Her ser du informasjon om eit møte i Formannskap/plan- og økonomiutvalet.
 
Clear
     
 

Møte i Formannskap/plan- og økonomiutvalet den 31.08.2021

Formannskap/plan- og økonomiutvalet
31.08.2021 12:00 - 15:15
Utval:Formannskap/plan- og økonomiutvalet
Dato:31.08.2021 12:00 - 15:15
Møtestad:Heradshuset, Dale
Status:Møtet er ferdig protokollert
Sakskart:Møteinnkalling - Formannskap/plan- og økonomiutvalet - 31.08.2021 (Hoveddokument) Tilleggsinnkalling - Formannskap/plan- og økonomiutvalet - 31.08.2021 (Hoveddokument)
Møteprotokoll:Protokoll - Formannskap/plan- og økonomiutvalet - 31.08.2021 (Hoveddokument)

Saksliste

  • GODKJENNING AV INNKALLING OG SAKSLISTE Hoveddokument 425KB
    Brevdato: 24.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Stab
    Sakshandsamar: Lin Tove Thomassen

    Dokumenter

     

    Behandling

    Samrøystes vedteke.

  • GODKJENNING AV MØTEPROTOKOLL Hoveddokument 431KB

    67/2021 - 21/7450 - GODKJENNING AV MØTEPROTOKOLL

    Journaldato: 01.09.2021  1 dokument
    Brevdato: 11.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Åse Elin Myking

    Dokumenter

     

    Behandling

    Samrøystes vedteke

  • REFERATSAKER OG MELDINGAR Hoveddokument 449KB

    68/2021 - 21/7905 - REFERATSAKER OG MELDINGAR

    Journaldato: 20.09.2021  7 dokumenter
    Brevdato: 24.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Stab
    Sakshandsamar: Lin Tove Thomassen

    Dokumenter

     

    Behandling

    Til referatsak 68/2021.4 - lokale arbeidsplassar BKK:

    Heidi Rongved, Ap foreslår at det vert laga felles uttale frå kommunestyret.

    Ordførar og varaordførar tek ansvar for å leggja fram eit fellesforslag til kommunestyret.

    Referatsaker og meldingar vart samrøystes teke til orientering.

  • UTTALE TIL HØYRING PÅ FORSKRIFT OM JAKT- OG FANGSTTIDER 2022-2028  Hoveddokument 836KB
    Brevdato: 15.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Samfunnsutvikling
    Sakshandsamar: Tore Henrik Øye

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Vaksdal kommune, ved formannskapet, sender uttale til høyringom ny jakttidsforskrift for perioden 2022-2028, med framlegg til følgjande endring:

    • Endring av jakttid på hjort, med jakttidsramme frå og med 20 august til og med 23. desember, og frå og med 1. januar til og med 31. januar.

    Uttalen skal sendast til Vestland fylkeskommune innan 10. september, slik denligg føre, jamfør vedlegg.



    Behandling

    Samrøystes vedteke.

  • FØRESPURNAD FRÅ BANE NOR OM TINGLYST BRUKESRETT TIL KOMMUNAL VEG PÅ  DALEGARDEN I SAMBAND MED NEDLEGGING AV PLANOVERGANG - DRØFTINGSSAK Hoveddokument 669KB
    Brevdato: 18.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Samfunnsutvikling
    Sakshandsamar: Tore Henrik Øye

    Dokumenter

     

    Behandling

    Formannskapet drøfta saka.

    På vegne av formannskapet la Kjartan Haugsnes fram eit fellesforslag:

    Formannskapet er positiv til at administrasjonen går i forhandlingar med Bane Nor om tinglyst bruksrett på kommunal veg og ber om at endeleg avtale vert lagt fram for FPØ for endeleg godkjenning.

    Fellesforslaget vart samrøystes vedteke

  • MEDHALD I KLAGE PÅ VEDTAK OM DELING AV GRUNNEIGEDOM GBNR 63/2 BINNINGABØ I EKSINGEDALEN Hoveddokument 1MB
    Brevdato: 18.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Samfunnsutvikling
    Sakshandsamar: Tore Henrik Øye

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Formannskapet si instilling til kommunestyret:

    Med heimel i forvaltingslova § 33 andre ledd, tek kommunestyret i Vaksdal klagen frå heimelshavar av gbnr. 63/2, Trygve Nilsen, til følgje.

    I medhald av jordlova § 9 andre ledd, jf. § 1, vert det gjeve samtykke til å omdisponere om lag 0,6 daa med fulldyrka dyrka jord, samt våningshus, låve og elvehus på gbnr. 63/2 Binningabø i Eksingedalen, frå jordbruksproduksjon til fritidsføremål, totalt 1,3 daa (omtrentleg).

    I medhald av jordlova § 12 tredje ledd, jf. § 1, vert det gjeve samtykke til å dele om lag 0,6 daa med fulldyrka jord, samt våningshus, låve og elvehus frå gbnr. 63/2 Binningabø i Eksingedalen, for oppretting av ny matrikkeleigedom, totalt 1,3 daa (omtrentleg)

    Godkjente areal med grenser for omdisponering og deling, går fram av situasjonskart av 11.08.21.

    Vedtaka erstattar tidlegare vedtak av 16.04.21.

    Vedtaka fell bort dersom deling ikkje er rekvirert innan tre år etter at samtykke er gjeve, jf. § 12 åttande ledd i jordlova.

    VILKÅR etter §§ 9 tredje ledd og 12 femte ledd i jordlova:

    • Det skal gjevast rett til å køyre med traktor over den nye matrikkeleigedomen for tilkomst tiljordbruksareal på gbnr. 63/2.

    Vedtaka omfattar ikkje vurdering etter plan- og bygningslova.

    Vedtaka skal sendast til Statsforvaltaren i Vestland for å vurdere om kommunen sin praksis er i samsvar med regelverket og nasjonale retningslinjer, jf. forvaltningslova § 34 fjerde ledd.



    Behandling

    Samrøystes vedteke

  • FJERNMØTE FOR FOLKEVALDE ORGAN Hoveddokument 570KB

    74/2021 - 21/7906 - FJERNMØTE FOR FOLKEVALDE ORGAN

    Journaldato: 13.09.2021  1 dokument
    Brevdato: 24.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Stab
    Sakshandsamar: Lin Tove Thomassen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Formannskapet si innstilling til kommunestyret:

    Kommunestyret vedtek at folkevalde organ kan gjennomføre politiske møte som fjernmøte, som eit sekundært alternativ til fysiske møte.

    Det skal væra ein tungtvegande grunn til å velja fjernmøte, og årsaka skal koma klart og tydeleg fram i innkallinga.



    Behandling

    Heidi Rongved, Ap la fram følgjande tilleggsforslag.

    Det skal væra ein tungtvegande grunn til å velja fjernmøte, og årsaka skal koma klart og tydeleg fram i innkallinga.

    Formannskapet drøfta saka.

    Kjartan Haugstad, SV la fram følgjande tilleggsforslag:

    Det vert ikkje opna for at enkeltmedlemmer kan delta i ordinære folkevalde møter frå digitale plattformar.

    Boris Groth, Frp la fram følgjande tilleggsforslag:

    Ombodsutvalet får i oppdrag å utarbeide reglar/rammene for bruk av fjernmøter, som etter sakshandsaming takast inn i reglementa til dei folkevalde organa sine reglement.

    Røysting

    Kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.

    Arbeidarpartiet sitt tilleggsforslag vart samrøystes vedteke.

    Tilleggsforslaget frå SV vart vedteke med 6 for (SV,Sp,Ap og H) og 1 (Frp) mot.

    Tilleggsforslaget frå Framstegspartiet vart samrøystes vedteke.

  • REGIONAL TRANSPORTPLAN 2022 -2033 - UTTALE TIL PLANFORSLAG Hoveddokument 761KB
    Brevdato: 26.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Åse Elin Myking

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Formannskapet si innstilling til kommunestyret:

    Kommunestyret gjev slik uttale til Regional transportplan for Vestland 2022 -2033:

    Utfordringane langs fylkesvegnettet i Vaksdal kommune er mange og behovet for rassikring, opprusting og utviding er stort.

    Fv 569 er særs viktig for Vaksdal kommune og for samarbeidet i Nordhordlandsregionen. Fylkesvegen bind saman kommunane i regionen og gir grunnlag for felles utvikling.

    Standard og tilstand på denne viktige vegen avgrensar mogelegheitene for bustad- og næringsutvikling i denne delen av kommunen. I tillegg er vegen utsett for årlege steinsprang og ras med dei konsekvensar og utryggheit det medfører. Deler av vegen erogså flaumutsett.

    I Stamnesområde er Fv 569 skuleveg og behovet for betre tilrettelegging for mjuke trafikantar er stort.

    Fjordlandskapet i denne delen av kommunen har gode utviklingsmogelegheiter. Ei større oppgradering og sikring av vegen er avgjerande for å kunne realisere dette potensialet.

    Fv 569 er ein viktig omkøyringsveg når E16 er stengt og på dagar med stor trafikk og kø. Behovet for omkøyringsveg blir minst like viktig i denne planperioden med tanke på oppstart av arbeidet med ny E16 og bane Arna – Stanghelle.

    Kommunestyret ber om at FV 569 vert prioritert i denne planperioden av RTP. Utbetringar og sikring av Fv 569 hastar og bør setjast i gang tidleg i planperioden.



    Behandling

    Formannskapet drøfta saka.

    Kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke

  • HØYRINGSUTTALE TIL SØKNAD OM LØYVE ETTER FORUREININGSLOVA TIL DEPONERING AV OVERSKOTSMASSAR FRÅ E16 OG VOSSEBANEN I SØRFJORDEN Hoveddokument 751KB
    Brevdato: 26.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Åse Elin Myking

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Formannskapet si innstilling til kommunestyret

    Dokumentunderlaget til søknaden er fyldig og gir et godt grunnlag for å vurdere massedeponeringa i sjø som Statens vegvesen søker om.

    Med tanke på dokumentasjon nemnt ovanfor og kommentarar knytt til dem, ber Vaksdal kommune om at det kontinuerleg vert jobba med å finne samfunnsnyttig bruk av så mykje av massane som mogleg. Det bør utarbeidast ein plan for korleis tiltakshavar vil jobbe med dette.

    Dokumenta verkar å ta lite omsyn til mogeleg inntening ved transport av massar, det er i hovudsak fokus på kostnader ved transport. Massar er ein ressurs, og ein må anta at mottakar ser på transporterte masser som ei vare det er naturleg å betale for.

    Søknaden går relativt grundig gjennom dei ulike miljøområda og verknader av massdeponering på dei. Oppsummert er det vurdert at langt dei fleste ulempene og potensielt skadelege effektane av deponering vert unngått ved lukka nedføringsmetode.

    Metoden er ny og ikkje utprøvd/ veldokumentert. Vi meiner difor at risikoen med deponering er middels til stor. Dersom det blir utfordringar med nedføringsmetoden, vil dette føre til store konsekvensar over anslagsvis langt tidsrom. Dette gitt at lengre stans i prosjektet er for kostbart å gjennomføre. Den skisserte nedføringsmetoden må prøvast ut og dokumenterast, til dømes som eit pilotprosjekt med overvaking av løysninga robustheit, plassering av massane på botn, finstoffet sitt nedfall sett opp mot teoretisk antatt spreiing og faunareaksjonar, for å nemne noko.

    Med tanke på sårbare lokalitetar, bør det være turbiditetsovervaking også ved disse. Gjerne på nokre meters djupne for å ivareta spreiing av finstoff utanom overflatespreiing. All overvaking bør være basert på sanntidsmålingar med varsling til driftsansvarleg på aktuelt skift. Varsling som ikkje har sin årsak i utanforliggande forhold bør avvikshandsamast.

    Deponiområda og tunnel/tverrslagene må ikkje være til hinder for framtidig bruk av den gamle Vossebanen. Traséen bør unngåast under anleggsarbeida.

    Oppsummert:

    1. Vaksdal kommune oppmodar tiltakshavar til å fortsette arbeidet med å finne samfunnsnyttig bruk av massane. Tiltakshavar må lage ein plan for korleis ein vil jobbe vidare med dette.

    1. Vaksdal kommune meiner den skisserte nedføringsmetoden må prøvast ut og dokumenterast, eksempelvis som et pilotprosjekt med overvaking av funksjon og ulemper.

    1. Vaksdal kommune framhevar sårbare område som Daleelva, Fossmark og Sandvik/Langhelle. Ved disse plassane må ein vise aktsemd.



    Behandling

    Kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.

  • HØYRINGSSVAR TIL FORSLAG TIL REGULERINGSPLAN MED KONSEKVENSUTGREIING FOR E16 OG VOSSEBANEN ARNA-STANGHELLE  Hoveddokument 1MB
    Brevdato: 26.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Sakshandsamar: Åse Elin Myking

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Formannskapet si innstilling til kommunestyret:

    Vaksdal kommune viser til offentleg høyring av planforslag for E16 og Vossebanen, Arna – Stanghelle av dato 12.05.2021. Me gjer merksam på at høyringsinnspel frå Vaksdal kommune i hovudsak konsentrerer seg om dei to stasjonsbyane Stanghelle og Vaksdal og verknader for innbyggarane i Vaksdal kommune.

    Det er viktig at løysingane gir gode, attraktive og berekraftige stasjonsbyar, og at «Nasjonale forventningar til regional og kommunal planlegging» er ein grunnstein i planarbeidet. Løysingane må stø opp om dei regionale planane for transport og arealbruk, samt stø opp om ei regionutviding austover frå Bergen. Ny veg og bane vil vere ei kraftfull utviding av bu- og arbeidsmarknaden i regionen. Det er ei viktig satsing for miljøvenleg transport og eit tilskot til eit bilfritt Bergen sentrum. Løysingane må unngå å skape auka behov for lokalt vegnett og transport – fotavtrykket må vere så lite som mogleg.

    Vaksdal kommune understrekar at samarbeidet med prosjektet har vore godt. For det videre arbeidet meiner Vaksdal kommune det er avgjerande at sjølve bygginga av bane og veg vert sett i gang så snart som mogeleg, og slik sikre vekst og utvikling av dei to stasjonsbygdene. I dette ligg også at ei etappevis utbygging ikkje må splittast i veg og bane. Dersom prosjektet ikkje blir fullfinansiert i komande NTP, må alternativ E leggast til grunn.

    For massedeponi og massehandtering, viser Vaksdal kommune til tidlegare innspel. Veafjorden og Sørfjorden nord frå stasjonsbyen Vaksdal er del av nasjonalt verneområde for Vossolaksen. Daleelva, med utløp ved Stanghelle har også ei lita, svært verdifull laksestamme. Det er viktig at sårbare verdiar vert ivaretatt i val av løysingar, og at gode avbøtande tiltak vert prioritert.

    Det er ønskjeleg at prosjektet finn samfunnsnyttig bruk for overskotsmassar, samt vel prosessmetodar som stør opp om gjenbruk og/eller deponi på mest mogleg nyttig vis. Vi vil oppmode Bane NOR og Statens vegvesen til kontinuerleg å søke alternativ bruk av massane gjennom heile anleggsprossesen, også om sjødeponi vert godkjent.

    VAKSDAL KOMMUNE SINE INNSPEL

    Alternative trasear på Vaksdal – B1 og B2

    Vaksdal kommune er nøgd med at prosjektet har lagt opp til stor grad av involvering gjennom arbeidet med planen, og at det no er utarbeidd to alternativ for traseane på Vaksdal.

    I alternativ B1 er veg og bane samla vest for dagens E16. I alternativ B2 er jernbana lagt aust for dagens E16, medan ny E16 er lagt utanom sentrum og opp i Tolåsen. I følgje planomtalen er dei prissette og ikkje-prissette konsekvensane tilnærma lik for begge alternativa, og måloppnåinga likeins. Det vert presisert at det er utfordrande for prosjektet å gi ei klar tilråding om val av alternativ. Sjølv om B1 kjem marginalt betre ut i rangering, tilrår prosjektet at Vaksdal kommune sitt ønskje blir vektlagt i når ein vedtar alternativ.

    Vaksdal kommune er svært nøgd med at prosjektet tilrår at kommunen sine ønskjer skal leggjast til grunn. Sett frå Vaksdal kommune sitt perspektiv er det nemleg store skilnader mellom B1 og B2. Forskjellane i konsekvensar for innbyggjarane er ikkje marginale, men heilt konkrete.

    Vaksdal kommune tilrår at alternativ B2 vert lagt til grunn for vidare planlegging av veg/bane.

    Vaksdal kommune ønskjer særleg å peike på at alternativ B2 scorar betre på å etablere trygge og gode oppvekstvilkår for barn og unge, då ny E16 er flytta ut av sentrum og dermed råkar oppvekstvilkåra i mindre grad enn i alternativ B1. Kommunen meiner også at B2 har større potensiale for å utvikle sentrumsområde rundt framtidig jernbanestasjon. I høve til folkehelseprinsipp ønskjer me å framheve at all reduksjon i støy vert vurdert som positivt for ei bygd som i mange år har vore plaga av støy frå E16.

    Under er det sett opp ei matrise der alternativa er vurdert i høve til kommunen sine satsingsområde.

    Berekraftig utvikling og attraktive stasjonssenter

    Ei av målsettingane i prosjektet er å skape berekraftig lokal og regional utvikling, og bidra til at Vaksdal kan utvikla stasjonsbyane sine til attraktive tettstader. Vaksdal kommune vil bli knytt nærare til Bergensregionen med kortare reisetid til Arna og Bergen, og dette vil kunne gje positive effektar med tanke på ein utvida bu- og arbeidsmarknad. Potensialet for utvikling av

    Vaksdal kommune viser og til Regional areal- og transportplan 2017-2028. Ei overordna målsetting der er at samordna planlegging og eit klimavenleg utbyggingsmønster skal bygge opp under nullvekstmålet. Vaksdal kommune legg til grunn vekst i folketalet som følgje prosjektet, og det er då viktig at ein legg opp til ei framtidig utvikling der større del transporten skjer med bane, sykkel og gange. Regional transportplan for 2022-2033 er no ute på høyring. Eit hovudmål i denne planen er at Vestland skal ha eit trygt, effektivt og framtidsretta transportsystem som legg til rette for klima- og miljøvenleg mobilitet og berekraftig samfunnsutvikling.

    Planforslaget m/konsekvensutgreiing vurderer B1 som eit godt alternativ med tanke på sentrumsutvikling, då ny jernbane blir plassert sentralt i bygda og nært dagens senter.

    Vaksdal kommune vil peike på at alternativ B1 beslaglegg mykje meir areal i sentrum enn alternativ B2. I B1 går dei tre transportårene – eksisterande E16, ny E16 med mogeleg framtidig utviding og ny bane - ved sidan av kvarandre og tvers gjennom sentrum av Vaksdal, og barriereverknaden blir større. Dette gir lite rom for urbanisering og sentrumsutvikling.

    Vaksdal kommune meiner at alternativ B2 i større grad opnar for berekraftig og framtidsretta utvikling i sentrum og rundt. B2 har mindre lokalvegsystem, E16 vert lagt utanom sentrum av bygda og mindre areal vert lagt beslag på i dette alternativet samanlikna med B1.

    Vaksdal kommune meiner det er viktig for framtidig utvikling i Vaksdal at E16 blir flytta ut av sentrum av bygda. Folketalsutviklinga i Vaksdal har dei siste åra gått ned. Om kommunen skal få fleire til å bli og å busette seg i Vaksdal, er eit attraktiv sentrumsområde, eit godt kollektivtilbod og gode areal til bustadbygging nøkkelfaktorar.

    B2 er eit betre alternativ i høve til både effektmål og nasjonale forventningar. Sjølv om jernbanestasjonen vert lagt noko lengre vekk frå Vaksdal senter og høgt på bru, så vil dette alternativet gi rom for utvikling av sentrumsområdet og bygda samla sett.

    Støy

    Støyberekningane viser at langt færre bustader blir råka av støy i alternativ B2. Det talar også for B2 som eit betre alternativ. Begge alternativa vil ha likevel ha behov for omfattande skjermingstiltak mot støy. Det er viktig at støyskjerminga blir vert tilpassa staden og utforma med høg kvalitet – både estetisk og funksjonelt.

    God arkitektur og landskapstilpassing

    Eit av effektmåla for prosjektet er god arkitektur og landskapstilpassing.

    Dette gjeld for heile prosjektet, men Vaksdal kommune meiner det er særleg viktig å gjere greie for dei visuelle verknadene av veg og bane gjennom tettstadene Vaksdal og Stanghelle, der konsekvensane er størst.

    Vaksdal kommune meiner planforslaget på dette tema er svært mangelfullt. Illustrasjonane er ikkje er gode nok til å vurdere verken arkitektur eller landskapstilpassing. Alle 3D illustrasjonar er i fugleperspektiv. Det er ingen illustrasjonar som syner prosjektet sett frå bakkeplan, slik alle vil sjå det når det står ferdig. I tillegg har illustrasjonane låg kvalitet.

    Dette gjer det vanskeleg for kommunen og innbyggarane å komme med gode og konstruktive innspel på dette tema. Det er komplisert for lekfolk å orientere seg i og forstå tekniske teikningar. Vaksdal kommune meiner utforminga av tiltaka gjennom sentrumsområda burde vore ført lenger og illustrert betre. Dette gjeld ikkje berre visuelle kvalitetar, men også funksjonelle. Fleire tematiske kart ville vore nyttig.

    Trasear og løysing på Stanghelle

    På Stanghelle vil den nye jernbanestasjonen føre til endringar av vegsystemet. Eksisterande kryss mot vest vil bli gjort smalare, men oppretthalde for trafikk til områda vest for stasjonen og andre sida av Dalevågen. Dagens tilkomst til Lågaskarvegen og til områda aust for E16 gjennom kulverten, blir stengt. Det vil derfor bli etablert eit nytt T-kryss mot vest, ned til Lågaskarvegen, austsida av stasjonen, butikk, barnehage og bustader. Lågaskarvegen må hevast, og dei eksisterande tilkomstane til bustader og barnehage blir justert. Frå eksisterande E16 mot aust, vil det òg bli etablert eit nytt T-kryss. Dette er ny tilkomst til bustadområdet og Stanghelle skule, som erstatning for vegen gjennom noverande kulvert under E16.

    Vaksdal kommune ser det som positivt at den nye stasjonen får ei sentral plassering på Stanghelle, og at banen vert plassert lågt i terrenget. Samstundes legg bana og tilhøyrande funksjonar beslag på mykje areal i eit lite sentrumsområde. 11 einebustader må innløysast, og 3 til er under vurdering. Kommunen er opptatt av at prosjektet økonomiserer med arealet og ikkje tar meir areal og bygg enn det som er strengt naudsynt.

    Kommunen ynskjer mest mogeleg areal attende til sentrumsformål og bustader.

    Vaksdal kommune er og nøgd med at den nye brua har lagt til rette for seglingshøgde på 4,6 meter, og at småbåtar har eit seglingsforløp til båthamna inne i Dalevågen. Dette er ei forbetring sett i høve til dagens situasjon, og vil kunne bidra til meir båtliv og aktivitet i vågen og fjorden.

    Kommunen er svært positiv til at ny E16 vert lagt i tunnel utanom bygda, og at trafikkmengda og støy frå veg dermed vert vesentleg mindre. Det er og positivt at den nye brua vert støyskjerma og konstruert slik at det vert ei reduksjon i banestøy samanlikna med dagens situasjon.

    Butikk og barnehage

    Det er uheldig at butikken vert riven i anleggsfasen. Vaksdal kommune er særleg oppteken av at det vert gjort gode avtalar med grunneigar for å sikre at denne vert bygd opp at så fort som mogleg. Gjenoppbygging av butikken må sikrast i reguleringsføresegnene, med krav til rekkefølge.

    Prosjektet må og sikre ei midlertidig løysing for butikken i anleggsfasen. Det vil vera svært uheldig for bygdesamfunnet dersom Stanghelle mister butikken sin. Kommunen meiner det er avgjerande å finne ei midlertidig løysing for butikken i anleggsfasen, for å sikre at butikken faktisk blir verande. I motsett fall kan innbyggarane få nye bilbaserte handlevanar, og det kan bli vanskeleg for butikken å etablere seg på nytt.

    Stanghelle stasjon vil legge beslag på 2,4 daa av barnehagen sitt areal. Etter anleggsgjennomføring kan barnehagen få attende eit eitt areal i nord på om lag 1,2 daa. Det er ikkje berekna støy for dette arealet og det er ikkje sikra i planen. Vaksdal kommune er svært oppteken av at uteareal til barnehagen vert støyskjerma og sikra gode uteareal for barna. Kommunen ber derfor om at dette vert regulert i denne reguleringsplanen, og ikkje vert antatt regulert om seinare.

    Gang/Sykkel

    Gang/sykkel veg Arna - Voss

    Eit viktig mål i den nasjonale transportpolitikken er å få fleire fotgjengarar og syklistar. Dette er berre mogeleg dersom det blir lagt til rette for sykkel og gange. Det er difor skuffande at ein statleg reguleringsplan for eit samferdselsprosjekt ikkje inkluderer gang/sykkelveg.

    Det er svært viktig at staten ser det unike potensialet som ligg i å sikre framtidig nedlagt jernbanespor til gang/sykkelløysing for Bergen-Voss. Dette er eit prosjekt som vil kunne få positiv verknad både på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå. Det kan gi grunnlag for næringsutvikling, tek vare på kulturminne, understøtte ei satsing på miljøvenleg transport og vil vere eit viktig folkehelsetiltak. Og det kan bli ein stor turistattraksjon.

    Gang/sykkeltilbod i tilknyting til sentrumsområda

    Bane (og veg i B1) går tvers gjennom tettstadene, og vil i større eller mindre grad fungere som ein barriere. Det er positivt at planen sikrar gode tverrsamband for gåande og syklande både på Stanghelle og på Vaksdal. Ny gangveg til Jamne bidreg til å knyte dette bustadområdet nærare både til stasjons- og senterområdet. Det er viktig at gang/sykkelvegane med omgjevnad får ei god utforming, slik at det blir attraktivt å ta dei i bruk.

    Tverrslag, kaianlegg og sjødeponi – verknader for lokalmiljøet

    Mellom Helle/Stanghelle og Vaksdal er det regulert og konsekvensutgreidd fire alternative tverrslag til sjø. Det truleg kjem berre eitt av desse til å bli nytta i anleggsgjennomføringa. I tillegg er det regulert to moglege tilkomstar til sjø mellom Vaksdal og Trengereid, Langhelle og Boge. Berre eitt vil bli nytta. Vaksdal kommune er her særleg opptekne av kva som vil skje på Boge.

    Det går ikkje fram av plandokumenta på kva tidspunkt i prosessen ein skal avklare kva for tverrslag som vil bli nytta. Det skapar uvisse for innbyggjarane, kan hende i land tid framover.

    Det er viktig at innbyggarane i Vaksdal kommune vert teke omsyn til i prosessen med val av tverrslag, kaianlegg og sjødeponi. Vaksdal kommune meiner Fossmark bør gå ut som mogeleg lokalitet for anleggstverrslag, midlertidig kaianlegg og sjødeponi. Her bur det fleire menneske som vil bli sterkt råka. Fossmark har og strandsone som mykje er nytta av lokalbefolkninga. Fossmark kjem dårleg ut i konsekvensutgreiinga. Kommunen meiner det er uheldig at landskapsbilete, friluftsliv og kulturmiljø vert forringa og at strandsona vert råka negativt. På grunn av topografien i området er tilgjenge til strandsona på denne strekninga svært avgrensa, og det er difor viktig å ta vare på dei få plassane strandsona kan nyttast.

    Dei tre andre alternativa ligg alle utanfor bygdeområde og er difor vurdert som meir eigna frå kommunen sitt synspunkt.

    Når det gjeld dei to lokalitetane på strekninga mellom Vaksdal og Trengereid syner konsekvensutgreiinga at Boge kjem klart dårlegare ut. Det gjeld både med omsyn til praktisk gjennomføring, prissette og ikkje-prissette konsekvensar. Vaksdal kommune vil tilrå at Boge går ut som mogeleg lokalisering.

    I høve til sjødeponi er Vaksdal kommune opptatt av at verknadene knytt til spreiing av partiklar frå sprengsteinmasse må utgreiast nærmare for å sikre at deponering skjer på ei miljømessig forsvarleg måte. Veafjorden og Sørfjorden er begge nasjonale laksefjordar og Vaksdal kommune er derfor bekymra for at sjødeponering skal påverke laksebestanden i områda på ei negativ måte.

    Kommunestyret ber om at følgjande avsnitt blir innarbeida i høyringsuttalen:

    Vaksdal kommune vil understreka at når planarbeidet for Arna-Stanghelle no har kome så langt i prosessen, må staten ved Samferdsledepartetmentet snarast råd be Statens vegvesen som prosjekteigar om å starta planlegginga for neste fase, Stanghelle-Voss. Utviklinga må ikkje stogge på Stanghelle. Det vil vere veldig uheldig for Vaksdal kommune, Voss herad og indre delar av Vestland.

    Generelt: Framheve B2 endå sterkare.

    Framheve i tekstomtale av B2 at B2 gjev eit (1) år kortare anleggstid. Dette vil bety mykje for eit lite sentrumsområde som Vaksdal.

    Administrasjonen innarbeider dette i høringsuttalen.

    Felles oppstart av veg og bane.



    Behandling

    Formannskapet drøfta saka.

    Hege Eide Vik, Sp la fram følgjande tilleggsforslag:

    Kommunestyret ber om at følgjande avsnitt blir innarbeida i høyringsuttalen:

    Vaksdal kommune vil understreka at når planarbeidet for Arna-Stanghelle no har kome så langt i prosessen, må staten ved Samferdsledepartetmentet snarast råd be Statens vegvesen som prosjekteigar om å starta planlegginga for neste fase, Stanghelle-Voss. Utviklinga må ikkje stogge på Stanghelle. Det vil vere veldig uheldig for Vaksdal kommune, Voss herad og indre delar av Vestland.

    Kjartan Haugsnes, SV la fram følgjande tilleggsforslag:

    Generelt: Framheve B2 endå sterkare.

    Framheve i tekstomtale av B2 at B2 gjev eit (1) år kortare anleggstid. Dette vil bety mykje for eit lite sentrumsområde som Vaksdal.

    Administrasjonen innarbeider dette i høringsuttalen.

    Heidi Rongved, Ap la fram følgjande tilleggsforslag:

    Felles oppstart av veg og bane.

    Røysting

    Kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.

    Sp sitt tilleggsforslag vart samrøystes vedteke.

    SV sitt tilleggsforslag vart samrøystes vedteke.

    Ap sitt tilleggsforslag vart samrøystes vedteke

Frammøte

Frammøte
PolitikarPartiMedlemstypeE-Post
Hege Eide VikSenterpartietOrdførarordforar@vaksdal.kommune.no
Kjartan HaugsnesSosialistisk VenstrepartiVaraordførarkjartan.haugsnes@vaksdal.kommune.no
Thor AndersenArbeiderpartietMedlemthor.fagforbundet@gmail.com
Heidi RongvedArbeiderpartietMedlemheidirongved@gmail.com
Boris GrothFramstegspartietMedlemboris.groth@gmail.com
Erlend Hesjedal-JohannessenHøgreMedlemmail@erlendjohannessen.com
Amalie Johnsen LundeHøgreMedlemlundeamalie@gmail.com
Åse Elin Mykingase.elin.myking@vaksdal.kommune.no

Kontaktinformasjon om tenesta

Vaksdal kommune
Konsul Jebsensgate 16
5722 Dalekvam
Telefon: 56594400
ACOS Innsyn levert av ACOS AS