Utval: | Formannskapet |
---|---|
Dato: | 07.06.2023 13:00 - 19:30 |
Møtestad: | Heradsstyresalen - Rådhuset Lonevåg |
Status: | Møtet er ferdig protokollert |
Sakskart: | |
Møteprotokoll: |
Innkalling og sakliste vert godkjent.
Kjersti Vevatne, V, varsla innsendte spørsmål vedk. sak 049/23 oppgradering Osterøy Ungdomsskule samt innsendte spørsmål vedk. sak 025/23 og sak 053/23 i plan- og kommunalteknisk utval.
Ragnar Tyssebotn varsla spørsmål vedk. Landbruk.
Sak 051/23 var ikkje tilgjengeleg i møteportalen, men var tilgjengeleg i samla fil på heimesida.
-------------------------------------------
Det var elles ingen merknader til innkalling og saksliste.
Møteprotokoll frå 03.05.23 vert godkjend.
Det var ingen merknader til møteboka.
Referatsakene vert tekne til vitande.
Hjalti Heimir Gislason, H, hadde slik kommentar: Sønadsfrist for prosjektet er 8.september, neste møte i Formannsskapet er 6.sept, Formannsskapet ynskjer ei oppdatering i neste møte.
Årsmelding og rekneskap for 2022 vert godkjent slik dei ligg føre.
Netto driftsresultat er kr. 10 579 575.
Disponering av netto driftsresultat er følgjande :
Avseteninger til bundne driftsfond kr. 4 087 627,-
Bruk av bundne driftsfond er kr. 7 023 194,-
Avsetning til disposisjonsfond kr. 13 515 142,-
Leiar for økonomikontoret Øyvind Johannesen orienterer.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Økonomirapport pr 1.tertial 2023 vert teken til vitande.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Det vert sett av kr. 300.000,- til vidare utgreiing av moglegheit for etablering av små bueiningar i skulebygget på Bruvik.
Summen vert lagt inn i revidert investringsbudsjett, og finansiert via låneopptak.
Siren Tyssebotn, FRP, gjorde slikt framlegg:
Vedtak om sal av Bruvik skule vert oppretthalde. Når bodrunden er avslutta, vert innkomne høgaste bod lagt fram for Heradstyret til endeleg vedtak. Om bodet er for lågt, kan Heradstyret velje å behalde bygget for å nytte det til andre føremål.
Grunngjeving: Heradstyret har tidlegare vedteke at bygget skal seljast. Denne prosessen vart ikkje heilt vellukka sist, og det må difor gjerast eit nytt forsøk på å selje bygget. Å starte eit prosjekt med å bygge om eit bygg som dette til hyblar, vil føre med seg store kostnader, i tillegg til at bygget sin alder tilseier at det kan være skader i konstruksjon med meir.
AVRØYSTNG:
Siren Tyssebotn, FRP, sitt framlegg fell - 2 røyster (FRP)
Kommunedirktøren sitt framlegg vert vedteke - 7 røyster (V, H, H, SP, SP, AP, AP)
Utskifting av varmeanlegg på Osterøytunet vert realisert. Prosjektet vert finansiert gjennom tilskot frå Husbanken og tilleggsløyving over investeringsbusjettet for 2023 på kr. 4.600.000,- inkl. mva. Tilleggsløyvinga vert finansiert gjennom auka låneopptak.
Basert på opsjonsprisane som er henta inn for oppdimensjonering av anlegget til å dekka Opro AS sitt behov også, går kommunedirektøren i dialog med Opro AS for å avklare om dei ynskjer å gå inn på dette anlegget, og vidare evt. framforhandle ein avtale om sal av varmtvatn får Osterøy kommune til Opro AS. Dersom denne delen av prosjektet også skal gjennomførast må løyvinga til prosjektet aukast med ca. kr. 500.000,- Dette vert tilbakebetalt i form av sal av varmtvatn.
Kommunedirektøren får fullmakt til å ta denne avgjersla saman med Opro AS.
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP hadde slikt tilleggsframlegg: Dersom det er løysing med energibrønner som er tenkt valde, må desse plasserast i område/ så langt unna område som kan tenkjast å verte bygd ut for Omsorg pluss/ andre utvidingar av sjukeheimen at det er heilt sikkert dei ikkje vil verte skada av spreningsarbeid og anleggsarbeid i samband med framtidige utbyggingar.
Grunngjeving: Grunnarbeid og sprenging av fjell kan skade brønnane og føre til at brønnane og anlegget vert øydelagde. Sprengladninga kan følge i fjellet over lengre avstander, og det kan føre til store skader på omkringliggande brønnar. Det må difor sikrast at eit slikt tiltak vert bygd sikkert for å unngå slike skader.
AVRØYSTING:
Kommunedirektren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, sitt tilleggsframlegg fell - 2 røyster (2FRP) mot 7 røyster (V, 2H, 2SP, 2AP)
Kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak:
Det vert løyvd kroner 700 000 til reparasjons- og istandsettingstiltak i Kossdalen. Inntil 500 000 av disse kan nyttast i 2023.
Løyvinga vert gjort ved hjelp av disposisjonsfond.
Det vert arbeidd med å få dekka desse kostnadane frå fylket. Det må og arbeidast med å få veien inn i fylket sin verneplan.
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, sette slikt tilleggsframlegg:
Midlane vert å hente frå disposisjonsfondet. Det vert arbeidd med å få dekka desse kostnadane frå fylket. De må og arbeidast med å få veien inn i fylket sin verneplan.
Grunngjeving: Med aukande renter vil det være meir fornuftig å ikkje bruke av kommunen si låneramme for å finansiere dette. Vegen er eit viktig kulturminne og turistmål, og kommunen må difor gå aktivt inn for å få denne vegen inn i fylket sine lister.
AVRØYSTING:
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP sitt tilleggsframlegg vert vedteke - 8 røyster (V, H, 2SP, 2AP, 2FRP) mot 1 røyst (H)
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Forslag til revidert investeringsbudsjett blir vedteke.
Investeringsbudsjettet for 2023 si ramme vert auka med 34.220.000,- som vist til i oversikta, med følgjande endring:- Budsjett for prosjektnummer K01364 «Varmeanlegg Osterøytunet» vert auka med 500.000,- ref. punkt 2 i sak FS 044/23.
Hjalti Heimir Gislason, H, hadde slikt tilleggsframlegg:
- Budsjett for prosjektnummer K01364 «Varmeanlegg Osterøytunet» vert auka med 500.000,- ref. punkt 2 i sak FS 044/23.
AVRØYSTING:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøysts vedteke
Hjalti H. Gislason, H, sitt tilleggsframlegg vert samrøystes vedteke
Det vert etablert fartshumpar i Rymledalen, frå avkøyring til Rymleheia/Fugledalen og til avkøyringa til Hovdavegen. Fartshumpane vert dimensjonert for fart på 50km/t, og av ein type som er tilpassa større køyretøy grunna trafikken til næring og industri i området.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Osterøy Idrottslag får innvilga sin søknad om kommunal garanti på lån for å rehabilitere kunstgrasbana på Osterøy stadion - Fugledalen, kroner 6 000 000, forutsett at garantien vert godkjent av departementet, jfr. Kommunelova § 14-19 og Forskrift om garantier og finans- og gjeldsforvaltning i kommuner og fylkeskommuner kapitel 1.
Det vert stilt som vilkår at søknaden om spelemidlar vert fornya årleg i tråd med regelverket. Det er ikkje eit krav at Osterøy Idrottslag har fått tildeling av spelemidlar for at garantien skal vera gyldig.
Garantien gjeld for lån til rehabilitering av kunstgrasbana og lysanlegget.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Alle alternativ legg til grunn at symjehallen ikkje skal ligga ved ungdomsskulen
Moglegheitsstudien for skulen skal.
- ha eit 50-års perspektiv
- ha ein teknisk tilstandsrapport for dagens bygg (ekskludert symjebassenget)
- inkludera ein aula / sal
- ha følgjande alternativ:
1. Rehabilitere dagens skule, dvs behalde bygget som i dag, men reparere og oppgradere til dagens standard og krav (om mogleg)
2. Transformere dagens skule, der delar av dagens bygg vert gjenbrukt på ny måte, og bygget framstår som nytt. Delvis riving, delvis påbygging er aktuelt
3. Rive dagens bygningsmasse og bygge ny skule på same tomt
For kvart alternativ skal moglegheitsstudien ha enkle vurderingar av desse tema:
- byggetid
- kvalitet for brukarane (byggemateriale, universell utforming, brukaroppleving m.m.)
- miljø/energi
- kostnader (grovt estimat) og usikkerheit i kostnadene
Kommunedirektøren kan supplere med fleire tema.
Kjersti Vevatne, V, hadde slikt fellesframlegg:
Alle alternativ legg til grunn at symjehallen ikkje skal ligga ved ungdomsskulen
Moglegheitsstudien for skulen skal:- ha eit 50-års perspektiv
- ha ein teknisk tilstandsrapport for dagens bygg (ekskludert symjebassenget)
- inkludera ein aula / sal
- ha følgjande alternativ:
1. Rehabilitere dagens skule, dvs behalde bygget som i dag, men reparere og oppgradere til dagens standard og krav (om mogleg)
2. Transformere dagens skule, der delar av dagens bygg vert gjenbrukt på ny måte, og bygget framstår som nytt. Delvis riving, delvis påbygging er aktuelt
3. Rive dagens bygningsmasse og bygge ny skule på same tomt
For kvart alternativ skal moglegheitsstudien ha enkle vurderingar av desse tema:
- byggetid
- kvalitet for brukarane (byggemateriale, universell utforming, brukaroppleving m.m.)
- miljø/energi
- kostnader (grovt estimat) og usikkerheit i kostnadene
Kommunedirektøren kan supplere med fleire tema.
AVRØYSTNG:
Kjersti vevatne, V, sitt fellesframlegg vert samrøystes vedteke.
Endringane av dei tre reglementa vert vedtekne slik dei ligg føre og dei vil gjelde frå 1. oktober 2023.
Hjalti Heimir Gislason, H, frå arbeidsgruppa orienterer.
Hjalti Heimir Gislason, H, hadde slikt framlegg:
Endringane av dei tre reglementa vert vedtekne slik dei ligg føre og dei vil gjelde frå 1. oktober 2023.
AVRØYSTING:
Hjalti H. Gislason, H, sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Osterøy kommune seier nei til IMDI sin førespurnad om å auke busettinga i 2023 frå 60 til 70 personar.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Osterøy kommune takkar nei til tilbodet om tilbakeføring av bokbussen Soria Moria frå Osterøy museum.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Kommunedelplanen for idrett og fysisk aktivitet vert avslutta utan å føre fram til endelig vedtak. Det skal skrivast nytt planprogram før i gang setting av nytt planarbeid, der kultur vert inkludert. Alle innspel og samskapingsmøter som er gjennomført, skal vere med i grunnlaget når arbeidet vert teke opp att.
Eigarskapsmeldinga for idrettsanlegg vert utvida til å omfatte friluftsanlegg der Osterøy kommune eig grunnen, og skal svare ut same spørsmål for disse anlegga som for idrettsanlegg (jamfør sak 12/23).
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Planprogrammet for kommunedelplan for kulturmiljø 2024 – 2033 vert vedteken slik det ligg føre, jf. pbl §11-13.
Kjersti Vevatne, V, hadde slik merknad, det er hensiktsmessig at arbeidet med kommunedelplanen for kulturmiljø ligg i forkant av kommunedelplanen.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Styret i Opro AS og Osterøy Aktiv vert vedteke slik dei ligg føre frå Arbeidsutvalet for innstilling i valsaker (valnemnd).
Arbeidsutval for innstilling i valsaker (valnemnd) innstiller eit styre til Osterøy Utvikling AS samt ei valnemnd.
Turid B. Njåstad utvalsleiar for Arbeidsutvalet for innstilling i valsaker (valnemnda) orienterer. Merknad, generalforsamlinga til Osterøy Utvikling er på eit seinare tidspunkt enn dei andre.
Turid B. Njåstad hadde på vegne av Arbeidsutvalet for innstilling i valsaker (valnemnd) slikt framlegg til vedtak: Styret i Opro AS og Osterøy Aktiv vert vedteke slik dei ligg føre frå Arbeidsutvalet for innstilling i valsaker (valnemnd).
Ordføraren hadde slikt felles tilleggsframlegg: Arbeidsutval for innstilling i valsaker (valnemnd) innstiller eit styre til Osterøy Utvikling AS samt ei valnemnd.
AVRØYSTING:
Arbeidsutvalet for innstilling i valsaker (valnemnd) sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Ordføraren sitt felles tilleggsframlegg vert samrøystes vedteke
Retningslinjer for tildeling av kommunal bustad vert vedteke slik dei ligg føre.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Osterøy Kommune gir med dette sin tilslutning til at kommunane Fedje, Gulen, Masfjorden og Modalen blir nye daltakarar i Bergen og Omland Friluftsråd Kommunalt Oppgavefellesskap med virkning frå 01.01.2024. Dei nye deltakarkommunane sitt ansvar og forpliktelsar følger av samarbeidsavtalen og lov om kommunar og fylkeskommunar. (LOV-2018-06-22-83 frå 01.01.2020 «kommuneloven»).
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
SAK OM LANDBRUKSKONTORET:
Kommunedirektøren skal snarast undersøkje om det er mogleg å få til eit vertskommunesamarbeid eller interkommunalt samarbeid vedrørande landbruk, skog og viltsaker i første omgang med nabokommune/kommunar.
Det bør og undersøkast om heile eller delar av dette kan kjøpast frå anna kommune. Saka vert å leggje fram for formannsskap og Heradsstyre snarast mogleg.
Kjersti Vevatne, V, hadde slikt innsendt spørsmål: Gjeld sak 025/23 og sak 053/23 i plan- og kommunalteknisk utval. 1.I kva grad har Osterøy kommune lovheimel til å krevje framdrift i reguleringsplanprosessen no når dispensasjon er gitt og vilkåret om planoppstart er oppfylt? Kommunedirektøren gav slikt svar:Kommunen kan bidra til framdrift av planprosessen gjennom prioritering av plansaka i høve til dei ressursar som er tilgjengeleg og det som vert bestemt. Kommunen må uansett følgje plan- og bygningslova sitt regelverk for handsaming av reguleringsplanar, og kan difor ikkje styre framdrift av ei slik sak åleine. I vedtaket står det at kommunen har gjeve mellombels disposisjon i 5 år. Det er stilt vilkår om at planarbeid vert starta, men ikkje konkrete vilkår om framdrift ut over dette. Det må kommunen halde seg til.
2. Dersom planarbeidet vert lagt på is; korleis skal kommunen sjå til at klagene knytt til dispensasjonen vert handsama? Kommunedirektøren gav slikt svar:Klagene er ikkje avvist, men under handsaming. Det er Statsforvaltaren i Vestland som er klageinstans (kommunen er underinstans) og saka er sendt dit for avgjerd av klagesaka. Det kan ta inntil 3 månader før avgjerd ligg føre.
3. All den tid der er ønskje om andre formål enn næring for dette arealet i rullering av kommuneplanen, kva kan ordførar gjere for å sørge for at avgjera i planutvalet ikkje legg føringar, og ikkje hindrar ein fri diskusjon om kva arealformål som er riktig for området? Kommuredirektøren gav slikt svar:Dispensasjonen er gjeve mellombels for 5 år. Reguleringsplanprosessen og prosessen med rullering av KPA vil måtte avklare fremtidig arealbruk. Søknaden om dispensasjon er i samsvar gjeldende arealformål i gjeldende KPA. Dispensasjonen i seg selv legger ikke mer eller mindre føringer enn det som allerede ligger i gjeldende KPA. Ordfører kan opplyse at man ved vurdering av fremtidig arealstatus i ny KPA skal se bort fra den midlertidige dispensasjonen.
-------------------------------------------
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP hadde slikt spørsmål: Vedk. Landbrukskontoret. Dette har vore oppe som eit spørsmål tidlegare, der det endte med at kommunedirektøren fekk svare ut spørsmålet. No er situasjonen verre enn den var då, no har me ingen på landbrukskontoret. Eg har fått henvendingar frå mange bønder som ikkje får kontakt med landbrukskontoret. Det er oss politikarar sitt ansvar å sørge for at landbrukskontoret fungerer som det skal. Eg har vore i kontakt med nærliggande kommunar for å høyre om dei kjenner til vårt ynskje om eit samarbeid og det var ukjent for dei, difor vil eg at me gjer eit vedtak på det.
Kommunedirektøren gav slikt svar: Eg er ikkje kjend med at innbyggarane ikkje får kontakt med landbrukskontoret, me har per i dag ein tilsett på Landbrukskontoret og Leiar på forvaltning og plan har bistått med arbeidet samt at me får bistand frå Vaksdal kommune ved behov. Me har lyst ut ei stilling på Landbrukskontoret via eit rekrutteringsbyrå der søknadsfristen er 19.06.23.
AVRØYSTING BEHANDLING AV SAK:
Behandling av sak vert vedteke: 5 røyster (2H, V, 2FRP) mot 4 røyster (2SP, 2AP)
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, hadde slikt framlegg til vedtak:
Det bør og undersøkast om heile eller delar av dette kan kjøpast frå anna kommune. Saka vert å leggje fram for formannsskap og Heradsstyre snarast mogleg.
AVRØYSTING:
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, sitt framlegg til vedtak vert vedteke: 5 røyster (2H, V, 2FRP) mot 4 røyster (2SP, 2AP)
I medhald av alkohollova §§ 1-4a og b, 1-6, 1-7, 1-7a, 1-7b, 1-7c, 4-2 og 4-4 vert det gjeve allment skjenkeløyve for all alkoholhaldig drikk, gruppe 1, 2 og 3 for Den Grøne Fabrikken AS, Hosanger
Løyvehavar: Den Grøne Fabrikken AS, org.nr. 917 741 727
Styrar: Lars Magne Bysheim, f. 23.12.1954 og avløysar Trond Lillejord, f. 16.06.1963 vert godkjende.
Type verksemd: Galleri, kunstverkstad, selskapslokale.
Skjenketid alkohol gruppe 1 og 2 alle dagar:kl. 10.00 – kl. 02.00
(drikk med 2,5% til 22% alkoholinnhald)
Skjenketid alkohol gruppe 3 alle dagar:kl. 13.00 – kl. 01.00
(drikk over 22% til 60% alkoholinnhald)
Vidare vert det gjeve allment skjenkeløyve for all alkoholhaldig drikk på avskjerma uteområde.
Skjenketid for uteservering alkohol gruppe 1 og 2:kl. 10.00 – kl. 24.00
Skjenketid for uteservering alkohol gruppe 3:kl. 13.00 – kl. 24.00
Løyveperiode: 22.06.2023 – 30.09.2024
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Politikar | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Lars Fjeldstad | Senterpartiet | Ordførar | lars.fjeldstad@osteroy.kommune.no |
Hjalti Heimir Gislason | Høgre | Varaordførar | hjalti.heimir@gmail.com |
Rita Aud Tveiten | Arbeidarpartiet | Medlem | rita@ritatveiten.no |
Alexander Thunestvedt | Arbeidarpartiet | Medlem | alexanderth@live.no |
Siren Tyssebotn | Framstegspartiet | Medlem | styssebotn@hotmail.com |
Ragnar Tyssebotn | Framstegspartiet | Medlem | rag-tys@online.no |
Berit Moslett Borge | Høgre | Medlem | berit-moslett-borge@hotmail.com |
Turid Bjørndal Njåstad | Senterpartiet | Medlem | turidbn@gmail.com |
Kjersti Ingolvsdotter Vevatne | Venstre | Varamedlem | kjeve70@gmail.com |
Jarle Skeidsvoll (Ikke møtt) | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jarle@skeidsvoll.no |