Lávdegoddi: | Kommunestyret |
---|---|
Dáhton: | 16.02.2023 14:00 - 17:00 |
Čoahkkinbáiki: | Vidsyn |
Dilli: | Čoahkkima beavdegirji lea válmmas |
Áššekárta | |
Čoahkkinbeavdegirji |
Innkalling og sakliste vert godkjend
Det vart sett fram forslag om Bjarte Dyrkolbotn (H) og Hildegunn Bjånes (Ap) til å skrive under møteboka.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Møtebok vert godkjend.
Laila Furebotn (Sp) spurte om kvifor ikkje spørmål om Berivest og ungdomsrådet var med i protokollen frå kommunestyret 15.12.22.
Ordførar sa at ein skulle sjå på dette og rådmann har svart dette ut i epost til Furebotn etter møtet.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Finansrapport pr. 31.12.22 vert teken til vitring.
Framlegg til vedtak frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Kraftmeldinga pr. 31.12.22 vert teken til vitring.
Saka vart drøfta.
Rådmannen sa at det har kome nye opplysningar sida saka var skrive og oppsummerte dette slik:
Trekk Masfjorden kommune ned frå 47,5 mill.kr. til 15,3 mill.kr (basert på spotpris fram til 8.2.23, og terminprisar for resten av året, og forenkla utrekning) – men her kan komme endring og skulle ønskt at komm.dept hadde vore meir konkret i sine tilbakemeldingar
Ingen konkretisering i skriv til kommunane, og framleis at ein skal komme attende til dette i revidert nasjonalbudsjett i mai
Ingen endringar i høve trekk i rammetilskot – 5 mill.kr ut pr. mnd
Etter modell jf. pressekonferanse 28.9.22 skulle trekket/superprofitten til Masfjorden ha vore nede i 5 mill.kr. – slik at regjeringa følgjer framleis ikkje eigne lovnader
Superprofittgrunnlaget vekke, kraftpris kraftig redusert – trekkgrunnlaget burde og vere vekke, slik at trekk i rammetilskot grunna konsesjonskrafta 2023
Staten tar inn enorme utbytte langt utover budsjettføresetnadene i statsbudsjettet for 2023, slik at dette trekket frå kommunane har liten reell betydning for statsbudsjettet
Fylka får vesentleg mindre trekk enn det dei hadde budsjettert – for eksempel Vestland fylkeskommune budsjettert med trekk på 300 mill.kr., enda med trekk på 187 mill.kr. (sjå vedlegg)
Skeivheiter framleis uendra
Kommunar med dokumenterte inntekter på over 200 mill.kr. får trekk på 0, medan Masfjorden og dei som reelt ligg i spot får trekk større enn forventa inntekt
Enkelt å endre trekkgrunnlaget, statsforvaltar kunne enkelt henta inn budsjettføresetnader frå kommunane – og brukt kommunane sine eigne budsjett som trekkgrunnlag, enda betre hadde det vore å tatt rekneskapstal 2023 som grunnlag for faktisk trekk, og eit 3.alternativ (og slik som dept. la til grunn opphavleg – trekk ut i frå rettar til konsesjonskraft) – alle desse 3 løysingane er lagt betre og meir rettferdig enn det som vart resultatet den 22.12.22.
Verdien av konsesjonskraftrettane; omtalt i NOU 2022:10, side 27, under kap.3., «Tall fra KOSTRA viser at netto inntekt fra konsesjonskraft, kraftrettigheter og annen kraft for videresalg utgjorde nær 1,6 mrd. kr i 2019, 1,3 mrd. kr i 2020 og 1,9 mrd. kroner i 2021. Dette omfatter da kun verdien av konsesjonskraften som har blitt solgt videre, og ikke kraft som for eksempel har gått til kommunens eget forbruk». Og stort avvik i høve Regjeringa 28.9.22, og uttale m.a. Heidi Greni, som er kommunalpolitisk talsperson for Senterpartiet sier vi står i en ekstraordinær situasjon der inntektene til kraftkommunene øker fra fire milliarder i fjor (2021), til 13 milliarder i år (2022) og 11 milliarder neste år (2023).
Framlegg til vedtak frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Årsmelding kraftfondet 2022 vert teken til vitring.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak frå Kraftfondstyret vart samrøystes vedteke.
Bustadpolitisk plan for Masfjorden kommune 2022 – 2032 vert godkjent.
Det vert vist til vedlagde plandokument av 30.12.2022.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Masfjorden kommune søkjer om medlemskap i Bergen og Omland Friluftsråd.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Masfjorden kommune prioriterer følgjande trafikksikringsprosjekt i 2023:
Busskantstopp på Matre
Det vert samstundes løyvd inntil krone 3. 000.000,- til prosjekt busskantstopp ved Matre skule, på vilkår at det vert tildelt fylkeskommunalt trafikksikringstilskot på krone 1.000.000,- i 2023, og at det vert klargjort restfinansiering, som vert innarbeidd i saldert budsjett 2023, før oppstart av prosjektet.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Åsmund Kvinge får serverings- og skjenkeløyve ved Sandneskafeen, Austfjordvegen 2728, 5981 Masfjordnes.
Skjenking av alkoholhaldig drikke gjeld:
-Alkholgruppe 1, øl, cider og rusbrus med alkoholinnhold opp til 4,7 %
-Alkholgruppe 2, øl, vin og brennevin med alkoholstyrke mellom 4,7 % og 22 %
Styrar for skjenkeløyvet: Åsmund Kvinge
Avløysar for styrar: Berit Lygre
Skjenkeareal: Skjenkeløyvet gjeld i innomhus i kafédelen av Austfjordvegen 2728. Det kan vere uteservering i utedelen av kaféen, frå og med 01.05 til og med 01.09.
Skjenketider: kl. 13.00 – 02.00
Det er eit vilkår for skjenkeløyvet at det ved skjenkestaden også er eit allsidig mattilbod.
Skjenkeløyvet gjeld frå og med 17.02.2023 til og med 31.03.2024
Serveringsløyvet er ikkje tidsavgrensa for denne eigaren og denne lokaliteten.
Framlegg til vedtak frå formannskapet vart samrøystes vedteke.
Thomas Børtveit får tilbod om lån gjennom kraftfondet med stort inntil kr. 2.000.000 til omsøkte investeringsføremål – tilbygg til driftsbygning, samt frittståande gjødselkum
Lånet vert gitt med 5 års avdragsfri periode, og deretter 20 års nedbetalingstid
Lån skal ha pant i eigedom
Frist for å nytte lånetilsegn vert sett til den 16.02.2024
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak frå Kraftfondstyret vart samrøystes vedteke.
Masfjorden kommune støttar hovudmålet i planen som slår fast at Vestland skal ha energioverskot frå fornybare energikjelder og ei robust kraftforsyning som bidreg til grøn verdiskaping.
Vidare deler kommunen ambisjonsnivåa til dei enkelte 6 fornybare energikjeldene og for den vidare utviklinga av kraftforsyninga som er føreslått i plandokumentet. Nye kraftlinjer og oppgraderingar av eksisterande er heilt naudsynt, for å få til ei robust kraftforsyning i Vestland fylke.
Masfjorden kommune støttar dei 38 retningslinene som er definert i plandokumentet, og vil spesielt framheva at formuleringane som gjeld vindkraft i punkt 12 og 13 er svært viktige for kommunen, der det står følgjande:
12. Det skal ikkje byggast vindkraftverk som er i strid med kommunale vedtak.
13. Det skal ikkje byggjast vindkraft i natur på land eller der viktige verdiar knytt til natur, landskap, kulturminne, kulturmiljø, eller der friluftsliv og reiseliv blir forringa eller som gjev varige sår i naturen som ikkje kan tilbakeførast, (jf vedtak i pkt 2 i formannskapet).
Masfjorden kommune meiner at handlingsprogrammet inneheld mange gode tiltak knytt til alle strategiane og delmåla. Under delmål 6, som handlar om kraftnettet, saknar kommunen ein fylkeskommunal strategi som handlar om å arbeide for å finne kraftlinjetrasear som i minst mogleg grad forringar landskap og viktige vilt-, natur og friluftsområde. Eit aktuelt nytt tiltak som kunne vorte vurdert teke inn i handlingsprogrammet under delmål 6 er: Gjennom fråsegn og politisk arbeid bidra til at nye kraftlinjer vert lagt på ein skånsam måte, og med lågast mogeleg ulemper for landskap, miljø og naturkvalitetar.
Masfjorden kommune meiner at punkt om «Krav til kvalitativ metode for å skaffe kunnskapsgrunnlag for urørd natur på land eller der viktige verdiar knytt til natur, landskap, kulturminne, kulturmiljø eller der friluftsliv og reiseliv blir forringa», må arbeidast inn i plan.
Masfjorden kommune ber om at siste kulepunkt I tema ambisjonsnivå og utbygging av vindindustri (side 15 i planen) vert tatt bort.
Masfjorden kommune ber om at det vet lagt til eit nytt punkt under hovudpunkt «Sårbart høgfjell»
Det skal ikkje gjevast løyve til vindkraft i områder definert som «Sårbart høgfjell» (Jf vedtak i pkt 4 i formannskapet).
Masfjorden kommune krev at folkehelse må omtalast i eige tema ved gjennomføring av konsekvensutgreiing (KU), for vindkraftutbygging, på lik linje med andre viktige verdiar knytt til natur, landskap, friluftsliv, kulturminne, kulturmiljø og reiseliv.
KU som blir utført ved vindkraftutbygging må dokumentera at alle tema i forskrift om konsekvensutgreiing er omhandla som eigne punkt.
Masfjorden kommune meiner at Vestland fylke skal ha ein ambisiøs tilnærming til kjernekraft. Dette skal skje gjennom samarbeid med private investorar, utdanningsinstitusjonar, næringslivet ellers og sjølvsagt kommunane for å sjå på aktuelle områder/areal for etablering av eventuelle anlegg. Dei same føresegnene som gjeld for arealbruk for andre fornybare energikjelder ellers skal gjelda.
Saka vart drøfta.
Siri Tangedal Kratzmeier (KrF) ba om at følgjande innspel vart protokollert:
Regional plan for fornybar energi tek ikkje opp i seg fylkestingets vedtak gjort 10.06.20 om avvising av vindkraft på land, med unntak av vindkraft i alt etablerte større industriområde.
Masfjorden KrF vil at omtale av vindkraft på land fjernast i planen og følgjande tekst innarbeidast.
Det skal ikkje gjevast konsesjon til vindkraft på land i Vestland fylkje med unntak av vindkraft i alt etablerte større industriområde.
Planutkastet opnar for ei inntil TRE-DOBLING av produksjon av vindkraft på land. På side 15 er det sett eit produksjonsmål i intervallet frå dagens produksjon på 1.6 TWh til opptil 5 TWh årleg i produksjon av vindkraft.
Planen legg opp til «0,5 - 3,4 TWh ny straum frå landvind i høve til 2022 er kopla til kraftnettet i Vestland». Planen legg opp til at det nivået skal vere nådd innan 2035. Det krev 13 vindkraftanlegg dobbel så store som Lutelandet vindkraftverk. Kvar skal dei plasserast og kva kommune vil ha dei?
Samtlege 43 kommunar i Vestland fylke vart tilskrive i etterkant av fylkesutvalet sitt vedtak i juni-22.
Konklusjonen var at 26 kommunar sendte svar til VF – og INGEN – INGEN – kommunar i Vestland fylke gav uttrykk for at dei hadde planar for – eller ønskte vindkraft på land.
Masfjorden KrF meiner det er viktig å senka ambisjonsnivået når det gjeld vindkraft og vil ha fyrste setning i andre avsnitt i rådmannens innstilling fjerna
Vidare deler kommunen ambisjonsnivåa til dei enkelte 6 fornybare energikjeldene og for den vidare utviklinga av kraftforsyninga som er føreslått i plandokumentet
Siste kulepunkt i tema ambisjonsnivå og utbygging av vindindustri side 15 vert fjerna.
Side 27, punkt 7: Retningslinjer som gjeld dei fornybare energikjeldene
Ved bruk av komponentar til produksjon av energi frå fornybare energikjelder bør fylkeskommunen og kommunar vektleggje klimafotavtrykket i verdikjedene til alle komponentane.
Innspel : Ny tekst
Ved planlegging av etablering av ny produksjon av fornybar energi skal fylkeskommunen og kommunar vektleggje klimafot-, miljøavtrykket og berekraft i produksjon av komponentar alt frå første utvinning av råstoff og i alle ledd i prosessen fram til ferdig produkt.
Alle helselaga i Masfjorden har samla sendt inn eit høyringsinnspel til planen. Masfjorden KrF støttar dette innspelet og ber om at deira uttale vert innarbeida i kommunen sitt innspel
Masfjorden kommune krev at folkehelse må omtalast i eige tema ved gjennomføring av konsekvensutgreiing (KU), for vindkraftutbygging, på lik linje med andre viktige verdiar knytt til natur, landskap, friluftsliv, kulturminne, kulturmiljø og reiseliv.
KU som blir utført ved vindkraftutbygging må dokumentera at alle tema i forskrift om konsekvensutgreiing er omhandla som eigne punkt.
Fylket treng ein mykje meir ambisiøs haldning til moderne kjernekraft, som må inn som eit av hovudpunktene i planen.
Modulbasert kjernekraft må etablerast der ein har behov for auka strømmengde, t.d. til industri, i område der dagens alt utbygde energiform ikkje kan aukast.
Dette skjedde i møtet til pkt 6:
Jostein Kvamme Duesund (Uavh) sette fram følgjande framlegg til nytt punkt:
Vestland fylke skal ha ein ambisiøs tilnærming til kjernekraft. Dette skal skje gjennom samarbeid med private investorar, utdanningsinstitusjonar, næringslivet ellers og sjølvsagt kommunane for å sjå på aktuelle områder/areal for etablering av eventuelle anlegg. Dei same føresegnene som gjeld for arealbruk for andre fornybare energikjelder ellers skal gjelda.
Siri Tangedal Kratzmeier (KrF) sitt fram forslag om å endre eige punkt 6 til:
Modulbasert kjernekraft bør vurderast der ein har behov for auka strømmengde, t.d. til industri, i område der dagens alt utbygde energiform ikkje kan aukast.
Røysting pkt 1:
Det vart røysta over KrF sitt framlegg:
Omtale av vindkraft på land skal fjernast i planen og følgjande tekst innarbeidast: Det skal ikkje gjevast konsesjon til vindkraft på land i Vestland fylke med unntak av vindkraft i alt etablerte, større industriområde.
Framlegg frå KrF fall mot 5 røyster (KrF, Uavh, Kurt Henning Oppedal (H), Silje Vågseth Kjetland (Sp) og Hildegunn Bjånes (A).
Røysting pkt 2:
Det vart røysta over KrF sitt framlegg:
Fjerne følgjande setning frå framlegg til vedtak frå formannskapet:
Vidare deler kommunen ambisjonsnivåa til dei enkelte 6 fornybare energikjeldene og for den vidare utviklinga av kraftforsyninga som er føreslått i plandokumentet.
Framlegg frå KrF fall mot 5 røyster (KrF, Uavh, Kurt Henning Oppedal (H), Silje Vågseth Kjetland (Sp) og Hildegunn Bjånes (A).
Røysting pkt 3:
Det vart røysta over KrF sitt framlegg:
Fjerne siste kulepunkt i tema ambisjonsnivå og utbygging av vindindustri (side 15 i planen)
Framlegg frå KrF vart vedteke med 10 røyster (KrF, Uavh, Astrid Daae (H) Bjarte Dyrkolbotn (H), Kurt Henning Oppedal (H), Silje Vågseth Kjetland (Sp), Laila Furebotn (Sp), Geir Egil Haugsvær (Sp), Hildegunn Bjånes (Ap) og Torill Torsvik Størkersen (Ap).
Røysting pkt 4
Tekst i planen side 27, punkt 7: Ved bruk av komponentar til produksjon av energi frå fornybare energikjelder bør fylkeskommunen og kommunar vektleggje klimafotavtrykket i verdikjedene til alle komponentane –
vart røysta opp mot framlegg frå KrF – Ved planlegging av etablering av ny produksjon av fornybar energi skal fylkeskommunen og kommunar vektleggje klimafot-, miljøavtrykket og berekraft i produksjon av komponentar alt frå første utvinning av råstoff og i alle ledd i prosessen fram til ferdig produkt.
Framlegg frå KrF fall mot 4 røyster (KrF, Uavh, Silje Vågseth Kjetland (Sp) og Hildegunn Bjånes (A).
Røysting pkt 5
Det vart røysta over KrF sitt framlegg til nytt punkt i framlegg til vedtak frå formannskapet:
Masfjorden kommune krev at folkehelse må omtalast i eige tema ved gjennomføring av konsekvensutgreiing (KU), for vindkraftutbygging, på lik linje med andre viktige verdiar knytt til natur, landskap, friluftsliv, kulturminne, kulturmiljø og reiseliv.
KU som blir utført ved vindkraftutbygging må dokumentera at alle tema i forskrift om konsekvensutgreiing er omhandla som eigne punkt.
Framlegg til nytt pkt frå KrF vart samrøystes vedteke.
Røysting pkt 6
Det vart først røysta over framlegg til nytt pkt i framlegg til vedtak frå Duesund. Framlegg frå Duesund vart vedteke mot to røyster (Helga Nyhavn Matre (H) og Kariann Ekren (H))
Det vart så røysta over KrF sitt endringsframlegg til eige pkt 6. KrF sitt framlegg fall mot 6 røyster (KrF, Bjarte Dyrkolbotn (H), Kurt Henning Oppedal (H), Silje Vågseth Kjetland (Sp), Hildegunn Bjånes (Ap) og Rangvald Tangedal (Ap)).
Røysting over heile framlegget til vedtak samla:
Det vart til slutt røysta over heile framlegg til vedtak frå formannskapet samla med følgjande endringar:
Fjerne siste kulepunkt i tema ambisjonsnivå og utbygging av vindindustri (side 15 i planen)
Masfjorden kommune krev at folkehelse må omtalast i eige tema ved gjennomføring av konsekvensutgreiing (KU), for vindkraftutbygging, på lik linje med andre viktige verdiar knytt til natur, landskap, friluftsliv, kulturminne, kulturmiljø og reiseliv.
KU som blir utført ved vindkraftutbygging må dokumentera at alle tema i forskrift om konsekvensutgreiing er omhandla som eigne punkt.
Vestland fylke skal ha ein ambisiøs tilnærming til kjernekraft. Dette skal skje gjennom samarbeid med private investorar, utdanningsinstitusjonar, næringslivet ellers og sjølvsagt kommunane for å sjå på aktuelle områder/areal for etablering av eventuelle anlegg. Dei same føresegnene som gjeld for arealbruk for andre fornybare energikjelder ellers skal gjelda.
Heile vedtaket samla - samrøystes
Masfjorden kommune sluttar seg til avtale om Barnekoordinator med Austrheim kommune gjeldande frå 01.01.23 Finansiering gjennom budsjettsalderinga.
Oppvekstleiar Rita Ludvigsen møtte til denne saka og svara på spørsmål.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Det vert oppretta kassakreditt i bank med inntil 30,0 millionar kroner for å overhalde økonomiske forpliktingar i løpet av året.
Kredittramma gjeld til og med 31.12.2023.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Referatsaker vert tekne til orientering
Det var felles kommunestyremøte med Gulen før ordinært kommunestyre. Agenda for felles kommunestyre:
Første del er fellesmøte mellom kommunestyra i Gulen & Masfjorden (kl. 9-14) med bakgrunn i Gulen som vertskommune for barnevern, og Gulen si deltaking i prosjekt «barnevernsløftet». Tidsramme for denne delen er 9.30 – 12.30, samt nytta høve og knytt til nokre andre orienteringa denne dagen. Opplegg for fellesdelen er;
Deretter ordinært kommunestyremøte Masfjorden frå kl. 14
Referatsaker:
Skriv 1: Skule og barnehagerute 2023-2024
Skriv 2: Trekket i rammetilskudd for konsesjonskraft - oppfølging i revidert nasjonalbudsjett 2023
Skriv 3: Innvilga søknad om tilskot til frivilligsentralar
Skriv 4: Offenleg høring av NOU 2023: 3 Mer av alt - raskere
Skriv 5: Protokoll 1-2023 Regionrådet Nordhordland, fredag 13.januar
Skriv 6: Resolusjon fra LVKs regionmøte i Vestland
Orientering frå ordførar:
Orientering frå Råmannen
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Politihkar | Bellodat | Lahttošládja | E-poasta |
---|---|---|---|
Karstein Totland | Høgre | Ordførar | karstein.totland@masfjorden.kommune.no |
Torill Torsvik Størkersen | Arbeiderpartiet | Varaordførar | torill@vestablikk.no |
Ragnvald Tangedal | Arbeiderpartiet | Medlem | ragnvald.tangedal@bakerhughes.com |
Hildegunn Bjånes | Arbeiderpartiet | Medlem | hildegunn.bjanes@masfjorden.kommune.no |
Britt Inger Myhr | Arbeiderpartiet | Medlem | britt.inger.myhr@masfjorden.kommune.no |
Kariann Ekren | Høgre | Medlem | karian_ekren@hotmail.com |
Arne Hindenes | Høgre | Medlem | arne.hindenes@hindenesas.no |
Siri Tangedal Kratzmeier | Kristeleg folkeparti | Medlem | siri@salz.no |
Geir Egil Haugsvær | Senterpartiet | Medlem | gehaugsver@gmail.com |
Wenche Dåe | Senterpartiet | Medlem | wenchedae@yahoo.no |
Laila Furebotn | Senterpartiet | Medlem | furebotn@hotmail.com |
Silje Vågseth Kjetland | Senterpartiet | Medlem | stsilje@hotmail.com |
Jostein Kvamme Duesund | Uavhengig representant | Medlem | josduesund@gmail.com |
Bjarte Moncrieff-Dyrkolbotn | Høgre | Varamedlem | bdyrkolbotn@gmail.com |
Astrid Daae | Høgre | Varamedlem | astriddk1@hotmail.com |
Helga Nyhavn Matre | Høgre | Varamedlem | aglehnm@hotmail.com |
Kurt Henning Oppedal | Høgre | Varamedlem | kurt.oppedal@outlook.com |
Erlend Kvamsdal (Ii boahtán) | Høgre | Medlem | erlekvam@online.no |
Bjarte Andvik (Ii boahtán) | Høgre | Medlem | bjarteandvik@msn.com |
Frode Langhelle (Ii boahtán) | Høgre | Medlem | frode.langhelle@bkk.no |
Atle Nordland (Ii boahtán) | Høgre | Medlem | atle.nordland@hotmail.com |