Utvalg: | Kommunestyret |
---|---|
Dato: | 22.06.2016 12:00 |
Møtested: | Kjelstraumen Vertshus |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Ved tilleggsinnkalling er det sendt ut to ekstra saker 077/16 - Bruken av ekstraordinære budsjettmidlar til kommunen og 078/16 - Utviding og fornying av skjenkeløyve for Kjelstraumen Vertshus AS.
Rådmannen sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Protoll frå møte den 07.04.16 vert tatt til godkjenning i møte den 15.09.16.
Rådmannen sitt framlegg vert samrøystes vedteke
- Folkehelsekoordinator Helge Dyrkolbotn orienterte om folkehelseoversikten for Austrheim kommune som vart utdelt i møtet.
- Helge Dyrkolbotn og Rolf Henning Myrmel orienter orienterte om prosjektet bustader til minderårige asylsøkjarar.
Rådmannen sitt framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med 13 røyster mot 4 røyster(Jorund Stellberg, Solveig Hopen, Jan Erik Espelid og Petter Lerøy Skårnes)
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Austrheim kommunestyre gjer vedtak om å sende inn følgjande høyringsuttale på Skulebruksplan Hordaland fylkeskommune 2016-2030:
Det vert vist til høyringsdokumenta, og ein kommenterer følgjande punkt frå desse dokumenta:
Nokre av kriteria for vurdering av skulestruktur i vidaregåande opplæring:
HFK meiner at det minimum må vere 300 elevar ved ein vidaregåande skule.
Dimensjonering av fagtilboda bør samsvare med næringslivet og det offentlege sine behov i fylket og aktuell region
Elevar på VG1 bør kunne bu heime
Elevar som har kortast reistid til tilbod i nabofylke bør søkje dit.
Elevar bør ikkje ha meir enn 1 time reisetid frå bustaden til skulen
Skulestrukturen bør samsvare med regionsenterstrukturen og alle regionsentra bør ha store og breie skuletilbod.
For å ta det siste av punkta først: Nordhordland sitt regionsenter er heilt i sør - Knarvik. Men i nord fungerer Mastrevik som eit knutepunkt for infrastruktur, og slik sett er dette også eit naturleg senterpunkt for ein vidaregåande skule for nordre delen av Nordhordland, Solund kommune og Gulen kommune.
Ser ein kriteria i punkta a og b i samanheng, vil ein vidaregåande skule i Austrheim kunne fylle desse kriteria for ei av dei største og mest mangfaldige næringslivsklyngene i Hordaland. Næringslivet her er livskraftig, og inne i ei naturleg omstilling som vil gi auka aktivitet. Skulen ligg nært næringsklyngene på Mongstad og i Sløvåg der ein ser tydelege teikn på ei framtidsretting av aktivitetane. HFK har som uttalt mål å utvikle heile Hordaland. Då kan ikkje ei udokumentert nedre elevtalsgrense (min. 300 elevar) vektast i spørsmålet om vidaregåande skule i Austrheim. Elevtalet 264 kunne godt vere høgare, men er absolutt ikkje for lite med tanke på å oppfylle eit utdanningspolitisk mandat for regionen.
Punkt c. ovanfor er eit viktig kriterium for denne aldersgruppa (16-18år). Det kan underbyggjast med solid ny forsking. Dersom HFK vel å fjerne vidaregåande skuletilbod i Austrheim, og samstundes skyve skuletilboda sørover mot Knarvik/Åsane/Bergen, slik høyringsframlegget legg opp til, blir det mange elevar som ikkje kan bu heime. Vi veit at mange familiar vil vurdere å flytte sørover dersom barnet deira må bu på hybel for å gå på vidaregåande skule. Slik kan HFK kome til å bidra til utarming av eit vel fungerande distrikt og utkantområde – stikk i strid med uttalt mål om å utvikle heile Hordaland.
Punkt d. ovanfor gjeld i høgste grad for Solund og Gulen kommunar. Dersom vidaregåande skule i Austrheim vert fjerna, vil dei ikkje ha noko alternativ til vidaregåande skule der dei kan bu heime. Dett er eit perspektiv ein ikkje kan sjå bort frå når ein på høgt nivå skal forvalte samfunnsansvar.
Så har vi punkt e: Opplysningane som HFK kjem med i høyringsdokumentet når det gjeld reisetid er direkte feil, og kan opplevast manipulerande. Det er mogeleg å klare dei oppgjevne tidene (45 min) med privatbil på tørre vegar, med lite trafikk og relativt heftig kjøring – men ikkje frå Austrheim sine eigne utkantar og Fedje kommune. Med buss (jfr. Skyss sine rutetabellar) er tida oppgitt til 1t. og 8 minutt frå Mastrevik Torg, men dei færraste bur der. Så reisetida ein veg kjem til å overstige 1 time med god margin for mange av elevane dersom dei må reise til Knarvik på skule. Då kan alternativet fort bli hybel eller flytting.
Då gjeldande skulebruksplan vart handsama hausten 2012, gjorde Austrheim kommune eit grundig arbeid, både lokalt og i samarbeid med HFK. Det vart i den samanheng gjort ei felles utgreiing av 8-13 skule i Austrheim. Ein fann at 8-13 skule ikkje var realistisk, men det vart i staden lagt eit solid grunnlag for eit gjensidig forpliktande samarbeid mellom ungdomsskuletrinna i Austrheim kommune og Austrheim vidaregåande skule. Dette samarbeidet er starta opp, og fungerer godt. Fagfelta er naturfag, realfag og energi. I tillegg pågår det erfaringsutveksling mellom skulane knytt til vurdering for læring.
Det vert også vist til Regionrådet i Nordhordland sitt høyringssvar på denne skulebruksplanen:
«Regionrådet i Nordhordland krev at Fylkestinget gjer fylgjande vedtak:
Nordhordland skal ha dagens tre vidaregåande skular; Knarvik, Austrheim og Osterøy (i Arnaregion), og me skal ha kapasitet på utdanningstilbod på 1300 plassar (for Knarvik og Austrheim), slik elevtalsprognosen tilseier.
Knarvik VGS får tilført Kunst, design og arkitektur, og får behalde Service og samferdsel medTransport og logistikk.
Austrheim VGS vert satsa på ved å oppretthalda studiespesialiserande tilbod som vert utvida
med fordjuping i havsportretta friluftsliv.
Bygg- og anleggsfagtilbodet må verta utvida med ISO-faget (isolasjon, stillas, overflate) vedanten Austrheim VGS eller Knarvik VGS. Me har fått innspel frå næringslivet om at dei ynskjer norske fagarbeidarari dette faget, men det meste av kompetansen er i dag utanlands.
Det må også investerast i bygningar som samlokaliserer Knarvik VGS på Juvikstølen, og nybygg ved Austrheim VGS.
Nordhordland har gode tradisjonar for satsing på yrkesfag, og me har eit særs godt samarbeid mellom næringsliv, kommunar og skular som gjer at me har høgt tal læreplassar i regionen. Dette underbyggjer at det ikkje må flyttast opplæringstilbod ut av regionen.
Samarbeidsavtalen med Sogn og Fjordane må vidareførast slik at elevane dette gjeld får buheime og gå ved Austrheim VGS. Skulane er til for elevane, same kor dei bur!
TAF-tilbodet må synast betre i utdanningstilbodet. Me meiner det desavuerer dette tilbodet at det ikkje i det heile blir omtalt i skulebruksplanen.»
Dersom HFK legg ned vidaregåande skule i Austrheim, er ulempene for folk og næringsliv i nordre del av Nordhordland, Gulen kommune og Solund kommune store, mangfaldige og innlysande.
Austrheim kommunestyre forventar difor at HFK gjer vedtak om at ein ny, vital og framtidsretta vidaregåande skule i Austrheim skal bli ei viktig brikke i utviklinga av nordre del av Hordaland.
Vi legg ved Austrheim sitt høyringssvar av 26.09.2012, og presiserer at Austrheim kommune framleis står ved
kravet om å oppretthalde Vidaregåande skule i Austrheim, som naturleg skulestad for elevane frå
nordre del av Radøy
Austrheim
Fedje
Gulen
Solund
Masfjorden
nordre del av Lindås
våre tilbod om fine og svært godt tenlege tomteareal for nytt skulebygg
i området der skulen ligg no i Mastrevik
i området ved Austrheim idrettspark i Mastrevik
i området ved Mongstad
forpliktande samarbeid mellom ungdomsstega og vidaregåande skule.
Austrheim kommunestyre går i mot HFK sine skuleplanar for 2016-2030 som går ut på å fjerne det vidaregåande skuletilbodet som høyrer naturleg heime i vår del av regionen. Austrheim kommunestyret stiller seg fullt og heilt bak krava i høyringssvaret frå Regionrådet i Nordhordland.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå H v/ Jorund Stellberg:
Faktura 5003973 frå Austrheim kommune til Kystlandsbyen AS, skal betalast innan 31.07.16, då leveransane knytt til faktura er levert.
Nødvendige korreksjonar gjerast opp etter at detaljplanlegging er ferdig handsama.
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med 11 røyster mot 6 røyster(H + V).
Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.
Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.
Vedtak gjort i sak KS-30/16 vert oppheva.
Kommunestyret viser til § 1-6 i alkohollova og ber om at rådmannen utarbeider alkoholpolitiske plan og alkoholpolitiske retningslinjer slik at sak om forlenging av sals- og skjenkeløyve utan søknadsprosess, kan leggjast fram for kommunestyret i september.
Kommunestyret oppnemner Anne Dahle Austrheim som representant i referansegruppa.
Fellesframlegg:
Vedtak gjort i sak KS-30/16 vert oppheva.
Kommunestyret viser til § 1-6 i alkohollova og ber om at rådmannen utarbeider alkoholpolitiske plan og alkoholpolitiske retningslinjer slik at sak om forlenging av sals- og skjenkeløyve utan søknadsprosess, kan leggjast fram for kommunestyret i september.
Kommunestyret oppnemner Anne Dahle Austrheim som representant i referansegruppa.
Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.
Austrheim kommunestyre godkjenner fylgjande justeringar av budsjettet for 2016:
Formannskapet si tilråding vart samrøystes vedteke.
1. Økonomiplanen 2017-2020, vert vedteke slik det ligg føre i tabelloppsettet i saksutgreiinga, med fylgjande endringar på driftsrammene for dei einskilde driftsåra:
Rammeområde: 2017 2018 2019 2020
Netto auke i frie inntekter 4435 4435 4435 4435
Reduksjon eigedomsskatt -5800 -5800 -5800 -5800
Integreringstilskot flyktningar 400 400 400 400
2. 1.års ramme i økonomiplanen, vert grunnlaget for det idare arbeidet med å fastsetje årsbudsjettet for år 2017.
3. Dei totale inverteringsrammene for åra 2017 - 2020, vert vedteke slik dei ligg føre i vedlagt tabelloppsett.
4.a)
b)Det vert i 2016 gjennomført taksering av eigedommar knytt til anna næring, taksering av hus og fritidseigedommar og ny taksering av eigedommar knytt til verk og bruk. For Ap vil det vera svært vanskeleg å innføra eigedomsskatt på hus og fritidseigedommar som følgje av Austrheim kommune sin vanskelege økonomiske situasjon. Dei økonomiske utfordringane kommunen har, må etter Ap sine vurderinga løysast gjennom andre tiltak enn ved innføring av eigedomsskatt. Grunnen til at me støttar ei taksering av hus og fritidseigedommar no, er at me veit at Finansdepartementet vurderer å innføra nye reglar for skattelegging av verk og bruk. Dersom dette vert ein realitet, vil det få dramatiske konsekvensar for dei kommunane som i dag har skatt på verk og bruk. I ein slik situasjon vil Austrheim kommune bli tvinga til å innføra eigedomsskatt på hus og fritidseigedommar. Ap ønskjer difor å ha grunnlaget klart slik at kommunen er godt førebudd dersom regjeringa gjer store endringar i reglane for skattelegging av verk og bruk.
Når det gjeld sjølve økonomiplanen for 2016 – 2020 så ønskjer me at det vert gjort følgjande endringar:
Eigedomsskatt: Vert redusert frå 21 800 til 16 000
Skatt på inntekt og formue: Vert auka frå 87 700 til 92 135
Dei andre tala i tabellen, blant anna inntektsutjamninga, vert juster i tråd med desse endringane.
Me byggjer forslaget vårt på at KS har rekna ut at Austrheim kommune vil få ein vekst i frie inntekter på 5% frå 2016 til 2017. Desse utrekningane skal vera basert på det nye inntektssystemet og vera i tråd med det som kom fram i kommuneproposisjonen i mai. Ser ein bort frå eigedomsskatt og andre inntekter som normalt ikkje vert rekna inn i dei fri inntektene, ser det ut til at KS har rekna ut at Austrheim vil få ein vekst i dei frie inntektene på minst 8,3 millionar kroner. Då skal dei også ha tatt omsyn til ei eventuell inntektsutjamning. Me meiner difor at det vil vera forsvarleg og auka skatteanslaget som vist over.
Framlegg til nytt pkt 4:
a) Austrheim Høgre vil ha ein planmessig gjennomgang av administrasjon og tenesteproduksjon med sikte på ikkje å innføre eigedomsskatt på hus og fritidsbustad.
b)Det vert i 2016 gjennomført taksering av eigedommar knytt til anna næring, taksering av hus og fritidseigedommar og ny taksering av eigedommar knytt til verk og bruk. For Ap vil det vera svært vanskeleg å innføra eigedomsskatt på hus og fritidseigedommar som følgje av Austrheim kommune sin vanskelege økonomiske situasjon. Dei økonomiske utfordringane kommunen har, må etter Ap sine vurderinga løysast gjennom andre tiltak enn ved innføring av eigedomsskatt. Grunnen til at me støttar ei taksering av hus og fritidseigedommar no, er at me veit at Finansdepartementet vurderer å innføra nye reglar for skattelegging av verk og bruk. Dersom dette vert ein realitet, vil det få dramatiske konsekvensar for dei kommunane som i dag har skatt på verk og bruk. I ein slik situasjon vil Austrheim kommune bli tvinga til å innføra eigedomsskatt på hus og fritidseigedommar. Ap ønskjer difor å ha grunnlaget klart slik at kommunen er godt førebudd dersom regjeringa gjer store endringar i reglane for skattelegging av verk og bruk.
Når det gjeld sjølve økonomiplanen for 2016 – 2020 så ønskjer me at det vert gjort følgjande endringar:
Eigedomsskatt: Vert redusert frå 21 800 til 16 000
Skatt på inntekt og formue: Vert auka frå 87 700 til 92 135
Dei andre tala i tabellen, blant anna inntektsutjamninga, vert juster i tråd med desse endringane.
Me byggjer forslaget vårt på at KS har rekna ut at Austrheim kommune vil få ein vekst i frie inntekter på 5% frå 2016 til 2017. Desse utrekningane skal vera basert på det nye inntektssystemet og vera i tråd med det som kom fram i kommuneproposisjonen i mai. Ser ein bort frå eigedomsskatt og andre inntekter som normalt ikkje vert rekna inn i dei fri inntektene, ser det ut til at KS har rekna ut at Austrheim vil få ein vekst i dei frie inntektene på minst 8,3 millionar kroner. Då skal dei også ha tatt omsyn til ei eventuell inntektsutjamning. Me meiner difor at det vil vera forsvarleg og auka skatteanslaget som vist over.
Formannskapet si tilråding med tillegg av nytt pkt. 4 vart samrøystes vedteke.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Austrheim kommunestyre set av dei ekstra budsjettmidlane til styrking av vedlikehald på Kaland skule. Rådmannen får mynde til å nytta løyvinga til kjøp av tenester eller å ta inn personell på tiltak etter ei konkret vurdering av behova i prosjektet. I bruken vektlegg ein dei overordna kriteriene for bruken av pengane.
Framlegg frå H v/ Jorund Stellberg:
Austrheim kommune skal nytta tilskotet til å sikra sysselsetting for arbeidsledige i Austrheim. Tiltaka skal koma i tillegg til allereie vedteke tiltak i budsjettet for 2016.
Kommunen trekkjer inn personell som vedlikehaldspersonell i samarbeid med Nav for å styrkja sysselsettinga.
Rådmannen orienterar formannskapet løpande om tiltaka som vert iverksett.
Rådmannen sitt framlegg fekk 11 røyster og framlegget frå H v/ Jorund Stellberg fekk 6 røyster(H+V)
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Per Lerøy | Arbeiderpartiet | Ordførar | per.leroy@austrheim.kommune.no |
Anne Dahle Austrheim | Kristeleg Folkeparti | Varaordførar | annedahleaustrheim@gmail.com |
Siri Kaland | Arbeiderpartiet | Medlem | sikaland@gmail.com |
Monika Thorpe | Arbeiderpartiet | Medlem | monikath@online.no |
Trude Sleire | Arbeiderpartiet | Medlem | trand@statoil.com |
Hardy Pedersen | Arbeiderpartiet | Medlem | hardpe@online.no |
Merethe Rikstad Tresvik | Arbeiderpartiet | Medlem | mtresv@online.no |
Tore Austrheim | Arbeiderpartiet | Medlem | tore.austrheim@hotmail.com |
Morten Sognnes | Høgre | Medlem | morten.sognnes@austrheim.kommune.no |
Jorund Stellberg | Høgre | Medlem | jorund.stellberg@gmail.com |
Viggo Leirvåg | Høgre | Medlem | vigleirv@online.no |
Randi Keilegavlen Dyrøy | Kristeleg Folkeparti | Medlem | randidy1@start.no |
Reidar Øksnes | Senterpartiet | Medlem | 56roek@gmail.com |
Petter Lerøy Skårnes | Venstre | Medlem | petter_sk@hotmail.com |
Jan Erik Espelid | Venstre | Medlem | jespe62@hotmail.com |
Bjørn Helge Olsen | Arbeiderpartiet | Varamedlem | bjrnolsen@hotmail.com |
Solveig Hopen | Høgre | Varamedlem | mastrevik@fribokhandel.no |
Asbjørn Brandtun (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Medlem | asbjorn.brandtun@gmail.com |
Rikke Heldal Hope (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | rikke.heldal.hope@hotmail.com |