Her ser du informasjon om eit møte i Formannskapet.
 
Clear
     
 

Møte i Formannskapet den 23.11.2017

Formannskapet
23.11.2017 09:00
Utval:Formannskapet
Dato:23.11.2017 09:00
Møtestad:Møterom - Børilden
Status:Møtet er ferdig protokollert
Sakskart:Innkalling - Formannskapet - 23.11.2017 (Hoveddokument)
Møteprotokoll:Protokoll - Formannskapet - 23.11.2017 (Hoveddokument)

Saksliste

  • Godkjenning av innkalling og saksliste Hoveddokument 226KB
    Brevdato: 09.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     
  • Godkjenning av møteprotokoll Hoveddokument 229KB

    095/17 - 17/7469 - Godkjenning av møteprotokoll

    Journaldato: 29.11.2017  2 dokumenter
    Brevdato: 09.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     
  • Meldingar Hoveddokument 229KB

    096/17 - 17/7471 - Meldingar

    Journaldato: 29.11.2017  1 dokument
    Brevdato: 09.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     
  • Delegerte saker Hoveddokument 402KB

    097/17 - 17/7472 - Delegerte saker

    Journaldato: 29.11.2017  1 dokument
    Brevdato: 09.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     
  • Orienteringssak Hoveddokument 226KB

    098/17 - 17/7473 - Orienteringssak

    Journaldato: 29.11.2017  1 dokument
    Brevdato: 09.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Emma Hjelmtveit

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Orienteringa vert teke til vitande.



    Behandling

    Ordførar Per Lerøy orienterte om framlegg til endring i lov om eigedomsskatt i høve skattlegging for verk og bruk.

    Framlegg:
    Orienteringa vert teke til vitande.

  • Betaling for dagsenterplass på Nordliheimen 2018 Hoveddokument 203KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Sakshandsamar: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Austrheim kommunestyre vedtek at betaling for dagsenterplass ved Nordliheimen vert fastsett

    til kr. 149,- pr. dag for 2018. Dette er ei auke på 4%.



    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd

  • Betaling for følgjeteneste for ikkje lovpålagde tenester 2018 Hoveddokument 205KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Sakshandsamar: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd

  • Betaling for heimetenester 2018 Hoveddokument 251KB

    102/17 - 17/7428 - Betaling for heimetenester 2018

    Journaldato: 21.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Sakshandsamar: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Mangler dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Jan Olav Osen
     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Betaling for middag 2018 Hoveddokument 201KB

    104/17 - 17/7412 - Betaling for middag 2018

    Journaldato: 21.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Sakshandsamar: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen stitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Betaling for tryggleiksalarm 2018 Hoveddokument 203KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Omsorgstenester
    Sakshandsamar: Monika Kvamme

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd

  • SFO - Betalingssatsar for 2018 Hoveddokument 240KB

    106/17 - 17/7286 - SFO - Betalingssatsar for 2018

    Journaldato: 21.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 02.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Årås Skule
    Sakshandsamar: Bodil Boie Brekkan

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Betalingssatsar for SFO i 2018:

    Timetal

    Betalingssats

    Til og med 10 t/v

    Kr. 1 612

    10,5 t/v – 14 t/v

    Kr. 2 258

    Meir enn 14 t/v

    Kr. 3 004

    Søskenmoderasjon: 30% søskenmoderasjon for 2. barn, og 50% søskenmoderasjon for 3. barn og
    oppover.

    Ekstra dag i SFO: Kr. 253

    Pris for kjøp av ekstratimar, vert sett til kr. 43



    Behandling

    Framlegg frå Krf, Sp og Ap:
    Betalingssatsane for SFO vert ikkje endra og 50% søskenmoderasjon for 3.barn og oppover.

    Framlegget vert samrøystes tilrådd.

    Det ligg soleis føre fylgjande tilråding for betalingssatsar for 2018:

    Betalingssatsar for SFO i 2018:

    Timetal

    Betalingssats

    Til og med 10 t/v

    Kr. 1 612

    10,5 t/v – 14 t/v

    Kr. 2 258

    Meir enn 14 t/v

    Kr. 3 004

    Søskenmoderasjon: 30% søskenmoderasjon for 2. barn, og 50% søskenmoderasjon for 3. barn og
    oppover.

    Ekstra dag i SFO: Kr. 253

    Pris for kjøp av ekstratimar, vert sett til kr. 43

  • Gebyr for salstadar for tobakksvarer Hoveddokument 381KB
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Olav Mongstad

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøyste tilrådd.

  • Lokal forskrift om gebyr for teknisk forvaltingsteneste med gebyrsatsar for 2018 - Godkjenning Hoveddokument 215KB
    Brevdato: 30.10.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Plan, bygg, oppmåling og miljø
    Sakshandsamar: Asbjørn Nagell Toft

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Feieavgift 2018 Hoveddokument 236KB

    109/17 - 17/7367 - Feieavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Sakshandsamar: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Kloakkavgift 2018 Hoveddokument 257KB

    110/17 - 17/7384 - Kloakkavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Sakshandsamar: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Renovasjonsavgift 2018 Hoveddokument 233KB

    111/17 - 17/7437 - Renovasjonsavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Sakshandsamar: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Slamavgift 2018 Hoveddokument 227KB

    112/17 - 17/7385 - Slamavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 07.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Sakshandsamar: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes tilrådd.

  • Vassavgift 2018 Hoveddokument 273KB

    113/17 - 17/7425 - Vassavgift 2018

    Journaldato: 22.12.2017  1 dokument
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Teknisk drift
    Sakshandsamar: Rolf-Henning Myrmel

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Vassavgifta vert ikkje endra. Auka inntekter vert brukt til forsert oppgradering og utbygging av vassverket.



    Behandling

    Framlegg frå Krf, Sp og Ap:
    Vassavgifta vert ikkje endra. Auka inntekter vert brukt til forsert oppgradering og utbygging av vassverket.

    Framlegget frå Krf, Sp og Ap vart samrøystes tilrådd.

  • Budsjett 2018 - Økonomiplan for 2018 - 2021 Hoveddokument 897KB
    Brevdato: 08.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Jan Olav Osen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1.Formannskapet sine merknader:
    Formannskapet er rimeleg nøgd med rådmannen sitt framlegg til budsjett for 2018 og økonomiplan for perioden 2018 – 2021, men me har nokre forslag som me meiner vil betra budsjettet og økonomiplanen. Me har også ein del verbalpunkt der me ønskjer å trekkja fram områder som me meiner rådmannen må via særleg merksemd i 2018.

    Eigedomsskatt - Det første formannskapet vil peika på er rådmannen sitt forslag om å innføra eigedomsskatt på hus og hytter frå 2020. Dette meiner me er eit dårleg forslag når me frå 2020 får Alver kommune som vår nye nabo, ein kommune som ikkje vil satsa på eigedomsskatt på hus og hytter. Formannskapet meiner at me heller må sjå på eventuelle kutt i drifta, andre inntekter og om det kan gjerast tiltak for å få ned gjeldsgraden til kommunen, før ein innfører nye skattar og avgifter. Med folkevekst, ekstra innsats for å få fleire i arbeid, utsikter til ein betre arbeidsmarknad, tiltak mot sjukefråveret og eit styrka barnevern bør det vera mogeleg å få ny skattevekst og reduserte utgifter. Auka innsats innan oppvekstsektoren må også kunna gje reduserte utgifter til spesialundervisning.

    Lærlingar - Austrheim kommune har i fleire år satsa relativt tungt på lærlingar. Formannskapet meiner at dette er svært viktig for å sikra at fleire unge får fullføra utdanning si og for å sikra god rekruttering til kommunal drift. Me ønskjer derfor at kommunen skal utvida læretilbodet i 2018 med læreplassar innan kokkefaget og kontorfaget i tillegg til dei fagfelta kommunen alt har lærlingar.

    Lærlingar - Austrheim kommune må stilla krav om at store leverandørar til kommunen og firma som utfører større arbeid for kommunen, skal vera godkjente lærebedrifter som har lærlingar. I utgangspunktet bør kravet vera at det alltid skal vera lærlingar på kommunale prosjekt, men her må ein sjølvsagt vurdera kravet i forhold til storleiken på prosjektet.

    Heile stillingar - Formannskapet ønskjer at det «normale» skal vera at tilsette i kommunen har 100% stillingar. Når ein ser på tala for 2016 med 319 tilsette fordelt på 249 årsverk, ser ein at kommunen er på rett veg, men at det enno er litt att før ein kan seia seg nøgd med talet på fulle stillingar.

    Sjukefråvær - Sjukefråveret i Austrheim kommune har lenge vore lågt, men dei siste åra har dette vist ein stigande tendens. Det er viktig både for organisasjonen og for økonomien til kommunen at det i 2018 vert sett i gang effektive tiltak for å få redusert sjukefråveret.

    Klima - Klimautfordringa er ei av dei største utfordringane me har i vår tid. Austrheim kommune må bidra til å få ned utsleppa av klimagassar. Dette kan gjerast ved at kommunen går over til fleire nullutsleppskøyrety, at ein byggjer om oppvarmingsanlegg til miljøvenlege løysingar og at ein i større grad tek i bruk ledlys. I alle nye prosjekt må miljøvenlege løysingar prioriterast.

    Miljø - Forsøplinga av naturen er alvorleg og uakseptabel. Gjennom ryddeaksjonane i 2017 vart det fjerna 23,6 tonn avfall frå strandsona i Austrheim. 620 barnehageborn og skuleelvar frå Austrheim gjorde saman med Neptun Pensjonistklubb ein fantastisk innsats gjennom desse ryddeaksjonane. Når ein tek med innsatsen frå bygdelag og andre, kan ein gå ut frå at nesten 800 personar har vore med på ryddeaksjonane. Dette betyr at meir enn kvar fjerde austrheiming deltok i ryddeaksjonane, noko som er svært gledeleg og imponerande. Ryddeaksjonane må halda fram, dei gjer Austrheim reinare og er med på å endra folks haldning til forsøpling. For å styrka det haldningsskapande arbeidet på dette området, meiner formannskapet at Austrheim kommune bør sertifisertast som Miljøfyrtårn.

    Matutkøyring – Formannskapet meiner at ordninga med utkøyring av mat frå Nordliheimen må søkjast løyst med andre ressursar enn dei ein nyttar i dag. Utkøyring av mat må ikkje føra til at stell og pleie vert utsett.

    Oppvekst – Formannskapet er positive til at det er sett av pengar i budsjettet til ny kommunalsjef innan oppvekstsektoren i eit samarbeid med Fedje kommune. Me ber likevel om å få ei eiga sak i kommunestyret om dette når drøftingane med Fedje kommune er avslutta og retningslinjene, arbeids- og kostnadsdelinga for stillinga er klar.

    Oppvekst – Formannskapet vil styrka arbeidet i skulen gjennom tidleg innsats slik at elevar ikkje fell i frå i grunnleggjande dugleikar som lesing, skriving og rekning. Tidleg innsats i barnehage, med godt samarbeid ved overgang til skule, er viktige verkemidel for å fanga opp elevar som har særskilde utfordringar. God tilpassa undervisning vil auka læringsutbyte for den einskilde og redusera behovet for spesialundervisning. Det vil også førebyggja fråfall seinare i skuleløpet.

    Helsesøster – Formannskapet er positive til at det er sett av midlar for å styrka helsesøstertenesta inn mot Austrheim vidaregåande skule for første halvår 2018. Me meiner at helsesøstertenesta er svært viktig for barn og unge og ønskjer at dette tilbodet vert styrka.

    Flyktningar – Formannskapet ønskjer å ha meir fokus på integrering av flyktningane både sosialt og i arbeidslivet. Me ser og at helsesøstertenesta inn mot denne gruppa kan spela ei viktig rolle for å få til ei effektiv og god integrering.

    Arbeidsløysa – Formannskapet meiner at kommunen må ha stor merksemd på det høge talet arbeidslause i kommunen og at kommunen saman med NAV prioriterer tiltak for å få arbeidsløysa i kommunen ned.

    Eldre - For å møta utfordringane med at det blir fleire eldre i kommunen, vil formannskapet prioritera å få på plass fleire omsorgsbustader, og ta i bruk nye velferdsteknologiske løysingar. Auka tryggleik gjer det mogeleg for eldre å delta i sosiale og fysiske aktivitetar som betrar livskvalitet og helse for både dei sjølve og dei næraste pårørande. 

    Turstiar og folkehelsetiltak – Formannskapet ønskjer at midlar vert øyremerka på budsjettet til eigenkapital som kan nyttast når ein søkjer om midlar til turstiar og andre folkehelsetiltak.

    2.Budsjett 2018 – Økonomiplan 2018-2021, vert tilrådd slik det ligg føre i vedlagde

    tabelloppsett, med fylgjande endringar på driftsrammene for dei einskilde åra:

    Rammeområde

    2018

    2019

    2020

    2021

    Ansvar

    100

    Auke lærlingar

    200

    255

    Tilskot “Fergen”

    50

    255

    Tilskot Vardehuset

    50

    255

    Reduksjon

    -150

    331

    Kreftsjukepleiar

    150

    604

    Byggutbetring

    -300

    900

    Reduksjon eigedomsskatt

    6000

    6000

    Reduksjon overskot

    -4455

    -1405

    Red.utg./auka innt.

    -1555

    -4595

    3. Total ramme for 2018 til fordeling drift vert kr.193.266.000,- .

    4. Nettorammene på dei einskilde ansvarsområda vert fastsett til

    (alle tal er oppført i 1000-kroner):

    Rammeområde

    2018

    2019

    2020

    2021

    100

    Rådmann

    16998

    17848

    17698

    17848

    101

    Politisk styring og kontroll-

    organ

    3379

    3379

    3379

    3379

    190

    Interne serviceeiningar til

    fordeling

    4119

    4119

    4119

    4119

    200

    Adm.undervisning

    1661

    1661

    1661

    1661

    201

    Barnevern/PPT

    9136

    9136

    9136

    9136

    210

    Årås skule

    23045

    23045

    23045

    23045

    211

    Kaland skule

    13324

    13324

    13324

    13324

    220

    Austrheim kystbarnehage

    15356

    15356

    15356

    15356

    221

    Kaland barnehage

    10181

    10181

    10181

    10181

    250

    Musikk og kulturskule

    1875

    1875

    1875

    1875

    251

    Bibliotek

    1647

    1647

    1647

    1647

    255

    Anna kultur

    2341

    2341

    2341

    2341

    290

    Undervisn./arbeids-senter

    1233

    1233

    1233

    1233

    300

    Adm. Helse/sosial

    1151

    1151

    1151

    1151

    301

    Helseteneste

    12394

    12394

    12394

    12394

    302

    Sosiale tenester

    10205

    8505

    8505

    8505

    330

    Nordliheimen

    20621

    20621

    20621

    20621

    331

    Kjøkken/vaskeri

    3897

    3897

    3897

    3897

    332

    Heimetenester I

    10590

    10590

    10590

    10590

    333

    Heimetenester II

    9644

    9644

    8049

    8049

    500

    Plan, byggesak, miljø

    2968

    2968

    2968

    2968

    501

    Interkomm.landbruk/
    veterinær

    725

    500

    500

    500

    600

    Tekniske tenester

    751

    751

    751

    751

    604

    Eigedomsavdeling

    8111

    8111

    8111

    8111

    605

    Reinhaldsavdeling

    6207

    6207

    6207

    6207

    800

    Tilleggsløyvingar-Næring

    100

    100

    100

    100

    801

    Tilleggsløyvingar-Formanns

    150

    150

    150

    150

    802

    Tilleggsløyvingar-K.styret

    150

    150

    150

    150

    803

    Tilleggsløyvingar-Rådmann

    700

    700

    700

    700

    804

    Tilleggsløyving - Ordførar

    50

    50

    50

    50

    899

    Andre overordna utg./innt.

    -2 619

    - 2619

    - 2 619

    -2619

    900

    Momsrefusjonsordninga

    0

    0

    0

    0

    Overskot.

    2026

    377

    4455

    1405

    5. Den totale investeringsramma for år 2018 vert sett til kr. 19 400 000,-

    Som fylgjer:

    Ansvar

    Føremål

    Investering:

    99

    IKT

    1300000

    99

    Kartlegging

    100000

    99

    Byggutbetring

    500000

    99

    Asfaltering

    500000

    99

    Trafikksikring

    500000

    99

    Omsorgsbustader

    3000000

    99

    Oppgradering Kaland skule

    2000000

    99

    Årås skule

    500000

    99

    Kaland barnehage

    3000000

    99

    Nordliheimen,trykkl.alarm

    1000000

    99

    Nordliheimen,lager/hjelpem.

    300000

    99

    soknerådet

    400000

    99

    Ny ambulansestasjon

    3000000

    99

    VVA

    3000000

    99 Brannstasjon 1000000
    99 Opprusting kommunehus/sent. 150000
    99 Scanning eiged.arkiv/IKNH 600000

    Auke i investering:

    Trippelladestasjonar

    1 000 000

    Investering

    Oppgradering av uteområda ved skulane

    300 000

    Investering

    Venterom/toalett på Vardetangen. (Spleiselag med BOH)

    500 000

    Investering

    Ny båt til Kystbarnehagen

    150 000

    Investering

    Ny lavo Kystbarnehagen (i samarbeid med bygglinja på AVS)

    150 000

    Investering

    Steinalderplass

    200 000

    Investering

    Byggutbetring, tiltak for å sikra gamle Austrheim skule

    300 000

    Investering

    Trafikksikring etter plan

    -300 000

    Investering

    Asfaltering

    1 000 000

    Investering

    Skifta vegg på Nordliheimen

    100 000

    Investering

    Opprusting av bad på Nordliheimen

    400 000

    Investering

    Total endring

    3 800 000

    Finansiering

    Sal av kommunale eigedommar

    -2 500 000

    Auke i lån

    -1 300 000

    Den totale investeringsramma for 2018 vert då kr. 23 200 000,-

    Som vert finansiert som fylgjer:

    Ordinært låneopptak:

    20 700 000

    Sal av eigedomar

    2 500 000


    Vekta avdragstid på låneopptak for 2018 vert fastsett til 30 år

    6. Måla for drifta vert vedteke slik dei går fram av kommuneplanen vedteke den 04.02.15.

    7. Rådmannen utarbeider detaljbudsjett og resterande lovfesta hovudoversiktar,

    med bakgrunn i gjevne driftsrammer.

    8. I medhald av eigedomsskattelova § 3 første ledd bokstav c vert utskrivinga av eigedomsskatt på
    verk og bruk vidareført i 2018 med 7,0 promille, jf. Esktl § 11 første ledd.

    For 2018 vert det utskriving av eigedomsskatt på anna næring jf. esktl § 3 første ledd bokstav d
    med 7,0 promille.

    Taksvedtekter for eigedomsskatt i Austrheim kommune vedtatt i kommunestyret skal
    gjelde for eigedomsskatteåret 2018, jfr. esktl § 10.

    Utskriving av eigedomsskatt for skatteåret 2018 er basert på takster fastsett ved siste alminnelige
    taksering gjennomført i 2017.

    9. Marginavsetnad vert fastsett til 10% for 2018.



    Behandling

    Forslag fra Venstre:

    Rådmannen blir bedt om å kostnadsberegne investeringer til utbedring av bad på pleieavdelingen Nordliheimen og legge dette inn i investeringsbudsjettet fordelt på årene 2018 og 2019.

    Det settes av 500000 i 2018. Startlån settes til 0 kr.

    Jan Erik Espelid

    Forslag fra Venstre:

    Driftsbudsjett:

    255 Anna kultur reduseres med 150000

    332 Heimetjenester 1 : Økes med kr 150000 Avsatt ressurs til kreftsjukepleier.

    Jan Erik Espelid

    Innspel til budsjett 2018 og økonomiplan 2018 – 2021 frå Sp, KrF og Ap

    Samarbeidspartia Sp, KrF og Ap er rimeleg nøgd med rådmannen sitt framlegg til budsjett for 2018 og økonomiplan for perioden 2018 – 2021, men me har nokre forslag som me meiner vil betra budsjettet og økonomiplanen. Me har også ein del verbalpunkt der me ønskjer å trekkja fram områder som me meiner rådmannen må via særleg merksemd i 2018.

    Eigedomsskatt – Her vil samarbeidspartia peika på rådmannen sitt forslag om å innføra eigedomsskatt på hus og hytter frå 2020. Dette meiner me er eit dårleg forslag når me frå 2020 får Alver kommune som vår nye nabo, ein kommune som ikkje vil satsa på eigedomsskatt på hus og hytter. Me meiner at me heller må sjå på eventuelle kutt i drifta, andre inntekter og om det kan gjerast tiltak for å få ned gjeldsgraden til kommunen, før ein innfører nye skattar og avgifter.

    Med folkevekst, ekstra innsats for å få fleire i arbeid, utsikter til ein betre arbeidsmarknad, tiltak mot sjukefråveret og eit styrka barnevern bør det vera mogeleg å få ny skattevekst og reduserte utgifter. Auka innsats innan oppvekstsektoren må også kunna gje reduserte utgifter til spesialundervisning.

    Lærlingar - Austrheim kommune har i fleire år satsa relativt tungt på lærlingar. Samarbeidspartia meiner at dette er svært viktig for å sikra at fleire unge får fullføra utdanning si og for å sikra god rekruttering til kommunal drift. Me ønskjer derfor at kommunen skal utvida læretilbodet i 2018 med læreplassar innan kokkefaget og kontorfaget i tillegg til dei fagfelta kommunen alt har lærlingar.

    Lærlingar - Austrheim kommune må stilla krav om at store leverandørar til kommunen og firma som utfører større arbeid for kommunen, skal vera godkjente lærebedrifter som har lærlingar. I utgangspunktet bør kravet vera at det alltid skal vera lærlingar på kommunale prosjekt, men her må ein sjølvsagt vurdera kravet i forhold til storleiken på prosjektet.

    Heile stillingar - Samarbeidspartia ønskjer at det «normale» skal vera at tilsette i kommunen har 100% stillingar. Når ein ser på tala for 2016 med 319 tilsette fordelt på 249 årsverk, ser ein at kommunen er på rett veg, men at det enno er litt att før ein kan seia seg nøgd med talet på fulle stillingar.

    Sjukefråvær - Sjukefråveret i Austrheim kommune har lenge vore lågt, men dei siste åra har dette vist ein stigande tendens. Det er viktig både for organisasjonen og for økonomien til kommunen at det i 2018 vert sett i gang effektive tiltak for å få redusert sjukefråveret.

    Klima - Klimautfordringa er ei av dei største utfordringane me har i vår tid. Austrheim kommune må bidra til å få ned utsleppa av klimagassar. Dette kan gjerast ved at kommunen går over til fleire nullutsleppskøyrety, at ein byggjer om oppvarmingsanlegg til miljøvenlege løysingar og at ein i større grad tek i bruk ledlys. I alle nye prosjekt må miljøvenlege løysingar prioriterast.

    Miljø - Forsøplinga av naturen er alvorleg og uakseptabel. Gjennom ryddeaksjonane i 2017 vart det fjerna 23,6 tonn avfall frå strandsona i Austrheim. 620 barnehageborn og skuleelvar frå Austrheim gjorde saman med Neptun Pensjonistklubb ein fantastisk innsats gjennom desse ryddeaksjonane. Når ein tek med innsatsen frå bygdelag og andre, kan ein gå ut frå at nesten 800 personar har vore med på ryddeaksjonane. Dette betyr at meir enn kvar fjerde austrheiming deltok i ryddeaksjonane, noko som er svært gledeleg og imponerande. Ryddeaksjonane må halda fram, dei gjer Austrheim reinare og er med på å endra folks haldning til forsøpling. For å styrka det haldningsskapande arbeidet på dette området, meiner samarbeidspartia at Austrheim kommune bør sertifisertast som Miljøfyrtårn.

    Matutkøyring – Samarbeidspartia meiner at ordninga med utkøyring av mat frå Nordliheimen må søkjast løyst med andre ressursar enn det ein nyttar i dag. Utkøyring av mat må ikkje føra til at stell og pleie vert utsett.

    Oppvekst – Samarbeidspartia er positive til at det er sett av pengar i budsjettet til ny kommunalsjef innan oppvekstsektoren i eit samarbeid med Fedje kommune. Me ber likevel om å få ei eiga sak i kommunestyret om dette når drøftingane med Fedje kommune er avslutta og retningslinjene og arbeids- og kostnadsdelinga for stillinga er klar.

    Oppvekst – Samarbeidspartia vil styrka arbeidet i skulen gjennom tidleg innsats slik at elevar ikkje fell i frå i grunnleggjande dugleikar som lesing, skriving og rekning. Tidleg innsats i barnehage, med godt samarbeid ved overgang til skule, er eit viktig verkemidel for å fanga opp elevar som har særskilde utfordringar. God tilpassa undervisning vil auka læringsutbyte for den einskilde og redusera behovet for spesialundervisning. Det vil også førebyggja fråfall seinare i skuleløpet.

    Helsesøster – Samarbeidspartia er positive til at det er sett av midlar for å styrka helsesøstertenesta inn mot Austrheim vidaregåande skule for første halvår 2018. Me meiner at helsesøstertenesta er svært viktig for barn og unge og ønskjer at dette tilbodet vert styrka.

    Flyktningar – Samarbeidspartia ønskjer å ha meir fokus på integrering av flyktningane både sosialt og i arbeidslivet. Me ser og at helsesøstertenesta inn mot denne gruppa kan spela ei viktig rolle for å få til ei effektiv og god integrering.

    Arbeidsløysa – Samarbeidspartia meiner at kommunen må ha stor merksemd på det høge talet arbeidslause i kommunen og at kommunen saman med NAV prioriterer tiltak for å få arbeidsløysa i kommunen ned.

    Eldre - For å møta utfordringane med at det blir fleire eldre i kommunen, vil samarbeidspartia prioritera å få på plass fleire omsorgsbustader, og ta i bruk nye velferdsteknologiske løysingar. Auka tryggleik gjer det mogeleg for eldre å delta i sosiale og fysiske aktivitetar som betrar livskvalitet og helse for både dei sjølve og dei næraste pårørande. 

    Turstiar og folkehelsetiltak – Samarbeidspartia ønskjer at midlar vert øyremerka på budsjettet til eigenkapital som kan nyttast når ein søkjer om midlar til turstiar og andre folkehelsetiltak.

    Samarbeidspartia har dermed desse hovudpunkta som ein ønskjer å prioritera i neste års budsjett:

    • Fleire kommunale læreplassar og fleire fagområder

    • Krav om at leverandørar til kommunale prosjekt er godkjente lærebedrifter med lærlingar.

    • Fleire heiltidsstillingar og mindre deltid

    • Tiltak for å redusera sjukefråværet

    • Klima og miljø, lågare utslepp frå kommunal drift

    • Miljø og natur, rydding i strandsona og sertifiserte kommunale «Miljøfyrtårn»

    • Matutkøyring

    • Oppvekst, kommunalsjef, tidleg innsats og betre samarbeid i oppvekstsektoren

    • Helsesøstertenesta, ein viktig ressurs i oppvekstsektoren og i integreringsarbeidet

    • Flyktningar, betre integrering og større innsats for å få flyktningane ut i arbeidslivet

    • Arbeidsløysa, tiltak saman med NAV

    • Eldre, tiltak for å møta det aukande talet på eldre innbyggjarar

    • Folkehelse, eigenand

    el

    Tekst

    Estimert årleg kostnad

    Drift/Investering

    Lærlingar, plo, ung, drift, kokk, kontor 15 stk.

    200 000,-

    I tillegg kan det resultera i noko mindre bruk av overtid

    Drift

    Fleire heiltidsstillingar

    Usikkert, mindre bruk av overtid vil truleg kompensera for ein del av kostnadane

    Drift

    Auka ressurs kreftsjukepleie

    150 000

    Drift

    Miljøfyrtårn

    Usikkert, truleg små kostnader

    Drift

    Ombygging av varmesystema på kommunehuset og Nordliheimen frå gass til geovarme eller liknande

    Usikkert, her må ein nytta seg av det som er av offentlege tilskotsordningar

    Investering

    Trippelladestasjonar

    1 000 000

    Investering

    Oppgradering av uteområda ved skulane

    300 000

    Investering

    Venterom/toalett på Vardetangen. (Spleiselag med BOH)

    500 000

    Investering

    Ny båt til Kystbarnehagen

    150 000

    Investering

    Ny gapahuk Kystbarnehagen (i samarbeid med bygglinja på AVS)

    150 000

    Investering

    Steinalderplass

    200 000

    Investering

    Tilskot til «Fergen»

    50 000

    Kulturbudsjettet

    Vardehuset

    50 000 årleg i fire år

    Drift

    Byggutbetring

    -300 000

    Drift

    Byggutbetring, tiltak for å sikra gamle Austrheim skule

    300 000

    Investering

    Trafikksikring etter plan

    -300 000

    Investering

    Asfaltering

    1 000 000

    Investering

    Startlån

    -400 000

    Investering

    Skifta vegg på Nordliheimen

    100 000

    Investering

    Opprusting av bad på Nordliheimen

    200 000

    Sal av kommunale eigedommar

    -2 500 000

    Investering

    Endringar i driftsbudsjettet

    150 000

    Auke

    Endringar i investeringsbudsjettet

    700 000

    Auke

    Anne Dahle Austrheim Reidar Øksnes Siri Kaland

    Kristeleg Folkeparti Senterpartiet Arbeidarpartiet

    Fellesframlegg:
    1.Formannskapet sine merknader:
    Formannskapet er rimeleg nøgd med rådmannen sitt framlegg til budsjett for 2018 og økonomiplan for perioden 2018 – 2021, men me har nokre forslag som me meiner vil betra budsjettet og økonomiplanen. Me har også ein del verbalpunkt der me ønskjer å trekkja fram områder som me meiner rådmannen må via særleg merksemd i 2018.

    Eigedomsskatt - Det første formannskapet vil peika på er rådmannen sitt forslag om å innføra eigedomsskatt på hus og hytter frå 2020. Dette meiner me er eit dårleg forslag når me frå 2020 får Alver kommune som vår nye nabo, ein kommune som ikkje vil satsa på eigedomsskatt på hus og hytter. Formannskapet meiner at me heller må sjå på eventuelle kutt i drifta, andre inntekter og om det kan gjerast tiltak for å få ned gjeldsgraden til kommunen, før ein innfører nye skattar og avgifter. Med folkevekst, ekstra innsats for å få fleire i arbeid, utsikter til ein betre arbeidsmarknad, tiltak mot sjukefråveret og eit styrka barnevern bør det vera mogeleg å få ny skattevekst og reduserte utgifter. Auka innsats innan oppvekstsektoren må også kunna gje reduserte utgifter til spesialundervisning.

    Lærlingar - Austrheim kommune har i fleire år satsa relativt tungt på lærlingar. Formannskapet meiner at dette er svært viktig for å sikra at fleire unge får fullføra utdanning si og for å sikra god rekruttering til kommunal drift. Me ønskjer derfor at kommunen skal utvida læretilbodet i 2018 med læreplassar innan kokkefaget og kontorfaget i tillegg til dei fagfelta kommunen alt har lærlingar.

    Lærlingar - Austrheim kommune må stilla krav om at store leverandørar til kommunen og firma som utfører større arbeid for kommunen, skal vera godkjente lærebedrifter som har lærlingar. I utgangspunktet bør kravet vera at det alltid skal vera lærlingar på kommunale prosjekt, men her må ein sjølvsagt vurdera kravet i forhold til storleiken på prosjektet.

    Heile stillingar - Formannskapet ønskjer at det «normale» skal vera at tilsette i kommunen har 100% stillingar. Når ein ser på tala for 2016 med 319 tilsette fordelt på 249 årsverk, ser ein at kommunen er på rett veg, men at det enno er litt att før ein kan seia seg nøgd med talet på fulle stillingar.

    Sjukefråvær - Sjukefråveret i Austrheim kommune har lenge vore lågt, men dei siste åra har dette vist ein stigande tendens. Det er viktig både for organisasjonen og for økonomien til kommunen at det i 2018 vert sett i gang effektive tiltak for å få redusert sjukefråveret.

    Klima - Klimautfordringa er ei av dei største utfordringane me har i vår tid. Austrheim kommune må bidra til å få ned utsleppa av klimagassar. Dette kan gjerast ved at kommunen går over til fleire nullutsleppskøyrety, at ein byggjer om oppvarmingsanlegg til miljøvenlege løysingar og at ein i større grad tek i bruk ledlys. I alle nye prosjekt må miljøvenlege løysingar prioriterast.

    Miljø - Forsøplinga av naturen er alvorleg og uakseptabel. Gjennom ryddeaksjonane i 2017 vart det fjerna 23,6 tonn avfall frå strandsona i Austrheim. 620 barnehageborn og skuleelvar frå Austrheim gjorde saman med Neptun Pensjonistklubb ein fantastisk innsats gjennom desse ryddeaksjonane. Når ein tek med innsatsen frå bygdelag og andre, kan ein gå ut frå at nesten 800 personar har vore med på ryddeaksjonane. Dette betyr at meir enn kvar fjerde austrheiming deltok i ryddeaksjonane, noko som er svært gledeleg og imponerande. Ryddeaksjonane må halda fram, dei gjer Austrheim reinare og er med på å endra folks haldning til forsøpling. For å styrka det haldningsskapande arbeidet på dette området, meiner formannskapet at Austrheim kommune bør sertifisertast som Miljøfyrtårn.

    Matutkøyring – Formannskapet meiner at ordninga med utkøyring av mat frå Nordliheimen må søkjast løyst med andre ressursar enn dei ein nyttar i dag. Utkøyring av mat må ikkje føra til at stell og pleie vert utsett.

    Oppvekst – Formannskapet er positive til at det er sett av pengar i budsjettet til ny kommunalsjef innan oppvekstsektoren i eit samarbeid med Fedje kommune. Me ber likevel om å få ei eiga sak i kommunestyret om dette når drøftingane med Fedje kommune er avslutta og retningslinjene, arbeids- og kostnadsdelinga for stillinga er klar.

    Oppvekst – Formannskapet vil styrka arbeidet i skulen gjennom tidleg innsats slik at elevar ikkje fell i frå i grunnleggjande dugleikar som lesing, skriving og rekning. Tidleg innsats i barnehage, med godt samarbeid ved overgang til skule, er viktige verkemidel for å fanga opp elevar som har særskilde utfordringar. God tilpassa undervisning vil auka læringsutbyte for den einskilde og redusera behovet for spesialundervisning. Det vil også førebyggja fråfall seinare i skuleløpet.

    Helsesøster – Formannskapet er positive til at det er sett av midlar for å styrka helsesøstertenesta inn mot Austrheim vidaregåande skule for første halvår 2018. Me meiner at helsesøstertenesta er svært viktig for barn og unge og ønskjer at dette tilbodet vert styrka.

    Flyktningar – Formannskapet ønskjer å ha meir fokus på integrering av flyktningane både sosialt og i arbeidslivet. Me ser og at helsesøstertenesta inn mot denne gruppa kan spela ei viktig rolle for å få til ei effektiv og god integrering.

    Arbeidsløysa – Formannskapet meiner at kommunen må ha stor merksemd på det høge talet arbeidslause i kommunen og at kommunen saman med NAV prioriterer tiltak for å få arbeidsløysa i kommunen ned.

    Eldre - For å møta utfordringane med at det blir fleire eldre i kommunen, vil formannskapet prioritera å få på plass fleire omsorgsbustader, og ta i bruk nye velferdsteknologiske løysingar. Auka tryggleik gjer det mogeleg for eldre å delta i sosiale og fysiske aktivitetar som betrar livskvalitet og helse for både dei sjølve og dei næraste pårørande. 

    Turstiar og folkehelsetiltak – Formannskapet ønskjer at midlar vert øyremerka på budsjettet til eigenkapital som kan nyttast når ein søkjer om midlar til turstiar og andre folkehelsetiltak.

    2.Budsjett 2018 – Økonomiplan 2018-2021, vert tilrådd slik det ligg føre i vedlagde

    tabelloppsett, med fylgjande endringar på driftsrammene for dei einskilde åra:

    Rammeområde

    2018

    2019

    2020

    2021

    Ansvar

    100

    Auke lærlingar

    200

    255

    Tilskot “Fergen”

    50

    255

    Tilskot Vardehuset

    50

    255

    Reduksjon

    -150

    331

    Kreftsjukepleiar

    150

    604

    Byggutbetring

    -300

    900

    Reduksjon eigedomsskatt

    6000

    6000

    Reduksjon overskot

    -4455

    -1405

    Red.utg./auka innt.

    -1555

    -4595

    3. Total ramme for 2018 til fordeling drift vert kr.193.266.000,- .

    4. Nettorammene på dei einskilde ansvarsområda vert fastsett til

    (alle tal er oppført i 1000-kroner):

    Rammeområde

    2018

    2019

    2020

    2021

    100

    Rådmann

    16998

    17848

    17698

    17848

    101

    Politisk styring og kontroll-

    organ

    3379

    3379

    3379

    3379

    190

    Interne serviceeiningar til

    fordeling

    4119

    4119

    4119

    4119

    200

    Adm.undervisning

    1661

    1661

    1661

    1661

    201

    Barnevern/PPT

    9136

    9136

    9136

    9136

    210

    Årås skule

    23045

    23045

    23045

    23045

    211

    Kaland skule

    13324

    13324

    13324

    13324

    220

    Austrheim kystbarnehage

    15356

    15356

    15356

    15356

    221

    Kaland barnehage

    10181

    10181

    10181

    10181

    250

    Musikk og kulturskule

    1875

    1875

    1875

    1875

    251

    Bibliotek

    1647

    1647

    1647

    1647

    255

    Anna kultur

    2341

    2341

    2341

    2341

    290

    Undervisn./arbeids-senter

    1233

    1233

    1233

    1233

    300

    Adm. Helse/sosial

    1151

    1151

    1151

    1151

    301

    Helseteneste

    12394

    12394

    12394

    12394

    302

    Sosiale tenester

    10205

    8505

    8505

    8505

    330

    Nordliheimen

    20621

    20621

    20621

    20621

    331

    Kjøkken/vaskeri

    3897

    3897

    3897

    3897

    332

    Heimetenester I

    10590

    10590

    10590

    10590

    333

    Heimetenester II

    9644

    9644

    8049

    8049

    500

    Plan, byggesak, miljø

    2968

    2968

    2968

    2968

    501

    Interkomm.landbruk/
    veterinær

    725

    500

    500

    500

    600

    Tekniske tenester

    751

    751

    751

    751

    604

    Eigedomsavdeling

    8111

    8111

    8111

    8111

    605

    Reinhaldsavdeling

    6207

    6207

    6207

    6207

    800

    Tilleggsløyvingar-Næring

    100

    100

    100

    100

    801

    Tilleggsløyvingar-Formanns

    150

    150

    150

    150

    802

    Tilleggsløyvingar-K.styret

    150

    150

    150

    150

    803

    Tilleggsløyvingar-Rådmann

    700

    700

    700

    700

    804

    Tilleggsløyving - Ordførar

    50

    50

    50

    50

    899

    Andre overordna utg./innt.

    -2 619

    - 2619

    - 2 619

    -2619

    900

    Momsrefusjonsordninga

    0

    0

    0

    0

    Overskot.

    2026

    377

    4455

    1405

    5. Den totale investeringsramma for år 2018 vert sett til kr. 19 400 000,-

    Som fylgjer:

    Ansvar

    Føremål

    Investering:

    99

    IKT

    1300000

    99

    Kartlegging

    100000

    99

    Byggutbetring

    500000

    99

    Asfaltering

    500000

    99

    Trafikksikring

    500000

    99

    Omsorgsbustader

    3000000

    99

    Oppgradering Kaland skule

    2000000

    99

    Årås skule

    500000

    99

    Kaland barnehage

    3000000

    99

    Nordliheimen,trykkl.alarm

    1000000

    99

    Nordliheimen,lager/hjelpem.

    300000

    99

    soknerådet

    400000

    99

    Ny ambulansestasjon

    3000000

    99

    VVA

    3000000

    99 Brannstasjon 1000000
    99 Opprusting kommunehus/sent. 150000
    99 Scanning eiged.arkiv/IKNH 600000

    Auke i investering:

    Trippelladestasjonar

    1 000 000

    Investering

    Oppgradering av uteområda ved skulane

    300 000

    Investering

    Venterom/toalett på Vardetangen. (Spleiselag med BOH)

    500 000

    Investering

    Ny båt til Kystbarnehagen

    150 000

    Investering

    Ny lavo Kystbarnehagen (i samarbeid med bygglinja på AVS)

    150 000

    Investering

    Steinalderplass

    200 000

    Investering

    Byggutbetring, tiltak for å sikra gamle Austrheim skule

    300 000

    Investering

    Trafikksikring etter plan

    -300 000

    Investering

    Asfaltering

    1 000 000

    Investering

    Skifta vegg på Nordliheimen

    100 000

    Investering

    Opprusting av bad på Nordliheimen

    400 000

    Investering

    Total endring

    3 800 000

    Finansiering

    Sal av kommunale eigedommar

    -2 500 000

    Auke i lån

    -1 300 000

    Den totale investeringsramma for 2018 vert då kr. 23 200 000,-

    Som vert finansiert som fylgjer:

    Ordinært låneopptak:

    20 700 000

    Sal av eigedomar

    2 500 000


    Vekta avdragstid på låneopptak for 2018 vert fastsett til 30 år

    6. Måla for drifta vert vedteke slik dei går fram av kommuneplanen vedteke den 04.02.15.

    7. Rådmannen utarbeider detaljbudsjett og resterande lovfesta hovudoversiktar,

    med bakgrunn i gjevne driftsrammer.

    8. I medhald av eigedomsskattelova § 3 første ledd bokstav c vert utskrivinga av eigedomsskatt på
    verk og bruk vidareført i 2018 med 7,0 promille, jf. Esktl § 11 første ledd.

    For 2018 vert det utskriving av eigedomsskatt på anna næring jf. esktl § 3 første ledd bokstav d
    med 7,0 promille.

    Taksvedtekter for eigedomsskatt i Austrheim kommune vedtatt i kommunestyret skal
    gjelde for eigedomsskatteåret 2018, jfr. esktl § 10.

    Utskriving av eigedomsskatt for skatteåret 2018 er basert på takster fastsett ved siste alminnelige
    taksering gjennomført i 2017.

    9. Marginavsetnad vert fastsett til 10% for 2018.

    Fellesframlegget vart samrøystes tilrådd.

Frammøte

Frammøte
PolitikarPartiMedlemstypeE-Post
Per LerøyArbeiderpartietOrdførarper.leroy@austrheim.kommune.no
Anne Dahle AustrheimKristeleg FolkepartiVaraordførarannedahleaustrheim@gmail.com
Siri KalandArbeiderpartietMedlemsikaland@gmail.com
Jan Erik EspelidVenstreMedlemjespe62@hotmail.com
Rikke Heldal HopeHøgreVaramedlemrikke.heldal.hope@hotmail.com
Jorund Stellberg (Ikke møtt) UavhengigeMedlemjorund.stellberg@gmail.com

Kontaktinformasjon om tenesta

Austrheim kommune
Sætremarka 2
5943 Austrheim
Telefon: 56162000
ACOS Innsyn levert av ACOS AS