Samrøystes vedtak.
Samrøystes vedtak.
Samrøystes vedtak.
Saka vert tatt til orientering
Einingsleiar Samfunnsutvikling orienterte.
Kommunal planstrategi for Vaksdal kommune 2016-2019 vert vedtatt slik den ligg føre.
Kommunestyret ber om ei samla framstilling for det som gjeld næring og friluftsliv.
Saka skal vidare til kommunestyret.
Framlegg frå ordføraren:
Kommunestyret ber om ei samla framstilling for det som gjeld næring og friluftsliv.
Rådmannen sitt framlegg samrøystes vedteke.
Framlegget frå ordførar samrøystes vedteke.
Ordføraren får fullmakt til å til søkja om heidesmerke til folkevalde i samsvar med KS sine vedtekter.
Fullmakta vert å innarbeida i reglementet for formannskapet.
Samrøystes vedtak.
Forskrift om minstearealfor hjort vert godkjent som følgjer:
Endringsforskrift om minsteareal for jakt på hjort i Vaksdal kommune, Hordaland:
§ 1 Det er opna for jakt på hjort i Vaksdal kommune i Hordaland.
§ 2 Minstearealet for godkjenning av hjortevald og tildeling av fellingsløyve, er endra frå
1500 daa til:
1300 daa for Eksingedalen ovanfor Eikefet/Nese, Bergsdalen og Vaksdal kommune sitt
areal på Osterøy.
1000 daa for alle andre område i kommunen med teljande hjorteareal.
§ 3 Forskrifta trer i kraft straks, og erstattar det som gjeld Vaksdal i forskrift av 13. juni 2001
nr. 648 om jakt etter hjortevilt (elg, hjort og rådyr), Bergen, Sveio, Bømlo, Kvinnherad,
Jondal, Ullensvang, Eidfjord, Ulvik, Granvin, Samnanger, Os, Austevoll, Sund, Vaksdal,
Modalen, Osterøy, Meland, Radøy, Lindås, Austrheim og Masfjorden kommunar,
Hordaland.
Vedtaket har heimel i Lov om viltet § 16, Forskrift om forvaltning av hjortevilt § 6 og forvaltningslova§ 37.
Det vart stilt spørsmål om habiliteten for Sigmund Simmenes, Jan Erik Bernes Roe og Bjørn Roald. Desse er grunneigarar/eigarar av hjorteareal i kommunen.
Formannskapet vedtok samrøystes at desse er ugilde. Rådmannen må avklara spørsmålet til saka skal opp i kommunestyret.
Rådgjevar landbruk Tore Henrik Øye orienterte.
Samrøystes vedtak.
Høyringsuttale;
Denne planen legg opp til konsentrert arealbruk og attraktive by- og tettstadutvikling i regionale vekstsoner, som grunnlag for måloppnåing. Å utnytte transportinfrastrukturen betre og meir effektivt er eit viktig prinsipp. Vekst i omlandskommunane til Bergen skaper auka etterspørsel etter transport på innfartsårene. Vaksdal kommune vil peike på at den gunstige plasseringa langs Vossebana og satsing på vekst, utvikling og fortetting i stasjonsbyane Vaksdal, Stanghelle og Dale set kommunen i ein særstilling, og byggjer opp under kundegrunnlaget for miljø- og klimavenleg transport med tog. Vaksdal kommune må difor inkluderast i omgrepet regional vekstsone, som inneber å ta i bruk moglegheitene Vossabane representerer som ein vekstkorridor.
Det er difor viktig at tettstadene med jernbanestasjonar vert inkludert i omgrepet regional vekstsone (vekstkorridor).
Den statlege planlegginga og framføring av ny trasé for E16 og jernbane aust for Bergen er viktig bidrag til utvikling av det regionale transportsystemet. Planen bør tydeleggjere dette.
Jernbane må innarbeidast i det regionale transportsystemet.
Byvekstavtalen er ei samkøyring av bymiljøavtalen og byutviklingsavtalen, og skal innehalde mål og verkemiddel for auka kollektivdel, sykling og gange, tiltak for redusert bilbruk og overordna arealføringar som bygger opp under miljøvenleg transport.
Det er viktig for Vaksdal å verte inkludert i arbeidet med byutgreiinga og i neste steg byvekstavtalen.
I tiltakslista er det oppført Mogelegheitsstudie på massehandtering i Bergensområdet, utan at dette har planomtale. Sett i lys av dei store utbyggingane av samferdselsprosjekt som kjem ulike stader i fylket, og særleg aktuelt for Vaksdal kommune med ny trasé for E16 og jernbane, er det ønskeleg at Hordaland fylkeskommune utarbeider ein forvaltningsplan for overskotsmasse. Vaksdal kommune er ein aktuell samarbeidspart.
Einingsleiar Samfunnsutvikling orienterte.
Samrøystes vedtak.
Vaksdal kommune vil understreke at byutvikling og vekst langs kollektivaksen aust for Bergen sentrum vil legge til rette for eit klimavenleg utbyggingsmønster og vere eit potensielt stort bidrag i forhold til klimamål. Vekst i transportbehov skal dekkast av kollektivtransport, sykkel og gange. Med potensialet for vekst og utvikling som ligg til stasjonsbyane i den miljøvenlege «Bergensbaneregionen» i den statlege utbygginga av ny E16 og jernbane, er det viktig at Vaksdal kommune vert sett i samanheng med, og invitert med i Fylkeskommunen og Bergen kommune sitt samarbeid med regionsenterkommunane, og omByvekstavtale. Det er naturleg at Vaksdalskal inngå i byutgreiing for Bergen. Samordna areal- og transportplanlegging er ei føresetnad for å nå viktige nasjonale og regionale mål, og toglinja austover er ei openbar ressurs som vil stø opp om målsettingane. Regionale partnarskap er viktige, og Vaksdal kommune vil vere ein naturleg samarbeidspart.
Klassifisering
Kommunen meiner også at inndelinga i overordna fylkesvegar og andre fylkesvegar bør vurderast med tanke på viktige omkøyringsvegar. For samfunnstryggleik og regularitet i vegsystemet er det viktig å ha eit robust vegnett, som inneber alternative løysingar. Fylkesveg 569 frå Dalseid til Mo og fylkesveg 314 over Hamlagrø er eksempel på slike omkøyringsvegar som stadig vert nytta. Vaksdal kommune meiner desse må inngå i overordna fylkesvegnett ut frå funksjon som omkøyringsveg til riksvegnettet, og viktig diagonal i overordna struktur.
Begge desse vegstrekningane har også tunnellar som utgjer flaskehalsar for vekst og utvikling i Eksingedalen og Bergsdalen. Næringsutviklinga i desse dalføra vert hemma av låge tunnellar som treng strossast.
Når det gjeld Fv 343 frå E16 til Vaksdal stasjon/Vaksdal mølle ber kommunen vere merksam på denne med tanke på planlegging og gjennomføring av statleg plan for ny E16 og jernbane, og behov for å prioritere dette både i plan- og budsjettsamanheng.
Klima og miljø;
For å møte noverande og komande klima- og miljøutfordringar er det nødvendig med fokus på ras/skredsikring. Vaksdal kommune saknar ras/skredsikring som strategi for utvikling av fylkesvegnettet, eventuelt som satsingstiltak på lik linje med fylkeskommunen si prioritering av grøftereinsk og drenering grunna klimaendring, jamfør strategiar side 12. I Hordaland er det særskild dei indre delane, inkludert Osterfjordområdet, som er særleg utsett for naturfarar som skred og flaum, og dette bør følgjast opp i handlings- og investeringsprogram.
Trygg skuleveg;
Ei prioritering av trygge skulevegar er positivt, og trafikktryggingstiltak som «hjertesone» rundt skulane og tilrettelegging for auka gange og sykling kan med føremon fylgjast opp med tilskotsordningar.
Gange og sykkel;
Å ha gode gang- og sykkelsamband mellom viktige funksjonar er viktig for trafikktryggleik, folkehelse, areal og miljø. Tilrettelegging for dette er viktig kvalitetsheving, og fylkeskommunen er ein viktig aktør for å sikre slik tilrettelegging i og mellom tettstadene og regionsentra ved ny transporttrasè frå Arna til Voss. Ei slik regional rute vil også vere ei nasjonal rute, og på sikt kan dette også vere eit viktig tiltak for reiseliv og anna næringsutvikling.
Reiseliv;
Vaksdal kommune har mange naturperler langs – og nær fylkesveg, og er positive til å delta i eit prosjekt for tiltak som styrker reiselivet i kommunen, jamfør handlingsprogram tiltak 5.6. Fylkesvegen gjennom Bergsdalen, og vegen frå Dalseid (xE16) til Gullbrå i Eksingedalen er strekningar med flotte natur- og kulturopplevingar, som kan tilretteleggast med tiltak. Vaksdal kommune ser også at parkering i samband med friluftsliv som på enkelte stader er ei utfordring både for trafikktryggleik, framkomst og drift/vedlikehald.
Kollektivtransport;
Fylkeskommunen har ei leiande rolle i utvikling av kollektivstrukturen, og Vaksdal kommune vil peike på potensialet tettstadene i kommunen har for vekst og utvikling i kollektivaksen mellom regionssentra. Føresetnadane for ei berekraftig areal- og samfunnsutvikling er gode, oggjennom kommuneplan og områdeplaner planlegg kommunen for utvikling av attraktive og klimavenlege stasjonsbyar.
Vaksdal kommune vil også peike på den dårlege løysinga for bussreisande til/frå tettstaden Dale. Dale er eit viktig stopp langs E16 og Fylkesveg 314 til Bergsdalen. På Dale er også den einaste ungdomsskulen i kommunen, og mange skuleelevar kjem med buss til Dale barne- og ungdomsskule, og med av/påstiging i konfliktområde er dette lite tilfredsstillande for trygg skuleveg. Vaksdal kommune ber om at fylkeskommunen prioriterer dette i vidare planarbeid og inn i ramme for investeringstiltak 2018-2021. På lengre sikt vil Vaksdal peike på dei viktige knutepunkta som stasjonar og haldeplassarsom må ivaretakast ved utbygging av nye transportårer mellom Bergen og Voss.
Innfartsparkering;
Som innspel syner kommunen til at Jernbanedirektoratet er i ferd med å ferdigstille strategi for innfartsparkering langs Vossebana.
Einingsleiar Samfunnsutvikling orienterte.
Samrøystes vedtak.
Vaksdal kommunestyre godkjenner at kommunen inngår avtale om interkommunalt samarbeid gjennom BIR AS.
Samarbeidet omfatter utføring av administrative oppgaver knyttet til tilsyn med og kartlegging av forsøpling i kommunen, samt administrative oppgåver med opprydding i saker om forsøpling i kommunen.
Kommunestyret delegerer mynde til BIR AS til å løyse delar av kommunen sine oppgåver i lov av 13. mars 1981 nr. 6 om vern mot forurensning og om avfall (forurensingsloven). Delegasjon av oppgåver og avgjerdsmynde er skildra i avtalen sitt punkt 5.
Samarbeidet vert etablert mellom kommunane Askøy kommune, Fusa kommune, Kvam herad, Os kommune, Osterøy kommune, Samnanger kommune, Sund kommune, Vaksdal kommune og BIR AS. Oppgåvene vert utført av BIR AS, som driftar eit felles kontor for utføring av oppgåvene etter forureiningslova.
Samarbeidet vert finansiert av BIR AS sine midlar.
Heidi Rongved stilte spørsmål ved sin habilitet, ho er varamedlem til styret i BIR. Formannskapetvedtok med heimel i forvaltningsloven § 6 e) punkt 2 at Heidi Rongved er ugild til å delta underbehandlinga av saka.
Samrøystes vedtak.
Med heimel i lov 16. mars 2012 nr. 12 om kommunale vass- og avløpsanlegg § 5, vedtek Vaksdal kommunestyre å endra lokal «Forskrift om vass- og avlaupsgebyr i Vaksdal kommune». Endringa vedkjem kun punkt I «Generelle føresegner» og dei dokumenta som er lista opp i punkt 1 til 4. Bakgrunn for vedtaket er at lova og overordna forskrift, som den lokale forskrifta er heimla i, er endra.
«Generelle føresegner»
Abonnentane i kommunen betaler for vass- og avlaupstenester levert av kommunen. Tilhøvet mellom abonnenten og kommunen er regulert av lover og forskrifter og av lokale reglement, føresegner, regulativ og deklarasjonar. Dei viktigaste dokumenta er lista nedanfor:
Lov 16. mars 2012 nr. 12 om kommunale vass- og avløpsanlegg
Forskrift 1. juni 2004 nr. 931 om begrensning av forurensning (forurensningsforskriften), kapittel 16 om kommunale vass- og avlaupsgebyr
Forskrift om vass- og avlaupsgebyr i Vaksdal kommune (dette dokumentet)
Andre dokument
Kommunalt gebyrregulativ for det einskilde år.
Standart abonnementsvilkår for vatn og avlaup – administrerande og tekniske bestemmelser frå Kommunenes sentralforbund.
NS 3940 Areal og volumberegning av bygninger.»
Samrøystes vedtak.
Vaksdal kommune innfører vedlagte «Standard abonnementsvilkår for vann og avløp, administrative bestemmelser», revisjon 2017. Vilkåra erstattar «Regler for VA-installasjonar med tilknyting til kommunale VA-leidningar» vedteken av Vaksdal kommunestyre 30.04.1980.
Samrøystes vedtak.
Formannskapet løyver kr 30 000 til støtte til arrangøren av Tour des Fjords. Rådmannen får høve til å nytta kr 20 000 til stimulering av positive aktivitetar i høve arrangementet. Finansiering sum avsett "til disposisjon for formannskapet".
Framlegg til vedtak frå ordføraren:
Formannskapet løyver kr 30 000 til støtte til arrangøren av Tour des Fjords. Rådmannen får høve til å nytta kr 20 000 til stimulering av positive aktivitetar i høve arrangementet. Finansiering sum avsett "til disposisjon for formannskapet".
Framlegget samrøystes vedteke.
Status økonomi og skisse/framdrift økonomiplan 2018-2021
Orientering v/konst. rådmann Åse Elin Myking og økonomisjef Truls Morten Kaland
Politikar | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Eirik Haga | Arbeiderpartiet | Ordførar | eirik.haga@vaksdal.kommune.no |
Sigmund Simmenes | Senterpartiet | Varaordførar | sigmund.simmenes@vaksdal.kommune.no |
Heidi Rongved | Arbeiderpartiet | Medlem | heidirongved@gmail.com |
Anne Christin Eide | Arbeiderpartiet | Medlem | anne-christin@vim.no |
Bjørn Roald | Høgre | Medlem | bjorn.roald@outlook.com |
Jan Erik Bernes Roe | Kristeleg Folkeparti | Medlem | janebroe@yahoo.no |
Kjartan Haugsnes | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | kjartan.haugsnes@vaksdal.kommune.no |
Truls Morten Kaland | truls.morten.kaland@vaksdal.kommune.no |