Her får du mer informasjon om møtet i Alver kommunestyre den 25.06.2020, som saksliste, sakskart, protokoll og liste over frammøtte representanter.
 
Clear
     
 

Møte i Alver kommunestyre den 25.06.2020

Alver kommunestyre
25.06.2020 12:00 - 21:00
Utvalg:Alver kommunestyre
Dato:25.06.2020 12:00 - 21:00
Møtested:Kommunehuset, Frekhaug
Status:Møtet er ferdig protokollert
Sakskart:Innkalling - Alver kommunestyre - 25.06.2020 (Hoveddokument) ()Tilleggsinnkalling - Alver kommunestyre - 25.06.2020 (Hoveddokument) ()
Møteprotokoll:Protokoll - Alver kommunestyre - 25.06.2020 (Hoveddokument) ()

Saksliste

  • Godkjenning av  innkalling og saksliste Hoveddokument 234KB
    Brevdato: 18.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Innkalling og saksliste er godkjent.



    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke

  • Godkjenning av møteprotokoll Hoveddokument 236KB

    049/20 - 20/30532 - Godkjenning av møteprotokoll

    Journaldato: 25.05.2020  2 dokumenter
    Brevdato: 25.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Møteprotokollen er godkjent.



    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Melding/orientering frå kontrollutvalet 25.06.2020 Hoveddokument 380KB
    Brevdato: 08.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Behandling

    Framlegg frå SP, KRF, H og AP ved T.Larsen-H:

    Kommunestyret tek meldinga frå kontrollutvalet til orientering.

    Kommunestyret merkar seg behandlinga frå kontrollutvalet av sak 37/20, som no er endeleg behandla og avslutta av nevnte utval.

    Kommunestyret vil støtte opp under oppfordringa frå eit samrøystes kontrollutval til administrasjonen om å følgja opp rutinar, habilitetskrav og dokumentasjon.

    Kommunestyret ber om at rutinar for habilitet og habilitetskrav blir lagt inn i plan for forvaltningsrevisjon som kommunestyret skal vedta hausten 2020.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

  • Forskrift om jakt og fastsetting av minsteareal som grunnlag for tildeling av fellingsløyve på hjort, Alver kommune, Vestland  Hoveddokument 281KB
    Brevdato: 29.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Landbruk
    Saksbehandler: Kjartan Nyhammer

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Forskrift om jakt og fastetting av minsteareal som grunnlag for tildeling av fellingsløyve på hjort, Alver kommune, Vestland» vert godkjent slik den ligg føre.

    Vedtaket har heimel i Forskrift om forvaltning av hjortevilt §§5 og 6.



    Behandling

    Innstilling frå utval for areal, plan og miljø vart samrøystes vedteke.

  • Alkoholpolitisk plan for Alver kommune 2020-2024 Hoveddokument 438KB
    Brevdato: 07.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Helse og omsorg
    Saksbehandler: Grete Algrøy Herøy

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alkoholpolitisk plan for Alver kommune for 2020-2024 er vedteke med følgjande endringar:

    Endring av kulepunkt 2 og 3 under del III, Sal og utlevering av alkoholhaldig drikk. Kulepunkt 2: Stryk julafta. Kulepunkt 3: Føy til julafta.

    Endring tittel: 8.2 Skjenkeløyve kan ikkje bli gitt til lokale eller stadar:

    • Som er spesielt retta mot ungdom under 18 år og/eller familiar med mindreårige. Under dette er også vanlege kafear.

    • Som er tiltenkt idretts- mosjonsaktivitet eller spesielle førebyggjande tiltak for ungdom samstundes som slik aktivitet går føre seg.

    • I grunnskular og kombinerte anlegg for skule-jfr. Opplæringslova § 9-5.
    o «I grunnskular og kombinerte anlegg for skule og andre formål må det ikkje kunne serverast alkohol eller takast med alkohol til nyting under arrangement i offentleg som privat regi. I kombinerte anlegg for skule og andre formål kan det i særlege høve gjerast unntak når desse anlegga vert nytta til kulturelle og sosiale føremål utanom skuletida.»
    o «Særlege høve» vert i denne samanheng definert til å gjelde: Større arrangement som går føre seg 1- 2 gonger pr. år. Til dømes festivalar, store jubileum og dansegalla. Lista er ikkje uttømmande.
    o Tvilstilfelle av «særlege høve» skal avgjerast i utval for helse og omsorg eller av utvalsleiar dersom tidsfaktoren tilseier det.

    • Skjenkeløyve i kommunale idrettshallar med unntak av hallar som tilhøyrer kombinerte anlegg, vert berre gjeve til særskilte arrangement som er av ein slik storleik at dei ikkje kan arrangerast i andre utleigelokale i nærområda. Alkohol kan heller ikkje takast med for nyting i slike anlegg.
    • Stader som spesielt tiltrekkjer seg støy, ordensmessige problem eller kriminalitet bør ikkje bli gitt skjenkeløyve.



    Behandling

    Framlegg frå A.Hetlebakke-KRF:

    Saka vert utsett for å presisera formuleringar i planen som er opne for tolkning.

    44 rep tilstades under røystinga.

    Framlegget fekk 10 røyster og fall, MDG, SV og KRF.

    Framlegg om endring frå A.Hetlebakke-KRF:

    Framlegg til endring av kulepunkt 2 og 3 under del III, Sal og utlevering av alkoholhaldig drikk. Kulepunkt 2: Stryk julafta. Kulepunkt 3: Føy til julafta.

    Framlegget vart vedteke med 24 røyster, KRF, SP, 5FNB, MDG, SV og V

    Framlegg frå AP, H og SP ved Ø.Oddekalv-AP:

    8.2 Skjenkeløyve kan ikkje bli gitt til lokale eller stadar:

    Endring i namn på punkt vart samrøystes vedteke
    • Som er spesielt retta mot ungdom under 18 år og/eller familiar med mindreårige. Under dette er også vanlege kafear.

    Framlegget vart samøystes vedteke.

    • Som er tiltenkt idretts- mosjonsaktivitet eller spesielle førebyggjande tiltak for ungdom samstundes som slik aktivitet går føre seg.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

    • I grunnskular og kombinerte anlegg for skule-jfr. Opplæringslova § 9-5.
    o «I grunnskular og kombinerte anlegg for skule og andre formål må det ikkje kunne serverast alkohol eller takast med alkohol til nyting under arrangement i offentleg som privat regi. I kombinerte anlegg for skule og andre formål kan det i særlege høve gjerast unntak når desse anlegga vert nytta til kulturelle og sosiale føremål utanom skuletida.»
    o «Særlege høve» vert i denne samanheng definert til å gjelde: Større arrangement som går føre seg 1- 2 gonger pr. år. Til dømes festivalar, store jubileum og dansegalla. Lista er ikkje uttømmande.
    o Tvilstilfelle av «særlege høve» skal avgjerast i utval for helse og omsorg eller av utvalsleiar dersom tidsfaktoren tilseier det.

    Framlegget vart vedteke med 34 røyster.

    • Skjenkeløyve i kommunale idrettshallar med unntak av hallar som tilhøyrer kombinerte anlegg, vert berre gjeve til særskilte arrangement som er av ein slik storleik at dei ikkje kan arrangerast i andre utleigelokale i nærområda. Alkohol kan heller ikkje takast med for nyting i slike anlegg.
    • Stader som spesielt tiltrekkjer seg støy, ordensmessige problem eller kriminalitet bør ikkje bli gitt skjenkeløyve.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

    Framlegg frå A.AA.Byrknes-KRF:

    Kulepunkt 3 vert slik: I grunnskule og kombinerte anlegg for skule.

    Framlegget fekk 11 røyster og fall.

    Innstillinga frå utval for helse og omsorg med endringar vart samrøystes vedteke.

  • Akson: Felles kommunal journal og heilskapleg samhandling Hoveddokument 435KB
    Brevdato: 29.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Helse og omsorg
    Saksbehandler: Helge Kvam

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alver kommune gir si tilslutning til målet om ein felles journal for kommunale helse- og omsorgstenester og løysingar for betre digital samhandling mellom alle verksemder som yter helsetenester. Det skal også leggjast til rette for betre digital samhandling med innbyggar og andre kommunale og statlege tenesteområde.

    Alver kommune er i tillegg opptatt av at
    - det gjennom heile prosessen må leggjast avgjerande vekt på universell utforming
    - personvernomsynet blir ivaretatt på best mogleg vis i det nye journalsystemet
    - journaleigar automatisk blir varsla via SMS eller e-post når nokon opnar journalen
    - alle data skal lagrast fysisk i Norge
    - Akson ikkje vil føre til auka kostnader til innkjøp og bruk av journalsystem for kommunen enn i dag

    Det må leggjast fram ny sak for Alver kommunestyre før ein inngår ein forpliktande avtale.



    Behandling

    Framlegg frå AP, KRF og H ved Ø.Oddekalv-AP:

    Alver kommune gir si tilslutning til målet om ein felles journal for kommunale helse- og omsorgstenester og løysingar for betre digital samhandling mellom alle verksemder som yter helsetenester. Det skal også leggjast til rette for betre digital samhandling med innbyggar og andre kommunale og statlege tenesteområde.

    Alver kommune er i tillegg opptatt av at
    - det gjennom heile prosessen må leggjast avgjerande vekt på universell utforming
    - personvernomsynet blir ivaretatt på best mogleg vis i det nye journalsystemet
    - journaleigar automatisk blir varsla via SMS eller e-post når nokon opnar journalen
    - alle data skal lagrast fysisk i Norge
    - Akson ikkje vil føre til auka kostnader til innkjøp og bruk av journalsystem for kommunen enn i dag

    Det må leggjast fram ny sak for Alver kommunestyre før ein inngår ein forpliktande avtale.

    Framlegget vart vedteke mot 2 røyster, M.I.Wergeland-SP og E.Helland-FRP

    Framlegg M.I.Wergeland-SP:

    Kommunestyret i Alver har per no lite informasjon om kva AKSON vil bety av fordelar og ulemper for innbyggjarar, helse- og omsorgspersonellet og kommunen sin økonomi. Vi ser ikkje å kunne underskrive nokon intensjonsavtale før fleire detaljar er på plass og vi veit kva dette betyr for kommunen og innbyggjarane.

    Framlegget fekk 19 røyster og fall (SP, 8FNB, MDG og V)

  • 2. gongs handsaming - Detaljreguleringsplan Akvakulturlokalitet Toska sør Hoveddokument 466KB
    Brevdato: 27.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Plan og byggesak
    Saksbehandler: Lennart Falkenberg-Arell

    Dokumenter

     

    Vedtak

    «Alver kommunestyre godkjenner framlegg til reguleringsplan for Akvakulturlokalitet Toska sør, PlanID 12602019000400, som vist på plankart sist datert 4.11.2019 og med føresegner av revisjonsdato 25.5.2020.Vedtaket er gjort med heimel i plan- og bygningslova § 12 – 12.»



    Behandling

    Innstilling frå utval for areal, plan og miljø vart vedteke mot 1 røyst, A.Nordlund-SV.

  • Forskotering av tilskot for 2022 Hoveddokument 248KB
    Brevdato: 29.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Oppvekst
    Saksbehandler: Astrid Namtvedt Sylta

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alver kommune forskoterer tilskot for 2022 til dei private barnehagane med kr. 2.900.000. Det forskoterte tilskotet blir betalt ut i 2020, og trekt i frå ved berekning av tilskot for 2022.

    Finansieringa er tatt inn i 1.tertialrapport.



    Behandling

    Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Særleg farleg skuleveg Meland Hoveddokument 295KB
    Brevdato: 27.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Oppvekst
    Saksbehandler: Leif Bjørnar Hopland

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Analyserapporten om særleg farleg eller vanskeleg skuleveg – Meland, blir lagt til grunn for vidare sakshandsaming av særleg farleg eller vanskeleg skuleveg.



    Behandling

    Innstilling frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.

  • Investeringsprosjekt Bø bhg - inventar Hoveddokument 246KB
    Brevdato: 03.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Prosjekt
    Saksbehandler: Stian Marøy

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Kommunestyret godkjenner å auke ramma for prosjekt Bø Barnehage med 3,5 mill inkl mva. Midlane skal dekke innkjøp av inventar til 6 avdelingar.

    Auken vert tatt omsyn til i 1. tertialrapport.



    Behandling

    Innstilling frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Samarbeidsavtale mellom Alver kommune og Alver idrettsråd Hoveddokument 271KB
    Brevdato: 20.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kultur
    Saksbehandler: Eirik Bouwer Utne

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alver kommunestyre godkjenner samarbeidsavtalen mellom Alver kommune og Alver idrettsråd, slik han ligg ved saka



    Behandling

    Innstilling frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.

  • Samarbeidsavtale mellom Alver kommune og Alver kulturråd Hoveddokument 268KB
    Brevdato: 20.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kultur
    Saksbehandler: Eirik Bouwer Utne

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alver kommunestyre godkjenner samarbeidsavtalen mellom Alver kommune og Alver kulturråd, slik han ligg ved saka



    Behandling

    Innstilling frå utval for oppvekst, kunnskap og kultur vart samrøystes vedteke.

  • Dette dokumentet er unntatt offentlighet etter Offl. § 13 1. ledd.

    060/20 - 20/25059 - Ny kommunal barnehage på Lindås - Auka budsjettramme.

    Journaldato: 04.06.2020 
    Dette dokumentet er unntatt offentlighet etter Offl. § 13 1. ledd, jf. fvl. § 13 1. ledd nr. 2.
    Brevdato: 03.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Eigedomsforvaltning
    Saksbehandler: Line Merete Valle
    Tilgangskode: U-3 
     
  • Finansiering av omsorgsbustader pluss, Langhøyane Hoveddokument 266KB
    Brevdato: 03.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Prosjekt
    Saksbehandler: Line Merete Valle

    Dokumenter

     

    Vedtak

    «Kommunestyret vedtar oppstart av prosjektet Langhøyane på Manger, og prosjektkostnad på 15 050 000 kr blir tatt inn i investeringsbudsjettet og økonomiplanen. Prosjektet vert gjennomført med 7 500 000 kr i 2020 og 7 550 000 kr i 2021. Finansieringa av prosjektet vert tatt inn i 1. tertialrapport 2020 og tilskot frå husbanken på 9 050 000 vert tatt omsyn til.



    Behandling

    Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Kjøp/makebyte av kai 4 - Lindås tomteselskap AS Hoveddokument 417KB
    Brevdato: 04.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunedirektør
    Saksbehandler: Ørjan Raknes Forthun

    Dokumenter

     

    Vedtak

    • Kommunestyre vedtek å setje i gang ein prosess for å overta kai 4 frå Lindås tomteselskap AS.

    • Kommunestyret ber om at følgjande gruppe vert satt ned for å bli einig om pris for kai 4 ved kjøp/makebyte:

    • Frå Lindås tomteselskap: Styreleiar og dagleg leiar

    • Frå Alver kommune: Ordførar og rådmann

    Endeleg avtale om kjøp/makebytte skal godkjennast av kommunestyret.

    • Kommunestyret ber administrasjonen om å setje i gang forhandlingar med Asset Buyout Partners AS med mål om å komme fram til ei leigeavtale. Leigeavtala er eit alternativ til sal av kai 4 til ABP.



    Behandling

    Jostein Hellestveit stilde spørsmål om sin habilitet som møtande varamedlem til styret i Lindås tomteselskap AS.

    Kommunestyret gjorde samrøystes vedtak om at J.Hellestveit er inhabil i denne saka.

    Innstilling frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Strategidokument for Nordhordland UNESCO biosfæreområde- høyring  Hoveddokument 322KB
    Brevdato: 21.04.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Plan og analyse
    Saksbehandler: Kristin Nåmdal

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alver kommune er positive til at det er utarbeidd eit strategidokument for Nordhordland UNESCO biosfæreområde 2020 – 2024. Innspel og merknader til høyringa av strategidokumentet er samanfatta i saksutgreiinga.

    Alver kommune ønskjer og å ta inn eit overordna punkt som handlar om menneske i biosfæreområdet, på lik linje med dei andre samleoverskriftene. Alver kommune er oppteken av å understreke at kvart enkelt menneske er unikt og verdifullt i sitt bidrag til samfunnet. Vidare ber vi om at:
    - strategidokumentet er utfyllande på forkortingar
    - dokumentet klargjer korleis ein skal forstå berekraft i det heile
    - strategidokumentet blir skrive slik at alle menneske, uavhengig av livssituasjon og funksjonsevne, kjenner seg att.

    Alver kommune vil vidare peika på at berekraftig næringsutvikling handlar om meir enn det som er fokusert på i satsingsområde 4 i strategidokumentet. Eit sunt næringsliv i seg sjølv er ein motor for den økonomiske delen av berekraft, og mykje av næringslivet driv allereie si verksemd på ein berekraftig måte. Dette må takast med og vektleggjast i det vidare arbeidet med biosfæreområdet.

    Alver kommune vil også understreka at berekraftig næringsutvikling er ein føresetnad for levande lokalsamfunn, og at dette såleis også høyrer heime under satsingsområde 1 i strategidokumentet, ikkje berre under satsingsområde 4.

    Når det gjeld handlingsplanen, vil Alver kommune be om at det vert teke inn eit generelt punkt om nettverksbygging og kunnskapsdeling rundt biosfærestrategien for næringslivet i regionen med vekt på korleis ein kan aktivera næringslivet i strategien. Dette er viktig for å sjå på korleis ein kan styrkja og vidareforedla det som finst av berekraftig næring i dag, og korleis ein kan dyrka fram nye idéar i og for næringslivet.

    Vidare vil Alver kommune peika på viktigheita av at det er personar med god kompetanse på berekraftig næringsutvikling med i Biosfærerådet for å sikra eit heilskapsperspektiv for berekraft i rådet.

    Alver kommune legg til grunn at finansiering av tiltaka blir dekka gjennom kontingenten og eksterne bidrag.



    Behandling

    Framlegg frå AP, KRF, SP og H ved Ø.Oddekalv-AP:

    Alver kommune er positive til at det er utarbeidd eit strategidokument for Nordhordland UNESCO biosfæreområde 2020 – 2024. Innspel og merknader til høyringa av strategidokumentet er samanfatta i saksutgreiinga.

    Alver kommune ønskjer og å ta inn eit overordna punkt som handlar om menneske i biosfæreområdet, på lik linje med dei andre samleoverskriftene. Alver kommune er oppteken av å understreke at kvart enkelt menneske er unikt og verdifullt i sitt bidrag til samfunnet. Vidare ber vi om at:
    - strategidokumentet er utfyllande på forkortingar
    - dokumentet klargjer korleis ein skal forstå berekraft i det heile
    - strategidokumentet blir skrive slik at alle menneske, uavhengig av livssituasjon og funksjonsevne, kjenner seg att.

    Alver kommune vil vidare peika på at berekraftig næringsutvikling handlar om meir enn det som er fokusert på i satsingsområde 4 i strategidokumentet. Eit sunt næringsliv i seg sjølv er ein motor for den økonomiske delen av berekraft, og mykje av næringslivet driv allereie si verksemd på ein berekraftig måte. Dette må takast med og vektleggjast i det vidare arbeidet med biosfæreområdet.

    Alver kommune vil også understreka at berekraftig næringsutvikling er ein føresetnad for levande lokalsamfunn, og at dette såleis også høyrer heime under satsingsområde 1 i strategidokumentet, ikkje berre under satsingsområde 4.

    Når det gjeld handlingsplanen, vil Alver kommune be om at det vert teke inn eit generelt punkt om nettverksbygging og kunnskapsdeling rundt biosfærestrategien for næringslivet i regionen med vekt på korleis ein kan aktivera næringslivet i strategien. Dette er viktig for å sjå på korleis ein kan styrkja og vidareforedla det som finst av berekraftig næring i dag, og korleis ein kan dyrka fram nye idéar i og for næringslivet.

    Vidare vil Alver kommune peika på viktigheita av at det er personar med god kompetanse på berekraftig næringsutvikling med i Biosfærerådet for å sikra eit heilskapsperspektiv for berekraft i rådet.

    Alver kommune legg til grunn at finansiering av tiltaka blir dekka gjennom kontingenten og eksterne bidrag.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

  • Utviklingsplan for Vestland- høyringsuttale frå Alver kommune  Hoveddokument 472KB
    Brevdato: 04.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Plan og analyse
    Saksbehandler: Kristin Nåmdal

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Høyringsuttale frå Alver kommune til Regional utviklingsplan for Vestland 2020-20024 er samanfatta i saksutgreiinga.

    Alver kommunestyre minner om
    - at kommunen er planmynde for kommunal planlegging. Dette må bli lagt til grunn i samhandlinga mellom kommunen og fylkeskommunen.
    - viktigheita av god medverknad for kommunane i det vidare planarbeidet.
    - at inkludering og universell utforming er perspektiv som må takast med i alt planarbeid i fylkeskommunen.



    Behandling

    Framlegg frå AP, SP, KRF og H ved Ø.Oddekalv-AP:

    Høyringsuttale frå Alver kommune til Regional utviklingsplan for Vestland 2020-20024 er samanfatta i saksutgreiinga.

    Alver kommunestyre minner om
    - at kommunen er planmynde for kommunal planlegging. Dette må bli lagt til grunn i samhandlinga mellom kommunen og fylkeskommunen.
    - viktigheita av god medverknad for kommunane i det vidare planarbeidet.
    - at inkludering og universell utforming er perspektiv som må takast med i alt planarbeid i fylkeskommunen.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

  • Felles VA-norm for Alver kommune Hoveddokument 259KB
    Brevdato: 26.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Samferdsel, veg-, vatn- avløp-forvaltning
    Saksbehandler: Arne Helgesen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    «Kommunestyret godkjenner VA-norm for Alver slik den ligg føre i saka. Den godkjende VA-norma skal leggjast til grunn ved all utbygging.»



    Behandling

    Innstilling frå utval for næringsutvikling og drift vart samrøystes vedteke.

  • Byvekstavtalen – handsaming av Miljøløftet sitt handlingsprogram 2021 – 2024 Hoveddokument 458KB
    Brevdato: 04.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Samfunnsutvikling
    Saksbehandler: Hogne Haugsdal

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Alver kommune sluttar seg til Miljøløftet sitt handlingsprogram 2021 – 2024 (Byvekstavtalen)



    Behandling

    Innstilling frå formannskapet vart vedteke mot 6 røyster (FNB)

  • Finansrapport 2019 Lindås kommune Hoveddokument 381KB
    Brevdato: 25.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomi
    Saksbehandler: Janne Sund

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1. Kommunestyret tek finansrapport for Lindås kommune 2019 til orientering



    Behandling

    Innstilling frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Årsrekneskap 2019 for Radøy, Meland og Lindås Hoveddokument 392KB
    Brevdato: 25.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomi
    Saksbehandler: Janne Sund

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1. Kommunestyret godkjenner Meland kommune sin årsrekneskap for 2019

    2. Kommunestyret godkjenner Radøy kommune sin årsrekneskap for 2019

    3. Kommunestyret godkjenner Lindås kommune sin årsrekneskap for 2019

    4. Den udekka innvesteringsrekneskapen i Lindås kommune, kr 19 441 852 føres opp til inndekking i 2020 og vert finansiert i samband med 1. tertialrapport.



    Behandling

    Innstilling frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Årsmelding 2019 for Radøy, Meland og Lindås Hoveddokument 388KB
    Brevdato: 25.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomi
    Saksbehandler: Janne Sund

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1. Kommunestyret tek årsmeldinga for Lindås kommune for 2019 til orientering

    2. Kommunestyret tek årsmeldinga for Radøy kommune for 2019 til orientering

    3. Kommunestyret tek årsmeldinga for Meland kommune for 2019 til orientering



    Behandling

    Innstilling frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Opningsbalanse Alver kommune Hoveddokument 798KB

    070/20 - 20/30558 - Opningsbalanse Alver kommune

    Journaldato: 25.05.2020  1 dokument
    Brevdato: 25.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomi
    Saksbehandler: Janne Sund

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Opningsbalansen for Alver kommune er vedteke.



    Behandling

    Innstilling frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • 1.tertialrapport 2020 Alver kommune Hoveddokument 415KB
    Brevdato: 25.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Økonomi
    Saksbehandler: Janne Sund

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1. Kommunestyret tek økonomirapport pr. 1. tertial 2020 til orientering.

    2. Det vert føreteke budsjettjusteringar for 2020 slik det går fram av tabell 1 (sentrale postar) og oversyn disposisjonsfond.

    3. Det vert føreteke budsjettjusteringar for 2020 slik det går fram av tabell 2 (tenesteområda).

    4. Budsjettpostane som kjem fram av tabell under kap 3.8 vert flytta mellom sektorane i samsvar med oppsettet.

    5. Endringane knytt til sjølvkost vert vedtatt i samsvar med tabell under kap 3.7.

    6. Dei ulike postane i oppsettet under kapittel 4, koronarekneskap, vert budsjettjustert i samsvar med oppsettet (både sentrale postar og driftsposter). Rådmannen får fullmakt til å fordele budsjettjusteringane i samsvar med oppsettet når dei faktiske effektane på lønnsauke og arbeidsgivaravgift per sektor er kjent. Rådmannen får fullmakt til å budsjettjustere endringar i samsvar med nye finansieringspakker vedtatt i stortinget. Ein føresetnad for å justere driftspostar knytt til Covid-19 er at det er ført på eige objekt knytt til koronarekneskap.

    7. Det vert føreteke budsjettjusteringar på investeringsprosjekta for 2020 slik det går fram av investeringsoversikt som synar mindre/ meirforbruk, jmf. punkt 7.2.

    8. Det vert gjennomført låneopptak i samsvar med punkt 7.3.

    9. Finansrapport, kapittel 8 vert tatt til orientering.

    1. Alver kyrkjeleg fellesråd
    + 660 000 kr – eingongstilskot.
    Finansieringa vert dekka av disposisjonsfondet.

    2. Næringsfondet
    Tilbakeføre kr 750 000 til næringsfondet (løyvd til mulighetsstudie saman med næringsliv + fylkeskommune), og legge til kr 250 000. Kr 1 mill. til saman.
    Finansieringa vert dekka av disposisjonsfondet.

    3. Verbalpunkt

    Alver kommunestyre ber rådmannen innføre eit utviklings- og forbetringsprogram med sikte på å sikra ei berekraftig drift og økonomisk handlefridom i Alver kommune, ved mellom anna:

    • Sikre at ein har ein effektiv kommuneorganisasjon med god organisering og leiing for forsvarleg tenesteyting innanfor tildelte økonomiske rammer.
    • Optimalisere bruken av ressursar for å sikre gode tenester.
    • Identifisere innsparingsmuligheter i alle sektorar.
    • Ta i bruk innovative og teknologiske løysingar for å skape ei best mogleg drift.
    • Programmet må ha høg grad av medverknad frå dei tilsette og deira organisasjonar, samt politisk involvering.

    Kommunestyret presiserer at lista ikkje er uttømmande, og at fleire mål kan og bør takast inn i programmet etterkvart som arbeidet kjem i gang og behova blir synlege.
    Formannskapet blir styringsgruppe for programmet, og kommunestyret skal fortløpande haldast orientert om status for arbeidet.

    Kommunestyret registrerer at det ikkje er manglande inntekter, men svært høge utgifter som fører til ein særs pressa økonomisk situasjon.

    Kommunestyret ser alvorleg på den økonomiske situasjonen, og ber rådmannen setje i gang arbeidet umiddelbart. Formannskapet blir informert om framdrift i saka på første møte etter sommarferien.



    Behandling

    Framlegg frå SP, KRF, AP og H ved J.Hellestveit-SP:

    Som rådmannen med følgende endringer:

    1. Alver kyrkjeleg fellesråd
    + 660 000 kr – eingongstilskot.
    Finansieringa vert dekka av disposisjonsfondet.

    Framlegget vart vedteke mot 3 røyster, Rødt, SV og Venstre

    2. Næringsfondet
    Tilbakeføre kr 750 000 til næringsfondet (løyvd til mulighetsstudie saman med næringsliv + fylkeskommune), og legge til kr 250 000. Kr 1 mill. til saman.
    Finansieringa vert dekka av disposisjonsfondet.

    Framleget vart samrøystes vedteke
    3. Verbalpunkt

    Alver kommunestyre ber rådmannen innføre eit utviklings- og forbetringsprogram med sikte på å sikra ei berekraftig drift og økonomisk handlefridom i Alver kommune, ved mellom anna:

    • Sikre at ein har ein effektiv kommuneorganisasjon med god organisering og leiing for forsvarleg tenesteyting innanfor tildelte økonomiske rammer.
    • Optimalisere bruken av ressursar for å sikre gode tenester.
    • Identifisere innsparingsmuligheter i alle sektorar.
    • Ta i bruk innovative og teknologiske løysingar for å skape ei best mogleg drift.
    • Programmet må ha høg grad av medverknad frå dei tilsette og deira organisasjonar, samt politisk involvering.

    Kommunestyret presiserer at lista ikkje er uttømmande, og at fleire mål kan og bør takast inn i programmet etterkvart som arbeidet kjem i gang og behova blir synlege.
    Formannskapet blir styringsgruppe for programmet, og kommunestyret skal fortløpande haldast orientert om status for arbeidet.

    Kommunestyret registrerer at det ikkje er manglande inntekter, men svært høge utgifter som fører til ein særs pressa økonomisk situasjon.

    Kommunestyret ser alvorleg på den økonomiske situasjonen, og ber rådmannen setje i gang arbeidet umiddelbart. Formannskapet blir informert om framdrift i saka på første møte etter sommarferien.

    Framlegget vart vedteke mot 5 røyster, Rødt, MDG, V og SV

  • Sommarfullmakt ordførar Hoveddokument 386KB

    072/20 - 20/32395 - Sommarfullmakt ordførar

    Journaldato: 02.06.2020  1 dokument
    Brevdato: 02.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Samfunnsutvikling
    Saksbehandler: Hogne Haugsdal

    Dokumenter

     

    Vedtak

    • Med heimel i kommunelova § 6-1 gjev kommunestyret ordførar (eller varaordførar i ordførar sitt fråver) delegert mynde til å ta avgjerd i saker som haster og ikkje er av prinsippiell betyding i kommunestyret sin sommarferie (sommarfullmakt).

    • Dersom saka gjeld eit ansvarsområde eit anna utval har vedtaksmynde i, vil dette utvalet sin sommarferie avgrense delegert mynde.

    • Ordførar skal etter ferien gje tilbakemelding i referat sak om bruk av fullmakt til kommunestyret eller det utval som har avgjerdsmynde.



    Behandling

    N.Bognøy-AP, N.Øvreås-FRP, C.Håland-H, L.Bjørge-SP og E.Helland-FRP var ikkje tilstades under handsaming av denne saka.

    Innstillinga frå formannskapet vart samrøystes vedteke.

  • Vindkraft på land - uttale  Hoveddokument 256KB

    073/20 - 20/37390 - Vindkraft på land - uttale

    Journaldato: 18.06.2020  5 dokumenter
    Brevdato: 18.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Samfunnsutvikling
    Saksbehandler: Hogne Haugsdal

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Friluftslivets plass i folkedjupet er like rotfesta som furuskogen. Friluftslivet er ein av dei verdiane innbyggjarane i Noreg set aller høgast. Det samlar familien, gjerne mange generasjonar om gongen, det fremmar leik, glede og folkehelse og er ei referanseramme som nordmenn flest har felles.

    Vi har vore velsigna med mykje natur, verdifull natur. Vi har teke han i bruk til beiting og jakt, til trening og rekreasjon. Vi haustar av naturen og vi ser og lærer oss å forstå kor mange og store tenester han yter oss. Den nære relasjonen som vi får til naturen gjennom friluftslivet, er slik til samfunnsnytte på alle vis. Naturen gjer noko med oss, naturen ligg der – klar til bruk og den gjev oss overskot til kvardagen, den gir oss livskvalitet og glede.

    No er enorme vindkraftverk under planlegging i vår natur. For kvart kraftverk som blir realisert i våre fjellområde taper vi som kommune og nasjon litt meir av det vi lever for og av: naturmangfald, økosystem, landskap, fred, fridom og friluftsliv. Planane som ligg på bordet i fylket vårt , men også planar som er under arbeid som berører Alver vil representere samla sett det største inngrepet i norsk natur på denne sida av istida.

    Alver kommunestyre vil derfor stille seg bak tidligere uttalar frå Lindås, Meland og Radøy kommunar der alle tre kommunane har sagt eit tydeleg nei til vindkraft industrianlegg i fjellområda.

    Alver kommunestyre vil peike på at fornybar energi er viktig og riktig, men vindkraft på land i fjella, i verdifull natur er ikkje løysinga for å nå målet om meir fornybar. Der er mange andre tiltak som vi vil peike på som bla havvind, hydrogen, utnytte vasskrafta meir og ruste opp eksisterende vasskraftverk slik at dei kan produsere meir, solenergi etc.

    Alver kommunestyre tek eit klart verdival når vi seier eit tydeleg nei til vindkraft på land i fjellområda våre og der friluftslivet står sterkt.

    Alver kommunestyre skal utarbeide både ein samfunnsplan og kommuneplan for arealet i Alver kommune og vil i desse planane kome attende til temaet vindkraft og anna fornybar energi.

    Alver kommunestyret meiner difor:

    * Alver kommune stiller seg bak tidlegare uttalar frå Lindås, Meland og Radøy kommunar der alle tre kommunane har sagt eit tydeleg nei til vindkraft industrianlegg i fjellområda.

    * Alver kommune ber regjeringa endre handsaminga av arealspørsmål til vindkraft frå energilova til handsaming etter Plan og Bygningslova.

    * Alver kommune vil ikkje gje dispensasjon frå gjeldande arealplanar i kommunen til bygging av vindkraftanlegg og tilhøyrande infrastruktur t.d som vegar og bygningar.

    * Alver kommune vil peike på at å planlegge og evnt. å opne områder for vindkraftanlegg i ein kommune vil påverka nabokommunar i stor omfang, dette forholdet vil bli betre ivaretatt ved ei endring for vindkraftsøknader frå energilova til Plan og Bygningslova.



    Behandling

    Framlegg frå KRF, AP, H og SP ved T.Larsen-H:

    Friluftslivets plass i folkedjupet er like rotfesta som furuskogen. Friluftslivet er ein av dei verdiane innbyggjarane i Noreg set aller høgast. Det samlar familien, gjerne mange generasjonar om gongen, det fremmar leik, glede og folkehelse og er ei referanseramme som nordmenn flest har felles.

    Vi har vore velsigna med mykje natur, verdifull natur. Vi har teke han i bruk til beiting og jakt, til trening og rekreasjon. Vi haustar av naturen og vi ser og lærer oss å forstå kor mange og store tenester han yter oss. Den nære relasjonen som vi får til naturen gjennom friluftslivet, er slik til samfunnsnytte på alle vis. Naturen gjer noko med oss, naturen ligg der – klar til bruk og den gjev oss overskot til kvardagen, den gir oss livskvalitet og glede.

    No er enorme vindkraftverk under planlegging i vår natur. For kvart kraftverk som blir realisert i våre fjellområde taper vi som kommune og nasjon litt meir av det vi lever for og av: naturmangfald, økosystem, landskap, fred, fridom og friluftsliv. Planane som ligg på bordet i fylket vårt , men også planar som er under arbeid som berører Alver vil representere samla sett det største inngrepet i norsk natur på denne sida av istida.

    Alver kommunestyre vil derfor stille seg bak tidligere uttalar frå Lindås, Meland og Radøy kommunar der alle tre kommunane har sagt eit tydeleg nei til vindkraft industrianlegg i fjellområda.

    Alver kommunestyre vil peike på at fornybar energi er viktig og riktig, men vindkraft på land i fjella, i verdifull natur er ikkje løysinga for å nå målet om meir fornybar. Der er mange andre tiltak som vi vil peike på som bla havvind, hydrogen, utnytte vasskrafta meir og ruste opp eksisterende vasskraftverk slik at dei kan produsere meir, solenergi etc.

    Alver kommunestyre tek eit klart verdival når vi seier eit tydeleg nei til vindkraft på land i fjellområda våre og der friluftslivet står sterkt.

    Alver kommunestyre skal utarbeide både ein samfunnsplan og kommuneplan for arealet i Alver kommune og vil i desse planane kome attende til temaet vindkraft og anna fornybar energi.

    Alver kommunestyret meiner difor:


    * Alver kommune stiller seg bak tidlegare uttalar frå Lindås, Meland og Radøy kommunar der alle tre kommunane har sagt eit tydeleg nei til vindkraft industrianlegg i fjellområda.

    * Alver kommune ber regjeringa endre handsaminga av arealspørsmål til vindkraft frå energilova til handsaming etter Plan og Bygningslova.

    * Alver kommune vil ikkje gje dispensasjon frå gjeldande arealplanar i kommunen til bygging av vindkraftanlegg og tilhøyrande infrastruktur t.d som vegar og bygningar.


    * Alver kommune vil peike på at å planlegge og evnt. å opne områder for vindkraftanlegg i ein kommune vil påverka nabokommunar i stor omfang, dette forholdet vil bli betre ivaretatt ved ei endring for vindkraftsøknader frå energilova til Plan og Bygningslova.

    Framlegget vart samrøystes vedteke.

    Framlegg om tillegg til posisjonens framlegg frå A.U.Nordlund-SV:

    Legge inn i teksten etter ......istida: Norge står ikke bare overfor en klimakrise, men også en naturmangfoldskrise.

    Framlegget fekk 10 røyster og fall 5SP, SV, 3H og MDG

  • Val av medlem i styret til Nasjonalforeningen Meland helselag 2020-2023 Hoveddokument 242KB
    Brevdato: 02.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Medlem og varamedlem til styret:

    Medlem: Helene Eknes Hølleland

    Varamedlem: Lars Barstad



    Behandling

    Innstillinga frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av styre til samlelegat for Lindås kommune Hoveddokument 383KB
    Brevdato: 28.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Styremedlemmar til samlelegatet:

    Jostein Hellestveit

    Jogeir Romarheim



    Behandling

    Innstilling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av styret til stiftelsen Olaug og Reidar Rambergs Legat Hoveddokument 246KB
    Brevdato: 28.05.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Styre til stiftelsen Olaug og Reidar Rambergs Legat:

    Jon Villy Sandvik

    Åshild Åmli

    Ingvald Bastesen



    Behandling

    Innstilling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av utsending til årsmøtet i stiftinga Nordgardsløa 2020 - 2023 Hoveddokument 245KB
    Brevdato: 02.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Utsending til årsmøte stiftinga Nordgardsløa:

    1. Mabel Johansen

    2. Andre Fresvik

    Varautsendingar:

    1. Leif Johnsen

    2. Øyvind Oddekalv



    Behandling

    Innstillling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av skjønnsmedlemmar 01.01.2021 - 31.12.2024 Hoveddokument 595KB
    Brevdato: 17.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Skjønnsmedlemmar frå Alver kommune for perioden 01.01.2021 – 31.12.2024:

    1

    Øystein

    Myrtveit

    17

    Jakob

    Hernar

    2

    Svein Arne

    Dale

    18

    Olav

    Myhr

    3

    Terje

    Larsen

    19

    Jarle

    Vikebø

    4

    Christel B.

    Bratshaug

    20

    Arild

    Haukeland

    5

    Mona Beate

    Hindenes

    21

    Kåre

    Wiik

    6

    Odd Harald

    Dommenes

    22

    Gunnar

    Angelskår

    7

    Bernt Henning

    Vagstad

    23

    Siv Merethe

    Myhr

    8

    Anne grete

    Eide

    24

    Ingrid Sødal

    Eidsnes

    9

    Helge

    Fjellanger

    25

    Åshild Hope

    Herland

    10

    Jarle

    Vassdal

    26

    Roald

    Vatnøy

    11

    Lars

    Barstad

    27

    Therese Urdal

    Braseth

    12

    Helge

    Henanger

    28

    Jorunn

    Nesheim

    13

    Jostein

    Dale

    29

    Rolf

    Sandstad

    14

    Annlaug

    Kulleseid

    30

    Jan Kjetil

    Helland

    15

    Ove Asbjørn

    Holmås

    31

    Roald

    Hvidsten

    16

    Kåre

    Jordal



    Behandling

    Innstilling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av meddommarar til Nord- og Midhordland jordskifterett for perioden 01.01.2021 - 31.12.2024 Hoveddokument 442KB
    Brevdato: 18.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Følgjande jordskiftemeddommarar er vald for perioden 01.01.2021 – 31.12.2024:

    Kvinner

    Menn

    1

    Hege

    Moldøen

    Odd Harald

    Dommersnes

    2

    Bente Merete O.

    Sagstad

    Torstein

    Nilsen

    3

    Stine

    Dahl

    Davy

    Espetvedt

    4

    Benedikte

    Norheim

    Stig Wilhelm

    Haukedal

    5

    Anna

    Kirkeluten

    Andreas

    Valdersnes

    6

    Therese Urdal

    Braseth

    Oddvar

    Øvreås

    7

    Linn

    Sebjørnsen

    Jarle

    Fanebust

    8

    Elin

    Morken

    Tommy Rene

    Klementsen

    9

    Marianne

    Stople

    Rolf

    Sandstad

    10

    Jorunn

    Nesheim

    Arild

    Stangeland

    11

    Siv Merete

    Myhr

    Svein Arild

    Valaker

    12

    Elin

    Askvik

    Asgeir

    Nøttveit

    13

    Gro Dale

    Dalland

    Lars

    Skintveit

    14

    Kari Heggernes

    Kvammen

    Rune

    Seim

    15

    Liv Hopland

    Van der Kooij

    Øystein

    Myrtveit



    Behandling

    Innstilling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av meddommarar til Bergen tingrett for perioden 01.01.2021 - 31.12.2024 Hoveddokument 808KB
    Brevdato: 18.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Følgjande meddommarar til Bergen tingrett er vald for perioden 01.01.2021 – 31.12.2024:

    KVINNER

    MENN

    1

    Aashild

    Halland

    Hogne

    Askeland

    2

    Ingrid

    Hindenes

    Anders

    Eidsnes

    3

    Randi Kristine

    Pedersen

    Stig Wilhelm

    Haukedal

    4

    Susann

    Dragøy

    Morten Olsen

    Schulstad

    5

    Nina

    Bøe

    Per Kristian

    Holmetun

    6

    Hilde Riise

    Hindenes

    Audun Lerøy

    Engesbakk

    7

    Beate S.

    Eknes

    Odd Arne

    Tolås

    8

    Bente Merethe O.

    Sagstad

    Bjørn Arne

    Mo

    9

    Karin

    Fikstal

    Oddvar

    Øvreås

    10

    Lillian Merethe

    Sivertsen

    Jarle

    Fanebust

    11

    Kristi Juvik

    Nybø

    Tommy Rene

    Klementsen

    12

    Marianne

    Hermansen

    Rune

    Seim

    13

    Stine

    Dahl

    Atle

    Haugen

    14

    Benedikte

    Norheim

    Trond

    Ytreland

    15

    Anna

    Kirkeluten

    Rolf

    Sandstad

    16

    Bodil Helen

    Svendsen

    Geir

    Svindal

    17

    Therese Urdal

    Braseth

    Åge

    Reigstad

    18

    Susanne

    Rebnor

    Dan Erik

    Johannesen

    19

    Anne Kjersti

    Olsvik

    Per

    Byrknes

    20

    Nina

    Almeland

    Arvid Kjerstad

    Aasgard

    21

    Sara Solheim

    Vassdal

    Roy

    Valdersnes

    22

    Linn

    Sebjørnsen

    Audun

    Gjerde

    23

    Solveig Eliassen

    Tveit

    Vidar

    Lunde

    24

    Elin Folgerø

    Styve

    John Magne

    Gabrielli

    25

    Silje

    Namtvedt

    Johannes

    Isdal

    26

    Camilla

    Flatøy

    Sigstein

    Århus

    27

    Birthe H.

    Frotaule

    Rune

    Brekkhus

    28

    SolveigH.

    Michelsen

    Torstein Oddmund

    Vik

    29

    Torhild Myrtveit

    Fjeld

    Steinar

    Erstad

    30

    Rosalind

    Instebø

    Thomas

    Fosse

    31

    Sissel

    Frantzen

    Are

    Nygård

    32

    Sissel

    Nordanger

    Bent Gunnar

    Næss

    33

    Karianne Pedersen

    Grindheim

    Jan Ashish

    Hopland

    34

    Tone Gunn

    Solsvik

    Øystein

    Vikebø

    35

    Linn Christine

    Barstad

    Ronald

    Øyen

    36

    Åse

    Grønsnes

    Ove

    Holmås

    37

    Camilla

    Holmetun

    Ole Fredrik

    Skulstad

    38

    Greta Erdal

    Husebø

    Henning

    Vetås

    39

    Stine

    Dahl

    Jan Thore

    Vassdal

    40

    Pia Elen

    Grøneng

    Terje

    Bjørge

    41

    Kjersti

    Wiik

    Helge

    Warberg

    42

    Laila

    Kleiveland

    Raymond

    Kårdal

    43

    Randi

    Osmundsen

    Knut Egil

    Dyngeland

    44

    Åshild

    Litleskare

    Tore Daae

    Snekkevik

    45

    Mette

    Bøe

    Bjarne Martin

    Gausvik

    46

    Ragna

    Midtbø

    Jogeir

    Romarheim

    47

    Therese

    Aakre

    Arild

    Haukeland

    48

    Kathrine

    Ekkern

    Geir

    Follesø



    Behandling

    Innstilling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Val av meddommarar til Gulating lagmannsrett for perioden 01.01.2021 - 31.12.2024 Hoveddokument 602KB
    Brevdato: 18.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Følgjande meddommarar er vald til Gulating lagmennsrett for perioden 01.01.2021 – 31.12.2024:

    KVINNER

    MENN

    1

    Anne Grete

    Eide

    Torstein

    Nilsen

    2

    Sandra S.

    Soltvedt

    Bjørn Inge

    Eggen

    3

    Mai Britt

    Birkeland

    Jørn Jæger

    Abelsen

    4

    Agate

    Gausereide

    Torbjørn

    Drivenes

    5

    Janne

    Pletten

    Henning

    Haugland

    6

    Ingvill

    Taule

    Åge

    Grasdal

    7

    Solbjørg Anita

    Helland

    Torfinn

    Losnedahl

    8

    Mona Steiner

    Brekkan

    Bernt Henning

    Vagstad

    9

    Mai Britt

    Barstad

    Atle

    Austrheim

    10

    Beate

    Andersen

    Jan-Erik

    Hope

    11

    Anne Lise

    Geitanger

    Kjetil

    Melvær

    12

    Ann Kathrin

    Espevoll

    Svein Tore

    Korsvold

    13

    Siw Synnevåg

    Hauge

    Geir

    Nilssen

    14

    Kari

    Bergås

    Endre

    Valdersnes

    15

    Grethe Hansen

    Stemland

    Tore Eugen

    Hansen

    16

    Eldbjørg

    Bakke

    Gjert

    Holtan



    Behandling

    Innstilling frå valnemnda vart samrøystes vedteke.

  • Melding/orientering til kommunestyret 25.06.2020 Hoveddokument 381KB
    Brevdato: 17.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Meldinga er teke til orientering



    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

  • Spørsmål og interpellasjonar til kommunestyret 25.06.2020 Hoveddokument 454KB
    Brevdato: 17.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Politisk sekretariat
    Saksbehandler: Tove-Mette Arnø Fyllingen

    Dokumenter

     

    Behandling

    L.Bjørge-SP og M.Riise-MDG stilde spørsmål om sin habilitet i dei 2 første interpellasjonane.

    Tilråding frå rådmann er at dei ikkje er ugild i 1.interpellasjon men begge er ugilde i 2.interpellasjon.

    Tilrådinga frå rådmann vart samrøystes vedteke.

    1.interpellasjon frå M.Klementsen-FNB:

    Behov for å verne om varslingsinstituttet
    Siden århundreskiftet har «varsling» fått en ny betydning. Det innebærer at arbeidstakere påtar seg den personlige risikoen det innebærer å tre frem og si i fra om ulovlige eller kritikkverdige forhold på arbeidsplassen. Varsling ble første gang lovregulert i arbeidsmiljøloven i 2007. Regelverket ble endret i 2018 og sist i 2020.

    Varsling er stadig gjenstand for offentlig debatt. Varslerrollen er svært viktig for å kunne oppnå et transparent samfunn. Varslingsinstituttet er en sikkerhetsmekanisme for virksomhetsledelse i lokaldemokratiet. Vi er som kommune og samfunn avhengige av at varslingsinstituttet trer inn når de ordinære systemene for ledelse og kontroll svikter. Kommunaldepartementet har nylig avgitt en prinsipiell uttalelse i en varslingssak i en annen kommune, hvoretter departementet understreker Kontrollutvalgenes rolle og ansvar ved varsling når øvrige varslingsmottak i en kommune svikter. I tillegg omfattes arbeidet med å sikre et velfungerende varslingsinstitutt i kommunen, av Kontrollutvalgets tilsynsansvar.

    Alver kommune er medlem i Transparancy International Norge.(TI), og dette medlemskapet fordrer ekstra for at kommunen har gode nok rutiner for at ansatte skal kunne varsle trygt og arbeidstakere som sier ifra, skal bli ivaretatt og beskyttet.

    TI forteller at varsling er et effektivt bidrag til å forebygge, forhindre og avdekke korrupsjon, og at varsling kan være avgjørende for å oppdage faktisk korrupsjon. Videre fremhever TI Norge at varslingsprosesser ofte går av sporet og får store omkostninger, både for den som varsler og for den organisasjonen varselet gjelder. Det legges derfor stor vekt på å styrke varslingsinstituttet, slik at det blir trygt og effektivt å varsle, og slik at samfunnets omkostninger ved at ansatte lar være å varsle, reduseres.

    Vedtak:
    Alver kommune ber om at kontrollutvalget gjennomgår varslingsrutinene for kommunen, og undersøker hvordan de gjeldende rutinene har fungert så langt. Dette, for å sikre at kommunen har adekvate og gode interne rutiner som fungerer effektivt, både for ansatte, arbeidsgiver og innbyggerne. Kontrollutvalget leverer sin rapport til Kommunestyret innen rimelig tid.

    Svar frå ordførar:

    Ordførar vil takke interpellanten for å ta opp eit viktig tema.

    Kva seier arbeidsmiljølova om varsling?

    Arbeidsgjevar har plikt til å utarbeide rutinar for intern varsling, jf. aml § 2 A-6. Alle arbeidsplassar med minst fem tilsette skal ha rutinar for intern varsling. Desse rutinane skal utarbeidast i samarbeid med tilsette og tillitsvalde (verneombod), vere skriftleg og minimum innehalde:

    • Oppfordring til å varsle om kritikkverdige tilhøve

    • Framgangsmåte ved varsling

    • Framgangsmåte for korleis arbeidsgjevar mottar, handsamar og føl opp varsling

    Alver kommune sine retningslinjer for varsling er bygd opp slik at dei oppfyller lovkrava i arbeidsmiljølova og Arbeidstilsynets råd og retningslinjer for varslingsrutinar. Dette gjeld særskilt rundt arbeidstakarars rett til å varsle, arbeidsgjevars aktivitetsplikt ved varsling, god sakshandsaming av varsel og vern mot gjengjelding.

    Kva rutinar og system har vi bygd opp i Alver?

    Det blei gjort eit godt arbeid med varslingsrutinar i Lindås kommune, frå 2017/2018. I desse rutinane var det også foreslått ei varslingsgruppe som skulle ta imot varsel og initiere handteringa av varselet. I forbindelse med kommunesamanslåinga blei det i prosjektet «Overordna HMS-system for Alver kommune» vurdert at dette var noko som ein ville ta med inn i Alver kommune.

    Prosjektet vurderte også kva system Alver kommune skulle ha for å varsle, og det blei beslutta å vidareføre avtalen som Lindås kommune hadde med «Mitt varsel» til Alver kommune. «Mitt varsel» er ein elektronisk varslingsportal kor varslar kan velje å varsle enten med namn eller anonymt. All dialog med varslar og sakshandsaming av varselet blir dokumentert i dette systemet.

    Prosjektet vurderte også at varslingsrutinar for Alver kommune måtte prioriterast, slik at arbeidet med desse starta tidleg i januar og dei blei handsama på møte i H-AMU i februar 2020. Då fekk ein på plass ei rutine for handtering av varsel om kritikkverdige forhold i Alver kommune, ein rettleiar for tilsette som vil varsle om kritikkverdige forhold og retningslinje for varslingsgruppa i Alver kommune. Desse tre dokumenta utgjer våre varslingsrutinar.

    Sentrale moment i rutinane er:

    • Vurdering av habilitet

    • Tilbakemelding til varslar

    • Kontradiksjon

    • God sakshandsaming

    • Konklusjon og eventuelle tiltak

    • Avslutning av saka

    Alver kommune ei varslingsgruppe som består av kommunalsjef HR og utvikling, HMS-rådgivar og overordna HVO. Gruppa skal ta imot varselet, vurdere habilitet, gjere ei initiell vurdering av innhaldet og avklare vidare prosess. Dette vil kunne sikre god og lik handtering av varsel, og vil kunne sikre at alle varsel blir undersøkt på tilstrekkeleg vis. Gruppa vil også kunne sikre god ivaretaking av både varslar, den/dei omvarsla, og vere god støtte til leiar som gjerne skal handtere varselet.

    Erfaringar med systemet

    Etter kommunesamanslåinga har vi hatt 9 registrerte saker i varslingssystemet. Fire av desse har vore feilregistrerte avvik, som er avslått som varsel og blir handtert i avvikssystemet. Desse sakene har gitt verdifull erfaring både med tanke på handtering av varsel, varslingsgruppa si rolle, ivaretaking av varslar og omvarsla. Varslingsgruppa si rolle er viktig i handteringa, særleg ovanfor leiar som skal handtera varselet. Gruppa vurderer sin eigen habilitet i forhold til varselet og habiliteten til leiar og andre som vil verte involvert i handteringa. Gruppa sikrar god og lik prosess i handteringa, og sikrar at saker ikkje blir lukka før dei er skikkelig undersøkt, alle partar har fått informasjon og at partane er omforeint med at saka er avslutta og vert lukka.

    Evaluering

    Varslingsgruppa er eit underutval av AMU, og skal rapportere til AMU ved slutten av året. Då vil det også bli gjennomført ei evaluering av varslingssystemet– kva fungerar godt, kva kan gjerast annleis. Varslingsgruppa gjer også vurderingar undervegs i hanteringa av sakene som pågår, og gjer tilpasningar når det er nødvendig.

    Ingen varslingssaker er like, og dei er ofte vanskelege og krevjande å handtere. Kvar sak gir verdifull erfaring og innsikt. Etter kvart som ein får meir erfaring med varslingssaker vil ein måtte justere rutinane eller tilføye punkt som ein ikkje har tenkt på. Nødvendig justering/korrigering av rutinar/prosedyrer vil vi gjere fortløpande, med medverknad frå sektor-AMU og H-AMU.

    Andre moment

    24. september vil alle leiarar bli invitert til seminar om varsling i regi av Arbeidstilsynet. Det vert også vurdert om verneomboda skal få tilbod. Tema for seminaret vil vere både det lovmessige knytt til varsling; kva er varsel, korleis skal varsel handterast, og så vil vi også snakke om kommunens rutinar knytt til varsling.

    For ordførar er det viktig at den kommunale forvaltninga er open og transparent i alle ledd, og at vi har ein organisasjonskultur der ein arbeider systematisk for forbetring og utvikling. Ordførar er glad for at varslingsrutinene skal gjerast kjend for leiarane i organisasjonen, og vil be rådmannen syte for at rutinene vert gjort kjend i heile organisasjonen.

    Ordførar støttar interpellanten i at det er viktig å ha gode varslingsrutiner, men ordførar meiner det er for tidleg å gjennomgå varslingsrutinene no, då varslingsrutinene i Alver er relativt ny, og ein ikkje har gjort seg mykje erfaring med dette enno.

    Røysting over realitetshandsaming av 1.interpellasjon.

    Framlegget om handsaming vart vedteke mot 1 røyst L.H.van der Kooij-SP

    Framlegg interpellanten:

    Alver kommune ber om at kontrollutvalget gjennomgår varslingsrutinene for kommunen, og undersøker hvordan de gjeldende rutinene har fungert så langt. Dette, for å sikre at kommunen har adekvate og gode interne rutiner som fungerer effektivt, både for ansatte, arbeidsgiver og innbyggerne. Kontrollutvalget leverer sin rapport til Kommunestyret innen rimelig tid.

    Framlegget fekk 6 røyster (alle FNB) og fall

    2.interpellasjon frå M.Klementsen-FNB:

    M.Riise-MDG og L.Bjørge-SP var ugild og deltok ikkje i handsaming av denne saka.

    Etter mottatt varsel fra ein tilsett i gamle Meland kommune, gjorde kontrollutvalet i gamle Meland kommune ein forenkla forvaltningskontroll (jf. sak 49/19 og 55/19). I møte den 18.12.2019, la revisjonen fram resultatet av si undersøking. Undersøkinga avdekka ei rekke alvorlege og kritikkverdige tilhøve som mellom anna omfatta brot på reglar om habilitet, brot på reglar om konkurranse, manglande dokumentasjon og manglande avtaleverk med privat grunneigar.

     

    Kontrollutvalet i Meland kommune ba den gong rådmannen om å iverksetje tiltak for å innskjerpe krav til oppfølging av rutinar, habilitetskrav og dokumentasjon i organisasjonen og gjere greie for dette overfor det nye kontrollutvalet for Alver kommune.

     

    Alver kontrollutval fekk i lukka møte orientering om saka i møte den 10.02.2020. I møtet den 26.05.2020 orienterte den nye administrasjonen om den interne gjennomgangen av saka og oppfølgning av tiltak i etterkant. Utvalet fekk informasjon om innskjerping av oppfølging av rutinar, habilitetskrav og dokumentasjon i organisasjonen samt ulike, nye interne regelverk. 

     

    Det ble fatta eit samrøystes vedtak om å ta saka og informasjon frå administrasjonen i møtet til orientering. Det blei samstundes lagt særleg vekt på at tiltak om oppfølgning av rutinar, habilitetskrav og dokumentasjon blir følgt opp av rådmann. 

     

    Etter dette møtet har dokumentasjonen i saka vore offentleg.

     

    Etter at saken var til handsaming i Kontrollutvalget, har FNB Alver hatt ein ny gjennomgang av saka som følgje av saka sin alvorlege karakter. 

     

    Administrasjonen sine forbetringstiltak ser kun framover. Det er sjølvsagt bra og viktig at ein kan hindre liknande saker i framtid, men kva med ansvar for dei lovbrudd som alt har og som kan ha hendt? Dei lovar og reglar revisjonen har avdekka brot på, har som føremål å sikre tillit til forvaltninga og hindre meir alvorlege handlingar som korrupsjon og anna myndigheitsmisbruk. Når alvorlege brot på lov- og regelverk no er avdekka, finst det ikkje tillit til at det ikkje også har funne stad endå meir alvorlege lovbrot, som til dømes straffbare handlingar. 

     

    FNB meiner at når revisjonen finn alvorlege rettsbrot om tilhøve som har hatt stor kostnad for kommunen sine innbyggjarar, så veit vi, og forskning viser og, at meiralvorlege handlingar kan ha funne stad. Som folkevalde har vi eit ansvar for at kommunen sin aktivitet finn stad innanfor deirettslege og etiske rammer som gjeld. FNB Alver foreslår difor å oversende revisjonsrapporten til politiet for anmelding av moglege straffbare handlingar.  Vi meiner bestemt at Revisjonsrapporten fortel om moglege straffbare hendingar. Desse bør då eventuelt forfølgjast, då det ikkje skal eller kan vere skilnad mellom innbyggjarane i relativt like saker, som vil kunna oppfattast som at kommunen handsamar Kong Salomo og Jørgen Hattemakar etter ulike prinsipp.

     

    Forslag til vedtak:

     På bakgrunn av revisjonsrapporten, vert det sendt anmelding til politiet for etterforskning/vurdering av om det har blitt begått straffbare forhold i Meland/Alver kommune. 

    Svar frå ordførar:

    Ordførar vil minne kommunestyret og interpellanten om at reglementet for politisk styring seier at interpellasjonar skal brukast til spørsmål av prinsipiell art, og vil således oppmode alle til å følgje dette ved seinare interpellasjonar.

    --

    Interpellanten viser til ei sak som vart handsama i kontrollutvalet 26.05.20. Saka vart første gong handsama i kontrollutvalet i Meland 5.12.19 og følgd opp 18.12.19 med vedtak om å sende over til kontrollutvalet i Alver. Kontrollutvalet i Alver handsama saka i møte 10.02.20 og 26.05.20. Kontrollutvalet konkluderte og avslutta saka i sitt møte 26.05.20.

    Ordførar har tillit til at kontrollutvalet har handsama saka på ein god måte.

    I sak 050/20 har kommunestyret i dag fått framlagt protokollen frå kontrollutvalet sitt møte 26.05.20 som melding/orientering, og kommunestyret har fatta vedtak i saka. Ordførar vil vise til vedtaket som vart gjort i denne saka, og med bakgrunn i dette vil ordførar frårå å realitetsbehandle denne saka, og anser saka som avslutta.

    Forvaltningsrevisjon er kommunestyret sitt verktøy for å gjennomgå rutinar og sjå til at lovar og regelverket blir etterlevd og politiske vedtak følgt opp. Vi skal i kommunestyret i haust vedta ein plan for forvaltningsrevisjon for denne perioden. Kommunestyret har i sak 050/20 i dag bedt om at rutinar for habilitet og habilitetskrav blir lagt inn i plan for forvaltningsrevisjon som kommunestyret skal vedta hausten 2020. Det blir kontrollutvalet si oppgåve å følgje opp planen og leggje resultata fram for kommunestyret i tråd med planen.

    Røysting over realitetshandsaming av 2.interpellasjon.

    Framlegg om handsaming fekk 6 røyster og fall (FNB)

    3. spørsmål frå N.M.Aadland- H:

    Vi har fått fleire innspel frå innbyggjarar i Alver kommune som er plaga av forsøpling i bustadområde.

    Det gjeld spesielt grunneigarar som opplever at nabo har mange gamle bilar/bilvrak ståande på si tomt over lang tid, opp til fleire år. Dette er ei miljøutfordring, og er også både skjemmande og visuelt forureinande. For nokre innbyggjarar er dette så krevjande at det går på helsa laus.

    Etter det eg kjenner til har Alver kommune mottatt klager på denne type problemstillingar utan at det har ført til betring.

    Spørsmålet mitt er: Korleis følgjer Alver kommune opp denne type saker, og har ein sett på kva måte andre kommunar i Bergensområdet handterer denne type utfordringar?

    Svar frå ordførar:

    I Alver kommune er det avdeling for Miljø og tilsyn som følgjer opp saker som gjeld forsøpling. Dette er ei nyoppretta avdeling i Alver, som mellom anna jobbar i samarbeid med NGIR, miljøretta helsevern og brannvesenet.

    Vi er kjent med at ansvar og oppfølging av denne type saker er ulikt handtert i omeignskommunane.

    Miljø og tilsyn har aktiv oppfølging med denne type saker, og i fleire av dei er det no gitt pålegg om opprydning, og det blir gitt tvangsmulkt dersom opprydning ikkje er gjort og meldt tilbake til kommunen innanfor den fristen som er satt i vedtaket.

    4.spørsmål frå N.Bognøy-AP:

    Alver kommune manglar tømmefasilitetar for septik til bubilar og båt etter det ein kjenner til. Saka er m.a løfta av Nrk Hordaland.

    Vi er kjend med at det er stor trafikk langs E39 med bubiltrafikk, samt besøk elles i kommunen med nemde kjøretøy. Det er også mykje fritidsferdsel på sjø i Alver kommune.

    Har ordførar kunnskap på om det føreligg planar for etablering av tømmefasilitetar snarleg? Og om planar er lagt, kva fasilitetar er tenkt og kvar er desse i så fall lokalisert? Har ein også nokre tankar om eventuell drift og mogelege samarbeidsformer knytt til eit slikt eller slike anlegg., på land og eller ved sjø?

    Svar frå ordførar:

    Kommunen skal sørge for nødvendige anlegg for tømming av avløpsvatn frå bubilar og fritidsbåtar, jf forurensingslova § 26.

    Tømmestasjon for bubilar:

    Organisasjonen Norsk Bobilforening samarbeider med Bobilplassen.no om oversikt over tømmestasjonar. Verken Meland, Radøy eller Lindås har hatt slike anlegg tidlegare, av ulike årsaker. Hovudgrunnen er at det finst tømmestasjonar for bubilar i nærleiken og situasjonen har ikkje vore definert som kritisk (eller nødvendig); Hylkje i Bergen, Mastrevik i Austrheim, Haugsvær i Masfjorden og Mo i Modalen.

    For Alver sin del vurderer rådmannen å kartlegge mogelege lokasjonar for tømmestasjonar for bubilar, ev i samarbeid med campingplasseigarar, NGIR eller andre. Slike anlegg må finansierast særskilt, utanom vatn- og avløpsområdet. Kommunen kan fastsette gebyr for å dekke kostnadene til tømming og drifta elles, jf forurensingslova § 34 om avfallsgebyr.

    Ev investering i tømmestasjon for bubilar i kommunal regi blir i så fall fremja i budsjettprosessen.

    Avløpsvatn frå fritidsbåtar:

    I følgje organisasjonen Båtliv fins det ikkje ei landsdekkande oversikt over tømmestasjonar, men eit privat initiativ viser at det er tømmestajonar i Florø, Hardbakke i Solund, i Bergen (Bergen Havn AS) og på Stord. Bergen Havn AS er eit havnesamarbeid som ivaretar m.a. Alver sine oppgåver. Rådmannen har ikkje sett at Alver skal starte eit eige arbeid med tømmestasjon for fritidsbåtar. Kvar av dei gamle kommunane har elles avfallsplanar for småbåthamner, godkjent av fylkesmannen.

    5.spørsmål frå L.Johnsen-MDG:

    Eg har i dag fått vite at det også i år er eit svanepar med ungar som blir truga og plaga av hurtiggåande båtar og vasskuterar i Rosslandsvågen. Dette har vore tilfelle i fleire år. Også andre stader i Alver har hatt liknande tilfelle og uheldige episodar.

    Svanen er ein stor fugl og kan vere farleg særleg for barn når han blir truga til å forsvare seg og sine. Den tragiske historien om "Havnesjefsvanen" i Os bør vere vel kjent og ikkje noko me ønskjer å oppleve i Alver.

    Eg ber derfor at kommune no før ein sommar med forventa stor auke i småbåttrafikken gjer kjent og tydeleg flg:

    1. Reglar for vern av hekkande sjøfugl i kommunen vår.

    2. Regler for ferdsel med hurtiggåande småbåtar og vasskuterar, særleg i farvatn der sjøfugl hekkar.

    Eg ber også om at kommunestyret kan få ei orientering om dette i møtet 25. juni og om korleis kommunen kan informere publikum om både reglar, moglege vernetiltak og sanksjonar mot regelbrot.

    Det vil kunne hjelpe for å få merksemd om problemet og forhindre at det utviklar seg. Ein kommune og region med så mye flott kystlandskap til rekreasjon for båtfolket må ta godt vare på dette naturmiljøet.

    Svar frå ordførar:

    Øyer, skjær og holmer i Alver kommune er ettertrakta hekkeområder for fleire artar av sjøfugl. Samtidig er det svært mange av oss som nyt fritida på sjøen, og det er viktig at vår ferdsel ikkje råkar fuglelivet. Sjølv korte forstyrringar i hekketida kan spolere ein heil hekkesesong ved at foreldra skyr reiret, eller at ubevokta fuglungar vert tatt av kråker eller måker.

    Ei rekkje viktige hekkeområder for sjøfugl i Alver kommune har status som verneområde med verneplanar for sjøfugl og ferdselsforbod i hekkeperioden. I tida f.o.m. 15 april t.o.m 31 juli er det forbod mot ilandstigning, opphold og ferdsel i desse verneområda i ei sone på 50 m fra land, viss ikkje anna grense er markert. Vernområder med ferdselsforbod er merka med skilt. Statens naturoppsyn har ansvaret for oppsyn, og håndhever ferdselsforbodet saman med politiet. Verneområda med tilhøyrande forskrifter finn ein på https://www.miljodirektoratet.no/ansvarsomrader/vernet-natur/norges-verneomrader/

    Sjøfugl hekker også utenfor verneområdene og fuglane kan ha små unger også i perioden etter ferdselsforbodet. Her er fuglane beskytta av blant anna naturmangfoldlovas generelle aktsomhetsplikt – einkvar skal opptre aktsomt og gjere det som er rimeleg for å unngå skade på naturmangfaldet. Friluftslova set krav om hensynsfull og varsam ferdsel for hindre at vi påfører miljøet skade. Småbåtlova stiller krav til navigering av båt slik det ikkje oppstå fare for liv og helse, miljø eller materielle verdier.

    Reglar for hurtiggåande småbåtar

    Regler for ferdsel med hurtiggåande småbåter og vannscooter er regulert etter småbåtlova. Vannscooter er likestilt med småbåter. Småbåtlova stiller krav til navigering av båt slik det ikkje oppstå fare for liv og helse, miljø eller materielle verdier Kommunar har gjennom ulike regelverk muligheter til å gje lokale reguleringer av fart og bruk av kommunens sjøområder, samt elva og innsjøer gjennom motorferdselsloven og havne- og farvannsloven. Alver kommune har ingen lokal forskrift som regulerer bruken av vannscooter utover småbåtlova. Men fleire av våre vågar, sund og kaiområder er skilta med krav om redusert fart.

  • NOU 2019: 23 Ny opplæringslov (kulturskule) - høyring Hoveddokument 442KB
    Brevdato: 23.06.2020
    Dokumenttype: Saksfremlegg
    Ansvarlig enhet: Kultur
    Saksbehandler: Eirik Bouwer Utne

    Dokumenter

     

    Vedtak

    «Alver kommunestyre sluttar seg til føringane i vurderinga, og gir rådmannen fullmakt til å utforme høyringssvar i samsvar med desse»



    Behandling

    Rådmannen sitt framlegg vart samrøystes vedteke.

Fremmøte

Fremmøte
PolitikerPartiMedlemstypeE-Post
Sara Hamre SekkingstadSenterpartietOrdførarsara.sekkingstad@alver.kommune.no
Øyvind OddekalvArbeiderpartietVaraordførarOyvind.Helland.Oddekalv@vlfk.no
Nina BognøyArbeiderpartietMedlemNina.Bognoy@alver.kommune.no
Ståle Juvik HaugeArbeiderpartietMedlemstale.hauge@alver.kommune.no
Jostein BorlaugArbeiderpartietMedlemjostein.borlaug@altiboxmail.no
Anne Grete EideArbeiderpartietMedlemagr-eide@online.no
Kirsti Gjetle FloenArbeiderpartietMedlemkgfloen@gmail.com
Morten KlementsenFolkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemmorten@klementsen.net
Terje Sletten-HansenFolkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemsletten.hansen@gmail.com
Hege Nygård DaleFolkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemhege@dale-gruppen.no
Heine FyllingsnesFolkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemheine@alver-bygg.no
Harald BreivikFolkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemharaldbreivik@hotmail.com
Ståle HoplandFolkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemstaalehop@hotmail.com
Nina Stabell ØvreåsFremskrittspartietMedlemnina.ovreas@alver.kommune.no
Roy BøFremskrittspartietMedlemroyboe53@gmail.com
Esben Andrè Helland FremskrittspartietMedlemesbenhelland@gmail.com
Christel Villanger HålandHøgreMedlemchristel@villanger.net
Thomas LarsenHøgreMedlemthomas.larsen@alver.kommune.no
Mabel JohansenHøgreMedlemmabelijohansen@gmail.com
Henning FyllingsnesHøgreMedlemhenning.fyllingsnes@alverhogre.no
Astrid Aarhus ByrknesKristeleg FolkepartiMedlemastridbyrknes@hotmail.com
Stian LavikKristeleg FolkepartiMedlemstian@lavik.com
Else Marie Skartveit DaleKristeleg FolkepartiMedlememsdale@online.no
Asle HetlebakkeKristeleg FolkepartiMedlema-hetleb@online.no
Jogeir RomarheimKristeleg FolkepartiMedlemjogeir.romarheim@hotmail.no
Thea RisøyKristeleg FolkepartiMedlemthe-ris@hotmail.com
Leif JohnsenMiljøpartiet De GrønneMedlemljholme@online.no
Maya GreveMiljøpartiet De GrønneMedlemmaya.fugelsnes.greve@gmail.com
Hendrik WeberRaudtMedlemhendrik.weber@posteo.de
Jostein HellestveitSenterpartietMedlemjoshelle@online.no
Liv Hopland Van der KooijSenterpartietMedlemlivhopland@yahoo.no
May-Irene WergelandSenterpartietMedlemmiwsp@online.no
Sølvi Gripsgård KnudsenSenterpartietMedlemsngk@live.no
Vigdis VillangerSenterpartietMedlemvigdis.villanger@alver.kommune.no
Laila BjørgeSenterpartietMedlemlaila.bjorge@alver.kommune.no
Jon AskelandSenterpartietMedlemjon.askeland@vlfk.no
Sveinung ToftVenstreMedlemsveinung.toft@masfjorden.kommune.no
Hogne BrunborgArbeiderpartietVaramedlemhogne.brunborg@gmail.com
Erlend NævdalFolkeaksjonen Nei til mer BompengerVaramedlemerlend.naevdal@moller.no
Kjell Ove LarsenFolkeaksjonen Nei til mer BompengerVaramedlemlarsengw@gmail.com
Kolbjørn LungaFolkeaksjonen Nei til mer BompengerVaramedlemlunga@altiboxmail.no
Sean RøskelandHøgreVaramedlemseanroskeland@gmail.com
Fridtjof KampevoldHøgreVaramedlemfrika@online.no
Anne Karin Angelskår EknesKristeleg FolkepartiVaramedlemak.eknes@gmail.com
Anna Ulrika NordlundSosialistisk VenstrepartiVaramedlemanna.nordlund@gmail.com
Siril Therese Syltasiril.therese.sylta@alver.kommune.no
Kjartan Nyhammerkjartan.nyhammer@alver.kommune.no
Tormod Skurtveit (Ikke møtt) ArbeiderpartietMedlemtormod_skurtveit@hotmail.com
Yngve Walaker (Ikke møtt) Folkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemy-walaker@hotmail.com
Thore Helland (Ikke møtt) Folkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemthore.helland@gmail.com
Maria Færø (Ikke møtt) Folkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemmaria.faero@hotmail.com
Svein Hagesæter (Ikke møtt) Folkeaksjonen Nei til mer BompengerMedlemfjell_gutt@hotmail.com
Nils Marton Aadland (Ikke møtt) HøgreMedlemnils.marton.aadland@alver.kommune.no
Ingrid Fjeldsbø (Ikke møtt) HøgreMedlemingrid.j.duesund.fjeldsbo@alver.kommune.no
Malin Helene Andvik (Ikke møtt) Kristeleg FolkepartiMedlemmalin.andvik@gmail.com
Torbjørn Taranger (Ikke møtt) Sosialistisk VenstrepartiMedlemttaranger@yahoo.no
Andre Fresvik (Ikke møtt) Sosialistisk VenstrepartiMedlemandreklausen@outlook.com
ACOS Innsyn levert av ACOS AS