Innkalling og sakliste vert godkjent.
Alf Terje Mortensen, varsla at han har 4 saker/spørsmål til slutten av møte: Ein sak på Bysheim ang kloakløysing, eit spørsmål om tilskot til naturskade, eit spørsmål om jaktresultat og søknader om minsteareal og ein sak om busstoppet på Valestrand.
Johannes Seim Mjelde varsla eit spørsmål til slutten av møtet omkring retningslinene for dei delegerte sakene.
Øyvind Litland varsla spørsmål til slutten av møte som gjeldt "mosevoll-huset" i Eide-feltet.
----------------------------------------------------
Det var elles ingen merknader til innkalling og saksliste.
Møteprotokoll frå 30.11.2022 og 19.12.2022 vert godkjend.
Det var ingen merknader til møtebokene.
Referatsakene vert tekne til vitande.
Det var ingen merknader til referatsakene
Melding om delegerte vedtak vert teken til vitande.
Det var ingen merknader til dei delegerte sakene.
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 11-6 og 11-7 nr. 5 bokstav a til
frådeling av eksisterande bustadhus på gnr. 141 bnr. 3, jf. plan- og bygningslova § 19-2 som omsøkt"
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert
ikkje tilsidesett.Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon større enn ulempe.
Løyve vert gjeve på følgande vilkår:
Hovedbruket kan ikkje frådele fleire parsellar eller oppføre fleire bustadhus etter dette.
Hovedbruket skal ha tinglyst vegrett over parsellen.
Utvalet har vore på synfaring. Eigedomen har ikkje noko eiga drift i dag og det er 2 bustadhus på garden. Tomta er opparbeidd og dermed bandlegg ein ikkje ytterlegare areal på eigedomen ved å gje løyve til frådelinga.
Dette er ei bærekraftig løysing som sikrar gjenbruk av arealet.
Omsøkte løysing vil gje ei driftsmessig og arronderingsmessig god løysing for avgjevarbruket.
Alf Terje Mortensen, FRP, sette fram slikt fellesframlegg på vegne av utvalet:
"
frådeling av eksisterande bustadhus på gnr. 141 bnr. 3, jf. plan- og bygningslova § 19-2 som omsøkt"
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert
ikkje tilsidesett.Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon større enn ulempe.
Løyve vert gjeve på følgande vilkår:
Hovedbruket kan ikkje frådele fleire parsellar eller oppføre fleire bustadhus etter dette.
Hovedbruket skal ha tinglyst vegrett over parsellen.
Utvalet har vore på synfaring. Eigedomen har ikkje noko eiga drift i dag og det er 2 bustadhus på garden. Tomta er opparbeidd og dermed bandlegg ein ikkje ytterlegare areal på eigedomen ved å gje løyve til frådelinga.
Dette er ei bærekraftig løysing som sikrar gjenbruk av arealet.
Omsøkte løysing vil gje ei driftsmessig og arronderingsmessig god løysing for avgjevarbruket."
AVRØYSTING:
Utvalet sitt fellesframlegg vert samrøystes vedteke
Klagen vert teke til følge.
det vert gjeve løyve som omsøkt.
Arealet som er søkt frådelt, gjeld eit område kring det gamle gardshuset. Mot aust er det ei relativt bratt stigning og grense mot nabobruket går nokså tett innpå her. i løyvet som er påklaga, vart det ståande att ei stripe langs nabogrensa slik at dette ville gje ei dårleg arrondering for avgjevarbruket. på vestsida er det også ei meir fornuftig løysing å gje løyve til som omsøkt.
Arealet som er omsøkt frådelt er skrint/jorddekt og bratt. store deler av arealet er allereie opparbeidd areal anten som veg, eller bygg.
Alf Terje Mortensen, FRP, sette fram slikt framlegg:
"
det vert gjeve løyve som omsøkt.
Arealet som er søkt frådelt, gjeld eit område kring det gamle gardshuset. Mot aust er det ei relativt bratt stigning og grense mot nabobruket går nokså tett innpå her. i løyvet som er påklaga, vart det ståande att ei stripe langs nabogrensa slik at dette ville gje ei dårleg arrondering for avgjevarbruket. på vestsida er det også ei meir fornuftig løysing å gje løyve til som omsøkt.
Arealet som er omsøkt frådelt er skrint/jorddekt og bratt. store deler av arealet er allereie opparbeidd areal anten som veg, eller bygg."
AVRØYSTING:
Alf Terje Mortensen, FRP, sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Veg, som vist i kartutsnitt, vert privatisert med heimel i veglova § 7. Vegrettar for 34/19 og andre brukarar skal tinglysast før privatiseringRådmannen sitt framlegg til vedtak:
Veg, som vist i kartutsnitt, vert privatisert med heimel i veglova § 7. Vegrettar for 34/19 og andre brukarar skal tinglysast før privatisering
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
I medhald av plan- og bygningslova §12-12 vert Detaljregulering Holmane næring – Fotlandsvåg, PlanID 46302013004 med Plankart datert 12.08.22, Føresegn datert 11.11.22, VA-rammeplan datert 18.03.19 og planskildring datert 11.11.22 vedteke.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Oppstart av planarbeid av Kommunedelplan for kulturmiljø i Osterøy kommune 2024-2033. Utkast til Planprogram for kommunedelplan for kulturmiljø i Osterøy kommune 2024-2033 vert lagt ut til offentleg høyring og ettersyn, jf. PBL § 11-13
Det vert valgt ei arbeidsgruppe på inntil 5 personar som skal arbeide med planen.
Medlemmane vert valgte av eksisterande heradstyre og vert sitjande i utvalet fram til arbeidet med denne planen er avslutta.
Alf Terje Mortensen, FRP, sette fram slikt felles tilleggsframlegg på vegne av utvalet:
"
Medlemmane vert valgte av eksisterande heradstyre og vert sitjande i utvalet fram til arbeidet med denne planen er avslutta."
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Utvalet sitt felles tilleggsframlegg vert samrøystes vedteke
Kommunen gjev løyve til riving av eksisterande uthus og oppføring av nytt uthus på gnr. 89 bnr. 11, jf. plan- og bygningslova §§ 20-1 bokstav a og e, 20-2, 20-4 bokstav a og 21-4, 1. ledd på fylgjande vilkår:
Plasseringa av nytt uthus vert godkjent, jf. plan- og bygningslova § 29-4, 3. ledd, bokstav b.
Tiltaket elles skal plasserast som synt i situasjonsplan og teikningar mottekne 09.11.2022 og 01.12.2022, jf. plan- og bygningslova § 29-4, jf. forskrift om byggesak § 6-3. Toleransegrense for plasseringa er 0,5 meter, jf. forskrift om byggesak § 6-3, bokstav b, så langt plasseringa ikkje kjem i strid med andre reglar gjeve i eller i medhald av plan- og bygningslova.
Ved oppføring av nytt uthus skal det takast særskild omsyn til eksisterande kulturmiljø og tiltaket skal vera tilpassa eksisterande bygningsmiljø i utforming og materiale, jf. kommuneplanføresegn punkt 7.6.
Før tiltaket tek til skal det sendast dokumentasjon til kommunen som syner at alle eigarane av gnr. 89 bnr. 7, 112 og 115 er varsla om tiltaket, jf. plan- og bygningslova § 21-3, 2. ledd. Dersom det kjem nabomerknader til tiltaket, skal kommunen handsame søknaden på nytt.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
"Saka vert utsett for synfaring i forkant av neste møte i utvalet. Saka vert samstundes oppdatert med dei dokumenta som er komen inn i etterkant av avslutta sakshandsaming."
Møteleiaren sette fram slikt utsettingsframlegg:
"Saka vert utsett for synfaring i forkant av neste møte i utvalet. Saka vert samstundes oppdatert med dei dokumenta som er komen inn i etterkant av avslutta sakshandsaming."
AVRØYSTING UTSETTING:
Samrøystes
Kommunen gjev ikkje dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 12-4 og 12-5 nr. 1 og 12-7 nr. 1 og 10 til oppføring av garasje på gnr. 146 bnr. 80, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå vert vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er ulempene med å gje dispensasjon klårt større enn fordelane.
Sjå i tillegg rådmannen si vurdering.
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg vert vedteke 4 røyster mot 1 røyst (FRP).
Det vert ikkje gjeve løyve.
Saka bør handsamast i samband med pågåande KPA prosess for å sikre ei heilskapeleg vurdering av arealet av det gamle steinbruddet.
Det vert og synt til Mjeldalen og omsynet til dalen som kulturområde. Difor er det ekstra viktig med ei heilskapeleg vurdering av saka.
Ein tek og med kva som ligg i askeladden databasen om Mjeldalen som kulturminne og kulturmiljø:
Kulturmiljøet Mjeldalen er her definert ut frå gard 52, 53 og 54: Mjelde øvste, Mjelde midtre og Mjelde nedre. Den breie, austvende Mjeldalen opp frå fjorden ved Haus er det rikaste jordbruksområdet på Osterøy, og det er funne fleire fornminner i området. Mjeldegardane er mellom dei eldste på øya. Her var det sete for leidangen og seinare tingstad for Mjelde skipreide. Her vart kyrkja bygd, og Mjeldegardane har vore både kongegods og kyrkjegods før dei kom i bondeeige. Langt dei fleste av dei husmennene som fanst på Osterøy, var samla kring desse gardane. Frå mellomalderen var Mjelde eit eige kyrkjesokn, under Haus prestegjeld. Det var ei kyrkje i Mjeldalen fram til siste halvdel av 1800-talet. Busettinga i dalen er tradisjonelt delt i tre delar; Øvre-, Midt- og Nedre-Mjelde. På Øvstemjeldshaugen låg det gamle klyngetunet i Øvre Mjelde. Det strekte seg langs den flate morenen som vart kalla "Torget". Kvar jordeigar hadde sine småteigar spreidd over heile garden, kvernhusa låg langs elva, og smiene låg på haugen bakom. Det var utskifting i Øvre Mjelde i 1899 -1900, men det står enno att spor frå tida før utskiftinga, mellom anna ei geil, og murar etter sauefjøs og vårflor. Ei bru over elva skil Øvre- og Midt Mjelde. I eldre tider hadde kyrkja sitt hovudsete i Midt Mjelde, med kapellangard, klokkargard og to bustader for preste-enker; såkalla «enkesæter». På Midt Mjelde går hovudvegen gjennom Midtmjeldetunet og vidare mellom dei to enkesætehusa. I liene langs heile dalen skal det ha vore 21 husmannsplassar, og det finst framleis spor etter fleire av dei. Flest husmenn var det på Nedre Mjelde, kor Garmann-familien bygde opp eit herresete på 1600-talet. Etter vestlandske forhold var Mjeldegodset ein stor gard, med fleire bygningar i tillegg til hovudhus, frukt- og rosehage, samt fleire husmannsplassar. Utover 1800-talet auka husmennene der, frå ein til tretten. Godset vart delt på slutten av 1800-tallet, og det gamle gardstunet forfalt. I dag er det få spor att etter godset. Sjølv om deler av fjellsidene i dag er dekt av granskog og ein del beiteområde gror att, ligg gardstuna i stor grad velhaldne på begge sider av hovudvegen i det vide landskapet. I dette området er det gamle gardsmiljø, nokre meir intakte enn andre, og fleire gamle tunstrukturar er behaldne. I nokre av bygningane kan ein sjå den gamle byggestilen. Det står òg att eldre løer, og i kulturlandskapet er det fleire gamle vegfar, steingardar og delar av geiler. Det er viktig at dette blir ivareteke, både som einskildobjekt og som del av den store samanhengen.
Johannes Haugland, SP, ønskja Johannes Seim Mjelde, V, sin gildskap vurdert då han er nabo til søkjar.
-----------------------
Johannes Seim Mjelde, V, forlet møte.
Ingen vara møtte.
4 av 5 medlemmar/varamedlemmar tilstades.
-----------------------
AVRØYSTING gildskap:
Utvalet fann Johannes Seim Mjelde samrøystes gild då dei ikkja fann han ugild etter fvl. §6.
-----------------------
Johannes Seim Mjelde, V, kom tilbake i møte.
Fulltalig utval.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Alf Terje Mortensen, FRP, sette fram slikt framlegg:
"
Saka bør handsamast i samband med pågåande KPA prosess for å sikre ei heilskapeleg vurdering av arealet av det gamle steinbruddet.
Det vert og synt til Mjeldalen og omsynet til dalen som kulturområde. Difor er det ekstra viktig med ei heilskapeleg vurdering av saka.
Ein tek og med kva som ligg i askeladden databasen om Mjeldalen som kulturminne og kulturmiljø:
Kulturmiljøet Mjeldalen er her definert ut frå gard 52, 53 og 54: Mjelde øvste, Mjelde midtre og Mjelde nedre. Den breie, austvende Mjeldalen opp frå fjorden ved Haus er det rikaste jordbruksområdet på Osterøy, og det er funne fleire fornminner i området. Mjeldegardane er mellom dei eldste på øya. Her var det sete for leidangen og seinare tingstad for Mjelde skipreide. Her vart kyrkja bygd, og Mjeldegardane har vore både kongegods og kyrkjegods før dei kom i bondeeige. Langt dei fleste av dei husmennene som fanst på Osterøy, var samla kring desse gardane. Frå mellomalderen var Mjelde eit eige kyrkjesokn, under Haus prestegjeld. Det var ei kyrkje i Mjeldalen fram til siste halvdel av 1800-talet. Busettinga i dalen er tradisjonelt delt i tre delar; Øvre-, Midt- og Nedre-Mjelde. På Øvstemjeldshaugen låg det gamle klyngetunet i Øvre Mjelde. Det strekte seg langs den flate morenen som vart kalla "Torget". Kvar jordeigar hadde sine småteigar spreidd over heile garden, kvernhusa låg langs elva, og smiene låg på haugen bakom. Det var utskifting i Øvre Mjelde i 1899 -1900, men det står enno att spor frå tida før utskiftinga, mellom anna ei geil, og murar etter sauefjøs og vårflor. Ei bru over elva skil Øvre- og Midt Mjelde. I eldre tider hadde kyrkja sitt hovudsete i Midt Mjelde, med kapellangard, klokkargard og to bustader for preste-enker; såkalla «enkesæter». På Midt Mjelde går hovudvegen gjennom Midtmjeldetunet og vidare mellom dei to enkesætehusa. I liene langs heile dalen skal det ha vore 21 husmannsplassar, og det finst framleis spor etter fleire av dei. Flest husmenn var det på Nedre Mjelde, kor Garmann-familien bygde opp eit herresete på 1600-talet. Etter vestlandske forhold var Mjeldegodset ein stor gard, med fleire bygningar i tillegg til hovudhus, frukt- og rosehage, samt fleire husmannsplassar. Utover 1800-talet auka husmennene der, frå ein til tretten. Godset vart delt på slutten av 1800-tallet, og det gamle gardstunet forfalt. I dag er det få spor att etter godset. Sjølv om deler av fjellsidene i dag er dekt av granskog og ein del beiteområde gror att, ligg gardstuna i stor grad velhaldne på begge sider av hovudvegen i det vide landskapet. I dette området er det gamle gardsmiljø, nokre meir intakte enn andre, og fleire gamle tunstrukturar er behaldne. I nokre av bygningane kan ein sjå den gamle byggestilen. Det står òg att eldre løer, og i kulturlandskapet er det fleire gamle vegfar, steingardar og delar av geiler. Det er viktig at dette blir ivareteke, både som einskildobjekt og som del av den store samanhengen."
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg fell - 2 røyster (2SP)
Alf Terje Mortensen, FRP, sitt framlegg vert vedteke - 3 røyster (FRP, AP, V)
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 11-6 og 11-7 nr. 5 bokstav a til riving av eksisterande næringsbygg og oppføring av einebustad og garasje på gnr. 110 bnr. 5, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg rådmannen si vurdering.
Avrenning og vasseg frå bakanforliggande område må sikrast gjennom riktig og varig løysing.
Ved eventuell trong for røyrføring må dette ha tilfredsstillande dimensjon i høve til nedslagsfelt denne vegen samt flaumberekning av dette.
Alf Terje Mortensen, FRP, sette fram slikt tilleggsframlegg:
"
Ved eventuell trong for røyrføring må dette ha tilfredsstillande dimensjon i høve til nedslagsfelt denne vegen samt flaumberekning av dette."
AVRØYSTING:
Rådmannen sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Alf Terje Mortensen, FRP, sitt framlegg vert samrøystes vedteke
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ §§ 12-4 og 12-7 nr. 1 og 2 til oppføring av tilbygg til rekkehusleilegheit på gnr. 14 bnr. 345, jf. plan- og bygningslova § 19-2, på fylgjande vilkår:
Tiltaket skal oppførast i samsvar med teikningar og situasjonsplan mottekne 05.12.2022.
Dispensasjonen gjeld oppføring av tilbygg i strid med byggegrensa mot fylkesveg og auka utnyttingsgrad.
Før søknad om løyve til tiltak vert handsama skal det sendast inn utfyllande vurdering av støytilhøva og eventuell trong om avdempande tiltak.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg rådmannen si vurdering.
AVRØYSTING:
Samrøystes vedteke
Kommunen gjev dispensasjon frå plan- og bygningslova §§ 11-6, 11-7 nr. 1 og 11-9 nr. 1 til arealoverføring av om lag 510 m² frå gnr. 153 bnr. 13 til gnr. 153 bnr. 77, jf. plan- og bygningslova § 19-2.
Grunngjeving:
Omsyna bak regelen det er søkt om dispensasjon i frå og omsyna i føremålsreglane i lova vert ikkje vesentleg tilsidesett.
Etter ei samla vurdering er fordelen med å gje dispensasjon klårt større enn ulempene.
Det er i tillegg føremålstenleg å gje dispensasjon til tiltaket.
Sjå i tillegg rådmannen si vurdering.
AVRØYSTING:
Samrøsystes vedteke
Det vert ikkje gjort noko vedtak i saka
Kjellaug og Johannes Seim Mjelde
Alf Terje Mortensen, FRP, hadde slikt spørsmål: kva er status når det gjeldt spørsmål om grunnavståing på Valestrand, i arbeidet ved avkøyrselen opp mot skulen.
Rådmannen ga slikt svar: eg meiner å hugse at dette er avklart for lenge sidan, men eg kan ikkje gje noko tydeleg svar no direkte. Eg kan kome tilbake med svar her seinare.
-------------------------------Alf Terje Mortensen, FRP, hadde slikt svar: Kva er resultatet for jaktsesongen og er det kome inn nokre søknader om endring av minsteareal?
Rådmannen ga slikt svar: rapport for resultat ligg i møteportalen. Eg veit ikkje om det er kome nokre søknader.
--------------------------------Alf Terje Mortensen, FRP, hadde slikt spørsmål: Eg forstår at tilkoplingssaka er for tidleg for utvalet, men eg er bekymra for avrenninga frå eksisterande kloakkanlegg som er der i dag. Eg kjenner ikkje til analyser eller rapporter frå området, men eg vil tru at det er stor forureining i området.
Rådmannen ga slikt svar: Det har vore gjort mykje administrativt arbeid i saka og det har vore teke mange prøvar opp gjennom tidene og det er mykje dokumentasjon i arkiva. Her er det mange partar og ein omfattande sak som ikkje er så lett å ta over bordet no.
---------------------------Alf Terje Mortensen, FRP, hadde slikt spørsmål: kva er status på spørsmål om avlingsskade og utbetaling.
Rådmannen ga slikt svar: det er ingen sakshandsamingsfrist på søknader om erstatning for avlingsskade. Svar frå statsforvaltaren seier at Osterøy kommune ikkje skil seg noko ut frå andre liknande kommunar når det gjeldt korkje handsamingsfrist eller utbetaling av erstatning. Statsforvaltaren estimerer at dei er ferdig med handsaming av sakene innan mars 2023. Svar frå statsforvaltaren ligg i møteportalen.
----------------------------Johannes Seim Mjelde, V, hadde slikt spørsmål: Det er mange delegerte saker og mange av dei er dispensasjonssaker. Kva er kriteria for at ein dispensasjonssak går som politisk sak til handsaming eller som delegert sak.
Rådmannen ga slikt svar: Administrasjonen handsamar saker etter det mynde som er gitt frå heradsstyret. Mynde ligg i "reglement for delegert mynde frå heradsstyret til rådmannen". Om ein ønskjer endringar her er det mogleg å teke dette opp som spørsmål eller be om sak til ordførar/heradsstyret.
-----------------------------Øyvind Litland, AP, trakk sitt spørsmål.
Politiker | Parti | Medlemstype | E-Post |
---|---|---|---|
Øyvind Litland | Arbeidarpartiet | Nestleiar | oyvind.litland47@gmail.com |
Alf Terje Mortensen | Framstegspartiet | Medlem | alftmo@gmail.com |
Kjellaug Hartveit | Senterpartiet | Medlem | kjellaug.hartveit@gmail.com |
Johannes Haugland | Senterpartiet | Varamedlem | johannes.haugland@hotmail.com |
Johannes Seim Mjelde | Venstre | Varamedlem | johannes@sagaeindom.net |
Aksel Mjøs (Ikke møtt) | Høgre | Utvalsleiar | aksel@mjos.no |
Marit Adelsten Jensen (Ikke møtt) | Miljøpartiet Dei Grøne | Medlem | marit.adelsten.jensen@muho.no |