Innkalling og sakliste vert godkjent med endring.
Det var ingen vara for Marit Adelsten Jensen, MDG.
4 av 5 medlem/varamedlem tilstades.
Aksel Mjøs, H, varsla spørsmål om sin gildskap i PS 048/23
Øyvind Litland, AP, varsla spørsmål om sin gildskap i PS 055/23
Ragnar Tyssebotn, FRP, varsla to spørsmål, innsendt spørsmål frå Alf Terje Mortensen og status i ei tidlegare sak som omhandla eit naust på Bernes.
Utvalsleiar sette forslag om å handsame sak 055/23 like etter sak 048/23 av omsyn til frammøtt vara.
--------------------------------------
Det var elles ingen merknader til innkalling og sakliste.
Møteprotokoll frå 26.04.23 vert godkjend.
Det var ingen merknader til møteboka.
Referatsakene vert tekne til vitande.
Det var ingen merknader til referatsaker og meldingar.
Melding om delegerte vedtak vert teken til vitande.
Øyvind Litland hadde slik merknad: sak 097/23 - Haus Prestegard. Er det teke omsyn til sikkerheiten til dei mjuke trafikantane og plass til bussane?
--------------------------------------
Det var elles ingen merknader til dei delegerte sakene
Kommunen sitt vedtak av 16.02.2023 saknr. 020/23 vert gjort om. Klagen vert teke til fylgje. Det vert gjeve løyve i 10år som omsøkt. Fordelen med å gje denne dispensasjonen er større enn ulempene. Føremålsreglane i lova vert ikkje tilsidesett.
Grunngjeving: Tiltaket som er tenkt som kårbustad/avlastningsbustad er eit fornuftig tiltak for å sikre garden som både er ein arbeidsplass og som ein familieinstitusjon som heldt kulturlandskapet i hevd. Det er positivt at tiltaket er tenkt som ei løysing som enkelt kan fjernast og landskapet kan tilbakeførast dersom trongen for tiltaket fell vekk. Dispenasjonen set ikkje føremålsreglane i lova til side.
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, sette slikt framlegg:
Kommunen sitt vedtak av 16.02.2023 saknr. 020/23 vert gjort om. Klagen vert teke til fylgje. Det vert gjeve løyve i 10år som omsøkt. Fordelen med å gje denne dispensasjonen er større enn ulempene. Føremålsreglane i lova vert ikkje tilsidesett.
Grunngjeving: Tiltaket som er tenkt som kårbustad/avlastningsbustad er eit fornuftig tiltak for å sikre garden som både er ein arbeidsplass og som ein familieinstitusjon som heldt kulturlandskapet i hevd. Det er positivt at tiltaket er tenkt som ei løysing som enkelt kan fjernast og landskapet kan tilbakeførast dersom trongen for tiltaket fell vekk. Dispenasjonen set ikkje føremålsreglane i lova til side.
AVRØYSTING:
Ragnar Johan Tysseboten, FRP, sitt framlegg vert vedteke - 3 røyster (SP, H, FRP)
Kommunedirektøren sitt framlegg fell - 1 røyst (AP)
Kommunen gjev dispensasjon frå arealføremålet LNF-område og plankravet i kommuneplanføresegn punkt 1.2, jf. plan- og bygningslova §§ 11-6, 11-7 nr. 5 bokstav a og 11-9 nr. 1, til etablering og bygging av ny barnehage på gnr. 135 bnr. 1, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Grunngjeving:Det er til fordel for samfunnet at det vert gjeve dispensasjon.Valestrandsbygda veks grunna tilflytting, fortetting og nye byggefelt, og har i lengre tid hatt behov for ein meir moderne barnehage med større kapasitet enn den kommunen driv i dag.Rådmannen fekk hausten 2018 i oppdrag av formannskapet å gjera eit utvida tomtesøk i Valestrandsområdet for å finna høvelege lokalitetar til ein ny 4/6 avd. barnehage. Norconsult sin rapport av 12. mars 2019 var ei grundig undersøking av egna tomter mellom Valestrand og Hauge. Formannskapet fatta i møte 20. mars 2019 følgjande vedtak i sak 015/19:«Alternativ Rundhovde 1 vert vald som tomt for ny barnehage på Valestrand. Rådmannen får i oppdrag å erverva ein tomt som tek høgde for eventuell utviding av anlegget, for eksempel 10 mål. Dersom priskravet for tomten vert urimeleg i høve til marknadspris, kjem rådmannen attende til formannskapet med saka.»Tomta 135/1 ligg inntil nordre del av Runnhovdefeltet, plan ID 12532015005, og bygging av barnehage her må sjåast på som ei naturleg utvidig av bustadområdet. Det er derfor ikkje nødvendig å måtte handsama denne reguleringsendringa i prosessen med Kommuneplanen sin arealdel som enno vert førebudd av administrasjonen.I sak 091/22 om «Barnehagebruksplanen 2021-2030» vedtok heradsstyret i møte 19. oktober 2022 mellom anna følgjande kulepunkt:«- Heradsstyret gjev løyve til bygging og opning av ny, privat barnehage med fire avdelingar på Rundhovde.- Valestrand barnehage vert lagd ned når ny barnehage står klar på Rundhovde.»Det er god og trafikksikker veg opp til Runnhovdefeltet med fortau heilt frå sentrum. Det er kort avstand til Eidefeltet og god tilkomst for andre delar av bygda. Plasseringa er både sentral for innbyggjarane og nær naturen for barna. For samfunnet er det derfor til stor nytte at det kjem barnehage på Runnhovde.
Aksel Mjøs, H, sette slikt framlegg:
Grunngjeving:
Det er til fordel for samfunnet at det vert gjeve dispensasjon.
Valestrandsbygda veks grunna tilflytting, fortetting og nye byggefelt, og har i lengre tid hatt behov for ein meir moderne barnehage med større kapasitet enn den kommunen driv i dag.
Rådmannen fekk hausten 2018 i oppdrag av formannskapet å gjera eit utvida tomtesøk i Valestrandsområdet for å finna høvelege lokalitetar til ein ny 4/6 avd. barnehage. Norconsult sin rapport av 12. mars 2019 var ei grundig undersøking av egna tomter mellom Valestrand og Hauge. Formannskapet fatta i møte 20. mars 2019 følgjande vedtak i sak 015/19:
«Alternativ Rundhovde 1 vert vald som tomt for ny barnehage på Valestrand. Rådmannen får i oppdrag å erverva ein tomt som tek høgde for eventuell utviding av anlegget, for eksempel 10 mål. Dersom priskravet for tomten vert urimeleg i høve til marknadspris, kjem rådmannen attende til formannskapet med saka.»
Tomta 135/1 ligg inntil nordre del av Runnhovdefeltet, plan ID 12532015005, og bygging av barnehage her må sjåast på som ei naturleg utvidig av bustadområdet. Det er derfor ikkje nødvendig å måtte handsama denne reguleringsendringa i prosessen med Kommuneplanen sin arealdel som enno vert førebudd av administrasjonen.
I sak 091/22 om «Barnehagebruksplanen 2021-2030» vedtok heradsstyret i møte 19. oktober 2022 mellom anna følgjande kulepunkt:
«- Heradsstyret gjev løyve til bygging og opning av ny, privat barnehage med fire avdelingar på Rundhovde.
- Valestrand barnehage vert lagd ned når ny barnehage står klar på Rundhovde.»
Det er god og trafikksikker veg opp til Runnhovdefeltet med fortau heilt frå sentrum. Det er kort avstand til Eidefeltet og god tilkomst for andre delar av bygda. Plasseringa er både sentral for innbyggjarane og nær naturen for barna. For samfunnet er det derfor til stor nytte at det kjem barnehage på Runnhovde.
AVRØYSTING:
Aksel Mjøs, H
Kommunedirektøren sitt framlegg fell - 1 røyst (AP)
Forslag til reguleringsplan for Helldal småbåthamn og strandsone planID 46302022001 med plankart datert 16.03.23, føresegner datert 21.03.23, planskildring datert 17.03.23 - med tilhøyrande dokument vert lagt ut til høyring og offentleg ettersyn i medhald av plan-og bygningslova § 12-10. Før planen vert lagt ut til høyring må følgjande rettast:
I føresegnene til kaiområdet må det stå klart at området også skal fungere som snuplass for vegen ned til sjøen.
Det må setjast av eit formål for kommunaltekniske anlegg langs traseen for VA i planen.
Aksel Mjøs, H, ønskja sin gildskap vurdert då han er tiltakshavar for prosjektet.
--------------------------------------
Aksel Mjøs, H, forlet møte
Herdis Helle, AP, møtte som vara for Aksel Mjøs, H.
Øyvind Litland, AP, nestleiar for utvalet tok over som møteleiar.
4 av 5 medlem/varamedlem tilstades
--------------------------------------
AVRØYSTING GILDSKAP:
Utvalet fann Aksel Mjøs, H, ugild etter fv. §6
--------------------------------------
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 11-6, 11-7 nr. 5 bokstav a og 11-9 nr. 1 til bruksendring av delar av 1. etasje i eksisterande bygning på gnr. 120 bnr. 19 til restaurant, jf. plan- og bygningslova § 19-2, på fylgjande vilkår:
Tilhøvet til andre styresmakter skal vere dokumentert avklart ved søknad om igangsetjing av tiltaket, jf. plan- og bygningslova § 21-5, jf. forskrift om byggesak § 6-2.
Ved søknad om igangsetjing av tiltaket skal endra utslepp vere godkjend, jf. plan- og bygningslova §§ 21-5 og 27-2, jf. forskrift om byggesak § 5-4, 3. ledd, bokstav j.
Kommunen gjev løyve til avvik frå forskrift om tekniske krav til byggverk (TEK17), jf. plan- og bygningslova § 31-4, på fylgjande vilkår:
Avviket gjeld isolasjonskrav i TEK17 kapittel 14 energi for ytterveggar og golvkonstruksjon.
Avviket gjeld mellombels isolasjonskrav i TEK17 kapittel 14 energi for ytterdører og vindauge. Ved eventuell framtidig utskifting av ytterdører og vindauge skal det vurderast på nytt om energikrava i teknisk forskrift kan tilfredsstillast heilt eller delvis.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg administrasjonen si vurdering.
AVRØYSTNG:
Samrøystes vedteke
Kommunen gjev dispensasjon til oppføring av ny einebustad på gnr. 137 bnr. 231 minimum 3,8 meter frå eigedomsgrensa til gnr. 137 bnr. 204 i sør og 3,0 meter frå eigedomsgrensa til gnr. 137 bnr. 204 i aust, jf. motteken naboerklæring av 26.01.2023, jf. plan- og bygningslova §§ 12-4 og 12-7 nr. 2, jf. plan- og bygningslova § 19-2, på fylgjande vilkår:
Overgangen mellom regulert felles tilkomstveg med snuhammar og eigedomsgrensa til gnr. 137 bnr. 231 skal markerast tydeleg, med til dømes bruk av ulike typar stein, mønster, eller liknande, slik at det ikkje er tvil om kva som er privat eigedom og kva som er regulert fellesområde, jf. reguleringsplan Fossåsen.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg administrasjonen si vurdering.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 11-6, 11-9 nr. 1 og 5 og 29-4, 2. ledd til oppføring av påbygg på og tilbygg til eksisterande verkstadbygning på gnr. 85 bnr. 10, jf. plan- og bygningslova § 19-2, på fylgjande vilkår:
Dispensasjon frå plankravet gjeld dette tiltaket.
Utnyttingsgrad vert auka til 29 % BYA.
Maksimum mønehøgd for denne verkstadbygningen vert auka til 9,9 meter.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg administrasjonen si vurdering.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 11-6 og 11-7 nr. 5 og §§ 12-4 og 12-7 nr. 2 til bygging av veg og oppføring av mur på gnr. 88 bnr. 16 og gnr. 88 bnr. 27, jf. plan- og bygningslova § 19-2, på fylgjande vilkår:
Før søknad om løyve til tiltak kan handsamast skal det sendast inn dokumentasjon som syner grunntilhøva, myrtype, vasstilførsle, avrenning og myrdjupn for vegtraséen, og eventuell trong om avbøtande tiltak med prosjektering, jf. naturmangfaldlova §§ 8-12.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg administrasjonen si vurdering.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Kommunen sitt vedtak av 15.03.2023 saknr. 025/23 vert oppretthalde. Klagen vert ikkje teke til fylgje. Saka vert send til Statsforvaltaren i Vestland for vidare handsaming, jf. plan- og bygningslova § 1-9, jf. forvaltningslova § 33.
Ragnar Johan Tyssbotn, FRP, sette slikt framlegg:
Klagen vert teke til fylgje. Kommunen sitt vedtak vert oppheva.
Grunngjeving: Slik saka har utvikla seg er ikkje dette ei sak som er eigna for dispensasjon.
AVRØYSTING:
Ragnar Tyssebotn sitt framlegg fell: - 1 røyst (FRP)
Kommunedirektøren sitt framlegg vert vedteke: - 3 røyster (AP, H, SP)
Planprogrammet for kommunedelplan for kulturmiljø 2024 – 2033 vert vedteken slik det ligg føre, jf. pbl §11-13.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Planinitiativet, jf. planID 46302023003, vert godkjent.
Øyvind Litland ønskja sin gildskap vurdert grunna familiær relasjon til tiltakshavar.
--------------------------------------
Øyvind Litland, AP, forlet møteHerdis Helle, AP, møtte som vara for Øyvind Litland, AP.
4 av 5 medlem/varamedlem tilstades
--------------------------------------
AVRØYSTING GILDSKAP: Utvalet fann Øyvind Litland, AP, ugild etter fv. §6
--------------------------------------
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Utvalet tek orienteringa om resultata etter hjortejakta i 2022 til etterretning.
Utvalet vedtek med bakgrunn i forvaltingsplanen for hjort og resultata frå jakta i 2022 følgjande rammer for jakta i 2023:
Ramma for tildelte dyr vert uendra frå 2022, dvs. ei ramme på 819 dyr.
Utvalet er uroleg for det store uttaket av vaksne hodyr og vil difor be om at tildelingane blir endra med ein høgare % på kalv og ungdyr innanfor dei rammene som forvaltningsplanen gjev, med dette 70 % kalv og ungdyr, 30 % vaksne over 1,5 år
Utvalet bed om at administrasjonen kjem med forslag til kriterie for adgang til fri kalveskyting i årets jakt etter søknad, til neste møte i utvalet
Utvalet vil be om at ein fullstendig gjennomgang av jaktresultata for 2022 og 2023 vert lagt fram i tide til ei vurdering av om forskrifta om minsteareal trengs å justerast innan fristen 15.3.2024
Kommunalsjef Arstein Øvsthus orienterer.
Aksel Mjøs, H, sette slikt endringsframlegg på vegne av utvalget:
Dei to siste punkta i kommunedirektøren sitt forslag vert endra til desse tre punkta:
- Utvalet er uroleg for det store uttaket av vaksne hodyr og vil difor be om at tildelingane blir endra med ein høgare % på kalv og ungdyr innanfor dei rammene som forvaltningsplanen gjev, med dette 70 % kalv og ungdyr, 30 % vaksne over 1,5 år- Utvalet bed om at administrasjonen kjem med forslag til kriterie for adgang til fri kalveskyting i årets jakt etter søknad, til neste møte i utvalet- Utvalet vil be om at ein fullstendig gjennomgang av jaktresultata for 2022 og 2023 vert lagt fram i tide til ei vurdering av om forskrifta om minsteareal trengs å justerast innan fristen 15.3.2024
AVRØYSTING:
Kommunedirektøren sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Utvalsleiaren sitt endringsframlegg vert samrøystes vedteke
Svar på spørsmål frå forrige møte: Deponi på Hartveit.
Kommunalsjef Arnstein Øvsthus gav slikt svar: Me har vore på synfaring og tiltaket skjer i samsvar med løyvet som er gitt. Det gjenstår ca 1år før det skal vera ferdig.
--------------------------------------
Svar på spørsmål frå forrige møte: Landbrukstiltak i Solbjørgsdalen
Kommunalsjef Arnstein Øvsthus gav slikt svar: Me har vore på synfaring. Der er det gjort mykje og det skal nok ikkje gjerast så mykje meir før det skal såast i. Fristen på delar av tiltaket er i utgangen av mnd så der må me følgje opp med grunneigar. Den resterande delen av arbeidet har dei framleis 2år på å gjennomføra.
--------------------------------------
Svar på spørsmål frå forrige møte:
Status skogsvei Hartveit - Hovden. Rettelse, det gjeld nok landbruksveg Gjerstad - Hovden
Leiar stab, samfunnsutvikling og kommunalteknikk Tore Johan Erstad gav slikt svar: Dette gjeld ein landbruksveg som det er søkt om to gongar, den ligg til klagebehandling hjå Statsforvaltaren. I vendte på vedtak i klagebehandlinga har tiltakshavar kome med ny, justert søknad, til denne søknaden er det kome innspel frå Vestland fylkeskommune, vedk. kulturminne.
--------------------------------------
Svar på spørsmål frå forrige møte:
Status Landbruksveg på gbnr 107/2-3 - Tyssebotn
Leiar stab, samfunnsutvikling og kommunalteknikk Tore Johan Erstad gav slikt svar: Sendt ut på høyring med frist 05.06.23, sidan fristen ikkje er gått ut er status på saka at den er til behandling.
--------------------------------------
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, hadde slikt innsendt spørsmål på vegne av Alf Terje Mortensen, FRP: Kva skjer i mjelddalen?
- samband med vassutbygginga i Mjelddalen er det no lagt opp til ei lengre vegstenging for å føre vass og avlaup ned lia, langs vegen og over vegen.
- Er dette ein del av opprinneleg prosjekt og anbod?
- Om ikkje, kva er meirkostnaden med den kryssinga?
Leiar stab, samfunnsutvikling og kommunalteknikk Tore Johan Erstad gav slikt svar: Prosjektet følgjer trassèvalet som planlagt frå 2015, arbeidet går som planlagt ihht. kontrakten og det er ikkje meirarbeid ift. det. Det er primært lagt opp til lysregulering og i perioder har ein grunna behov kjørt manuell dirigering, ytterlegare detaljar vert lagt fram i formannskapet.
--------------------------------------
Ragnar Johan Tyssebotn, FRP, hadde slikt spørsmål: I fjor hadde planutvalet ei sak med eit naust på Bernes der det vart stilt krav om tilsyn.
Kva er status i den saka?
Leiar stab, samfunnsutvikling og kommunalteknikk Tore Johan Erstad gav slikt svar: Denne saka gjeld eit felles naust på Bernes, det var sendt ut ferdigattest 22.05.22. Det skal vera tilsyn, med befaring neste veke.
Utvalet ynskjer tilbakemelding på tilsynet.
Politikar | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Aksel Mjøs | Høgre | Utvalsleiar | aksel@mjos.no |
Øyvind Litland | Arbeidarpartiet | Nestleiar | oyvind.litland47@gmail.com |
Herdis Helle | Arbeidarpartiet | Varamedlem | herdis.helle@lo.no |
Ragnar Tyssebotn | Framstegspartiet | Varamedlem | rag-tys@online.no |
Johannes Haugland | Senterpartiet | Varamedlem | johannes.haugland@hotmail.com |
Arnstein Øvsthus | arnstein.ovsthus@osteroy.kommune.no | ||
Tore Johan Erstad | tore.johan.erstad@osteroy.kommune.no | ||
Alf Terje Mortensen (Ikke møtt) | Framstegspartiet | Medlem | alftmo@gmail.com |
Marit Adelsten Jensen (Ikke møtt) | Miljøpartiet Dei Grøne | Medlem | marit.adelsten.jensen@muho.no |
Kjellaug Hartveit (Ikke møtt) | Senterpartiet | Medlem | kjellaug.hartveit@gmail.com |