Utvalg: | Plan- og miljøutvalet |
---|---|
Dato: | 12.12.2018 12:00 - 15:10 |
Møtested: | Nordhordlandshallen, kantina |
Status: | Vedtak er påført møtet |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Innkalling og saksliste er godkjent.
Endring saksliste: 149, 150, 151, 152, 153, 154, 157, 155, 156, 158, 159, 160, 161/18.
Eller ingen merknader, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte - 21.11.2018 er godkjent.
Møteprotokoll frå møte - 21.11.2018 vert godkjent, samrøystes.
Meldinga er teke til orientering.
Meldinga vert teke til orientering, samrøystes.
Meldinga er teke til orientering.
Meldinga vert teke til orientering, samrøystes.
Plan og miljøutvalet tek klagen til følge og gir dispensasjon frå LNF formålet i kommunen sin arealplan til å opprette ny grunneigedom til bustadføremål ved deling av omlag 1 mål frå Gbnr 172/4. Gbnr 172/4 er ein større landbrukseiendom med to våningshus. Det som skal utgjre den nye bustadtomten på ca. 1 mål består av det eldste våningshuset og deler av ein eldre driftsbygning som ikkje er i bruk.
Plan og miljøutvalet har vore på synfaring i saka og legg følgjande til grunn:
Omsyna som ligg bak føresegna som det vert dispensert for vert ikkje vesentleg tilsidesette. Beiteområdet som er ein del av tomten er bratt, det gjer det vanskeleg for dyr å ferdast i området. Dette er også ein svært liten del av beitearealet. Viser til fylkesmannen sin uttale der han viser til omdisponering av dyrka mark. Dette er ikkje tilfelle, området er definert som innmarksbeite. Den fråskilte eigedomen vil ikkje liggja vesentleg tettare opp imot innmarksbeite enn det nærliggande bustader og byggefelt gjer. Utvalget ser ikkje konfliktar rundt lukt og støy frå gardsdrifta som større for den fråskilte eigedommen enn for andre nærliggande eigedomar, samt at hovedtunet og driftsbygning ligg høgare i terrenget enn omsøkt eigedom, den ligg også skjult bak eit høgdedrag i terrenget. Utvalget ser det som ein fordel av eigedomen blir utskilt. Det vil gje driftsfordeler ved at tilkomstveg til omsøkt eigedom ikkje lenger har tilkomst gjennom hovedtunet.
Ut fra eit HMS synspunkt vil fråskiljing av eigedomen og sanering/forbetring av utkøyrsel til fylkesvegen betre trafikktryggleiken.
Det er gjeve løyve etter jordlova som presiserer at landbruksdrifta ikkje vert negativt råka. Kulturlandskapet vert ikkje skadelidande, men vil få ei forbetring med delvis opprydding av gamal bygningsmasse. Landbruksavdelinga sin uttale legg til grunn at omsyna bak LNF -føremål ikkje vert vesentleg sett til side som følgje av deling.
Kommuneplanen og plan og bygningslova sine formål vert ikkje tilsidesette.
Etter ei samla vurdering ser vi at fordelane ved å gje dispensasjon er klart større enn ulempene.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Fellesframlegg v/V. Wergeland-Krf:
Plan og miljøutvalet tek klagen til følge og gir dispensasjon frå LNF formålet i kommunen sin arealplan til å opprette ny grunneigedom til bustadføremål ved deling av omlag 1 mål frå Gbnr 172/4. Gbnr 172/4 er ein større landbrukseiendom med to våningshus. Det som skal utgjre den nye bustadtomten på ca. 1 mål består av det eldste våningshuset og deler av ein eldre driftsbygning som ikkje er i bruk.
Plan og miljøutvalet har vore på synfaring i saka og legg følgjande til grunn:
Omsyna som ligg bak føresegna som det vert dispensert for vert ikkje vesentleg tilsidesette. Beiteområdet som er ein del av tomten er bratt, det gjer det vanskeleg for dyr å ferdast i området. Dette er også ein svært liten del av beitearealet. Viser til fylkesmannen sin uttale der han viser til omdisponering av dyrka mark. Dette er ikkje tilfelle, området er definert som innmarksbeite. Den fråskilte eigedomen vil ikkje liggja vesentleg tettare opp imot innmarksbeite enn det nærliggande bustader og byggefelt gjer. Utvalget ser ikkje konfliktar rundt lukt og støy frå gardsdrifta som større for den fråskilte eigedommen enn for andre nærliggande eigedomar, samt at hovedtunet og driftsbygning ligg høgare i terrenget enn omsøkt eigedom, den ligg også skjult bak eit høgdedrag i terrenget. Utvalget ser det som ein fordel av eigedomen blir utskilt. Det vil gje driftsfordeler ved at tilkomstveg til omsøkt eigedom ikkje lenger har tilkomst gjennom hovedtunet.
Ut fra eit HMS synspunkt vil fråskiljing av eigedomen og sanering/forbetring av utkøyrsel til fylkesvegen betre trafikktryggleiken.
Det er gjeve løyve etter jordlova som presiserer at landbruksdrifta ikkje vert negativt råka. Kulturlandskapet vert ikkje skadelidande, men vil få ei forbetring med delvis opprydding av gamal bygningsmasse. Landbruksavdelinga sin uttale legg til grunn at omsyna bak LNF -føremål ikkje vert vesentleg sett til side som følgje av deling.
Kommuneplanen og plan og bygningslova sine formål vert ikkje tilsidesette.
Etter ei samla vurdering ser vi at fordelane ved å gje dispensasjon er klart større enn ulempene.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Plan og Miljøutvalet gjev klager medhald i klagen og med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det permanent dispensasjon frå rekkefølgekrav gjeve i reguleringsplan Helleåsen/planid.: 1263-19032007 § 2.1.1.1 og frå rekkefølgekrav gjeve i reguleringsplan Bustadområde Apalen Sør/planid.: 1263-200809 § 1.3.6.
Plan og miljøutvalet har vore på synfaring i saka.
Plan og miljøutvalet har etter ei heilhetsvurdering funnet fordelene klart større enn ulempa med å gi dispensasjon.
Dispensasjon sett ikke planene sitt overordna mål til side som var ved vedtaket i kommunestyre sin sak 5/11 eit mål å sikra ein større trafikksikkerhet på strekninga. Det var meir tydeliggjort i vedtaket i sak om regulering av Apalen Apalen Sør/planid.: 1263-200809 § 1.3.6. som gjeld same vegstrekning.
Konsekvensen av dispensasjon og gjennomføring av skisserte tiltak vil gi ei svært stor økning i trafikksikkerheten på strekningen i forhold til dagens situasjon. Det kjem også dagens brukar av vegen til gode med en mye større trafikksikkerhet.
Rekkefølgjekrava i dei to planane er ulike og gir soleis forskjellsbehandling av dei to planane med tanke på gjennomføring og like behandling.
Dispensasjon gis på vilkår av at tiltakshaver/e gjennomfører foreslått tiltak skissert i søknaden i punkt 4.0 «Våre innspel til gjennomføring av trinnvis utbygging». I tillegg skal det etableres fortau på heile strekningen.
Utvalet var på synfaring før møtet tok til.
Fellesframlegg v/S. Hauge-Ap:
Plan og Miljøutvalet gjev klager medhald i klagen og med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det permanent dispensasjon frå rekkefølgekrav gjeve i reguleringsplan Helleåsen/planid.: 1263-19032007 § 2.1.1.1 og frå rekkefølgekrav gjeve i reguleringsplan Bustadområde Apalen Sør/planid.: 1263-200809 § 1.3.6.Plan og miljøutvalet har vore på synfaring i saka.Plan og miljøutvalet har etter ei heilhetsvurdering funnet fordelene klart større enn ulempa med å gi dispensasjon.Dispensasjon sett ikke planene sitt overordna mål til side som var ved vedtaket i kommunestyre sin sak 5/11 eit mål å sikra ein større trafikksikkerhet på strekninga. Det var meir tydeliggjort i vedtaket i sak om regulering av Apalen Apalen Sør/planid.: 1263-200809 § 1.3.6. som gjeld same vegstrekning.Konsekvensen av dispensasjon og gjennomføring av skisserte tiltak vil gi ei svært stor økning i trafikksikkerheten på strekningen i forhold til dagens situasjon. Det kjem også dagens brukar av vegen til gode med en mye større trafikksikkerhet.
Rekkefølgjekrava i dei to planane er ulike og gir soleis forskjellsbehandling av dei to planane med tanke på gjennomføring og like behandling.
Dispensasjon gis på vilkår av at tiltakshaver/e gjennomfører foreslått tiltak skissert i søknaden i punkt 4.0 «Våre innspel til gjennomføring av trinnvis utbygging». I tillegg skal det etableres fortau på heile strekningen.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2, jf. § 11-6 (rettsverknad av kommuneplanen), vert det gjeve dispensasjon for oppføring av einebustad og garasje på gbnr 233/177. Vedtaket er fatta på vilkår av at:
Einebustaden held seg innanfor føresegnene i KPA punkt 5.14.
Privatrettslege høve må vere dokumentert før sjølve byggjesaka.
Løyve til utvida bruk av avkøyrsel til kommunal veg skal ligge føre før sjølve byggesaka.
Dispensasjonen omfattar også etablering av tilhøyrande stikkleidningar for vatn og avløp, intern veg og parkeringsareal.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2, jf. § 11-6 (dispensasjon frå kommunedelplan), vert det gjeve dispensasjon for alternativ 1 som gjeld frådeling av eksisterande tun som eigen eigedom samt etablering av ny tilkomstveg. Vedtaket er fatta på vilkår av at:
Bustad nr. 2 ikkje vert oppført.
Resterande landbruksareal på gbnr 58/7 vert samanføyd med gbnr 58/2.
Den nye grunneigedomen si storleik vert sett til ca. 3 mål. Eigedomens si nøyaktige storleik vert fastlagt i samband med gjennomføring av oppmålingsforretning etter matrikkellova.
Rett til å føre vass- og avlaupsleidningar over andre sin grunn må tinglysast, jf. plan- og bygningslova §§ 27-1 og 27-2.
Vegrett over andre sin grunn må tinglysast, jf. pbl. § 27-4, 1. ledd.
Dispensasjonen omfattar også etablering av ny intern avkøyrsel og parkeringsareal.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Bortfall av løyve
Om delingsvedtaket ikkje er omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå plankravet og byggjegrensa mot sjø for arealoverføring av eit areal på om lag 300 m2 mellom gbnr 56/10 og 56/47 slik det er søkt om.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon LNF-føremålet og byggjegrensa mot fylkesveg 393 for etablering av tilbygg, påbygg og fasadeendring på bustad på gbnr 215/19 i samsvar med søknad og på følgjande vilkår:
Minste avstand mellom bygning og midt veg skal vera 9,5 meter.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje er sett i gang innan 3 år etter at løyvet er gitt, eller vert innstilt i lengre tid enn 2 år, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9. Dette gjeld også dispensasjonsløyvet.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 jf. § 11-6 vedkomande rettsverknad av arealdelen av kommuneplanen vert det gjeve dispensasjon frå LNF føremålet for arealoverføring av om lag 330 m2 til gbnr 195/28.
Med heimel i plan- og bygningslova § 20-1 bokstav m vert det gjeve løyve til arealoverføring av om lag 330 m2, frå gbnr 195/4 til gbnr 195/28. Løyve vert gjeve på følgjande vilkår:
Tiltaket skal plasserast som vist på situasjonskart datert 27.09.2018, jf. pbl. § 29-4.
Nøyaktig storleik på arealet vert klarlagt i samband med gjennomføring av oppmålingsforretning etter matrikkelova.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Innstilling frå Plan- og miljøutvalet - 12.12.2018:
Ved administrativ innstilling om å gje dispensasjon frå kommuneplan og kommunedelplan, skal vedtak fattast i Plan- og miljøutvalet, men administrasjonen kan fatte vedtak administrativt der søknad gjeld:
Dispensasjon for mindre tiltak i plan- og bygningsloven § 20-4 bokstav a-c og e (dvs. alt unntatt delingssaker i bokstav d) og tiltak unntatt søknadsplikt i plan- og bygningsloven § 20-5.
Dispensasjon for tilbygg med bygd areal (BYA)eller bruksareal (BRA) inntil 100 m2 som ikkje gjev ny bueining.
Dispensasjon for påbygg med bruksareal (BRA) inntil 100 m2 som ikkje gjev ny bueining.
Dispensasjon for arealoverføring inntil 200 m2.
Dispensasjon for etablering av vass- og avløpsanlegg med tilhøyrande leidningar.
Dispensasjon for riving av eksisterande bustad og fritidsbustad og oppføring av ny bustad/fritidsbustad.
Ved administrativ innstilling om avslag på søknad om dispensasjon frå kommuneplan og kommunedelplan kan vedtak fattast administrativt.
Dispensasjon frå gjeldande reguleringsplan skal handsamast administrativt.
Saker av prinsipiell karakter skal handsamast av Plan- og miljøutvalet.
Klager på vedtak etter plan- og bygningslova skal handsamast av Plan- og miljøutvalet før dei vert sendt til Fylkesmannen i Hordaland som klageinstans.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
I medhald av plan- og bygningslova § 12-10, vedtek Plan- og miljøutvalet å leggje framlegg til reguleringsplan for Lindås barnehage, planID 1263-201803, ut til høyring og offentleg ettersyn.
Før framlegget kan leggjast ut må følgjande punkt endrast / rettast i plandokumenta:
Føresegn
Nye punkt knytt til rekkjefølgje om anleggsperiode og rammeløyve
§ 4.1. Før/ved igangsetting skal avkøyrsle til planområdet (o_SV) vere opparbeidd slik at anleggstrafikk og ferdsle langs FV398 elles kan skje på ein trygg måte
§ 4.2. Saman med søknad om rammeløyve skal det gjerast greie for korleis avrenning til Prestelva under anleggsperioden vert handetert og kva førebyggjande tiltak som (eventuelt) skal gjerast, jfr. pkt. 3.6
§ 4.3.Til søknad om rammeløyve skal det liggje føre godkjent detaljplan for vatn, avlaup, overvatn og slokkevatn
…?
Uklare tilhøve mellom plankart, føresegn og planomtale må rettast opp og samordnast.
…………………………
Ettersendt sak "Reguleringsplan Lindås barnehage - Framlegg til 1.gongs handsaming" vart handsama i møte.
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med 9 røyster, mot 1 røyst (A. Dyngen-Uavh)
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Ståle Juvik Hauge | Arbeiderpartiet | Utvalsleiar | stale.hauge@lindas.kommune.no |
Gro Anita Høgquist | Høgre | Medlem | anitalogg@gmail.com |
Ingrid J.Fjeldsbø | Høgre | Medlem | i-fjelds@frisurf.no |
Bent Risøy | Kristeleg Folkeparti | Medlem | berisoey@gmail.com |
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | malin.h.knudsen@gmail.com |
Vetlemøy Wergeland | Kristeleg Folkeparti | Medlem | vetlemoy@gmail.com |
Andreas Dyngen | Uavhengig | Medlem | andreas@dyngen.net |
Leidulv Brunborg | Arbeiderpartiet | Varamedlem | leidulv.brunborg@online.no |
Tom Erstad | Høgre | Varamedlem | te@wellconnection.no |
Nils Markus Bakke | Senterpartiet | Varamedlem | nils.markus.bakke@lindas.kommune.no |
Jørgen Herland (Ikke møtt) | Senterpartiet | Nestleiar | joer-he@online.no |
Hogne Brunborg (Ikke møtt) | Arbeiderpartiet | Medlem | hogne.brunborg@gmail.com |
Karl Vågstøl (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | karl@activrevisjon.no |