Endring rekkefølge saksliste: 007, 008, 009, 010, 011, 012, 018, 013, 014, 015, 016, 017, 019/18.
Ellers ingen merknader,samrøystes.
Møteprotokollen frå møte 11.01.2018 er godkjent.
Møteprotokoll frå møte - 11.01.2018 vert godkjent, samrøystes.
Meldinga er teke til orientering.
Ingen merknader, samrøystes.
Meldinga vert teke til orientering.
Plan og miljøutvalet gir klager medhold og gir dispensasjon som omsøkt.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl) § 19-2 vert det gitt dispensasjon frå pbl § 11-6 (rettsverknad av kommuneplanen sin arealdel) for frådeling av bustadtomt og etablering av tilkomstveg på gbnr 64/1. Dispensasjonen vert gjeve på vilkår av at utbygging av den nye eigedommen skal vera i samsvar med punkt 5.14 i kommuneplanen sin arealdel.
Dispensasjon setter ikkje planens overordna mål, LNF føremålet, vesentlig til sides.
Arealet som er søkt frådelt vil ikkje føra til uheldig omdisponering eller fragmatering av verdifullt landbruksareal. Det er i vedtak datert 05.10.2017 i arkivsak 17/3011 gitt løyve til omdisponering og deling etter jordlova. Det er i jordlovshandsaminga vurdert at det omsøkte arealet har liten verdi for jordbruket. Arealet er særs kupert og lite, det kan ikkje nyttast til slåttemark og krev eit omfattande gjerdehald for å kunne nyttast til beite. Storparten av arealet er også særs grunnlendt med begrensa grasvekster.
Det er positivt at søkjar har redusert arealet frå 2000 kvm til 1300kvm og slik legg til rette for ei frådeling som i minst mogleg grad skal koma i konflikt med jordvernet og at ein ønskjer å starta opp igjen gardsdrifta slik det vert vist til i klagen. Bruket har også driftsavtale med to bruk.
Tomta er plassert i god avstand frå driftsbygninga på bruket (meir enn 100 meter) og på motsett side av den kommunale vegen. Vegtilkomst til eigedomen i hovudsak følgja veitrasseen som i dag også er den einaste ferdselsvegen inn til bruk 63/2, ein vil såleis ikkje være einaste brukar av denne vegen i tillegg til hovudbruket.
PMU meiner at dispensasjon støttar samfunnsdel til kommuneplanen for 2017-2029 der det i “strategi 32” går fram at ein skal legge til rette for spreidd busetnad og mindre byggefelt i heile kommunen. Tiltaket vil styrka busetjinga på Myksvoll og støtta opp under strategien.
Politisk er det viktig med utvikling i heile kommunen og denne dispensasjon vil støtte opp under dette. PMU kan ikkje sjå at, Lov om planlegging og byggesaksbehandling § 1-1.Lovens formål; Loven skal fremme bærekraftig utvikling til beste for den enkelte, samfunnet og framtidige generasjoner, blir satt til side. Tiltaket byggjer opp under formålet i loven til beste for den enkelte(tiltakshaver) samfunnet( levande bygder) og moglegheit å busetja seg i sprett busetnad for framtidige generasjoner. Tiltaket fremmer soleis berekraftig utvikling i bygdene.
Plan- og miljøutvalet finn etter ei samla og konkret vurdering at omsynet bak LNF føremålet i dette tilfelle ikkje vert vesentleg sett til side. Det er i vurderinga lagt særleg vekt på at ei frådeling slik det er søkt om vil styrkje mogligheita for at landbruket/drift av gardsbruket vert oppretthalde og at kulturlandskapet vert tatt vare på. Dette støttar tanken bak omsynssone landbruk og bidrar ikkje til å byggja ned landbruket. Tiltaket støtter oppunder STRATEGI 39 samfunnsdel til kommuneplanen for 2017-2029: Oppretthalde kulturlandskapet gjennom å leggje til rette for aktiv drift og ta vare på verdifullt landbruksareal. Landbruksarealet er ikkje av Lindås kommune sitt landbrukskontor vurdert som verdifullt.( arkivsak 17/3011)
PMU ser etter ei heilhets vurdering at fordelane med å gi dispensasjon er klart større en ulempene. PMU kan ikkje sjå at saka dannar presedens, då kvar sak om dispensasjon skal vurderast individuelt.
Utvalet var på synfaring før møte tok til.
Fellesframlegg frå Ap/Krf/Sp v/ Ståle Hauge-Ap:
Plan og miljøutvalet gir klager medhold og gir dispensasjon som omsøkt.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl) § 19-2 vert det gitt dispensasjon frå pbl § 11-6 (rettsverknad av kommuneplanen sin arealdel) for frådeling av bustadtomt og etablering av tilkomstveg på gbnr 64/1. Dispensasjonen vert gjeve på vilkår av at utbygging av den nye eigedommen skal vera i samsvar med punkt 5.14 i kommuneplanen sin arealdel.
Dispensasjon setter ikkje planens overordna mål, LNF føremålet, vesentlig til sides.
Arealet som er søkt frådelt vil ikkje føra til uheldig omdisponering eller fragmatering av verdifullt landbruksareal. Det er i vedtak datert 05.10.2017 i arkivsak 17/3011 gitt løyve til omdisponering og deling etter jordlova. Det er i jordlovshandsaminga vurdert at det omsøkte arealet har liten verdi for jordbruket. Arealet er særs kupert og lite, det kan ikkje nyttast til slåttemark og krev eit omfattande gjerdehald for å kunne nyttast til beite. Storparten av arealet er også særs grunnlendt med begrensa grasvekster.
Det er positivt at søkjar har redusert arealet frå 2000 kvm til 1300kvm og slik legg til rette for ei frådeling som i minst mogleg grad skal koma i konflikt med jordvernet og at ein ønskjer å starta opp igjen gardsdrifta slik det vert vist til i klagen. Bruket har også driftsavtale med to bruk.
Tomta er plassert i god avstand frå driftsbygninga på bruket (meir enn 100 meter) og på motsett side av den kommunale vegen. Vegtilkomst til eigedomen i hovudsak følgja veitrasseen som i dag også er den einaste ferdselsvegen inn til bruk 63/2, ein vil såleis ikkje være einaste brukar av denne vegen i tillegg til hovudbruket.
PMU meiner at dispensasjon støttar samfunnsdel til kommuneplanen for 2017-2029 der det i “strategi 32” går fram at ein skal legge til rette for spreidd busetnad og mindre byggefelt i heile kommunen. Tiltaket vil styrka busetjinga på Myksvoll og støtta opp under strategien.
Politisk er det viktig med utvikling i heile kommunen og denne dispensasjon vil støtte opp under dette. PMU kan ikkje sjå at, Lov om planlegging og byggesaksbehandling § 1-1.Lovens formål; Loven skal fremme bærekraftig utvikling til beste for den enkelte, samfunnet og framtidige generasjoner, blir satt til side. Tiltaket byggjer opp under formålet i loven til beste for den enkelte(tiltakshaver) samfunnet( levande bygder) og moglegheit å busetja seg i sprett busetnad for framtidige generasjoner. Tiltaket fremmer soleis berekraftig utvikling i bygdene.
Plan- og miljøutvalet finn etter ei samla og konkret vurdering at omsynet bak LNF føremålet i dette tilfelle ikkje vert vesentleg sett til side. Det er i vurderinga lagt særleg vekt på at ei frådeling slik det er søkt om vil styrkje mogligheita for at landbruket/drift av gardsbruket vert oppretthalde og at kulturlandskapet vert tatt vare på. Dette støttar tanken bak omsynssone landbruk og bidrar ikkje til å byggja ned landbruket. Tiltaket støtter oppunder STRATEGI 39 samfunnsdel til kommuneplanen for 2017-2029: Oppretthalde kulturlandskapet gjennom å leggje til rette for aktiv drift og ta vare på verdifullt landbruksareal. Landbruksarealet er ikkje av Lindås kommune sitt landbrukskontor vurdert som verdifullt.( arkivsak 17/3011)
PMU ser etter ei heilhets vurdering at fordelane med å gi dispensasjon er klart større en ulempene. PMU kan ikkje sjå at saka dannar presedens, då kvar sak om dispensasjon skal vurderast individuelt.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Lindås kommune sitt vedtak datert 31.10.17 vert oppretthaldt. Klagen vert ikkje tatt til følgje.
Grunngjeving går fram av saksutgreiinga.
Utvalet var på synfaring før møte tok til.
Framlegg frå H og Frp v/Thomas Larsen:
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert klagen delvis tatt til følge. Det gjeve dispensasjon frå kravet til utarbeiding av reguleringsplan, byggjegrense mot sjø og bruk og vern av sjø og vassdrag for oppføring av naust, eksiterande kai og flytebryggje/bølgebrytar.
Dispenasasjon vert gitt på følgende vilkår:
1. Flytebryggen vert redusert til 6 meter lengde
Grunngjeving:Det omsøkte tiltaket er i et område med allerede etablerte nøst. Tomten det søkes tiltak på er allerede i bruk uavhengig av om tiltaket er/blir realisert, og vil således ikke øke trafikkmengden og skape øvrige trafikkfarlige situasjoner. Området er avsatt for nøsteformål og tiltaket vil ikke sette planen vesentlig til side.
Det er i området gitt dispensasjoner ved tidligere tilfeller. PMU vurderer at disse skaper presedens for det omsøkte tiltaket.
PMU vurderer at fordelene med dispensasjon er klart større enn ulempene.
Framlegget fekk 5 røyster og fall (H, Frp, Sp)
Rådmannen sitt framlegg vart vedteke med leiar di dobbeltrøyst (6 røyster) (Ap, Krf)
I medhald av plan- og bygningslova § 12-14, godkjenner plan- og miljøutvalet mindre endring av reguleringsplan Seim skule med utbetring av fv 402, plan-id 1263-201007, på følgjande vilkår:
Føresegner datert 14.12.2017 og plankart datert 13.12.2017 vert lagt til grunn.
Landbruksavkøyrsle frå fv 402 til gbnr 172/3 vert lagt inn i plankartet slik den er etablert i dag.
Nytt rekkefølgjekrav § 2.5.5: Kryssområdet med fortau mellom fv. 402, o_KV9 og KV11 må vere opparbeidd og ferdiggodkjent av Statens vegvesen før det vert gjeve løyve til igangsetjing av tiltak som inneber endra eller utvida bruk av avkøyrsle knytt til kryssområdet fv. 402, o_KV9 og KV11.
Kryssområdet inkluderer heile KV11, o_FT12 og o_FT14, samt del av o_KV1, o_KV9 og o_FT10 med naudsynt sideareal som vist på kartutsnitt.
Fig: Del av reguleringsplan for Seim skule
4. Planomtalen vert oppdatert med gjeldande handbok for vegstandard frå Statens vegvesen.
2 Tilleggspunkt frå rådmannen vart lagt fram i notat datert 19.01.18:
Administrasjonen vil tilrå at ein tek merknaden til vegvesenet til følgje og legg til eit rekkefølgjekrav og presisering av føresegnene i godkjenninga av planen. Tillegg til vedtak vert då som følgjer:
3. Nytt rekkefølgjekrav § 2.5.5: Kryssområdet med fortau mellom fv. 402, o_KV9 og KV11 må vere opparbeidd og ferdiggodkjent av Statens vegvesen før det vert gjeve løyve til igangsetjing av tiltak som inneber endra eller utvida bruk av avkøyrsle knytt til kryssområdet fv. 402, o_KV9 og KV11.
Kryssområdet inkluderer heile KV11, o_FT12 og o_FT14, samt del av o_KV1, o_KV9 og o_FT10 med naudsynt sideareal som vist på kartutsnitt.
Fig: Del av reguleringsplan for Seim skule
4. Planomtalen vert oppdatert med gjeldande handbok for vegstandard frå Statens vegvesen.
Rådmannen sitt framlegg med tilleggspunkt vart samrøystes vedteke.
I medhald av plan- og bygningslova § 12-14, godkjenner plan- og miljøutvalet mindre endring av reguleringsplan Breimyra, plan-id 1263-201207. Føresegner datert 30.10.2017 og plankart datert 30.10.2017 vert lagt til grunn.
…………………………
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
I medhald av plan- og bygningslova § 4-1 og12-8 vedtek plan- og miljøutvalet oppstart av områdeplan for Ostereidet og legg planprogram for områdeplan ut på høyring.
…………………………
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 jf. § 11-6 vert det gjeve dispensasjon for oppføring av bustad på følgjande vilkår:
Før byggearbeid kan settast i gang må det ligga føre løyve til tiltak etter plan- og bygningslova § 20-3
Før byggearbeidet kan settast i gang, må løyve til avkjørsle og utslepp ligga føre og tilfredsstillande drikkevatn skal dokumenterast.
Private rettar til bruk av naboeigedommar/private anlegg må dokumenterast før igangsetting av arbeid.
Bygging på tomta skal gjennomførast i samsvar med vilkår for bygging i LNF-spreidd, jf kommuneplan 2011 – 2023, pkt 5.13 og 5.14.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Rådmannens alternativ 2 med følgende endringer:
1. Siste setning i 4. vilkår fjernes
2. Vilkår nummer 5 fjernes i sin helhet.
Grunngiving: Kommundelplanen er i rullering. Et av temaene i planen er næringsareal i nærheten av regionsenteret. Dette arealet er en av de arealene som vil bli vurdert. Sentrumsplanen i Knarvik legger opp til areaintensiv virksomhet skal flyttes ut av sentrum, og tiltakshaver sin nåværende drift vil kunne bli råka av det.
Fellesframlegg v/Thomas Larsen-H:
Rådmannens alternativ 2 med følgende endringer:
1. Siste setning i 4. vilkår fjernes
2. Vilkår nummer 5 fjernes i sin helhet.
Grunngiving: Kommundelplanen er i rullering. Et av temaene i planen er næringsareal i nærheten av regionsenteret. Dette arealet er en av de arealene som vil bli vurdert. Sentrumsplanen i Knarvik legger opp til areaintensiv virksomhet skal flyttes ut av sentrum, og tiltakshaver sin nåværende drift vil kunne bli råka av det.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl) § 19-2 vert det gitt dispensasjon frå pbl § 11-6 (rettsverknad av kommunedelplanen sin arealdel) for etablering av avkjørsle og veg på gbnr 190/1 og 190/2 slik det er søkt om.
Med heimel i pbl § 20-1, jf § 20-3, vert det gjeve rammeløyve for etablering av veg og avkjørsle på gbnr 190/1 og 190/2 i samsvar med søknad mottatt 23.10.2017, supplert 24.11.2017, og på følgjande vilkår:
Tiltaket skal plasserast som vist i situasjonsplan datert 16.08.2017, jf pbl. § 29-4, jf. SAK § 6-3.
Veg og avkjørsle skal opparbeidast i samsvar med løyve frå vegstyresmakta datert 28.09.2017.
Før det vert gitt igangsetjingsløyve skal det dokumenterast rett til bruk av privat veg.
Før det vert gitt mellombels bruksløyve eller ferdigattest for tiltaket skal faktisk plassering av tiltaket må vere målt inn, og koordinatar sendt kommunen.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Uttale i Plan og miljøutvalet - 24.01.2018:
I framlegg til forskrift § 4, bokstav j må endrast slik at den klart gjeld tiltak som ligg innanfor verneforskrifta sitt virkeområde.
I forskrifta § 5 bokstav d, er det opna for spesifiserte dispensasjonsreglar for tilretteleggingstiltak for friluftsliv. Forskrifta bør ha døme på kva tiltak som fell innanfor ordlyden her, slik at det vert etablert ein felles forståing av kva som ligg i ordlyden.
For separate utslepp etter forureningslova kapittel 12 må det leggast inn som eige punkt i framlegg til forskrift § 4, generelle unntak frå vernereglane. Dersom det ikkje vert lagt inn som unntak så må det leggjast inn som eit eige punkt i § 5, spesifiserte dispensasjonsreglar.
Lindås kommune er godt kjent med forvaltingsarbeidet og føremålet med å få på plass ein marin verneplane for kandidatområde Lurefjorden med Lindåsosane. Kommunen er positiv til at det marine naturmiljøet her vert teke vare på med sitt unike økosystem.
Lindås kommune har tidlegare slutta seg til "Areal og forvaltingsplan for Den indre Farleia", den tek opp i seg mykje av det som er med i denne verneplanen. Lindås kommune er godt kjent med at marint vern i dette området er eit ledd i arbeidet med å verne eit representativt utval av norsk natur for komande generasjonar.
Lindås kommune ynskjer at forvaltningsstyresmakta vert lagt til kommunalt nivå.
Framlegg frå Hogne Brunborg-Ap:
Lindås kommune er godt kjent med forvaltingsarbeidet og føremålet med å få på plass ein marin verneplane for kandidatområde Lurefjorden med Lindåsosane. Kommunen er positiv til at det marine naturmiljøet her vert teke vare på med sitt unike økosystem.
Lindås kommune har tidlegare slutta seg til "Areal og forvaltingsplan for Den indre Farleia", den tek opp i seg mykje av det som er med i denne verneplanen. Lindås kommune er godt kjent med at marint vern i dette området er eit ledd i arbeidet med å verne eit representativt utval av norsk natur for komande generasjonar.
Framlegget vart vedteke med 7 røyster (Krf, Ap, Sp, A. Høgquist-Frp)
Framlegg frå Hogne Brunborg-Ap:
Lindås kommune ynskjer at forvaltningsstyresmakta vert lagt til kommunalt nivå.
Framlegget vart samrøystes vedteke
Rådmannen sitt framlegg med endringar:
I framlegg til forskrift § 4, bokstav j må endrast slik at den klart gjeld tiltak som ligg innanfor verneforskrifta sitt virkeområde.
I forskrifta § 5 bokstav d, er det opna for spesifiserte dispensasjonsreglar for tilretteleggingstiltak for friluftsliv. Forskrifta bør ha døme på kva tiltak som fell innanfor ordlyden her, slik at det vert etablert ein felles forståing av kva som ligg i ordlyden.
For separate utslepp etter forureningslova kapittel 12 må det leggast inn som eige punkt i framlegg til forskrift § 4, generelle unntak frå vernereglane. Dersom det ikkje vert lagt inn som unntak så må det leggjast inn som eit eige punkt i § 5, spesifiserte dispensasjonsreglar.
Framlegget vart samrøystes vedteke
Uttale i Plan og miljøutvalet - 24.01.2018:
Kommunestyret rullerer kommunal planstrategi 2016 – 2019 slik det går fram i saka med tillegg:
"Kommunestyret ber om at områdeplan Lindås skal prioriterast i Alver Kommune"
Fellesframlegg v/Thomas Larsen-H:
Legg til tekst om kommentar for områdeplan Lindås:
"Kommunestyret ber om at områdeplan Lindås skal prioriterast i Alver Kommune"
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Politihkar | Bellodat | Lahttošládja | E-poasta |
---|---|---|---|
Ståle Juvik Hauge | Arbeiderpartiet | Utvalsleiar | stale.hauge@lindas.kommune.no |
Jørgen Herland | Senterpartiet | Nestleiar | joer-he@online.no |
Hogne Brunborg | Arbeiderpartiet | Medlem | hogne.brunborg@gmail.com |
Andreas Dyngen | Fremskrittspartiet | Medlem | andreas@dyngen.net |
Gro Anita Høgquist | Fremskrittspartiet | Medlem | anitalogg@gmail.com |
Karl Vågstøl | Høgre | Medlem | karl@activrevisjon.no |
Bent Risøy | Kristeleg Folkeparti | Medlem | berisoey@gmail.com |
Sæbjørg Hageberg Kjeka | Kristeleg Folkeparti | Medlem | sebkjek@gmail.com |
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | malin.h.knudsen@gmail.com |
Thomas Larsen | Høgre | Varamedlem | thomas.hogre@outlook.com |
Ingrid J.Fjeldsbø (Ii boahtán) | Høgre | Medlem | i-fjelds@frisurf.no |