Her ser du informasjon om eit møte i Formannskapet i Radøy.
 
Clear
     
 

Møte i Formannskapet i Radøy den 09.11.2017

Formannskapet i Radøy
09.11.2017   09:00
Utval:Formannskapet i Radøy
Dato:09.11.2017   09:00
Møtestad:Kommunestyresalen
Status:Møtet er ferdig protokollert
Sakskart:Innkalling - Møte i Radøy formannskap (Hoveddokument)

Saksliste

  • Fornying av samarbeidsavtale med Radøy idrettsråd Hoveddokument 358KB
    Brevdato: 24.10.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kultur- og sørvistorget
    Sakshandsamar: Bente Kopperdal Hervik

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Radøy kommune er positiv til å underteikna revidert samarbeidsavtale med Radøy idrettsråd. Ordføraren får fullmakt til å underteikna avtalen slik den ligg føre.



    Behandling

    Leiar i Radøy idrettsråd, Bjørn Ove Myking, gav uttrykk for at samarbeidsavtalen har vore positiv sett med idretten sine auge. Han sa at dialogen med kommunen er god. Idretten har ein kanal inn til kommunen også med prioriteringar av investeringar på anleggssektoren. Leiaren i idrettsrådet understreka idretten sitt behov for å verta trekt med i prosessar knytt til Alver kommune. Idrettsrådet ynskjer å verta inkluderte tidleg i denne prosessen for å sikra idretten i Radøy sine interesser inn i ein ny kommune, og har bede om at dette vert tatt inn i avtalen.

    Ordførar Jon Askeland peika på at Radøy kommune var først ute med samarbeidsavtale med idrettsrådet. Han rosa idrettsrådet for å ha arrangert kurs og seminar med aktuelle tema som mobbing og rein idrett for ungdomsskule-elevar, trenar, idrettsleiarar og andre interesserte.

    Formannskapet vedtok samrøystes rådmannen sitt framlegg til vedtak.

  • Innkjøpsavtale med Aufera AS Hoveddokument 354KB

    069/2017 - 17/13409 - Innkjøpsavtale med Aufera AS

    Journaldato: 31.10.2017  1 dokument
    Brevdato: 31.10.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomisjef
    Sakshandsamar: Sveinung Kvamme

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Avtale om vask og rens av institusjonstøy mv. med Aufera AS vert inngått.



    Behandling

    I kommunestyresak 047/2017 gjorde kommunestyret vedtak om at alle innkjøpsavtalar skal leggjast fram for politisk nivå før dei vert inngått. Kenneth Taule Murberg (H) meiner sak om innkjøpsavtale med Aufera AS illustrerer konsekvensen av kommunestyrevedtaket. Han meiner det blir unødvendig og svært krevjande for administrasjonen å jobba på denne måten.

    Rådmann Jarle Landås gav klart uttrykk for at oppfølging av vedtaket er komplisert. Han opplever at ordlyden er uklar, og han er opptatt av å få avklart kva som er realitetane i vedtaket. Rådmannen reagerer også på at det i vedtaket blir konkludert med at administrasjonen har gått utover sine fullmakter og har brote tidlegare praksis for innkjøp.

    Ordførar Jon Askeland vil leggja fram saka som meldingssak for kommunestyret.

  • Budsjett 2018 og økonomiplan 2018-21 Hoveddokument 301KB
    Brevdato: 31.10.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomisjef
    Sakshandsamar: Sveinung Kvamme

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Formannskapet held fram handsaminga av budsjett 2018 og økonomiplan i sitt neste møte 23. november.



    Behandling

    Rådmann Jarle Landås sa at administrasjonen i budsjettforslaget for 2018 så langt som mogleg har prøvd å fanga opp bestillingane frå politisk nivå. Han peika på utfordringa som i eit stramt budsjett ligg i at drifta skal oppretthaldast som godt som mogleg på veg inn i Alver kommune. Han meiner det vil vera uheldig å gjera store kutt i drifta på veg inn i ny kommune.

    Økonomisjef Sveinung Kvamme sa i sin presentasjon at statleg rammetilskot og skatt aukar mindre enn pris- og lønsveksten neste år. Han peika vidare på at endra reglar for eigedomsskatt slår betydeleg ut for Radøy, først og fremst i høve til kraftliner, men også eigedomsskatt knytt til fiberanlegg og industrianlegg.
    Økonomisjefen viste til at den samla veksten i budsjettrammene til drlft er på 4,8 prosent, noko meir enn prisvekst og noko meir enn auken i frie inntekter tilseier. I desse tala har rådmannen lagt til grunn ei vidareføring av driftsnivået i kommunen hausten 2017 også for 2018.

    Budsjettframlegget viser ein betydeleg realvekst ressursar til oppvekstsektoren. Det samla elevtalet går ned, men løyvingane til oppvekst aukar likevel med vel 6,5 prosent. Særleg blir Manger skule styrka, men også alle barnehagane og PPT får meir ressursar.
    I helse og omsorg er det NAV sosial som har største auke, 8,4 prosent. Innan drift og forvaltning er det drifta av brannvesen som får størst auke, mellom anna grunna auka kompetansekrav og utvida interkommunale samarbeid.

    Økonomisjefen presenterte eit budsjettframlegg med ei samla drift på nesten 308 millionar kroner, inkludert bruk av fond. Mindreforbruket i budsjettet (overskot) vil då bli på 1,96 mill. kroner. Av mindreforbruket skriv 5,7 mill. seg frå bruk av fond. Når ein korrigerer for dette, er drifta i realiteten negativ med 3,7 mill.

    Rådmannen legg opp til investeringar på nær 92 mill i 2018, noko rådmannen meiner er ekspansivt, særleg i høve til kommunen sin økonomiske situasjon. Rådmannen vurderer likevel investeringane som nødvendige for å møta ein ny situasjon frå 2020. Økonomisjefen peika på at høg grad av lånefinansiering gjer at lånegjelde vil auka monaleg, både i høve til samla omsetning og i høve til folketalet.

    Dei største prosjekta i 2018 er følgjande:

    • Solhall (DPS-bygget) - og kjøp og oppgradering - 21 mill.

    • Avløpsprosjekt (reinseanlegg) - 18 mill

    • Ny Bø barnehage, oppstart - 15 mill

    • Vassprosjekt - 7,5 mill

    • Kyrkja, ny varmeløysing Bø og Manger - 5 mill

    • Oppgradering omsorgsbustader - 4 mill

    • Austebygd, småbarnsavdeling - 3 mill


    Økonomisjefen peika på at for åra 2020 og 2021 er økonomiplanen på ein måte misvisande, fordi det vil vera kommunestyret i Alver kommune som vedtek budsjettet. Likevel er økonomiplanen
    retningsgjevande, også i høve til Alver kommune. Fellesnemnda skal haøkonomiplanen til uttale.

    Viktige investeringar

    • Vass- og avløpsprosjekt 39 mill

    • Ny barnehage Bø, 37 mill

    • Ny RIB, 36 mill

    • Oppfølg bustadsosial handlingsplan, 32 mill

    • Ny brannstasjon 13 mill

    • Rådhus/kulturhus 10 mill

    • Solhall, ytterlegare ombygging, 8 mill.

    Rådmannen konstaterer at økonomiplanen er omfattande, men tek opp i seg viktige investeringar for Radøy si framtid. Han vurderer investeringane som nødvendige for å møta ein ny situasjon frå 2020.
    Lånegjelda aukar mykje, noko som fører til betydeleg auka rente- og avdragskostnader. Drifta må reduserast med nær 11 mill 2019 og 2020 for å få balanse i inntekter og kostnader i perioden.

    Ordførar Jon Askeland rosa rådmannen for budsjettframlegget, og gav uttrykk for at rådmannen i eit stramt budsjett har følgd bestillinga frå politikarane.
    Else Marie Skartveit Dale (KrF) tok opp det ho meiner er kritikkverdige bygningsmessige forhold ved helsestasjonen, mellom anna peika ho på tronge og smale lokalitetar og at det manglar vask fleire stader. Dersom det framleis skal vera helsestasjon på Manger, meiner Dale det er heilt nødvendig med oppgradering.

    Rådmann Jarle Landås sa at tilhøva ved helsestasjonen ikkje er ideelle, men ikkje helsemessig uforsvarleg. Han meiner det er ei oppgåve for den nye kommunen å finna betre lokale til helsestasjonen.

    Det er planen at heile Prestmarka barnehage skal inn i Solhall (tidl. DPS-bygget). Kenneth Taule Murberg (H) stilte difor spørsmål ved om det kan vera aktuelt å flytta helsestasjonen til dagens barnehagebygg. Han ønskjer å få ei enkel om det lar seg gjera om å ta i bruk dette bygget til formålet.Kommunalsjef for helse og omsorg, Mette Fauskanger, svara at om helsestasjonen skal flytta, så er det ein stor fordel at legesenteret flytta med. Det er svært viktig med samlokalisering av desse tenestene.

    Rådmann Jarle Landås orienterte om tilstanden på brannstasjonen og Arbeidstilsynet sine krav om utbetring. Ein konsulentrapport, som kommunen har fått gjennomført, er "knusande" i sin dom. Utfrå rapporten er brannstasjonen altfor liten og utdatert på alle moglege vis. For å tilfredsstilla Arbeidstilsynet sine krav må det setjast igang planlegging av ny brannstasjon samtidig som det må gjerast "akutt-tiltak" i dagens stasjonslokale.*


    Formannskapet gjorde ikkje noko realitetshandsaming av budsjett for 2018/økonomiplan i dette møtet.

    Formannskapet held fram drøftinga i sitt neste møte, 23. november, og skal då koma koma med si budsjettinnstilling til kommunestyret.

  • Meldingar og referatsaker Hoveddokument 255KB

    071/2017 - 17/13483 - Meldingar og referatsaker

    Journaldato: 01.11.2017  7 dokumenter
    Brevdato: 01.11.2017
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kultur- og sørvistorget
    Sakshandsamar: Arthur Kleiveland

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Meldingar og referatsaker vert tekne til orientering.



    Behandling

    Samråd mellom eldrerådet og råd for menneske med nedsett funksjonsevne
    Representant for eldrerådet og råd for menneske med nedsett funksjonsevne var i samråd med formannskapet om budsjett for 2018. Dette er ei oppfølging av eit samrådsmøte mellom råda og formannskapet tidlegare i vår.

    Nestleiar i Råd for menneske med nedsett funksjonsevne, May Britt V. Gjerde, og Magnar Klausen i eldrerådet la fram råda sine innspel for formannskapet.
    På samrådsmøtet la Gjerde fram følgjande på vegne av RMNF:
    - Det må leggast til rette badeplass for rørslehemma (universell utforming og tilkomst)
    - Det må monterast handikap-inngang til kommunestyresalen. Ordninga med heis er ei dårleg og usikker løysing for rullestolbrukarar
    - Det er behov for brukarstyrt heis i terapibassenget i Radøyhallen
    - Det er behov for breiare badestige i terapibassenget, for å gjera tilgangen lettare for rørslehemma
    - Det er viktig å få ut informasjon til alle husstandar om velferdsteknologi

    Magnar Klausen la fram følgjande på vegne av eldrerådet:
    Eldrerådet etterlyser eit dagtilbod for ulike brukargrupper blant eldre og blant personar knytt til rus- og psykriatriomsorga som ikkje har lovfesta rett til tilbod. Rådet har inntrykk atdet er eit udekka behov, og ber om ei kartlegging. Å sikra dagtilbod for personar medbehov vil vera forebyggjande og gje stor auke i livskvaliteten. Eldrerådet vil beadministrasjonen om å vurdera bruk av midtre del av tidlegare Radøy sjukeheim tildagsenter.
    Rådet har drøfta situasjonen for omsorgspersonar som treng avlastning. Detkan hjelpa mykje på motivasjonen deira dersom dei kan forutsjå feriar og fridagar. Ei ordning der det vert avsett eit visst tal rom som inngå i ei rullerande avlastningsordning,kan spara mykje krefter. Eldrådet vil i første omgang be om at behovet vert kartlagt. Rådetvurderer avlastning som eit området der ein bør få på plass ei god og stabil ordning.Eldrerådet ber om at behovet for avlastningsplassar vert kartlagt. Det er viktig atomsorgspersonar får ein forutsigbar kvardag der dei til ei kvar tid veit når dei får avlastning.

    Ordførar Jon Askeland ba om at rådmannen kjem tilbake med ei vurdering av innspela frå råda til neste møte.

    Idrettsrådet - budsjett: Leiar i Radøy idrettsråd, Bjørn Ove Myking, la fram rådet sitt innspel til budsjett for 2018. Han er glad for veksten som har kome i løyvinga til vedlikehald/anlegg. Idrettsrådet ber om at løyvingane til kulturmidlane blir auka med 40.000 kroner, noko Myking seier vil koma både idrett og kultur til gode. Han ber også om tilskot til idrettsrådet sitt arbeidet, og peika på at rådet vil arrangera og delta på møte og konferansar, mellom anna for idrettslag og idrettsråda i dei tre kommunane som går saman i Alver kommune. Han opplyste at idrettsråda i dei tre kommunane har etablert si eiga fellesnemnd.

    Fellesnemnd for Alver kommune: Rådmann Jarle Landås informerte om at nytilsett programansvarleg/rådmann i Alver kommune, Ørjan Raknes Forthun, skal ha kontor på rådhuset på Manger ein dag i veka (onsdag) frå 15. november. Tilsvarande skal han ha kontordag i Meland kvar måndag. Rådmannen sa at Raknes Forthun har starta arbeidet med å rigga prosjekt-organisasjonen for Alver kommune.
    Kiristi Gjetle Floen (A) stilte spørsmål ved bemanninga og arbeidspresset på rådhuset etter kvart som det blir fleire oppgåver knytt til ny kommune, samtidig som drifta i dagens Radøy kommune skal oppretthaldast.
    Rådmannen peika på at kommunen har ein god organisasjon, som samtidig er svært sårbar, noko som t.d. merkast når kommunalsjef og rådgjevar for oppvekst slutta samtidig. Rådmannen ser at situasjonen for det administrative nivået vil verta utfordrande etter kvart som vi i stadig større grad er på veg inn i Radøy kommune.

    Sambandet Vest: Ordførar Jon Askeland orienterte om eigarmøte i Sambandet Vest. Dei tre Alver-kommunane har i tilknyting til samanslåings-prosessen fått 5 mill. frå staten til planleggingspengar for Sambandet Vest. Ordføraren sa at det er semje mellom eigarkommunane at desse midlane skal brukast til planlegging av prosjekt knytt til vår del av regionen.

    Tjorehagen - søknad om støtte: Stiftinga Tjorehagen har søkt om kommunalt støtte på årleg basis. Etter ei kort drøfting vart det konkludert med at denne saka blir vurdert i formannskapet si budsjetthandsaming i møte 23. november.

    Kommunalt fond til grøfting i landbruket
    Rådmann Jarle Landås viste til politisk bestilling av ei sak om fond for grøfting i landbruket, og konstaterte at utfrå den økonomiske situasjonen har rådmannen ikkje funne plass til dette tiltaket i budsjettet for 2018. Rådmannen la fram eit notat frå landbrukssjefen om mogleg tilskot, der han peikar på at grøfting vil auka lønsemda og auka tal dekar slåttemark med fungerande grøftesystem. Landbrukssjefen konkluderer i notatet med at det vil vera ein effekt av midlane, men han er usikker på kor stor effekten vil vera.

    Heis ved Manger skule: Kenneth Taule Murberg (H) tok opp eit innspel knytt til universell tilkomst til personalheis i vestfløyen ved Manger skule. Ordføraren ber administrasjonen sjå på denne saka til neste møte.

    Barnehage-innspel: Ordføraren viste til innspel frå eit par foreldre knytt til Bø barnehage vedkomande info i høve bygging av ny barnehage. Ordføraren viste til at det er rådmannen som handterer slike saker.

    Møteplan 1. halvår 2018
    Formannskapet drøfta møteplan for 1. halvår 2018. Følgjande møteplan vart vedteken:

    Januar24. januar: Hovudutvalet
    25. januar: Formannskapet

    Februar
    15. februar: Kommunestyret

    Mars
    7. mars: Hovudutvalet
    15. mars: Formannskapet

    April:
    12. april: Kommunestyret
    19. april: Formannskapet

    Mai
    2. mai: Hovudutvalet
    3. mai: Formannskapet

    Juni
    7. juni: Formannskapet
    13. juni: Hovudutvalet
    14. juni: Kommunestyret


    Formannskapet tok meldingar og referatsaker til orientering, med tillegg som kom fram i møtet.

Frammøte

Frammøte
PolitikarPartiMedlemstypeE-Post
Jon AskelandRadøy SenterpartiOrdførarjon.askeland@radoy.kommune.no
Jostein BorlaugRadøy ArbeidarpartiVaraordførarjostein.borlaug@bkkfiber.no
Kirsti Gjetle FloenRadøy ArbeidarpartiMedlemk-floen@bkkfiber.no
Kenneth Taule MurbergRadøy HøgreMedlemkenneth.taule.murberg@no.issworld.com
Else Marie Skartveit DaleRadøy Kristeleg folkepartiMedlememsdale@online.no
Anne Berit Bø PalmesenRadøy SenterpartiMedlemanneberitpalmesen@outlook.com
Roy BøRadøy FremskrittspartiVaramedlemroyboe53@gmail.com
Christel Villanger Håland (Ikke møtt) Radøy HøgreMedlemchristel@villanger.net

Kontaktinformasjon om tenesta

Radøy kommune
Radøyvegen 1690
5936 Manger
Telefon: 56349000
ACOS Innsyn levert av ACOS AS