Utval: | Formannskapet |
---|---|
Dato: | 29.08.2019 09:00 - 14:30 |
Møtestad: | Kommunehuset |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Masfjorden kommune gjev krone 10.000,- til årets TV-aksjon – CARE.
Midlane vert løyvd frå disposisjonsfondet.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Plansjef Terje Kallekleiv møtte til denne saka og svarte på spørsmål.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Saka vert sendt tilbake til Teknisk Utval for vidare handsaming.
Saka vart drøfta.
Formannskapet samla seg om følgjande framlegg til vedtak:
Saka vert sendt tilbake til Teknisk Utval for vidare handsaming.
Framlegg til vedtak sett fram i møtet vart samrøystes vedteke.
Masfjorden kommune tolkar at utkast til nasjonal rettleiar for akutthjelparar legg opp til ei forskyving av ansvar og oppgåver frå stat til kommune utan at det føl økonomiske ressursar med. Om dette likevel skjer er det viktig at dei økonomiske belastningane dette medfører vert kompensert. Dette er kostnader knytt til tapt arbeidsforteneste for mannskapa, økonomisk belastning for hovudarbeidsgjevar, opplæring, øving, utstyr, løn og sosiale utgifter for kommunane.
Utover dette har Masfjorden kommune fyljande konkrete og begrunna motsegner til endringar i dokumentet:
Økonomisk belastning for mannskapa / hovudarbeidsgjevar og kommunane (kapp. 2.1.2 – Ved å benytte eksisterende ressurser vil merkostnadene ved en slik ordning være begrenset)
Talet oppdrag har så langt auka jamnleg år for år. Dette medfører, i tillegg til den psykiske belastninga, ei økonomisk belastning for den enkelte brannkonstabel.Nokre arbeidsgjevarar er så rause at dei ikkje trekkjer sine tilsette i løn, men dei fleste av mannskapa vert påført eit økonomisk tap ved innsats. Sjølv om mannskapa før løn frå kommunen, er denne løna oftast lågare enn den dei får hjå hovudarbeidsgjevar.
Auka tal utrykkingar gjev kommunane høgare kostnader på løn og sosiale utgifter. Det er ingen refusjon til kommunane på denne auken i utgifter. Om kommunane skal overta eit formelt ansvar må det tilførast økonomiske ressursar. Dette gjeld både for å dekke utgifter med utrykkingar men også for å dekke kostnader knytt til øving og opplæring.
Kompetanse (kapp. 2.2.1 – Akutthjelpere er personell som har en definert minimumskompetanse)
Akutthjelparane våre har ei basisopplæring på 16 timar. Utover dette har dei årleg trening i basal akuttmedisin som DHLR, behandling og handtering av blødningar, m.m. Dette er ikkje tilfredstillande for å handtera dei kritiske situasjonane akutthjelparane våre står overfor. Resursar som er sett av til denne opplæringa og øvingar er avgrensa i konkuranse med dei mange andre oppgåvene som er tillagt brann og redningstenesta.
Psykisk belastning på mannskapa (kapp. 2.2.2 – Akutthjelpere skal være et supplement og ikke et alternativ til den ordinære akuttmedisinske beredskapen i helseforetak og kommuner)
Det var ein føresetnad for kommunane då desse inngjekk avtale om tildeling av utstyr og opplæring at denne tenesta skulle vera eit suplement og ikkje ei erstatning til den ordinære akuttmedisinske beredskapen. Utkast til nasjonal rettleiar for akutthjelparar presiserer også at akutthjelpartenesta skal vera eit suplement og ikkje ei erstatning, men erfaring viser at brann og redningstenesta svært ofte må vera i overkant lenge åleine i situasjonen, noko som kan vera belastande for brannmannskapa i tillegg til at det påfører kommunane større kostnader enn om helseressursane kom tidlegare i forløpet.
Utkast til veileder viser til, under kappittel 2.5 (side 12) at tal frå det nasjonale hjerteregisteret
viser til at median tid frå mottak av nødmelding ved AMK-sentralen til første helseenhet er framme hjå pasient er ca 9 minutter. Det er då eit paradoks å tenke på at ein i vår kommune har, i ca. 90% av utrykkingane, 50 minuttfrå mottak av melding til ambulansen er framme.
I tillegg er det berre ein ambulanse i distriktet. Om denne er på tur til sjukehuset, kan det gå inntil 6 timar før den er attende. Dette seier noko om belastninga på akutthjelparane.Av eigne erfaringar er aleinetid med pasient frå 45 til 90 minuttar til ambulansen er på plass ikkje uvanleg for brannmannskapa i Gulen og Masfjorden.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak vart samrøystes tilrådd til kommunestyret.
Saka vart drøfta.
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Møte starta med orientering GMU knytt til kraftfondstyret (kl 9 - 9:50).
Det var dialogmøte mellom formannskapet og einingsleiarar frå skule og helse i starten av møtet (kl 9:50 - 12).
Referatsaker:
Skriv 1: Kulturprisen 2019
Skriv 2: Skatt tom mai 2019
Skriv 3: Valg av kontrollutvalg for perioden 2019-2023
Skriv 4: Fylkeskommunalt investeringstilskot til kommunar som ikkje har idrettshall
Orientering frå ordførar:
Forureiningssak Risnes - kommunen markerer tydeleg sin eigedom i marka
Orientering frå rådmannen:
rådmannen orienterte om status Nav Fensfjorden
rådmannen orienterte kort om status for Randkommuneprosjekta
Startlån
formannskapet samla seg om det må utarbeidast ny sak om auke i startlån til neste møte
Folkevaldopplæring - 28.-29.nov
Konsesjonskraft - ny avtale med Vestland fylke
Revisjon konsesjonsvilkår - oppstart
Endringsmelding lokalitet Duesund - i tråd med kommuneplanen
formannskapet samla seg om at denne saka kunne handsamast administrativt
Plan Naustområde Hosteland - sak til neste formannskapsmøte
Framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Politikar | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Karstein Totland | Høgre | Ordførar | karstein.totland@masfjorden.kommune.no |
Torill Torsvik Størkersen | Arbeiderpartiet | Varaordførar | torill@vestablikk.no |
Frode Langhelle | Høgre | Medlem | frode.langhelle@bkk.no |
Siri Tangedal Kratzmeier | Kristeleg folkeparti | Medlem | siri@salz.no |
Geir Egil Haugsvær | Senterpartiet | Medlem | gehaugsver@gmail.com |