Utvalg: | Formannskapet |
---|---|
Dato: | 20.04.2016 09:00 - 14:10 |
Møtested: | Møterom 3 |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
"Innkalling og sakliste med 1 trekt sak vert godkjent."
Rådmann ber om at sak 33 vert trekt frå saklista og vert å ta opp på møte 18.05.16.
"Møtebok frå møte 02.03.16 vert godkjent."
"Meldingane og orienteringane vert tekne til orientering."
Ordførar orienterte om skriv nr 1, 3, 4, 5, 8 og 9.
Skriv nr 5 vert oversendt administrasjonen og vert å ta opp som sak til kommunestyret etter sommarferien, der spørsmål om symjebasseng i Meland er tema.
Skriv frå Skyss - trafikkplan Nordhordland - dialog med kommunane vart delt ut i møtet. Ordførar melder tilbake ønskje om møte vedk. rutetilbod.
"Formannskapet tek orienteringane til vitande."
Følgjande saker vart tekne opp:
Ordførar:
Orienterte frå møte i Bergensalliansen der manglande mobildekning i distrikta vart teke opp.
Saka vert å ta opp på eit seinare møte, der aktuelle leverandørar vert inviterte.
Meland er etter søknad plukka ut til å bli realfagskommunen.
Får ekstra midlar for å arbeide med satsing på realfag.
Status Midtmarka.
Sigmund Larsen:
Oppfordra administrasjonen til å bestrebe seg på å lage presis saksframstilling, for å unngå for lange saksdokument.
Ordførar og rådmann poengterte at det viktigaste er at sakene er godt utgreidd.
Felles akse Lindås og Meland i plansaker. Er dette ikkje aktuelt lenger?
Meland kan ta initiativ til nytt møte.
Oppfølging av Mjåtveittjødna - kva skjer i området?
Administrasjonen har vore i kontakt med Velforeninga - avventer svar frå dei.
Marit Jøssang:
Korleis er søknaden til barnehagane for neste barnehageår? Korleis ser kapasiteten i sektoren ut for hausten? Dette vil m.a. gje oss ein peikepinn på kor snart me treng utvida kapasiteten i kommunen.
Eg har høyrt klage på at det er vanskeleg å koma gjennom på telefon til legekontoret. Er dette ei kjent utfordring? Korleis er kapasiteten på "sentralbordet" på legekontoret?
Her er svar frå barnehagekonsulent Metter Marei Træland:
Kapasiteten i sektoren er i dag slik at vi kan tilby plass til dem som vi er pliktige å gi plass til. Det er økning på dem som ikke har fått 2 eller 1 prioritet i sitt tilbud. Disse har klagerett. Videre er det slik at kapasiteten i barnehagene nå stort sett er brukt. Det er vanskelig å spå ettersom jeg ikke har prognoser og tall for tilflytting PR i dag hvor stort behovet vil bli men dersom utbyggingstakten fortsetter med 15 nye småbarn vil vi måtte tenke ny barnehage om to år.
Her er svar frå kommuneoverlege Tord Moltumyr:
Undertegnede er kjent med at det i perioder er vanskelig å komme gjennom på telefon til Frekhaug legesenter.
Forrige uke var det to innringere som opplyste at de hadde stått hhv. 20 og 25 min i telefonkø.
Det ordinære telefonnummeret vårt (56171110) er åpent hverdager i tidsrommene 0830-1100 og 1300-1430.
Ved vanlig bemanning er det 2 personer som kontinuerlig betjener telefonene i hele tidsrommet. (I tillegg til 1-2 personer i luke som også kan svare på henvendelser).
I perioden kl 1100-1300 benyttes telefonpersonalet til å bistå på laboratoriet, for å ta unna kø der, både på blodprøvetaking og på selve analysedelen.
Videre avvikles lunsj i to puljer i tidsrommet 1130-1230, samtidig som vi har prioritert å ha luka åpen hele tida i perioden kl 0830-1500.
På de fleste dagene er det ca. 100 innkomne telefoner på vanlig nummer. Pågangen er størst mandager, tirsdager og fredager, og spesielt stor etter helligdager.
Telefonmottaket er ikke et «sentralbord» i vanlig forstand, da de fleste telefonene avsluttes av autorisert helsesekretær, og sjelden settes videre til lege.
Enkelte dager, ved akutt sykdom o.l., har telefonen vært betjent av bare én person.
Ved akutte hendelser, der det kommer inn pasienter med akutt sykdom og skade, hvilket skjer daglig, må av og til en av helsesekretærene i telefonen omdisponeres til å bistå behandlende lege.
Videre har vi en akuttelefon 56171113, som betjenes umiddelbart i tidsrommet kl 0800-1530. Helsesekretær bryter da av annen pågående samtale.
I perioder, og bl.a. daglig de siste 2 uker, har denne telefonen vært misbrukt gjentatte ganger daglig av enkeltpersoner i rus eller i psykisk ubalanse. Dette har gått ut over svartiden på vanlig telefon.
Kommuneoverlegen tar fatt i disse sakene, og kontakter de personene det gjelder direkte. I noen tilfeller er politiet kontaktet for å få slutt på henvendelsene.
Vi har og en telefon for samarbeidspartnere 56171120 som har prioritet, men man avslutter andre samtaler først. På dette nummeret ringer sykehus, hjemmesykepleie mv.
Bruken av samarbeidsnummeret har nylig gått kraftig ned etter etablering av elektroniske dialogmeldinger mellom fastleger og hjemmesykepleien.
Det har de siste 2-4 åra vært satt inn flere tiltak for å redusere pågangen på telefon:
Det er etablert mulighet for bestilling via sms / internett av faste medisiner og timer. Tjenesten er åpen 24 timer i døgnet. Dette er en betalingstjeneste (til sammen kr 12).
Via våre nettsider er pasienter oppfordret til å ringe om morgenen hvis det gjelder akutte timer, og heller vente til noe seinere på dagen dersom det gjelder andre henvendelse.
Vi oppfordrer ikke til å ringe rutinemessig om prøvesvar.
I personalgruppa drøfter vi stadig utfordringene knyttet til håndtering av telefonhenvendelser, og hvordan avslutte samtalene så snart problemstillingen er avklart.
I personal- og i legegruppa drøfter vi stadig hvordan vi kan få ned tallet på telefonhenvendelse, f.eks. om det er mulig å sette opp kontrolltime når pasienten først er hos lege, i stedet for å be pasienten ringe for ny timeavtale etter en viss tid.
Det har også vært store tekniske problemer knyttet til telefonløsningen. I 2014 og i lange perioder også i 2015 var det flere ganger i uka at telefonsystemet brøt sammen.
I 2016 har telefontjenesten vært mer stabil, men også nå, seinest i dag 18/4, har det vært problemer med tjenesten. Det mangler også publikumsinformasjon om hvor man er i køen.
Vi er svært misfornøyde med tjenesteleverandøren og stabilitet av telefonitjenesten. Dette er avviksmeldt, og vi har anmodet IKT Nordhordland om å få etablert et mer robust system.
Frekhaug legesenter ble bygget ut i 2009, med etablering av ny fastlegehjemmel i 2009 og 2012 uten at fellesarealene ble økt.
P.t. er det ikke plan om å øke kapasiteten på telefontjenesten. Dette vil kreve både mer personell, samt ombygging / utbygging, da det pr i dag ikke er fysisk plass til en tredje operatør.
Vi har og arealutfordringer knyttet til både legekontor, laboratorium og venterom der det mange formiddager ikke er tilstrekkelig med sitteplasser.
Dette er tidligere orientert om, bl.a. i årsmelding for 2014, i formannskapet i mars 2015.
Det kan nevnes at det i løpet av året er planlagt etablering av sikre meldingsløsninger for elektronisk kommunikasjon mellom fastlege og pasient.
Alle innbyggere kan da, gjennom sikker pålogging med MinID, sende en e-post til fastlege, og det er mulig å etablere en e-konsultasjon som pasientene betaler for.
Denne kanalen kan og brukes til oppfølgning av prøvesvar mv., og pasientens meldinger blir lagret direkte i pasientjournal.
Det er mulig at denne funksjonen også i noen grad vil avhjelpe trykket på telefontjenesten.
Jeg vil også vise til våre nettsider www.frekhauglegesenter.nofor fortløpende informasjon.
Saka kan også være aktuell å drøfte i samarbeidsutvalget for fastlegeordningen, som er det formelle samarbeidsorganet mellom fastlegene og kommunen.
Har registrert at bilar køyrer over rundkøyringa ved Essostasjonen. Kan kantane gjerast litt høgare for å unngå dette?
Ordførar vi sende skriv til Statens Vegvesen for å be dei sjå på sikringstiltak. Skal ta med manglande veglys på Hjertås.
"Formannskapet tek orienteringane til vitande."
Det vart orientert om følgjande:
Har hatt 2 tilsyn:
Tilsyn for at skulane oppfyller krava i opplæringslova om elevane sitt psykososiale miljø.
Tilsyn Internkontrollsystem/rutinar - heimetenesta:
Vaksne med utviklingshemming som bur i eigen bustad - har fått 2 merknader.
Arbeid i gang med å betre systemet.
Oppfølging av mobbesaker.
Må ha stort fokus på om elevar trivst. Ikkje nok med enkeltvedtak.
Rådmann refererte frå styremøte i KS.
Regionrådet vil setje press på å få Nyborgtunnelen inn i planarbeidet.
Møte med leiar i industriutvikling Vest Børge Brundtland.
Grundere har kontorfelleskap i Dampen. Ønskjer fleire kommunar med i fellesskapet.
Sjølvutlånsbibliotek - samarbeid mellom Meland og Lindås.
Gjennomført 2 dagars arbeid med økonomiplan i Nordre Holsnøy Idrettslag sitt klubbhus i Leirdalen.
"Formannskapet tek orienteringane til vitande."
Anita Dale frå Fagforbundet tok del ved handsaming av saka.
Ordførar refererte innspel som er kome inn.
Konklusjon etter møtet i forhandlingsutvalet 18. april 2016:
Til stades: Nils Marton Aadland og Øyvind H. Oddekalv.
Forslag 8, alt. 2 frå Meland KrF bør innarbeidast i revidert avtale, eit sterkare fokus på næringsutvikling er viktig. Dei 4 hovudutvala bør ha 7 representantar.
Forslag 6 (Husebø bygdelag) og forslag 12 (Meland FrP) har begge omtalt eit ombud for kommunesamanslåingsprosessen. Folkevalde har ei klar ombudsrolle, men det bør presiserast i intensjonsavtalen at det er trong for ein informasjonsmedarbeidar i prosessen vidare.
Forslag 11 frå Utdanningsforbundet, dei redaksjonelle endringane dei viser til bør ein vurdere å ta inn i teksten.
Rekneskapen for Meland kommune for 2015 vert godkjent i samsvar med revisor si melding med eit rekneskapsmessig mindreforbruk på kr 9.100.447,46.
Mindreforbruket for 2015 på kr 9.100.447,46 vert å avsette til styrking av kommunen sitt disposisjonsfond."
Økonomisjef Per Inge Olsen orienterte og svarte på spørsmål.
«Kommunestyret godkjenner at det vert gjort endringar i budsjettet for 2016 slik:
Investeringsbudsjettet for 2016 vert auka med kr 400.000,-, til nytt prosjekt: Ombygging Marihøna Barnehage.
Finansiering:
Auke i bruk av lånemidlar: 320.000,-
Auke i mva-refusjon kr 80.000,-.»
Saka vert trekt.
Måltalet for busetting av flyktningar i 2016 skal vere samla 35 inklusiv 10 einslege mindreårige.
Måltal for busetting av flyktningar i 2017 skal vere 40 inklusive 16 einslege mindreårige.
Måltal for busetting av flyktningar i perioden 2018-2019 er 25 kvart år. Jamfør KS 97/2015.
Når det gjeld mottak av einslege mindreårige flyktningar får rådmannen ansvar for å etablere eit prosjekt som tek særskilt omsyn til tenesteorganisering, busettingsarbeid om omsorgsansvar for målgruppa.
Det er ein føresetnad for måloppnåing at kommunen jamfør punkt 1-4 klarer å etablere tilstekkelig tal bustader i tenlege bumiljø i perioden. I tillegg må kommunen nytte integreringstilskot til å sikre kapasitet i ulike tenestetilbod utifrå dei individuelle føresetnadene til flyktningane.
Meland kommune opprettheld prinsippvedtak i kommunestyret sak 108/12. Integreringstilskot skal til ei kvar tid øyremerkjast ressursbruk relatert til busettings- og integreringsverksemd.
Leiar NAV Arngunna Haga orienterte.
Avrøysting:
Framlegg til vedtak fekk 6 røyster for, (AP, H, SP, KrF; V), 1 røyst mot (FrP), og er såleis vedteke.
«Formannskapet tar mål- og strategiplan med innspel frå V og MDG for perioden 2016 – 2019 til orientering.»
Framlegg til tilleggstekst frå Silje Ingelin Sæterstøl, V og MDG:
1. Økonomi
Innkjøpspraksisen i kommunen må stimulere til meir miljøvenlege, innovative og lokale innkjøp.
2. Den digitale kommunen
Meland kommune må arbeide for å fremje samfunnsengasjement og demokratiutøving gjennom internett og sikre at heile kommunen har tilgang til internet.
3. Arbeidsgivar strategi, med fokus på høgt nærværsarbeid
Meland kommune må difor arbeide for eit arbeidsliv som gjer det enklare å kombinere jobb, frivillig innsats og omsorgsoppgåver i familien.
5. Miljø
Alt landbruk må produsere trygg mat med minst mogeleg belasting på natur, klima og ressursar.
Meland kommune må sikre gode vilkår for næringslivet både for å starte opp bærekraftige bedrifter og prosjekter. Aukande ekstremver gjer det naudsynt for kommunen å ha ein tilstrekkeleg beredskapsplan og vere godt nok rusta for klimaendringane. Omsyn til klima og miljø må vere førande i alle andre kommunale planar og all kommunal.
Avrøysting:
Framlegg til vedtak med tilleggstekst frå Silje Ingelin Sæterstøl, V og MDG fekk 4 røyster for, (V, KrF, SP, FrP), 3 røyster mot, (2 AP, H), og er såleis vedteke.
«Formannskapet legg utkast til reviderte føresegner til kommuneplanen sin arealdel, datert 06.04.2016, ut på offentleg ettersyn ved kunngjering i lokalavis og på kommunen sine heimesider. Statens vegvesen og Fylkesmannen i Hordaland vert tilskrive direkte. Vedtaket er fatta med heimel i plan- og bygningslova § 11-14, jf § 11-4. Revisjonen medfører ingen endringar i gjeldande planstrategi, eller i planprogramet eller konsekvensutgreiinga for kommuneplanen, og har ingen vesentlege verknader for miljø og samfunn. For grunngjeving av vedtaket vert det vist til saksutgreiinga ovanfor.»
"Formannskapt gir ikkje administrasjonen fullmakt til å inngå nye avtalar mellom Nesheim utleie AS og Meland kommune, der husleiga kan regulerast med innføring av gjengs leige, jf. Husll. 4-3."
Avrøysting:
Framlegg til vedtak fekk 0 røyster for, (AP, H, FrP, KrF, SP, V), og fall.
«Formannskapet godkjenner Aleksander Vågenes f. 09.07.91 som ny vikar for styrar for REMA 1000 Frekhaug sitt løyve for sal av alkoholhaldig drikk i gruppe 1."
«Formannskapet godkjenner at Birkeland Fisk og Sjømat AS ved Jan Arve Birkeland, i lokale i Havnevegen 33, 5918 Frekhaug får serveringsløyve etter Serveringslova §3.
Formannskapet godkjenner May-Britt Birkeland som dagleg leiar.
Formannskapet godkjenner at opningstida kan vere frå kl. 10.00 til kl. 18.00 kvardagar og laurdag.
Løyvehavar pliktar å melde frå til Meland kommune om endringar ved serveringsstaden jfr. Serveringslova § 14.»
«Kommunestyret godkjenner at det vert satt i gang ein prosess med å få miljøsertifisert rådhuset. Driftsramma for tenesteområdet plan, utbygging og kommunalteknikk vert auka med kr 50 000 for å dekke dei kjente utgiftene til arbeidet. Dette vert finansiert med å redusere avsetning til disposisjonsfondet med kr 50 000, frå 1 mill til 0,95 mill i 2016. Ytterlegare kostnader til arbeidet må fremmast som eiga sak når handlingsplanen for arbeidet er godkjent.»
«Formannskapet godkjenner at arbeidet med offentleg områdereguleringsplan for Rylandshøgda blir starta, i tråd med plankrav i kommuneplanen sin arealdel godkjent 17.06.2015. Vikebø er i kommuneplanen utpeikt som kommunesenter nr. 2, og det skal tilretteleggast for vekst i folketalet. Prioritering av planarbeidet er i samsvar med oversikt over kommunale planar og utgreiingar datert 28.10.2015, vedlegg til budsjettdokumentet for 2016. Plangrensa er vist på kartutsnitt datert 07.04.2016, og planarbeidet skal byggje på bakgrunnsnotat av same dato.»
Tilleggsframlegg frå Mabel Johansen, H - ny setning nr. 2:
"Vikebø er i kommuneplanen utpekt som kommunesenter nr. 2, og det skal tilrettelegges for vekst i folketalet."
Avrøysting:
Framlegg til vedtak med tilleggsframlegg frå Mabel Johansen vart samrøystes vedteke.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Øyvind H. Oddekalv | Arbeiderpartiet | Ordførar | oyvind.oddekalv@meland.kommune.no |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Medlem | agr-eide@online.no |
Sigmund Larsen | Fremskrittspartiet | Medlem | sigmund.larsen@icloud.com |
Marit Samnøy Jøssang | Kristeleg folkeparti | Medlem | marit.jossang@gmail.com |
Per Kristian Holmetun | Senterpartiet | Medlem | per.kristian@holmetun.no |
Silje Ingelin Sæterstøl | Venstre | Medlem | silje-is@online.no |
Mabel Johansen | Høgre | Varamedlem | mabel.johansen@husbanken.no |
Nils Marton Aadland (Ikke møtt) | Høgre | Varaordførar | nils.marton.aadland@meland.kommune.no |