Utvalg: | Plan- og miljøutvalet |
---|---|
Dato: | 29.08.2018 10:00 - 15:25 |
Møtested: | Nordhordlandshallen, kantina |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Innkalling og saksliste er godkjent
Endring saksliste: 092, 093, 094, 095, 096, 098, 099, 101, 104, 097, 100, 102, 103, 105, 106, 107, 108, 109/18.
Ellers ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte 13.06.2018 med merknad er godkjent.
Merknad: Anita Høgquist-H står som Uavh i møteportalen, dette vert retta opp.
Møteprotokoll frå møte 13.06.2018 vert godkjent, samrøystes.
.
Ingen merknader, samrøystes.
Ingen merknader, samrøystes.
Plan- og miljøutvalet tek klagen til følgje, og gir dispensasjon i saka.
Arealet som er søkt frådelt ligg i område som er avsett til føremålet LNF med spreidd bustadbygging med null nye bustadar. I Strategi 32 i samfunnsdelen til kommuneplanen for Lindås står det at ein skal leggje til rette for LNF spreidd og spreidd bustadbygging på bygdene
Det er for inneverande planperiode ikkje opna for nye einingar i området. Det vil sei at frådeling av to nye bustadtomter krev at det vert søkt om og ligg føre dispensasjon frå KPA § 5.11 og §5.12. Landbruksjef sier at dette arealet har ingen verdi for landbruket og han kan vera positiv til omdisponering/deling. Området kjem ikkje i konflikt med strandsona, då tomtene vil liggje ca 200 meter fra nærmaste strandlinje. Det er sett som mål for planarbeidet at bygdene skal styrkast med mindre bustadfelt eller opning for spreidd utbygging. Det er få tomter att i regulerte byggjefelt, og det er ikkje realistisk med snarleg realisering av område B32 som vert vist til i avslaget. Ei godkjenning av dispensasjon vil passe helt inn i målsettinga og strategien om spreidd bustadbygging i bygdene i kommunen sin samfunnsplan. Tomtene vil videre komplettere/fylle ut rekka av hus som ligg ut mot Eknesvågen på øvre del av Eknes. Tomtene vil vera tilknytta etablert infrastruktur.
Utvalget ser ikkje ulemper med dispensasjonen. Kommuneplanen sin arealdel til tiltak i LNF-område vert ikkje sett vesentleg til side. Føremonene med å få nye bustadar inn for å oppretthalda levande bygder er større enn ulempene med å oppretthalde avslaget.
Fellesframlegg v/E. Foseid Aakre-Ap:
Plan- og miljøutvalet tek klagen til følgje, og gir dispensasjon i saka.
Arealet som er søkt frådelt ligg i område som er avsett til føremålet LNF med spreidd bustadbygging med null nye bustadar. I Strategi 32 i samfunnsdelen til kommuneplanen for Lindås står det at ein skal leggje til rette for LNF spreidd og spreidd bustadbygging på bygdene
Det er for inneverande planperiode ikkje opna for nye einingar i området. Det vil sei at frådeling av to nye bustadtomter krev at det vert søkt om og ligg føre dispensasjon frå KPA § 5.11 og §5.12. Landbruksjef sier at dette arealet har ingen verdi for landbruket og han kan vera positiv til omdisponering/deling. Området kjem ikkje i konflikt med strandsona, då tomtene vil liggje ca 200 meter fra nærmaste strandlinje. Det er sett som mål for planarbeidet at bygdene skal styrkast med mindre bustadfelt eller opning for spreidd utbygging. Det er få tomter att i regulerte byggjefelt, og det er ikkje realistisk med snarleg realisering av område B32 som vert vist til i avslaget. Ei godkjenning av dispensasjon vil passe helt inn i målsettinga og strategien om spreidd bustadbygging i bygdene i kommunen sin samfunnsplan. Tomtene vil videre komplettere/fylle ut rekka av hus som ligg ut mot Eknesvågen på øvre del av Eknes. Tomtene vil vera tilknytta etablert infrastruktur.
Utvalget ser ikkje ulemper med dispensasjonen. Kommuneplanen sin arealdel til tiltak i LNF-område vert ikkje sett vesentleg til side. Føremonene med å få nye bustadar inn for å oppretthalda levande bygder er større enn ulempene med å oppretthalde avslaget.
Framlegget vart vedteke med 9 røyster, mot 1 røyst (S. Hageberg Kjeka-Krf)
Lindås kommune sitt vedtak om avvisning av søknad om legalisering av kai datert 17.01.18 vert oppretthalde. Klagen vert ikkje tatt til følgje.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Utvalet var på synfaring før møte tok til.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Plan-og miljøutvalet tek klagen til følgje og gir dispensasjon i saka. Det vert dispensert frå LNF føremålet i kommuneplanen sin arealdel og frå plan og bygningslovens § 1-8, byggjeforbodet i 100-metersbeltet langs sjø. Det vert gitt løyve til å byggja naust på Gnr./Bnr. 174/24.
Naustetomta er den siste som er ubygd i området men ligg i forlenging av eit etablert nausteområde og etablering av naust vil av den grunn ikkje skapa presedens. Tomta ligg slik at det ikkje er naudsynt med sprenging eller andre naturingrep for å setja opp naust. Ei utbygging og meir aktiv bruk av denne tomta vil gjere tilkomsten til strandlinja meir tilrettelagt. Grunneigaren har allereie tatt del i opparbeiding av veg og parkering ned mot naustetomta, og auka bruk av sjøtomta vil auke motivasjonen for tilrettelegging og vedlikehald av tilkomst for ålmenta til strandlinja. Tomta vert allereie brukt til båtfeste, og byggjng av eit lite naust vil ikkje vesentleg auke privatiseringa av strandlinja og dermed setje omsynet som ligg bak føresegna vesentleg til side.
Tiltaket vil bidra til vedlikehald og etablering av veg og stiar noko som styrkar natur- og friluftsføremålet, og vil derfor ikkje sette LNF-føremålet vesentleg til sides.
Ut frå ei samla vudering ser utvalget at føremonane for ålmenta er klart større enn ulempene ved å gi løyve til oppføring av naust på den omsøkte naustetomta.
Fellesframlegg v/H. Brunborg-Ap:
Plan-og miljøutvalet tek klagen til følgje og gir dispensasjon i saka. Det vert dispensert frå LNF føremålet i kommuneplanen sin arealdel og frå plan og bygningslovens § 1-8, byggjeforbodet i 100-metersbeltet langs sjø. Det vert gitt løyve til å byggja naust på Gnr./Bnr. 174/24.
Naustetomta er den siste som er ubygd i området men ligg i forlenging av eit etablert nausteområde og etablering av naust vil av den grunn ikkje skapa presedens. Tomta ligg slik at det ikkje er naudsynt med sprenging eller andre naturingrep for å setja opp naust. Ei utbygging og meir aktiv bruk av denne tomta vil gjere tilkomsten til strandlinja meir tilrettelagt. Grunneigaren har allereie tatt del i opparbeiding av veg og parkering ned mot naustetomta, og auka bruk av sjøtomta vil auke motivasjonen for tilrettelegging og vedlikehald av tilkomst for ålmenta til strandlinja. Tomta vert allereie brukt til båtfeste, og byggjng av eit lite naust vil ikkje vesentleg auke privatiseringa av strandlinja og dermed setje omsynet som ligg bak føresegna vesentleg til side.
Tiltaket vil bidra til vedlikehald og etablering av veg og stiar noko som styrkar natur- og friluftsføremålet, og vil derfor ikkje sette LNF-føremålet vesentleg til sides.
Ut frå ei samla vudering ser utvalget at føremonane for ålmenta er klart større enn ulempene ved å gi løyve til oppføring av naust på den omsøkte naustetomta.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Lindås kommune sitt vedtak om avslag på søknad om dispensasjon og rammeløyve for oppføring av anneks til fritidsbustad på gbnr 84/26 datert 04.05.2018 vert oppheva. Klagen vert tatt til følgje, og det vert gjeve dispensasjon frå LNF-føremålet i kommunedelplan for Lindåsosane, Lygra og Lurefjorden og plan og bygninglovens §1-8 for oppføring av anneks til fritidsbustad, som plassert i situasjonsplan vedlagt klage datert 25.05.2018.
Grunngjeving:
Omsyna bak LNF-føremålet er i hovudsak å verna om samfunnsinteresser knytt til landbruk, natur og friluftsliv. Det er ynskjeleg å unngå uheldig omdisponering og fragmentering av landbruksområde og anna grønstruktur.
Omsynet bak byggjeforbodet i strandsona er å gje strandsona eit særskilt vern og halda ho fri for
tiltak for å sikre ålmenta sine interesser, spesielt ferdsle og friluftsinteresser, landskapsomsyn og
verneinteresser.
PMU vurderer at omsyna bak både LNF-føremålet og byggjeforbodet i 100-metersbeltet er ivaretatt i denne saka. Slik tiltaket er søkt plassert vil det være lite synlig fra sjøen. PMU vurderer at denne tomta har særskilte kvaliteter med berghammer i bakkant og forhøyning mot sjø som gjer at oppføring av anneks ikkje vil påverka naturopplevelsar frå sjøen. Området er allerede bebygget med fleire hytter og naust, og tiltaket vil således ikkje føra til auka privatisering. Tiltaket vil også få ein naturlig plassering i forhold til allerede etablerte tiltak i området. Ut frå ei samla vurdering ser PMU at fordelane er klart større enn ulempene ved å gje dispensasjon.
Fellesframlegg v/T. Larsen-H:
Lindås kommune sitt vedtak om avslag på søknad om dispensasjon og rammeløyve for oppføring av anneks til fritidsbustad på gbnr 84/26 datert 04.05.2018 vert oppheva. Klagen vert tatt til følgje, og det vert gjeve dispensasjon frå LNF-føremålet i kommunedelplan for Lindåsosane, Lygra og Lurefjorden og plan og bygninglovens §1-8 for oppføring av anneks til fritidsbustad, som plassert i situasjonsplan vedlagt klage datert 25.05.2018.
Grunngjeving:
Omsyna bak LNF-føremålet er i hovudsak å verna om samfunnsinteresser knytt til landbruk, natur og friluftsliv. Det er ynskjeleg å unngå uheldig omdisponering og fragmentering av landbruksområde og anna grønstruktur.
Omsynet bak byggjeforbodet i strandsona er å gje strandsona eit særskilt vern og halda ho fri for
tiltak for å sikre ålmenta sine interesser, spesielt ferdsle og friluftsinteresser, landskapsomsyn og
verneinteresser.
PMU vurderer at omsyna bak både LNF-føremålet og byggjeforbodet i 100-metersbeltet er ivaretatt i denne saka. Slik tiltaket er søkt plassert vil det være lite synlig fra sjøen. PMU vurderer at denne tomta har særskilte kvaliteter med berghammer i bakkant og forhøyning mot sjø som gjer at oppføring av anneks ikkje vil påverka naturopplevelsar frå sjøen. Området er allerede bebygget med fleire hytter og naust, og tiltaket vil således ikkje føra til auka privatisering. Tiltaket vil også få ein naturlig plassering i forhold til allerede etablerte tiltak i området. Ut frå ei samla vurdering ser PMU at fordelane er klart større enn ulempene ved å gje dispensasjon.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 jf. § 11-6 (rettsverknad av kommuneplanen) vert det gjeve dispensasjon for riving av eksisterande våningshus og oppføring av nytt på gbnr 9/7 slik det er søkt om. Vedtaket er fatta på vilkår av:
- Nytt våningshus er i samsvar med punkt 5.13 og 5.14 i kommuneplanens arealdel.
- at det vert gitt utsleppsløyve for eigedomen.
Dispensasjonen omfattar også etablering av tilhøyrande anlegg for vatn og avløp, intern veg ogparkeringsareal.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Fellesframlegg v/T. Larsen-H:
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 jf. § 11-6 (rettsverknad av kommuneplanen) vert det gjeve dispensasjon for riving av eksisterande våningshus og oppføring av nytt på gbnr 9/7 slik det er søkt om. Vedtaket er fatta på vilkår av:
- Nytt våningshus er i samsvar med punkt 5.13 og 5.14 i kommuneplanens arealdel.
- at det vert gitt utsleppsløyve for eigedomen.
Dispensasjonen omfattar også etablering av tilhøyrande anlegg for vatn og avløp, intern veg ogparkeringsareal.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Utvalet utset saka og ynskjer ei synfaring.
Framlegg frå S. Hageberg Kjeka-Krf:
Utvalet utset saka og ynskjer ei synfaring.
Framlegget vart vedteke med 9 røyster, mot 1 røyst (O. Myhr-Krf)
PMU tar klagen til følgje og gir løyve til opparbeiding av tilkomstveg til fritidsbustad til gnr./bnr 100/13. PMU gir dispensasjon frå kommuneplanen sin arealdel til tiltak i LNF-område og dispensasjon frå §5.5 i kommuneplanen.
Vegen skal etablerast som ein grusveg utan vegskulder.
PMU ser at landbruksinteressene har store føremoner med å få betra tilkomst til drift av beiteområde. Det er begynnande attgroing i beiteområdet, og vi ser at areal som går med til etablering av veg vil kunna erstattast av reetablering av beitemark ved mogeleg tilkomst med moderne landbruksutstyr. Uttale frå gardbrukaren som nyttar området er at det er gunstig å leggje ein veg midt over området, slik som omsøkt, då han får lettare tilkomst til større delar av beiteområdet. Området er ikkje vesentleg brukt av andre enn gardbrukar og tiltakshavar, og veg vil ikkje vere til ulempe for anna enn eventuelt tap av skrinn beitemark.
Ut frå ei samla vurdering ser PMU at omsynet bak føresegnene ikkje er vesentleg sett til side og at føremonane med tiltaket er klårt større enn ulempene med ikkje å etablere denne vegen.
Fellesframlegg v/H.Brunborg-Ap:
PMU tar klagen til følgje og gir løyve til opparbeiding av tilkomstveg til fritidsbustad til gnr./bnr 100/13. PMU gir dispensasjon frå kommuneplanen sin arealdel til tiltak i LNF-område og dispensasjon frå §5.5 i kommuneplanen.
Vegen skal etablerast som ein grusveg utan vegskulder.
PMU ser at landbruksinteressene har store føremoner med å få betra tilkomst til drift av beiteområde. Det er begynnande attgroing i beiteområdet, og vi ser at areal som går med til etablering av veg vil kunna erstattast av reetablering av beitemark ved mogeleg tilkomst med moderne landbruksutstyr. Uttale frå gardbrukaren som nyttar området er at det er gunstig å leggje ein veg midt over området, slik som omsøkt, då han får lettare tilkomst til større delar av beiteområdet. Området er ikkje vesentleg brukt av andre enn gardbrukar og tiltakshavar, og veg vil ikkje vere til ulempe for anna enn eventuelt tap av skrinn beitemark.
Ut frå ei samla vurdering ser PMU at omsynet bak føresegnene ikkje er vesentleg sett til side og at føremonane med tiltaket er klårt større enn ulempene med ikkje å etablere denne vegen.
Framlegget vart vedteke med 9 røyster, mot 1 røyst (S. Hageberg Kjeka-Krf)
Lindås kommune gjev dispensasjon for arealføremålet og plankravet i kommuneplanen sin arealdel for riving og oppføring av ny fritidsbustad på gbnr 11/18 med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2. Dispensasjonen vert gjeve på vilkår av at ny fritidsbustad stettar krava i punkt 2.20 i kommuneplanen sin arealdel når det gjeld storleik, høgder og utnyttingsgrad.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Lindås kommune sitt vedtak om avslag på søknad om dispensasjon frå LNF-føremålet i
kommuneplanen sin arealdel for oppføring av våningshus datert 23.05.2018 vert omgjort med
heimel i forvaltningslova § 33 2.ledd. Klagen vert tatt til følge, og det vert gjeve dispensasjon frå LNF-føremålet i kommuneplanen sin arealdel for det omsøkte tiltaket. PMU meiner at det omsøkte tiltaket passer inn i kulturlandskapet og til eksisterande bygningsmiljø på eigedommen. Dispensasjonen omfattar også etablering av tilhøyrande anlegg for vatn og avløp og intern veg.
Fellesframlegg v/T. Larsen-H:
Lindås kommune sitt vedtak om avslag på søknad om dispensasjon frå LNF-føremålet i
kommuneplanen sin arealdel for oppføring av våningshus datert 23.05.2018 vert omgjort med
heimel i forvaltningslova § 33 2.ledd. Klagen vert tatt til følge, og det vert gjeve dispensasjon frå LNF-føremålet i kommuneplanen sin arealdel for det omsøkte tiltaket. PMU meiner at det omsøkte tiltaket passer inn i kulturlandskapet og til eksisterande bygningsmiljø på eigedommen. Dispensasjonen omfattar også etablering av tilhøyrande anlegg for vatn og avløp og intern veg.
Framlegget vart samrøystes vedteke
I medhald av plan- og bygningslova § 12-12, jf. § 1-9, tek Plan- og miljøutvalet ikkje til følgje klagen på reguleringsplan for E39 Knarvik sentrum – oval rundkøyring, med planID 1263-201702, frå Advokatfirmaet Harris på vegne av Reikerås Industri AS som eigar av gbnr. 188/69og Kvassnesvegen 4 AS, som eigar av gbnr. 188/114.
Saka vert sendt til Fylkesmannen for endeleg avgjerd, jf. fvl. § 33.
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med 7 røyster (Ap, Sp, Krf, Uavh)
Innstilling i Plan- og miljøutvalet - 29.08.2018:
I medhald av plan- og bygningslova § 12-12, vedtek kommunestyret å godkjenne reguleringsplan for Risøy hyttefelt, plan-id 1263-201604, på følgjande vilkår:
Føresegner datert 19.08.2018 og plankart datert 14.05.2018 vert lagt til grunn.
Før reguleringsplanen vert kunngjort godkjent, skal feilfritt plankart ligge føre i gjeldande SOSI-standard for Lindås kommune.
B. Risøy-Krf sa seg ugild grunna interesser i området, utvalet vurderte han som ugild og han deltok difor ikkje under handsaming av denne saka.
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med 9 røyster (H, Uavh, Sp, Ap, S. Hageberg Kjeka-Krf, O. Myhr-Krf)
I medhald av plan- og bygningslova § 12-12, jf §1-9, vert klage frå Bjarne Magnar Trefall på vedtak om mindre reguleringsendring av Bjørsvik, landbasert akvakulturanlegg, ikkje teke til følgje. Saka vert sendt til Fylkesmannen for endeleg avgjerd.
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med 9 røyster (H, Uavh, Krf, Ap)
Lindås kommune vil rå til at ein tek ut lokaliteten AK-03 i framlegg til kommuneplanens arealdel i Masfjorden kommune og at lokaliteten AK-02 ikkje vert utvida slik som vist i planframlegget. Vi vil ikkje ha auke i biomasse i akvakultur i Fensfjordbassengeg og Austfjorden før det er utarbeida ein samla plan for akvakulturverksemda i Fensjordbassenget og Austfjorden i samsvar med tildelte skjønnsmidlar frå Fylkesmannen.
Dersom areal AK03 og AK02 vert tatt inn i kommuneplanen sin arealdel, må det leggjast føresegner for at dei skal utvidast eller etablerast ved reguleringsplan i sjø. Dette for å få med heile høyringsrunden og konsekvensutredinga, og dermed innspel frå alle interesser i saka.
Det vert vist til saksutgreiinga for grunngjeving.
Rådmannen sitt framlegg fekk ingen røyster og fall.
Framlegg frå Ap og Krf v/H. Brunborg-Ap:
Lindås kommune vil rå til at ein tek ut lokaliteten AK-03 i framlegg til kommuneplanens arealdel i Masfjorden kommune og at lokaliteten AK-02 ikkje vert utvida slik som vist i planframlegget. Vi vil ikkje ha auke i biomasse i akvakultur i Fensfjordbassengeg og Austfjorden før det er utarbeida ein samla plan for akvakulturverksemda i Fensjordbassenget og Austfjorden i samsvar med tildelte skjønnsmidlar frå Fylkesmannen.
Dersom areal AK03 og AK02 vert tatt inn i kommuneplanen sin arealdel, må det leggjast føresegner for at dei skal utvidast eller etablerast ved reguleringsplan i sjø. Dette for å få med heile høyringsrunden og konsekvensutredinga, og dermed innspel frå alle interesser i saka.
Det vert vist til saksutgreiinga for grunngjeving.
Det vart røysta over framlegget frå Ap/Krf avsnitt for avsnitt:
Framlegg, avsnitt 1-frå Ap/Krf:
Lindås kommune vil rå til at ein tek ut lokaliteten AK-03 i framlegg til kommuneplanens arealdel i Masfjorden kommune og at lokaliteten AK-02 ikkje vert utvida slik som vist i planframlegget. Vi vil ikkje ha auke i biomasse i akvakultur i Fensfjordbassengeg og Austfjorden før det er utarbeida ein samla plan for akvakulturverksemda i Fensjordbassenget og Austfjorden i samsvar med tildelte skjønnsmidlar frå Fylkesmannen.
Framlegget vart vedteke med 6 røyster (Ap, Uavh, Krf)
Framlegg, avsnitt 2-frå Ap/Krf:
Dersom areal AK03 og AK02 vert tatt inn i kommuneplanen sin arealdel, må det leggjast føresegner for at dei skal utvidast eller etablerast ved reguleringsplan i sjø. Dette for å få med heile høyringsrunden og konsekvensutredinga, og dermed innspel frå alle interesser i saka.
Det vert vist til saksutgreiinga for grunngjeving.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Lindås kommune syner til invitasjon om innspel til nasjonal ramme for vindkraft.
Med grunn i det forventa endringane i klima og den påverknaden dette vil ha vår framtidige samfunnsutvikling vil Lindås kommune trekkje fram følgjande:
I eit berekraftig perspektiv bør framtidig energiproduksjon endrast til å verte meir miljøvenleg og berekraftig. Vindkraft på land kan vere ein del av meir miljøvenleg energiproduksjon
I ressurskrevjande perspektiv veit me at alle typar anlegg for energiproduskjon i ei eller anna form er ressurskrevjande. Det båndlegg ma. store areal, fører med seg inngrep i omgjevnadane våre og kan ha konsekvensar i høve til mangfald. Anlegg og infrastruktur for vindkraft krev store arealinngrep og vert markant i landskapsbilete
Tidspunkt for det «Grøne skifte» fører med seg diskusjonen om balansegangen mellom «det gamle og eit nytt» energiregime som har gått føre i fleire år. Det er eit tema som har modnast og tida for å gjere endå meir aktive skritt er moglegvis komen
Det er stort sannsyn for at mange i det vidare og i enda større grad vert utfordra knytt til spørsmålet om vern og bruk av naturmangfoldet kring oss
Som for mange av dei andre kartlagte analyseområda er det store interesser knytt til særleg rekreasjon og friluftsliv i analyseområde 18, men og bustad og næring
Lindås kommune sin gjennomgang av faglege og samfunnsmessige tema syner at me har både ansvar, interesser og muligheter på ulike vis
Me er interessert i å få ta del i arbeidet med premissane/vilkåra for det vidare arbeidet og korleis desse vert vekta.
I eit berekraftig perspektiv må framtidig energiproduksjon endrast til å verte meir miljøvenleg og berekraftig. Lindås kommune meiner at alternativet til industriområde for vindkraft i fjella våre er havområda i vest. Miljøulempene her er mindre. Vindkraft i havet vårt kan vere ein del av meir miljøvenleg energiproduksjon, og må vera med i det vidare arbeidet til nasjonal ramme for vindkraft. Også i høve til elektrifisering av olje- og gassektoren vår er det fornuftig med vindmølleanlegg til havs på Vestlandet.
Vindmølleanlegg på land vil i fjellområda i og omkring Stølsheimen ha svært uheldige konsekvensar i høve til naturmangfald, friluftsliv og det opne fjellandskapet her. Anlegg og infrastruktur for vindkraft her krev store arealinngrep, og inngrepa vil verta markante og skjemmande landskapsbilete i fjellheimen vår i Nordhordland. Me veit og at nokre av dei mest fremheva verdiane med å vere i Noreg er opplevinga av urørt natur, vidt utsyn og stillhet. Alle desse tre verdiane vert utfordra når det gjeld anlegg for vindkraft.
Det er store interesser knytt til særleg biologisk mangfald, reiseliv, rekreasjon og friluftsliv i analyseområde 18. Fjellområda Eggjane, Blåfjellet og område nord og aust for Dyrkolbotn, dvs. store fjellområde på begge sider av Romarheimsdalen/Dyrkolbotn, er i bruk heile året. Det er leirskuledrift i området, fjellstove, DNT-hytter, turstier, skianlegg, turløyper, hytteområde og populære utfartsområde både til ski og til fots. Det er og gode fiskevatn her som og vert mykje bruk.
Område 18 inneheldt areal som er det siste området i ein korridor mellom sjøen og Stølsheimen. All bygging av vindmøller i området eller i nærleiken vil endra området for all framtid. Sjølv med konsesjonar i 25 år med tilbakeføringsklausular vil urørte område vera uopprettelig endra for framtidige generasjoner. Lindås kommune meiner at vindkraftindustri ikkje høyrer heime i denne unike fjellheimen her som må sjåast på som eit samanhengande høgfjellplatå vest i Stølsheimen. Desse fjellområda må tilhøyra ålmenta som friluftsliv- og rekreasjonsområde framover. Våre verdifulle frilufts- og rekreasjonsområde i dette storslåtte høgfjellplatået må ikkje øydeleggjast av vindmølleanlegg og fleire kraftleidningar og anleggsvegar. Desse områda må brukast til rekreasjon, reiseliv, landbruk og sjåast i samanheng med landskapsvern og vern gjennom bruk.
Miljødirektoratet har i dag ikkje full oversikt over dei mest verdifulle friluftslivsområda i ein nasjonal samanheng. Det er ikkje gjennomført ein fullstendig kommunal eller regional friluftslivskartlegging i området. Området inneheldt kulturminnemiljø (stølar og liknande) og turområde utan tilrettelegging, og er ein av få samanhengande naturområde med urørt preg i regionen.
Vi ber NVE om å vektleggje desse nemnde regionale interessene. Vår faglege vurdering er at analyseområde 18 grunna regionalt viktige verdiar, ikkje høver i kategorien «mest egnet» i «Nasjonal ramme for vindkraft» på land».
-Lindås kommune meiner at analyseområde 18 må trekkast ut av det vidare arbeidet med nasjonal ramme for vindkraft.
Fellesframlegg v/H. Brunborg-Ap:
Tillegg til rådmannen sitt framlegg:
I eit berekraftig perspektiv må framtidig energiproduksjon endrast til å verte meir miljøvenleg og berekraftig. Lindås kommune meiner at alternativet til industriområde for vindkraft i fjella våre er havområda i vest. Miljøulempene her er mindre. Vindkraft i havet vårt kan vere ein del av meir miljøvenleg energiproduksjon, og må vera med i det vidare arbeidet til nasjonal ramme for vindkraft. Også i høve til elektrifisering av olje- og gassektoren vår er det fornuftig med vindmølleanlegg til havs på Vestlandet.
Vindmølleanlegg på land vil i fjellområda i og omkring Stølsheimen ha svært uheldige konsekvensar i høve til naturmangfald, friluftsliv og det opne fjellandskapet her. Anlegg og infrastruktur for vindkraft her krev store arealinngrep, og inngrepa vil verta markante og skjemmande landskapsbilete i fjellheimen vår i Nordhordland. Me veit og at nokre av dei mest fremheva verdiane med å vere i Noreg er opplevinga av urørt natur, vidt utsyn og stillhet. Alle desse tre verdiane vert utfordra når det gjeld anlegg for vindkraft.
Det er store interesser knytt til særleg biologisk mangfald, reiseliv, rekreasjon og friluftsliv i analyseområde 18. Fjellområda Eggjane, Blåfjellet og område nord og aust for Dyrkolbotn, dvs. store fjellområde på begge sider av Romarheimsdalen/Dyrkolbotn, er i bruk heile året. Det er leirskuledrift i området, fjellstove, DNT-hytter, turstier, skianlegg, turløyper, hytteområde og populære utfartsområde både til ski og til fots. Det er og gode fiskevatn her som og vert mykje bruk.
Område 18 inneheldt areal som er det siste området i ein korridor mellom sjøen og Stølsheimen. All bygging av vindmøller i området eller i nærleiken vil endra området for all framtid. Sjølv med konsesjonar i 25 år med tilbakeføringsklausular vil urørte område vera uopprettelig endra for framtidige generasjoner. Lindås kommune meiner at vindkraftindustri ikkje høyrer heime i denne unike fjellheimen her som må sjåast på som eit samanhengande høgfjellplatå vest i Stølsheimen. Desse fjellområda må tilhøyra ålmenta som friluftsliv- og rekreasjonsområde framover. Våre verdifulle frilufts- og rekreasjonsområde i dette storslåtte høgfjellplatået må ikkje øydeleggjast av vindmølleanlegg og fleire kraftleidningar og anleggsvegar. Desse områda må brukast til rekreasjon, reiseliv, landbruk og sjåast i samanheng med landskapsvern og vern gjennom bruk.
Miljødirektoratet har i dag ikkje full oversikt over dei mest verdifulle friluftslivsområda i ein nasjonal samanheng. Det er ikkje gjennomført ein fullstendig kommunal eller regional friluftslivskartlegging i området. Området inneheldt kulturminnemiljø (stølar og liknande) og turområde utan tilrettelegging, og er ein av få samanhengande naturområde med urørt preg i regionen.
Vi ber NVE om å vektleggje desse nemnde regionale interessene. Vår faglege vurdering er at analyseområde 18 grunna regionalt viktige verdiar, ikkje høver i kategorien «mest egnet» i «Nasjonal ramme for vindkraft» på land».
-Lindås kommune meiner at analyseområde 18 må trekkast ut av det vidare arbeidet med nasjonal ramme for vindkraft.
Rådmannen sitt framlegg med fellesframlegget vart samrøystes vedteke.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Hogne Brunborg | Arbeiderpartiet | Medlem | hogne.brunborg@gmail.com |
Gro Anita Høgquist | Høgre | Medlem | anitalogg@gmail.com |
Ingrid J.Fjeldsbø | Høgre | Medlem | i-fjelds@frisurf.no |
Bent Risøy | Kristeleg Folkeparti | Medlem | berisoey@gmail.com |
Sæbjørg Hageberg Kjeka | Kristeleg Folkeparti | Medlem | sebkjek@gmail.com |
Andreas Dyngen | Uavhengig | Medlem | andreas@dyngen.net |
Espen Foseid Aakre | Arbeiderpartiet | Varamedlem | espaak@hfk.no |
Thomas Larsen | Høgre | Varamedlem | thomas.hogre@outlook.com |
Olav Myhr | Kristeleg Folkeparti | Varamedlem | olavjmyhr@gmail.com |
Håkon Reigstad | Senterpartiet | Varamedlem | hakon@reigstadbygg.no |
Ståle Juvik Hauge (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Utvalsleiar | stale.hauge@lindas.kommune.no |
Jørgen Herland (Ikke møtt) | Senterpartiet | Nestleiar | joer-he@online.no |
Karl Vågstøl (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | karl@activrevisjon.no |
Malin Helene Andvik (Ikke møtt) | Kristeleg Folkeparti | Medlem | malin.h.knudsen@gmail.com |