Utval: | Plan- og miljøutvalet |
---|---|
Dato: | 18.10.2017 12:00 - 17:10 |
Møtestad: | Nordhordlandshallen, kantina |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Innkalling og saksliste med endinger er godkjent
Endring rekkefølge saksliste: 095, 096, 097, 098, 099, 101, 103, 104, 112, 113, 100, 102, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111/17.
Ellers inger merknader, samrøystes.
Møteprotokollen frå møte - 19.09.2017 er godkjent
Ingen merknader, samrøystes.
Meldinga vert teke til orientering.
Ingen merknader, samrøystes.
Ingen merknader, samrøystes
Saka sendes attende til administrasjon for sakshandsaming og eventuelt endringar i planframlegget.
1. Det skal etablerast areal for muligheit for « av- og påstignings plasser» på sørsiden Kvassenesvegen ved Helsehuset.
2. Det skal i tillegg leggjast fram et alternativ dersykkelveg som starter frå Almenningen på nordside av Kvassnesvegen og forbi «Coop tomten» og «Shell tomten» og opptil ovalrundkjøring og tilbake til Almenningen mot dagens E39, rundt område BAA kan fjernes eller innskrenkast.
Det kan etablerast ein forskyving i linjeføring av gjennomgåande fortau på nordside av Kvassnesvegen i forbindelse med kryssing av Almenningen.
3. Det skal leggjast tiltrette for at» Shell»(IST) kan reetablerast i området BAA eller på eigen tomt.
Utvalet var på synfaring før møte tok til.
Orientering til saka v/Arne Eikefet-prosjektleiar. Kjell Erik Myre-Statens vegvesen og Erik Sterner- Norconsult svarte på spørsmål.
Framlegg frå H og Frp v/Andreas Dyngen-Frp:
Saken sendes tilbake for å utrede følgende alternativer og eventuelt arbeide disse inn i planen:
1. Vurdere å flytte hovedsykkelvei fra E39-aksen og styre denne ned mot nedsiden av Knarvik (Såta/Kvassnesvegen) via ny undergang i tråd med plan. Formålet med utredningen må være å se på muligheten for å redusere omfanget av arealbeslag på Reikerås-tomten.
2.Utvide planområdet til å gjelde Kvassnesvegen (ny vei) i Knarvikplanen fra Shell-stasjon og opp mot Reikeråsbygget for å se dette området i en helhet.
3. legge frem nytt alternativ der Sykkelveg som starter frå Almenningen på nordside av Kvassnesvegen og forbi «Coop tomten» og «Shell tomten» og opptil ovalrundkjøring og tilbake til Almenningen mot dagens E39, rundt område BAA skal fjernes eller innskrenkast og effekten av den på byggeareal.
4. Det kan etablerast ein forskyving i linjeføring av gjennomgåande fortau på nordside av Kvassnesvegen i forbindelse med kryssing av Almenningen.
5. Det skal leggast tiltrette for at» Shell»(IST) kan reetableras i området BAA eller eigen tomt.
Framlegget fekk 4 røyster og fall (H, Frp)
Framlegg frå Ap og Krf v/Ståle Hauge-Ap:
Saka sendes attende til administrasjon for sakshandsaming og eventuelt endringar i planframlegget.
1. Det skal etablerast areal for muligheit for « av- og påstignings plasser» på sørsiden Kvassenesvegen ved Helsehuset.
2. Det skal i tillegg leggjast fram et alternativ dersykkelveg som starter frå Almenningen på nordside av Kvassnesvegen og forbi «Coop tomten» og «Shell tomten» og opptil ovalrundkjøring og tilbake til Almenningen mot dagens E39, rundt område BAA kan fjernes eller innskrenkast.Det kan etablerast ein forskyving i linjeføring av gjennomgåande fortau på nordside av Kvassnesvegen i forbindelse med kryssing av Almenningen.
3. Det skal leggjast tiltrette for at» Shell»(IST) kan reetablerast i området BAA eller på eigen tomt.
Framlegget vart vedteke med 6 røyster (Ap, Krf)
PMU tar ikkje klagen til følge, men held fast ved å gi midlertidig dispensasjon på inntil to år frå plankravet i samband med bruksendring frå forsamlingslokale til rusomsorg gbnr 129/6 Titland søndre. Området som skal regulerast, er alt sett av til offentleg føremål. Tiltaket er retta mot ei samfunnsgruppe som har behov for dette tilbodet. Det kan vera utfordrande for desse dersom drifta stoppar opp med bakgrunn i plankravet. Vi føreset at andre krav til tiltaket vert følgd opp av tiltakshavar. PMU ser fordelane ved å gje midlertidig dispensasjon som større enn ulempene ved å seia nei og dermed gjera vidare drift umogeleg.
Framlegg frå Krf og Ap v/M. Knudsen-Krf:
PMU tar ikkje klagen til følge, men held fast ved å gi midlertidig dispensasjon på inntil to år frå plankravet i samband med bruksendring frå forsamlingslokale til rusomsorg gbnr 129/6 Titland søndre. Området som skal regulerast, er alt sett av til offentleg føremål. Tiltaket er retta mot ei samfunnsgruppe som har behov for dette tilbodet. Det kan vera utfordrande for desse dersom drifta stoppar opp med bakgrunn i plankravet. Vi føreset at andre krav til tiltaket vert følgd opp av tiltakshavar. PMU ser fordelane ved å gje midlertidig dispensasjon som større enn ulempene ved å seia nei og dermed gjera vidare drift umogeleg.
Framlegget vart vedteke med 6 røyster (Krf, Ap)
PMU tar ikkje klagene til følgje.
Framlegg frå Ap og Krf v/H. Brunborg-Ap:
PMU tar ikkje klagene til følgje.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Lindås kommune sitt vedtak datert 27.06.17 vert oppretthaldt med følgjande endring: Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå pbl § 1-8 for byggegrense mot sjø.Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gjeve dispensasjon frå plankravet i reguleringsplanens pkt. 1.2.1.
Revidert utbyggingsplan datert 11.09.17 skal leggjast til grunn for plassering av flytebryggje.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Plan og miljøutvalet gir klager medhold og gir dispensasjon som omsøkt.
Dispensasjon setter ikkje planens overordna mål, LNF føremålet, vesentlig til sides. Tomten Gbnr 147/50 er alt frådelt og vil ikkje føra til auka- eller uheldig om disponering og fragmentering av landbruksområde eller anna grønstruktur som er brukt av allmenta. Tiltaket vil ikkje få ein fram herskande plass i kulturlandskapet eller være øydeleggande for dette, då tiltaket ligg inn til og bak eksisterande busetnad og bygg. Tiltak kjem heller ikkje i konflikt med kommuneplans føresegner jf. punkt 5.1 om tiltak som er for landbruk og gardbasert næringsverksemd då tomten alt er frådelt og ikkje er ein del av grunnlaget på hovudbruket lenger.
Landbruksmynde i Lindås kommune har støtta klagar og kommunen si vurdering av at tiltaket ikkje vesentleg sett LNF-føremålet til side.
Eigedomen skal nytta eksisterande privat veg. Ved bruk av eksisterande privat/vegkrys ut i fylkesvei, skal dette utbetrast til dagens standar. Det vil gi eit auka tryggleiksnivå på avkjøring/utkjøring frå fleire eigedommar og soleis heve HMS forholda på staden.
Tiltaket skal koble seg på eksisterande avlaupsleidning som går til sjø. Vidare er det planlagt borehol for vatn på eigen grunn. Miljøforhold er soleis tatt vare på i søknaden.
PMU meiner at dispensasjon støttar samfunnsdel til kommuneplanen for 2017-2029 der det i “strategi 32” går fram at ein skal legge til rette for spreidd busetnad og mindre byggefelt i heile kommunen. Politisk er det viktig med utvikling i heile kommunen og denne dispensasjon vil støtte opp under dette.
PMU kan ikkje sjå at, Lov om planlegging og byggesaksbehandling § 1-1.Lovens formål; Loven skal fremme bærekraftig utvikling til beste for den enkelte, samfunnet og framtidige generasjoner, blir satt til side. Tiltaket byggjer opp under formålet i loven til beste for den enkelte(tiltakshaver) samfunnet( levande bygder) og moglegheit å busetja seg i sprett busetnad for framtidige generasjoner. Tiltaket fremmer soleis berekraftig utvikling i bygdene.
PMU ser etter ei heilhets vurdering at fordelane med å gi dispensasjon er klart større en ulempene.
PMU kan ikkje så at saka danner presedens, då kvar sak om dispensasjon skal vurderast individuelt.
Framlegg frå Ap og B. Risøy-Krf v/S. Hauge-Ap:
Plan og miljøutvalet gir klager medhold og gir dispensasjon som omsøkt.
Dispensasjon setter ikkje planens overordna mål, LNF føremålet, vesentlig til sides. Tomten Gbnr 147/50 er alt frådelt og vil ikkje føra til auka- eller uheldig om disponering og fragmentering av landbruksområde eller anna grønstruktur som er brukt av allmenta. Tiltaket vil ikkje få ein fram herskande plass i kulturlandskapet eller være øydeleggande for dette, då tiltaket ligg inn til og bak eksisterande busetnad og bygg. Tiltak kjem heller ikkje i konflikt med kommuneplans føresegner jf. punkt 5.1 om tiltak som er for landbruk og gardbasert næringsverksemd då tomten alt er frådelt og ikkje er ein del av grunnlaget på hovudbruket lenger.
Landbruksmynde i Lindås kommune har støtta klagar og kommunen si vurdering av at tiltaket ikkje vesentleg sett LNF-føremålet til side.
Eigedomen skal nytta eksisterande privat veg. Ved bruk av eksisterande privat/vegkrys ut i fylkesvei, skal dette utbetrast til dagens standar. Det vil gi eit auka tryggleiksnivå på avkjøring/utkjøring frå fleire eigedommar og soleis heve HMS forholda på staden.
Tiltaket skal koble seg på eksisterande avlaupsleidning som går til sjø. Vidare er det planlagt borehol for vatn på eigen grunn. Miljøforhold er soleis tatt vare på i søknaden.
PMU meiner at dispensasjon støttar samfunnsdel til kommuneplanen for 2017-2029 der det i “strategi 32” går fram at ein skal legge til rette for spreidd busetnad og mindre byggefelt i heile kommunen. Politisk er det viktig med utvikling i heile kommunen og denne dispensasjon vil støtte opp under dette.
PMU kan ikkje sjå at, Lov om planlegging og byggesaksbehandling § 1-1.Lovens formål; Loven skal fremme bærekraftig utvikling til beste for den enkelte, samfunnet og framtidige generasjoner, blir satt til side. Tiltaket byggjer opp under formålet i loven til beste for den enkelte(tiltakshaver) samfunnet( levande bygder) og moglegheit å busetja seg i sprett busetnad for framtidige generasjoner. Tiltaket fremmer soleis berekraftig utvikling i bygdene.
PMU ser etter ei heilhets vurdering at fordelane med å gi dispensasjon er klart større en ulempene.
PMU kan ikkje så at saka danner presedens, då kvar sak om dispensasjon skal vurderast individuelt.
Framlegget vart vedteke mot 1 røyst (Sæbjørg H. Kjeka-Krf)
Med heimel i plan- og bygningslova (pbl) § 19-2 vert søknad om frådeling av bustadtomt og etablering av tilkomstveg på gbnr 64/1 avslått.
Plan- og miljøutvalet finn etter ei samla og konkret vurdering at omsynet bak LNF-føremålet i dette tilfelle vert vesentleg sett til side. Det er i vurderinga lagt særleg vekt på at ei frådeling slik det er søkt om vil kunne gje uheldige verknader i form av presedens for andre tilsvarande saker, og at landbruket på denne måten kan bli nedbygd over tid.
Rådmannen sitt alternativ 1. fekk 4 røyster og fall (Frp, H)
Rådmannen sitt alternativ 2. vart vedteke med 6 røyster (Ap, Krf)
Med heimel i plan- og bygningslova § 19-2 vert det gitt dispensasjon frå punkt 1.1 i føresegnene til kommuneplanen, plankravet, for oppføring av fritidsbustad på gbnr 62/14. Det er eit vilkår for dispensasjonen at tiltaket vert utforma i samsvar med bestemmelsane i punkt 2.20 i føresegnene til kommuneplanen.
Grunngjevinga for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Innstilling i Plan- og miljøutvalet - 18.10.2017:
Lindås kommune sender inn høyringsuttale til investeringsprogram for fylkesvegnettet – RTP Hordaland 2018 – 2029, slik det blir lagt fram i saka.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Vegnorma vert sendt attende til administrasjonen for omarbeiding til å ikkje lengre vera ein juridisk bindande norm, men ei rettleiing i utarbeiding av veg i Lindås kommune
Fellesframlegg v/H. Brunborg-Ap:
Vegnorma vert sendt attende til administrasjonen for omarbeiding til å ikkje lengre vera ein juridisk bindande norm, men ei rettleiing i utarbeiding av veg i Lindås kommune
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Innstilling i Plan- og miljøutvalet - 18.10.2017:
I medhald av plan- og bygningslova §11-3, godkjenner plan- og miljøutvalet planprogram for Kommunedelplan for Knarvik-Alversund med Alverstraumen, revidert 02.10.2017.
PMU tilslutter seg fylkesutvalets vedtak 26.01.2016 om valg av midtre trase for FV 565 for kryssing av Alversund.
Orientering til saka v/Trude Langedal-rådgjevar Plan
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Fellesframlegg v/S. Hauge-Ap:
PMU tilslutter seg fylkesutvalets vedtak 26.01.2016 om valg av midtre trase for FV 565 for kryssing av Alversund.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Plan- og miljøutvalet vedtar prosjektmandatet for planprogram for kommuneplanen sin arealdel slik det ligg føre i saka.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
I medhald av plan- og bygningslova § 12-10, vedtek plan- og miljøutvalet å legge reguleringsplan for Sjurneset, plan - ID 1263-201501, ut til høyring og offentleg ettersyn.
Fellesframlegg v/S. Hauge-Ap:
I medhald av plan- og bygningslova § 12-10, vedtek plan- og miljøutvalet å legge reguleringsplan for Sjurneset, plan - ID 1263-201501, ut til høyring og offentleg ettersyn.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Innstilling i Plan- og miljøutvalet -18.10.2017:
I medhald av plan- og bygningslova § 12-12, vedtek kommunestyret å godkjenne reguleringsplan for Hellesneset næringsområde, plan-id 1263-201410, på følgjande vilkår:
Føresegner datert 13.07.2017 og plankart datert 13.07.2017 vert lagt til grunn.
Før reguleringsplanen vert kunngjort godkjent, skal feilfritt plankart ligge føre i gjeldande SOSI-standard for Lindås kommune.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Innstilling i Plan- og miljøutvalet -18.10.2017:
I medhald av plan- og bygningslova § 12-12, vedtek kommunestyret å godkjenne reguleringsplan for Langøy-Ospeneset akvakulturområde, plan-id 1263-201606, på følgjande vilkår:
Føresegner datert 11.09.2017 og plankarta datert 01.06.2017 vert lagt til grunn.
Før reguleringsplanen vert kunngjort godkjent, skal feilfritt plankart ligge føre i gjeldande SOSI-standard for Lindås kommune.
Arealutvidelsen kan ikkje være bakgrunn for auka biomassen i regulert areal. Eventuelt auka biomasse må sjåast i samanheng med ein samla akvakulturplan for «Fensfjordbassenget» i Lindås og Masfjorden eller samla plan for eit større område.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå Krf og Ap v/S. Hauge-Ap: Tilleggspkt. til rådmannen sitt framlegg:
Areal utvidelsen kan ikkje være bakgrunn for auka biomassen i regulert areal. Eventuelt auka biomasse må sjåast i samanheng med ein samla akvakulturplan for «Fensfjordbassenget» i Lindås og Masfjorden eller samla plan for eit større område.
Framlegget vart vedteke mot 4 røyster (Frp, H)
I medhald av plan- og bygningslova § 12-10, vedtek plan- og miljøutvalet å legge framlegg til endring av reguleringsplan for Eikefet-Urdal, utviding av steinbrot, plan-id 1263-201107 ut på høyring og offentleg ettersyn på følgjande vilkår:
Ny § 1.6.5: Naudsynt reinseanlegg for sigevatn skal vere etablert før løyve til fylling av deponi vert gitt. Reinsegrad/type reinseanlegg vert fastsett av Fylkesmannen som utsleppsmynde.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Politikar | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Ståle Juvik Hauge | Arbeiderpartiet | Utvalsleiar | stale.hauge@lindas.kommune.no |
Hogne Brunborg | Arbeiderpartiet | Medlem | hogne.brunborg@gmail.com |
Andreas Dyngen | Fremskrittspartiet | Medlem | andreas@dyngen.net |
Ingrid J.Fjeldsbø | Høgre | Medlem | i-fjelds@frisurf.no |
Bent Risøy | Kristeleg Folkeparti | Medlem | berisoey@gmail.com |
Sæbjørg Hageberg Kjeka | Kristeleg Folkeparti | Medlem | sebkjek@gmail.com |
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Medlem | malin.h.knudsen@gmail.com |
Espen Foseid Aakre | Arbeiderpartiet | Varamedlem | espaak@hfk.no |
Kjetil Melvær | Fremskrittspartiet | Varamedlem | kjmel@statoil.com |
Thomas Larsen | Høgre | Varamedlem | thomas.hogre@outlook.com |
Jørgen Herland (Ikke møtt) | Senterpartiet | Nestleiar | joer-he@online.no |
Gro Anita Høgquist (Ikke møtt) | Fremskrittspartiet | Medlem | anitalogg@gmail.com |
Karl Vågstøl (Ikke møtt) | Høgre | Medlem | karl@activrevisjon.no |