Lávdegoddi: | Formannskapet |
---|---|
Dáhton: | 12.05.2022 09:00 - 09:45 |
Čoahkkinbáiki: | Kilstraumen Brygge |
Dilli: | Čoahkkima beavdegirji lea válmmas |
Áššekárta | , |
Čoahkkinbeavdegirji |
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Økonomi- og personalsjef Odd Harald Dommersnes orienterte om brevet frå Statsforvaltar i høve budsjett 2022 og økonomiplan 2022 - 2025.
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Avdelingsleiar for plan, bygg, oppmåling og miljø, Asbjørn Nagell Toft, orienterte om dei delgerte vedtaka.
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vart samrøystes vedteke
Presentasjon ligg ved møteboka.
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Formannskapet i Austrheim kommune seier seg einig i kommunedirektøren sine vurderingar og konklusjonar og gjer fylgjande vedtak.
Formannskapet vedtek å starte rullering av overordna risiko- og sårbaranalyse for Austrheim kommune. Ut frå ei samla vurdering er konklusjonen at ROS-analysen for Austrheim kommune kan rullerast og gjennomførast med føljande akseptkriteriar som grunnlag for vurderingane:
Sannsyn:
Omgrep | Frekvens |
Usannsynleg (1) | Mindre enn ein gong kvart 500. år |
Lite sannsynleg (2) | Mellom ein gong kvart 50. år og ein gong kvart 500. år. |
Mindre sannsynleg (3) | Mellom ein gong kvart 10. år og ein gong kvart 50. år. |
Sannsynleg (4) | Mellom ein gong kvart år og ein gong kvart 10. år. |
Særs sannsynleg (5) | Meir enn ein gong kvart år. |
Konsekvens og konsekvensgradering:
Omgrep | Liv og helse (A) | Miljø (B) | Økonomiske verdiar (C) | Drift (D) |
Ufarleg (1) | Ingen personskadar | Ingen miljøskadar | Skadar opp til kr 50.000 | Systema vert midlertidig satt ut av drift. Ingen direkte skade, kunn mindre forseinkingar. Ikkje naudsynt med reservesystem. |
Ein viss fare (2) | Få og små personskadar | Mindre miljøskadar | Skadar frå kr 50.000 til kr 0,5 mill. | Systema vert midlertidig satt ut av drift. Kan føre til skader, dersom det ikkje finnast reservesystem/alternativ. |
Farleg (3) | Få men alvorlege personskadar. Dødsfall kan førekoma | Omfattande skadar på miljøet | Skadar frå kr 0,5 mill. til kr 5 mill | Driftsstans i fleire døgn. |
Kritisk (4) | Opp til 5 døde Opp til 10 alvorlig skadde;/sjuke Opp til 50 evakuerte | Alvorlege skadar på miljøet | Skadar frå kr 5 mill. til kr 50 mill. | Systema vert satt ut av drift over lengre tid. Andre avhengige system rammes midlertidig. |
Katastrofalt (5) | Over 5 døde Over 10 alvorlig skadde/sjuke Over 50 evakuerte | Svært alvorlege og langvarige skadar på miljøet | Skadar over kr 50 mill. | Hovud- og avhengige system vert permanent satt ut av drift. |
Risiko:
Funksjonen av sannsyn (frekvens) for uønska hendingar og konsekvensane av desse. Ein skal i
analysen operere med graderingar av risiko som vist over.
Sannsyn og konsekvens kan settas inn i ei felles matrise og vi får da et bilde på risikoen for
hendinga. Fargene finner vi igjen i graderinga av risiko: rød = 1. Uakseptabel risiko, gul = 2.
akseptabel, men høg risiko, grøn = akseptabel risiko.
Sannsyn og konsekvens for hendinga | |||||
Særs sannsynleg | 5 | 10 | 15 | 20 | 25 |
Sannsynleg | 4 | 8 | 12 | 16 | 20 |
Mindre sannsynleg | 3 | 6 | 9 | 12 | 15 |
Lite sannsynleg | 2 | 4 | 6 | 8 | 10 |
Usannsynleg | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ufarleg | Ein viss fare | Farleg | Kritisk | Katastrofalt | |
A = liv og helse (A1=mennesket, A2=dyr), B = miljø, C = økonomi, D = drift |
Raud: Uakseptabel risiko (15 – 25) | For slike hendingar må det setjast i verk førebyggande tiltak eller beredskapen må aukast. Dette gjeld t.d. tilfelle der ei svært sannsynleg hending vil få katastrofale konsekvensar. |
Gul: Akseptabel, men høg risiko (5 – 14) | Tilhøvet mellom nytte og kostnad må her avgjera kor vidt kommunen bør satsa på nye tiltak. Eit døme vil vera tilfelle der ei sannsynleg hending vil medføra farlege, kritiske eller katastrofale konsekvensar. |
Grøn: Akseptabel risiko (1 – 4) | Det vil her utifrå eit sårbarsynspunkt ikkje vera naudsynt å satsa ytterlegare på desse områda. Dette vil t.d. vera mindre sannsynlege hendingar som vil vera ufarlege eller medføra ein viss fare. |
Sårbarheit:
Uttrykk for lokalsamfunnet si evne til å fungera og oppnå sine mål under uføresette hendingar.
Skred, ras, flaum og stormflo
I Forskrift om tekniske krav til byggverk (Byggteknisk forskrift) TEK17 til Pbl er det satt krav til vurdering av forhold som er knytt til bygging i naturutsette områder. Byggverk skal plasseras, prosjekteras og utføres på ein slik måte at det vert oppnådd tilfredsstillande tryggleik mot skade eller vesentlig ulempe frå naturpåkjenningar. I TEK17 §§ 7-2 og 7-3 er det sett krav til omfang og frekvens for dimensjonerande naturhendingar som kan føre til fare for skadar eller i verste fall tap av liv og helse. Disse akseptkriteria må leggas til grunn for plassering av det einskilde tiltak. I tillegg må eksisterande bygnadar og infrastruktur vurderast.
Tryggleiksklasser for byggverk i flaum- og stormfloutsett område
Tryggleiksklasse for flaum og stormflo | Konsekvens | Største nominelle årlige sannsyn |
F1 | liten | 1/20 |
F2 | middels | 1/200 |
F3 | stor | 1/1000 |
Tryggleiksklasser ved plassering av byggverk i skred- og rasfareområde
Tryggleiksklasse for skred og ras | Konsekvens | Største nominelle årlige sannsyn |
S1 | liten | 1/100 |
S2 | middels | 1/1000 |
S3 | stor | 1/5000 |
Sakshandsama Stein Kåre Løvslett orienterte om saka. Løvslett sa at ein vil sjå på kriteria, men legg ikkje opp til å endra mykje på det som ligg frå 2010.
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Formannskapet i Austrheim tek ikkje klagen til følgje.
Grunngjeving er gjeve i saksutgreiinga.
Vedtaket er heimla i forvaltningslova § 33.
Saka vert sendt til Statsforvalteren i Vestland for endeleg avgjerd.
Sakshandsamar Christopher Marius Straumøy orienterte om saka.
Det er i klagen sett spørsmål om det er forskjellsbehandling, det meiner administrasjonen det ikkje er, på grunnlag av andre saker ikkje er like denne.
Handsaming i formannskapet:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Forslag til planprogramm for Detaljregulering av næringsområdet N 18 i Øksnesmarka del av gnr. 161 og gnr. 160, planid 2021003 vert med føringar gjeve i saksutgreiinga sendt ut på offentleg ettersyn. Vedtaket er heimla i plan- og bygningslova § 12-9 og § 14-2 og Forskrift om konsekvensutredninger FOR-2017-06-21-85.
Avdelingsleiar for plan, bygg, oppmåling og miljø, Asbjørn Nagell Toft, orienterte om saka.
Reidar Øksnes (Sp) ba om at kommunen må vera presis, men tanke på kva areal som er teke med og ikkje er teke med i området. Øksnes sa at vegen slik den er teikna inn no, ikkje er slik som det er sagt til grunneigarar, og at det er tenkt eit steindeponi i området. Samanlikna med eit prosjekt på Byrknes, der er det sett opp eit tal venta arbeidsplassar, her er det ikkje tilsvarande. Formannskapet som plannemnd må vera tydeleg på at tilkomstvegen må vera ein del av planen, også vegen frå Dyrneset, som etter Øksnes sitt syn ikkje er god nok korkje i anleggsperiode eller seinare.
Etterlyste at formannskapet som plannemnd tar ei ny synfaring, både på vegtrasé og området i seg sjølv. Norconsult burde utgreidd dette nærare før det skal leggast på høyring, for å få svar på kvar vegen skal gå, kva kommunen skal med sitt areal, med meir.
Asbjørn Toft sa at konsulentfirmaet vil laga utkast til planprogrammet etter dette, så kan alle komma med innspel til planprogrammet, herunder synspunkt på vegtrasé, areal som kommunen eig, med meir. Også Statens vegvesen og fylkeskommunen kan komma med innspel om rekkefølgjekrav, med meir. Planarbeidet skal gjerast av dette private konsulentfirmaet. Om det er manglar som er påpeika av Statsforvaltar eller andre, så må det utbetrast før dei kan levera eit planforslag til Austrheim kommune.
Helge Dyrkolbotn (KrF) sa at det bør takast ein runde med synfaring seinare.
Per Lerøy (Ap) sa at det er naturleg med synfaring seinare. Når det gjeld vegtrasé, så er det ikkje avklart med grunneigarar. Uansett så må kommunen snu seg etter nye næringar og alternative arbeidsplassar.
Inger Lise Brekke (H) sa at det er ganske store inngrep i naturen. Dette med landbasert fiskeoppdrett er ei næring i stor utvikling, der dette kan ha endra seg radikalt når det først er aktuelt med arealet på Øksnes.
Per Lerøy (Ap) viste til at ein må sjå landbasert oppdrett i samanheng med felles plan for sjøområda i Nordhordland, og lakselus-problematikken i området. Her er landbasert oppdrett ein av fleire aktuelle løysingar, og dette område kan vera aktuelt for det, men også lukka anlegg i sjø like ved.
Asbjørn Toft sa at ein kan legga inn krav i føresegnene i reguleringsplanen, for å hindra at dette vert eit større utsprengt areal utan aktivitet.
Per Lerøy (Ap) sa at det er viktig å ha næringsareal tilgjengeleg dersom det kjem nokon som ønskjer å gjera investeringar i nye næringar.
Inger Lise Brekke (H) ba om at det vart lagt inn krav om tidsaspektet, slik at dette ikkje vert liggande i årevis som eit utsprengt areal.
Per Lerøy (Ap) sa at ein ikkje bør gje dei naudsynte løyvingar før ein er sikker på at det skjer noko.
Reidar Øksnes (Sp) viste på kartet, og sa at arealet som er aktuelt for steindeponi kan få 45 meter høgde.
Reidar Øksnes (Sp) la fram på vegner av Senterpartiet: "Sender saka tilbake til tiltakshavar, med ynskje om meir detaljar særleg infrastruktur, veg, vatn avløp og straum."
Handsaming i formannskapet:Sentertpartiet/Reidar Øksnes sitt framlegg fekk støtte av Sp (Øksnes) og KrF (Helge Dyrkolbotn), og fall.
Det vart deretter røysta over kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak, det vart vedteke med 4 mot 1 (Reidar Øksnes (Sp))
Politihkar | Bellodat | Lahttošládja | E-poasta |
---|---|---|---|
Per Lerøy | Arbeiderpartiet | Ordførar | per.leroy@austrheim.kommune.no |
Inger Lise Brekke | Høgre | Varaordførar | ilb5943@yahoo.no |
Morten Sognnes | Høgre | Medlem | morten.sognnes@austrheim.kommune.no |
Helge Dyrkolbotn | Kristeleg Folkeparti | Medlem | Helge.Dyrkolbotn@vlfk.no |
Reidar Øksnes | Senterpartiet | Varamedlem | 56roek@gmail.com |
Bjørnar Fjellhaug | bjornar.fjellhaug@austrheim.kommune.no | ||
Odd Harald Dommersnes | odd.harald.dommersnes@austrheim.kommune.no | ||
Monika Kvamme | monika.kvamme@austrheim.kommune.no | ||
Thomas Lindås | thomas.lindas@austrheim.kommune.no | ||
Trine Merete Jansen | trine.merete.jansen@austrheim.kommune.no | ||
Christopher Marius Straumøy | christopher.marius.straumoy@austrheim.kommune.no | ||
Asbjørn Nagell Toft | asbjorn.n.toft@austrheim.kommune.no | ||
Stein Kåre Løvslett | stein.kare.lovslett@austrheim.kommune.no | ||
Bjørn Inge Håland Dyrkolbotn (Ii boahtán) | Senterpartiet | Medlem | Bjorn.Inge.Dyrkolbotn@austrheim.kommune.no |