Ragnar Tyssebotn, FRP, varsla at han ville legge inn eit innspell om saka om endringar i skulane, jf. budsjett og økonomiplan, i slutten av møtet.
Ordføraren, varsla at han ville ta opp sak om streaming av formannskapsmøte i slutten av møtet
-------------------------------------
Det var elles ikkje merknader til innkalling og saksliste
Møteprotokoll frå 19.08.20 og 14.10.20 vert godkjend.
Det var ikkje merknader til protokoll frå møta 19.08.20 og 14.10.20
Referatsakene vert tekne til vitande
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg til vedtak - Samrøystes vedteke
Budsjett for 2021, økonomiplan 2021-2024 samt investeringsplan 2021 til 2024 vert lagt fram til drøfting på grunnlag av rådmannen si saksutgreiing til formannskapet inkl budsjettdukument og hovudoversikter
Til møtet blei følgjande dokument lagt ved i saken:
- Spørsmål frå Hjalti H. Gislason datert 01.11.20 med svar frå økonomisjefen
- Brev frå Fotlandsvåg FAU, grenderåd og LivOGlyst, sendt pr epost 04.11.20
- Brev frå ein reinhaldar sendt pr epost 29.10.20
- Brev frå dei tilsette i Valestrand barnehage, sendt pr epost 03.11.20
--------------------------------
Økonomisjefen møtte i saka. Han presenterte budsjett for 2021 og økonomiplan for 2021-2024. Sektorleiar for helse, omsorg og sosial og sektorleiar for oppvekst, skule og kultur var også til stades for å kunne svare på spørsmål for sin sektor.
--------------------------------
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg til vedtak - Samrøystes vedteke
Osterøy kommune sluttar seg til eit spleiselag mellom Fylkesmannen/fylkeskommunen i Vestland og kommunane i vassområdet «Voss-Osterfjorden»
Rita Tveiten fekk permisjon frå resten av møtet.
8 medlemmar til stades
--------------------------------
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg til vedtak - Samrøystes vedteke
Det interkommunale samarbeidet Nordhordland digitalt etter tidlegare kommunelov § 27 vert oppløyst.
Nordhordland digitalt som administrativt samarbeid innan byggjesak, kart og oppmåling samt Nordhordland digitalt som eige rettssubjekt innan kart og geodata vert organisert inn under Nordhordland Utviklingsselskap IKS (NUI).
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg til vedtak - Samrøystes vedteke
Reglement for delegering av mynde til rådmannen vert vedteke slik det går fram i vedlegg til saka.
Oppdaterte reglement for heradsstyret, formannskapet og plan- og kommunalteknisk utval vert godkjende slik dei ligg føre i vedlegg til saka.
Oppdaterte reglement for innsyn i saksdokument og handtering av spørsmål om gildskap for folkevalde vert vedtekne slik dei ligg føre i vedlegg saka.
Oppdatert reglement for delegering av mynde frå heradsstyret til formannskapet og plan- og kommunalteknisk utval vert godkjende slik det ligg føre i vedlegg til saka.
Sekretariatet informerte om at det er ein feil i rådmannens framlegg til vedtak: Reglement for administrasjonsutvalet er ikkje lagt fram til dagens formannskapsmøte, det vert lagt fram seinare. Det er ein skrivefeil som gjer at det står i framlegg til vedtak.
-------------------------------------
Hjalti H. Gislason, H, gjorde slikt framlegg til vedtak i reglement for heradsstyret:
"H1 : Endra første ledd, siste setning i §7 til «Avrøysting om lukking av møtet skal skje i ope møte, og heimelen for avgjerda skal opplysast i ope møte før avrøystinga.»Grunngjeving: Det skal mykje til for å lukka eit offentleg møte og då er ordstyrar tent med å vera medviten om kvifor vilkåra for lukking er oppfylt, og vidare er folkevalde, presse og publikum tent med å verta opplyst om grunnen til at møtet er lukka.H2: Stryk setningane « Fleirtalet kan likevel vedta at saka vert underkasta ein førebels debatt. Om realitetshandsaming av ei sak på denne måten vert avvist, kan fleirtalet likevel vedta å senda den til rådmannen for førebuing av saka til formannskapet.» frå §10, tredje ledd.Grunngjeving: Heradsstyret er ikkje tent med debattar der ein del av representantane korkje er førebudde på tema eller varsla om innhaldet på førehand. Kommunelova §11-3 gjev representantane høve til å få inn saker på saklista (sjå endringsframlegg H5), og både §19 og §20 i dette reglementet gjev dei enda to ulike moglegheiter for å få svar på spørsmål. Det er ikkje torv for å også opna for spontan debatt.H3: Tillegg før siste ledd i §10 «Sak som står på sakslista til møtet kan berre trekkjast av møteleiaren dersom eit alminnelig fleirtal av dei frammøtte representantane er for dette, jfr. kommunelova §11-3, fjerde ledd.»Grunngjeving: Dette er einast ei presisering av teksten i kommunelova §11-3.H4: Tillegg før siste ledd i §10 «Sak som står på sakslista til møtet men alt er avgjort, kan handsamast på nytt i same møte dersom møteleiaren eller eit alminnelig fleirtal av dei frammøtte representantane er for dette, jfr. kommunelova §11-12.»Grunngjeving: Formalisering av allereie etablert praksis i Osterøy heradsstyre.H5: Tillegg før siste ledd i §10 «1/3 av medlemmene kan krevja skrivleg at ei sak vert ført opp på saklista med framlegg til vedtak, jfr. kommunelova §11-3, første ledd, siste setning. Slike krav må sendast ordføraren seinast 10 dagar før heradsstyremøtet for at saka skal verta ført opp på saklista i neste møte.»Grunngjeving: Dette er også ei presisering av teksten i kommunelova §11-3 men med same tidsfrist som reglementet har sett for interpellasjonar i §20."
Hjalti H. Gislason, H, gjorde slikt framlegg til vedtak i reglement for formannskapet:
"F1: Stryk «Overordna planlegging, kommunedelplanar og områdeplanar» frå §2.Grunngjeving: Dette er alt plan- og kommunalteknisk utval sitt definerte arbeids- og ansvarsområde. Det er ikkje nødvendig at også formannskapet skal gje uttale til heradsstyret når utvalet alt har gjort det.F2: Stryk «Politisk organisering og utvalsstruktur» frå §2.Grunngjeving: På dette ansvarsområdet er heradsstyret suverent og har ikkje moglegheit til å delegere vidare, jfr. kommunelova §5-7.F3: Endra første ledd, siste setning i §8 til «Avrøysting om lukking av møtet skal skje i ope møte, og heimelen for avgjerda skal opplysast i ope møte før avrøystinga.»Grunngjeving: Det skal mykje til for å lukka eit offentleg møte og då er ordstyrar tent med å vera medviten om kvifor vilkåra for lukking er oppfylt, og vidare er folkevalde, presse og publikum tent med å verta opplyst om grunnen til at møtet er lukka.F4: Tillegg før siste ledd i §11 «Sak som står på sakslista til møtet kan berre trekkjast av møteleiaren dersom eit alminnelig fleirtal av dei frammøtte representantane er for dette, jfr. kommunelova §11-3, fjerde ledd.»Grunngjeving: Dette er einast ei presisering av teksten i kommunelova §11-3.F5: Tillegg før siste ledd i §11 «Sak som står på sakslista til møtet men alt er avgjort, kan handsamast på nytt i same møte dersom møteleiaren eller eit alminnelig fleirtal av dei frammøtte representantane er for dette, jfr. kommunelova §11-12.»Grunngjeving: Formalisering av allereie etablert praksis i Osterøy.F6: Tillegg før siste ledd i §11 «1/3 av medlemmene kan krevja skrivleg at ei sak vert ført opp på saklista med framlegg til vedtak, jfr. kommunelova §11-3, første ledd, siste setning. Slike krav må sendast ordføraren seinast 10 dagar før formannskapsmøtet for at saka skal verta ført opp på saklista i neste møte.»Grunngjeving: Dette er også ei presisering av teksten i kommunelova §11-3 men med same tidsfrist som sett for interpellasjonar i Reglement for heradsstyret §20.F7: Stryk setningane «Fleirtalet kan likevel vedta at saka vert underkasta ein førebels debatt. Om realitetshandsaming av ei sak på denne måten vert avvist, kan fleirtalet likevel vedta å senda den til rådmannen for førebuing av saka til formannskapet.» frå §11, siste ledd.Grunngjeving: Formannskapet er ikkje tent med debattar der ein del av representantane korkje er førebudde på tema eller varsla om innhaldet på førehand. Kommunelova §11-3 gjev representantane høve til å få inn saker på saklista (sjå endringsframlegg F6), og §20 i dette reglementet gjev dei moglegheit til å få svar på spørsmål som alle er førebudd på. Det er ikkje torv for å også opna for spontan debatt."
Hjalti H. Gislason, H, gjorde slikt framlegg til vedtak i reglement for Plan- og kommunalteknisk utval:
"P1: Endra tilvising til kommunelova i §2 andre ledd, første setning til «kommunelova §5-7».Grunngjeving: Tilvisinga som står er frå gamal kommunelov.P2: Stryk frå §2 tredje ledd setningane «Arealplanar Utvalet gir uttale til formannskap/heradsstyre i saker om arealplanlegging (detaljplan, reguleringsplan, områdeplan, kommuneplan) .»Grunngjeving: Ny tekst kjem som endringsframlegg P5.P3: Tillegg etter andre ledd i §2 «Utvalet skal gje uttale til heradsstyret i saker som gjeld konsesjonssøknader, jfr. vassfallrettigheitslova §13.»Grunngjeving: Dette området fell naturleg innafor utvalet sitt arbeids- og ansvarsområde, og andre kommunar med tilsvarande utval gjev dei også dette ansvaret for å kome med uttale.P4: Endra §2 fjerde ledd til «Utvalet er høyringsorgan for sektor- og tema- og andre planar innanfor sitt arbeids- og ansvarsområde, og som skal handsamast i heradsstyret.».Grunngjeving: Med endringa F1 skal formannskapet ikkje lengre gje uttale i slike saker.P5: Tillegg før nest siste ledd i §2«Utvalet skal gje uttale til heradsstyret i saker som gjeld:- Overordna plan og utvikling knytt til kommuneplanen sin arealdel (KPA)- Kommunedelplanar, reguleringsplanar, områdeplanar, detaljplanar m.v.- Reguleringssaker og arealrelaterte saker- Alle saker etter Plan- og byggningslova 2008, unnateke slutthandsaming av klagesaker- Klagesaker innan byggesak går til Plan- og kommunalteknisk utval med innstilling til vedtak etter følgjande modell:- Etter at klagen er motteken vert han handsama administrativt,- Klagen vert deretter send til utvalet med innstilling til vedtak,- Utvalet vedtek om klagen skal takast til følgje eller ikkje,- Om utvalet ikkje tek klagen til følgje, vert han send Fylkesmannen for endeleg avgjerd.»Grunngjeving: Dette er ei tydeleggjering og strukturering av tidlegare tekst og arbeidsmåte, sterkt påverka av reglementa i nabokommunar.P6: Endra første ledd, siste setning i §8 til «Avrøysting om lukking av møtet skal skje i ope møte, og heimelen for avgjerda skal opplysast i ope møte før avrøystinga.»Grunngjeving: Det skal mykje til for å lukka eit offentleg møte og då er ordstyrar tent med å vera medviten om kvifor vilkåra for lukking er oppfylt, og vidare er folkevalde, presse og publikum tent med å verta opplyst om grunnen til at møtet er lukka.P7: Endra ordet «realitetsbehandling» til «realitetshandsaming» i §11, siste ledd, første setning.Grunngjeving: Språkvask.P8: Stryk setningane «Fleirtalet kan likevel krevja at saka vert underkasta ein førebels debatt. Om realitetshandsaming av ei sak på denne måten vert avvist, skal ho takast med på sakslista til neste ordinære møte om ikkje forsamlinga vedtek noko anna.» frå §11, siste ledd.Grunngjeving: Utvalet er ikkje tent med debattar der ein del av representantane korkje er førebudde på tema eller varsla om innhaldet på førehand. Kommunelova §11-3 gjev representantane høve til å få inn saker på saklista (sjå endringsframlegg P11), og §20 i dette reglementet gjev dei moglegheit til å få svar på spørsmål som alle er førebudd på. Det er ikkje torv for å også opna for spontan debatt.P9: Tillegg før siste ledd i §11 «Sak som står på sakslista til møtet kan berre trekkjast av møteleiaren dersom eit alminnelig fleirtal av dei frammøtte representantane er for dette, jfr. kommunelova §11-3, fjerde ledd.»Grunngjeving: Dette er einast ei presisering av teksten i kommunelova §11-3.P10: Tillegg før siste ledd i §11 «Sak som står på sakslista til møtet men alt er avgjort, kan handsamast på nytt i same møte dersom møteleiaren eller eit alminnelig fleirtal av dei frammøtte representantane er for dette, jfr. kommunelova §11-12.»Grunngjeving: Formalisering av allereie etablert praksis i Osterøy.P11: Tillegg før siste ledd i §11 «1/3 av medlemmene kan krevja skrivleg at ei sak vert ført opp på saklista med framlegg til vedtak, jfr. kommunelova §11-3, første ledd, siste setning. Slike krav må sendast utvalsleiaren seinast 10 dagar før utvalsmøtet for at saka skal verta ført opp på saklista i neste møte.»Grunngjeving: Dette er også ei presisering av teksten i kommunelova §11-3 men med same tidsfrist som sett for interpellasjonar i Reglement for heradsstyret §20."
--------------------------------
Hjalti H. Gislason, H, trakk sine 3 framlegg til vedtak.
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg til vedtak - Samrøystes vedteke
Heradsstyret vedtek rådmannen si innstilling til fordeling av koronamidlane slik det ligg føre.
Rådmannen har innstilt følgande fordeling av midlane:
SVEMKO | 150 000,- |
Fjordslottet | 75 000,- |
Den Hemmelige Pølsefabrikken | 40 000,- |
Osterøy Ferjeselskap | 62 123,- |
Mjøsvågen Landhandleri | 100 000,- |
K Lerøy Metallindustri | 50 000,- |
Fjordslottet | 70 000,- |
Osterøy Reiselivslag | 50 000,- |
Norlender Knitwear | 225 000,- |
Industriutvikling Vest | 400 000,- |
AVRØYSTING:Rådmannen sitt framlegg til vedtak - Samrøystes vedteke
Politihkar | Bellodat | Lahttošládja | E-poasta |
---|---|---|---|
Lars Fjeldstad | Senterpartiet | Ordførar | lars.fjeldstad@osteroy.kommune.no |
Hjalti Heimir Gislason | Høgre | Varaordførar | hjalti.heimir@gmail.com |
Johannes Myklebust Bysheim | Arbeidarpartiet | Medlem | johannes.bysheim@outlook.com |
Rita Aud Tveiten | Arbeidarpartiet | Medlem | rita@ritatveiten.no |
Ellinor Therese Birkeland | Framstegspartiet | Medlem | ellinor.therese.birkeland@gmail.com |
Ragnar Tyssebotn | Framstegspartiet | Medlem | rag-tys@online.no |
Turid Bjørndal Njåstad | Senterpartiet | Medlem | turidbn@gmail.com |
Tone Mjelde | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | tone_mjelde_90@yahoo.no |
Kjersti Ingolvsdotter Vevatne | Venstre | Varamedlem | kjeve70@gmail.com |
Jarle Skeidsvoll (Ii boahtán) | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jarle@skeidsvoll.no |