Innkalling og saksliste er godkjent.
Endring rekkefølge saksliste: Sak 103, 104, 105, 106, 122, 107, 108, 109, 124, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 123,/20.
Ellers ingen merknder, samrøystes.
Møteprotokoll frå møte - 10.06.2020 er godkjent.
Møteprotokoll frå møte - 10.06.2020 vert godkjent, samrøystes.
Ingen merknader.
Ingen merknader, samrøystes.
Ingen merknader.
Ingen merknader, samrøystes.
APM utvalget viser til forrige vedtak gjort 29. april 2020 og tar ikke klagen til følge men presiserer at eksisterende bustad blir omgjort til anneks, ikke uthus.
Dette på vilkår av at følgende blir utført før ferdigattest og midlertidig bruksløyve blir gitt:
Kjøkkenet blir fjernet
Slamavskiller blir fjernet
Eiendommen skal kobles på offentlig vann og avløp.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:
APM utvalget viser til forrige vedtak gjort 29. april 2020 og tar ikke klagen til følge men presiserer at eksisterende bustad blir omgjort til anneks, ikke uthus.
Dette på vilkår av at følgende blir utført før ferdigattest og midlertidig bruksløyve blir gitt:
Kjøkkenet blir fjernet
Slamavskiller blir fjernet
Eiendommen skal kobles på offentlig vann og avløp.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen frå Vestland fylkeskommune vert teke delvis til følgje.
Med heimel i plan- og bygningslova § 1 9-2 vert det gjeve dispensasjon frå planføremålet fiskeribruk/fiskerihamn i reguleringsplan, frå byggjegrense mot sjøen og frå områdeplankrav for bruksendring av naust/sjøbu til næringslokaler og opparbeiding av parkeringsplassar på gbnr 1 /80, 1 /285 på Flatøy i Alver kommune.
Utval for areal, plan og miljø meiner at fordelane ved å gje dispensasjon er klart større enn ulempene etter ei samla vurdering, og at dispensasjon for omsøkt tiltak ikkje medfører at formålsføresegnene i pbl § 1 -1 vert vesentleg sett til side.
Det vert vist til at omsøkt stad og har svært gode tilhøve for kollektivtrafikk og at det er gangavstand til stor offentleg parkeringsplass. Tiltaket vil vera eit positivt bidrag for kulturlivet i Alver kommune.»
Dispensasjonen knytt til parkeringsplassen er gjeve på følgjande tre vilkår:
1. Dispensasjon frå reguleringsplanføremålet rigg/anleggplass til parkering for eigar sin bruk vert gjeve med unnatak av den tida Statens Vegvesen skal nytta arealet til rigg/anleggplass.
2. Eigar av eigedomen pliktar i god tid før det vert anleggsplass å inngå avtale med Vestland fylkeskommune/ Statens Vegvesen , slik at desse instansane kan disponere parkeringsarealet som riggplass i anleggstida.
3. Eigar av denne eigedomen i den tida Statens Vegvesen nyttar eigedomen til anlegg/riggplass må dokumentere til kommunen at ein har tilfredstillande parkeringstilbod, for å kunna nytta eigedomen til næringslokale i denne perioden.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå Jogeir Romarheim-Krf:
Utval for areal, plan og miljø tek ikkje klagen frå Fylkesmannen til følgje, og vedtak i sak 20/851 datert 29.04.2020 vert oppretthaldt.
Utvalet støttar Fylkesmannen si vurdering av at det omsøkte området ligg i et fint kulturlandskap og at landskapet har strandsoneverdiar.
Utvalet sin konkrete vurdering i denne saken er at tiltaket ikkje vil påverke strandsoneverdiane negativt, og at tiltaket i ubetydelig grad vil privatisere området meir enn dagens situasjon. Det eksisterer naust i nærheten til omsøkt tiltak, og planlagt naust vil ha visuelle kvalitetar som samsvarer med den etablerte byggeskikken i området.
Videre trekkes det frem at situasjonskartet i «vedlegg 2 kart og tegninger, og der vedlegg 4b+5b» viser at omsøkt plassering hovedsakeleg (omtrent ½-del) er plassert på rest av tidligare naustegrunn.
Fylkesmannen viser til at tidligare Lindås kommune ligg i sone to i statlege planretningslinjer for differensiert forvaltning av strandsona langs sjø, der arealpresset er stort. Etter ei konkret vurdering er det utvalet si meining at det omsøkte tiltaket ikkje ligg i et område med stort utbyggingspress.
Basert på ei konkret vurdering er det utvalet si vurdering at det ikkje er fare for å setje ny kommuneplan til sides som styresverktøy, med å gje dispensasjon i denne saka. Utvalet gjer sjølvstendige vurderingar i kvar enkelt sak.
Utvalet si vurdering er at arealdelen av kommuneplanen for tidlegare Lindås kommune eller rikspolitiske retningslinjer for differensiert forvaltning av strandsona ikkje vert vesentleg tilsidesett ved ein dispensasjon i denne saka.
Utvalet trekker frem at etter synfaringa var det tverrpolitisk einigheit om at det konkrete tiltaket kan gjennomførast utan at strandsona vert særleg forringa, og at tiltaket vil byggje opp under det eksisterande naustmiljøet som ligg på begge sider av omsøkt stad.
Tiltaket vil heller ikkje koma i konflikt med frilufts- eller andre miljøinteresser i området.
Ut frå ei samla vurdering meiner APM at fordelene med omsøkt tiltak difor er klart større enn ulempene, og at det kan gjevast dispensasjon i medhald av plan- og bygningslova sin § 1 9-2.»
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Klagen vert ikkje teke til følgje og vedtak i sak 20/386, datert 29.04.2020 vert ikkje gjort om.
Grunngjevinga for ikkje å ta klagen til følgje er følgjande:
1. Det vert vist til at omsøkt tomt grensar inntil to eksisterande tomtar og punkterer såleis ikkje urørt landskap.
2. Vidare ligg tomta i god avstand til dei samanhengande innmarksområda på Fammestad. Så ei eventuell deling vil ikkje påføre landbruket i området drifts- eller miljømessige ulemper. Det vert vist til landbruksfagleg fråsegn i saka som støttar dette.
3. Vidare vil ein vise til at området låg inne som LNF- spreidd for bustadar i kommuneplanen sin arealdel for perioden 2011 - 2023, og at det difor tidlegare er gjort arealvurderingar som støttar opp under at arealet er eigna til bustadføremål, og at tiltaket i svært liten grad kjem i konflikt med viktige miljø og landbruksinteresser m.v.
4. Det vert lagt vekt på at det er få ledige og utbyggingsklare tomter i denne skulekrinsen, og at det store regulerte område som det kommunale tomteselskapet eig i skulekrinsen (Kløve bistadfelt – utviding (Sveene) ikkje er gjort klar for bustadbygging. Det andre feltet Kløve Nord er heller ikkje tilrettelagt.
5. Utval for areal, plan og miljø vektlegg at denne skulekrinsen har hatt negativ folketalsutvikling i lengre tid, og at det difor er viktig å gje dispensasjon på denne staden for å bidra til at folketalet i denne bygda kan oppretthaldast.
6. Utval for areal, plan og miljø meiner framleis og etter ei samla vurdering at fordelane er klart større enn ulempene , jf. plan- og bygningslova sin § 19-2 om dispensasjon. Utvalet kan heller ikkje sjå at ein dispensasjon på denne staden til omsøkt føremål vil medføra at dei omsyna som ligg bak føresegna det vert dispenserast i frå vil verta vesentleg tilsidesett, jf. punkt 4 og 5 som handlar om å styrke folketalet i denne delen av kommunen.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 1 9-2.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Klagene vert ikkje teke til følgje og vedtak fatta av areal, plan og miljø i sak 20/3074, datert 11.03.2020, om dispensasjon frå arealføremålet BFF1 (fritidsbustad) i reguleringsplan Fløsvika bustadfelt/planid.: 1263-201009 for etablering av heilårsbustad på eigedom gbnr 196/60 samt administrativt vedtak i sak 20/8069, datert 06.07.2020, om løyve til bustad og garasje, vert sendt Fylkesmannen i Vestland for endeleg avgjerd.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova §§ 19-2, 20-1 og 20-3.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Klagen vert teke til følgje og vedtak i sak 20/389, datert 05.02.2020, vert gjort om.
Det vert gjeve dispensasjon i samsvar med vedtak frå Utval for drift og utvikling i tidlegare Meland kommune datert 26.11.2019 i sak 19/1589, der følgjande vedtak vart fatta:
«Utval for drift og utvikling gir i medhald av plan- og bygningslova (pbl) § 19-2 andre ledd, jf. § 11-6 første ledd, dispensasjon frå landbruks-, natur- og friluftsformålet i kommuneplanen sin arealdel, frå arealformålet bruk og vern av sjø og vassdrag med tilhøyrande strandsone og frå byggeforbodet i strandsona, for oppføring av forstøtningsmur og båtopptrekk.
Det gjeld følgjande vilkår for dispensasjonen:
· Dispensasjonen gjeld båtopptrekket. Dei gis ikkje dispensasjon til dei to utstikkarane på høvesvis 10,8 meter og 8,9 meter.
· Det skal ikkje gjeres noko med området mellom forstøtningsmuren og båtopptrekket.»
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 33, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
APM utvalet tek ikkje klagen til følge. APM utvalet viset til forrige vedtak fra 29.april 2020 og opprettheldt dette vedtaket. Utvalet kan ikkje sjå at dette tiltaket vil gi negative konsekvenser for ålmen ferdsel i strandsona. Etter ei samla vurdering ser APM utvalget at fordelane er klart større enn ulempene.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:
APM utvalet tek ikkje klagen til følge. APM utvalet viset til forrige vedtak fra 29.april 2020 og opprettheldt dette vedtaket. Utvalet kan ikkje sjå at dette tiltaket vil gi negative konsekvenser for ålmen ferdsel i strandsona. Etter ei samla vurdering ser APM utvalget at fordelane er klart større enn ulempene.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsett og utvalet ber om ei synfaring.
Framlegg frå Sveinung Toft-V:
Saka vert utsett og utvalet ber om ei synfaring.
Framlegget vart samrøystes vedteke
Innstilling i APM - 02.09.2020:
Klagen vert ikkje teke til følgje og vedtak i sak 023/20, datert 14.05.2020, vert sendt Fylkesmannen i Vestland for endeleg avgjerd.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 34, jf. plan- og bygningslova § 12-12.
Kommunestyret tek ikkje klagen til følge.
Rådmannen sitt framlegg med tillegg:
Klagen vert ikkje teke til følgje og vedtak i sak 023/20, datert 14.05.2020, vert sendt Fylkesmannen i Vestland for endeleg avgjerd.
Grunngjevinga går fram av saksutgreiinga.
Heimel for vedtaket er forvaltningslova § 34, jf. plan- og bygningslova § 12-12.
Kommunestyret tek ikkje klagen til følge.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Kommune gjev dispensasjon frå føresegn 1.1 (kravet om utarbeiding av reguleringsplan) i kommundelplanen for Lindåsosane, Lygra og Lurefjorden for gjenoppbygging av service- og restaurantbygg på gbnr 99/27 slik det er søkt om.
Vedtaket har heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 jf. § 11-6 (dispensasjon frå kommuneplan) og naturmangfaldslova §§ 8-12.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Saka vert sendt Fylkesmannen i Vestland og Vestland fylkeskommune for klagevurdering.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Kommunen gjev dispensasjon frå arealføremålet LNF (landbruk-, natur- og friluftsområde) for oppføring av tilbygg og påbygg til eksisterande bustad på gbnr 146/33 slik det er søkt om.
Før søknad om rammeløyve kan takast til behandling skal det liggja føre godkjend utsleppsløyve der plassering av avløpsanlegg og utsleppsstad er avklart.
Vedtaket har heimel i plan- og bygningslova (pbl.) § 19-2 jf. § 11-6 (dispensasjon frå kommunedelplan)og naturmangfaldslova §§ 8-12.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga.
Saka vert sendt Fylkesmannen i Vestland og Vestland fylkeskommune for klagevurdering.
Bortfall av løyve
Om byggearbeidet ikkje er omsøkt og godkjent innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Utval for areal, plan og miljø gir, med heimel i plan- og bygningslova (pbl) §§ 19-2 og 1-8, dispensasjon frå forbod mot tiltak i strandsona, for oppføring av dagsturhytte med tilhøyrande universelt utforma gangveg, trepromenade og utedo på gbnr 428/79, jf. søknad motteke 09.07.20.
Det vert stilt følgjande vilkår for dispensasjonen:
hytta skal ikkje nyttast til salsbod
plassering må avklarast med grunneigar før det vert søkt om løyve til oppføring av tiltaka
hytta skal fjernast om det ikkje lenge skal nyttast som dagsturhytte for ålmenta.
Grunngjeving for vedtaket går fram av saksutgreiinga og vurdering.
Saka vert sendt Fylkesmannen i Vestland og Vestland fylkeskommune for klagevurdering.
Bortfall av løyve
Om bygging ikkje er omsøkt innan 3 år etter at vedtak om dispensasjon er gitt, fell løyvet bort, jf. pbl. § 21-9.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
I medhald av plan- og bygningslova § 12-11, og i høve til delegert mynde, legg Utval for areal, plan og miljø følgjande forslag til reguleringsplan ut til offentleg ettersyn: Risøy del av gnr. 81 bnr. 1 mfl. Nasjonal arealplan-id 4631- 2020001, som vist på plankart sist datert 14.7.2020 og med tilhøyrande føresegner datert 14.7.2020.
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Innstilling i APM - 02.09.2020:
PM-utvalget i Lindås Kommune har foretatt synfaring i saken i 2018. Her blir det vist til at tiltakets plassering ikke gir negative konsekvenser for landbruket. I tillegg gir dette grunneier mulighet for reinvestering i landbruket. Utvalget og administrasjonen var den gang positiv til tiltaket med forbehold om privat reguleringsplan (sak 126/19, sitat: Plan og miljøutvalet er positiv til oppstart av privat reguleringsplan for området som inneheld dagens 2 tomter og dei omsøkte 2 tilleggstomter. Plan og miljøutvalet er også positiv til eventuelt tilleggsareal for fortetting, sitat slutt).
Etter en samlet vurdering ser APM utvalget at fordelene er klart større enn ulempene. Med heimel i pbl § 12-8, 2. ledd, legger Alver APM utvalg frem forslag om oppstart av privat reguleringsplan for området gbnr. 215/2 i Alver Kommune.
Framlegg frå Henning Fyllingsnes-H:
PM-utvalget i Lindås Kommune har foretatt synfaring i saken i 2018. Her blir det vist til at tiltakets plassering ikke gir negative konsekvenser for landbruket. I tillegg gir dette grunneier mulighet for reinvestering i landbruket. Utvalget og administrasjonen var den gang positiv til tiltaket med forbehold om privat reguleringsplan (sak 126/19, sitat: Plan og miljøutvalet er positiv til oppstart av privat reguleringsplan for området som inneheld dagens 2 tomter og dei omsøkte 2 tilleggstomter. Plan og miljøutvalet er også positiv til eventuelt tilleggsareal for fortetting, sitat slutt).
Etter en samlet vurdering ser APM utvalget at fordelene er klart større enn ulempene. Med heimel i pbl § 12-8, 2. ledd, legger Alver APM utvalg frem forslag om oppstart av privat reguleringsplan for området gbnr. 215/2 i Alver Kommune.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Innstilling i APM - 02.09.2020:
«Alver kommunestyre godkjenner framlegg til detaljreguleringsplan for fv. 564 Frekhaugkrysset, inkl. utbetring av fv. 244, PlanID 1256 2017 0003, som vist på plankart sist datert 23.06.20 og med føresegner av revisjonsdato 23.06.20, med følgjande endringar:
I fellesføresegnene for området må det takast inn eit punkt som sikrar at det i anleggsperioden vert gjort avbøtande tiltak i samband med hekkesesongen for vipe.
Det må i rekkjeføljeføresegnene sikras at tilfredsstillande løysing for varelevering til gnr. 324 bnr. 24 må vere på plass før etablering av o_SV2.
Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslovas § 12 – 12.»
Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.
Meldingar og orienteringar vert teke til orientering.
Orienteringar som vart gjevne i møte:
Renseanlegg i Knarvik sentrum v/Arne Eikefet-rådgjever Næring og utvikling og Arne Helgesen-leiar Forvaltning avløp
Forslag til endringar i forskrift om byggesak og byggteknisk forskrift - v/Siril Sylta-tenesteleiar Arealforvaltning
Høyring – Forslag til revderte statlege planretningsliner for differensiert forvaltning av strandsona langs sjøen - v/Siril Sylta-tenesteleiar Arealforvaltning
Uttale i APM - 02.009.2020:
Alver kommune sluttar seg til å delta i prosessen med interkommunalt plansamarbeid om sjøareala i Nordhordland, med forslag til organisering, som beskrive i forprosjektet «Interkommunal plan for sjøareala i Nordhordland» datert 05.06.2020.
Planmynde vert delegert i samsvar til plan- og bygningsloven §§ 9-1, 9-2 og 9-3, til interkommunalt planutval for sjøareal i Nordhordland (IKPU). Dette utvalet vil då ha mynde til å varsle planoppstart, vedta planprogram og gjennomføre planprosessen frem til politisk behandling i kommunestyret
Alver kommunestyre vedtar at IKPU består av ein representant med vara frå kvar medverkande kommune.
Alver kommune vel Malin Andvik til medlem med Anne Grete Eide som varamedlem til IKPU. Utvalet konstituerer seg sjølv i første møte.
Orientering til saka v/Ørjan Raknes Forthun-rådmann
Framlegg frå Sveinung Tof-V:
Leiar i APM blir valgt som medlem i interkommunalt planutval for sjøareal, med nestleiar i APM som varamedlem.
Framlegget vart samrøsytes vedteke.
Saka vert teke til orientering.
Spørsmål frå S. Toft-V:
Representanten Toft ber om å få ei skikkeleg orientering om søknaden frå utbyggjarane som arbeider med omregulering av delområda B1 og B3 ved Sveåsen. Det vart vist til søknad om fritak frå forbod mot tiltak innafor området Mjåtveitstø til Dalstø - i samband med områderegulering av Mjåtveitstø-Dalstø, for å gjennomføre ei mindre planendring.
Leiar orienterte om at det vil bli ei god orientering om dette området og denne saka i samband med neste styringsgruppemøte den 16. september, og at då veit ein meir om grunnlaget for å ha ei eiga sak på neste møte i utvalet.
Framlegg til tilleggsuttale frå Ingrid Fjeldsbø-H:
Tillegg til utsendt Høyring - "Endringar i forskrift om byggesak og byggteknisk forskrift".
Alver kommune rår ifrå forslaget om tillegg i § 19-2 første ledd og oppheving av § 19-2 fjerde ledd.
Alver kommune støttar forslaget om endring i § 19-2 andre ledd.
Ad forslag om endring i § 19-2 andre ledd:
Alver kommune støttar forslaget om endring i § 19-2 andre ledd.
Alver kommune meiner forslaget om å mjuke opp § 19-2 andre ledd er positivt og vil medverke til å styrke kommunanes handlingsrom i dispensasjonssaker.
Det er også positivt at departementet i sitt høyringsnotat peikar på kva saker der endringa vil klargjere kommunanes mynde.
Ad forslag om endring i § 19-2 fjerde ledd
Alver kommune rår ifrå forslaget om tillegg i § 19-2 første ledd og oppheving av § 19-2 fjerde ledd.
Gjeldande 4. ledd seier at kommunane skal legge «særleg vekt» på nasjonale rammer og mål. Og vidare at kommunane ikkje «bør» dispensere når ei direkte berørt statleg eller regional mynde har uttalt seg negativt.
Gjeldande 4. ledd blir foreslått oppheva, samstundes som tillegg i 1. ledd vil vere at kommunane ikkje kan gi dispensasjon dersom nasjonale og regionale interesser blir vesentleg tilsidesett.
Det er ikkje foreslått endringar i § 19-1. Denne føresegnas siste setning er: «Regionale og statlige myndigheter hvis saksområde blir direkte berørt, skal få mulighet til å uttale seg før det gis dispensasjon fra planer, plankrav og forbudet i § 1-8.»
Vår klare vurdering er at forslaget om tillegg i § 19-2 første ledd og oppheving av § 19-2 fjerde ledd ikkje er ei tydeleggjering og understreking, slik departementet skriv, men vil i praksis unødvendig skjerpe inn kommunanes handlingsrom. Det å oppheva § 19-2, fjerde ledd, som er ein «bør» paragraf, og erstatta den med «kan ikkje» i same paragrafs andre ledd, er ei klar innstraming av lovverket, som vil innebera at kommunane ikkje kan gje dispensasjon der det er vurdert at dei nasjonale eller regionale interessa blir vesentleg sett til side. Ei slik endring vil derfor klart ikkje styrke omsynet til den kommunale sjølvråderetten, men tvert i mot svekke dette omsynet vesentleg.
Alver kommune si meining er at omsynet og ivaretaking av nasjonale og regionale interesser i dispensasjonssaker er tilstrekkeleg tydeleg slik ordlyden i § 19-2, fjerde ledd er utforma i gjeldande føresegn.
Framlegget vart samrøystes vedteke.
Høyringstillegget vert sendt inn til kommunal og moderniseringsdep. på møtedato 02.09.2020.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Malin Helene Andvik | Kristeleg Folkeparti | Utvalsleiar | malin.andvik@gmail.com |
Anne Grete Eide | Arbeiderpartiet | Nestleiar | agr-eide@online.no |
Heine Fyllingsnes | Folkeaksjonen Nei til mer Bompenger | Medlem | heine@alver-bygg.no |
Ståle Hopland | Folkeaksjonen Nei til mer Bompenger | Medlem | staalehop@hotmail.com |
Ingrid Fjeldsbø | Høgre | Medlem | ingrid.j.duesund.fjeldsbo@alver.kommune.no |
Henning Fyllingsnes | Høgre | Medlem | henning.fyllingsnes@alverhogre.no |
Jogeir Romarheim | Kristeleg Folkeparti | Medlem | jogeir.romarheim@hotmail.no |
Vigdis Villanger | Senterpartiet | Medlem | vigdis.villanger@alver.kommune.no |
Sveinung Toft | Venstre | Medlem | sveinung.toft@masfjorden.kommune.no |