjellhaug om å formidla informasjon via kommunen si nettside/Facebook.

    Handsaming i formannskapet:
    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke

Frammøte

Frammøte
PolitikarPartiMedlemstypeE-Post
Per LerøyArbeiderpartietOrdførarper.leroy@austrheim.kommune.no
Inger Lise BrekkeHøgreVaraordførarilb5943@yahoo.no
Morten SognnesHøgreMedlemmorten.sognnes@austrheim.kommune.no
Helge DyrkolbotnKristeleg FolkepartiMedlemHelge.Dyrkolbotn@vlfk.no
Bjørn Inge Håland DyrkolbotnSenterpartietMedlemBjorn.Inge.Dyrkolbotn@austrheim.kommune.no
Bjørnar Fjellhaugbjornar.fjellhaug@austrheim.kommune.no
Liv Løvvikliv.lovvik@austrheim.kommune.no
Thomas Lindåsthomas.lindas@austrheim.kommune.no
Asbjørn Nagell Toftasbjorn.n.toft@austrheim.kommune.no
Stein Kåre Løvslettstein.kare.lovslett@austrheim.kommune.no
Rolf-Henning Myrmelrolf.henning.myrmel@austrheim.kommune.no
Monika Kvammemonika.kvamme@austrheim.kommune.no
Odd Harald Dommersnesodd.harald.dommersnes@austrheim.kommune.no

Kontaktinformasjon om tenesta

Austrheim kommune
Sætremarka 2
5943 Austrheim
Telefon: 56162000
ACOS Innsyn levert av ACOS AS