Lávdegoddi: | Kommunestyret |
---|---|
Dáhton: | 21.04.2020 10:00 - 14:00 |
Čoahkkinbáiki: | Fjernmøte |
Dilli: | Čoahkkima beavdegirji lea válmmas |
Áššekárta | |
Čoahkkinbeavdegirji |
Med heimel i mellombels forskrift for gjennomføring av fjernmøter i folkevalde organ, § 2, vart kommunestyremøtet gjennomført som eit fjernmøte.
Samrøystes vedtak.
Møteprotokollenvert godkjent slik han ligg føre.
Samrøystes vedtak.
Samrøystes vedtak.
Kommunestyret sluttar seg til revisjonen sine konklusjonar og tilrådingar og ber rådmannen:
Legge fram ei evaluering av om vertskommuneavtalen er tilstrekkeleg med omsyn til mellom anna:
Samarbeidsutvalet si rolle og struktur for arbeidet i utvalet, under dette mellom anna:
Kva informasjon og saker som skal leggjast fram i samarbeidsutvalet
Kva som er tilfredsstillande møtetidspunkt og møtefrekvens i samarbeidsutvalet
Korleis saker skal avgjerast dersom representantane som ikkje møter er samde
Referatføring frå møta i utvalet
Kontrollutvalet rår til at det vert utpeikt ein sekretær i samarbeidsutvalet, og at sekretæren ikkje kjem frå vertskommunen
Formuleringane når det gjeld godkjenning av budsjett (punkt 17.1 – 17.6 i vertskommuneavtalen) ettersom det er ulike tolkningar av dette (sjå revisjonen sine vurderingar i kap. 3.5)
Korleis lønsutgiftene til legevaktsjef skal fordelast(jf. Revisjonen sine vurderingar i kap. 4.3)
Følgje opp at det er samsvar mellom økonomisk rapportering og fakturering frå vertskommunen.
Følgje opp at vertskommunen utarbeider årshjul/rutinar for å sikre at økonomisk rapportering, utarbeiding av budsjett og gjennomføring av møte i samarbeidsutvalet blir gjort i samsvar med avtalen.
Be om at kvartalsrapportane frå vertskommunen inneheld:
Tydlegare forklaringar på årsaker til ev. avvik mellom faktiske kostnader og budsjett
Tiltak for å redusere forbruk ved ev. overskridingar
Prognosar for kostnadsutvikling
Gje tilbakemelding til vertskommunen om at det er ønskjeleg at budsjetta for IKL inneheld forklaringar til dei ulike budsjettpostane.
Kommunestyret ber rådmannen rapportere status på oppfølginga og plan for vidare arbeid til kontrollutvalet innan 20.08.2020
Forvaltningsrevisjonsrapporten vert å sende dei andre kommunane i legevaktsamarbeidet
Ingrid Kalsnes frå Deloitte orienterte. Orienteringa vart gjort i starten av møtet, før behandlinga av sakene.
Anne Christin Eide, AP, ba om at leiar i kontrollutvalet vert innkalla når kommunestyret skal behandla saker frå kontrollutvalet.
Tilleggsframlegg frå Kjartan Haugsnes, SV:
"Nytt siste punkt.Forvaltningsrevisjonsrapporten vert å sende dei andre kommunane i legevaktsamarbeidet."
Røysting:
Framlegget frå kontrollutvalet vart samrøystes vedteke.
Tilleggsframlegget frå Kjartan Hausnes vart samrøystes vedteke.
Kommunestyret godkjenner årsmelding for kontrollutvalet 2019.
Nestleiar i kontrollutvalet, Anne Christin Eide, AP, gjekk gjennom årsmeldinga.
Samrøystes vedtak.
Saka vert tatt til orientering
Samrøystes vedtak.
2. Vaksdal kommunestyre krev at Noreg fortsatt skal vere ein pådrivar for menneskerettane, og i flyktningleirane i Europa 2020.
Interpellanten fekk ordet først for å presentere interpellasjonen.
Ordførar gav slikt svar:
Saka du løftar har stor merksemd, og kommunane vert invitert frå fleire hald til å stille seg bak oppropet. Særleg i den utfordrande situasjonen me står i med ein verdsomspennande pandemi er det viktig at dei landa som har ressursar hjelper dei områda som ikkje har desse ressursane.
Ordføraren vil støtte oppropet «Evakuer borna frå Moria».
Det vart så opna for debatt.
Det vart røysta over framlegget som låg i interpellasjonen:
Punkt 1 vart vedteke mot 6 røyster (H, FRP)
Punkt 2 vart samrøystes vedteke.
Innbyggere som har mistet stor del av inntekten, kan få rentefri utsetting på eiendomsskatt og kommunale avgifter fram til høsten 2020.
Alle næringsdrivende i kommunen, som har fått vesentlig omsetnngssvikt kan få rentefri utsetting på eiendomsskatt og kommunale avgifter fram til høsten 2020 for å bedre likviditeten til bedriftene.
Disse tiltakene reduserer utgiftene nå i en vanskelig tid og kan skape en større trygghet for innbyggere og næringsdrivende i vår kommune.
Interpellanten fekk ordet først for å presentere interpellasjonen.
Ordførar gav slikt svar:
I krisetid er det viktig at innbyggjarane er trygge på at kommunen stiller opp og hjelper dei som vert råka, slik Thor Andersen tar opp i interpellasjonen.
Interpellasjonen vart drøfta i Formannskapet 31.03.20. Formannskapet gav då eit tydeleg signal om at kommunen skal vera fleksibel overfor dei som tar kontakt om betalingsvanskar i denne krevjande situasjonen me står i. Dette var også tidleg eit tema i kommunal kriseleiing, og denne praksisen er etablert. Ein ser det som ei utfordring om menneske med sårbar økonomi opparbeidar seg ei gjeld det vert vanskeleg å handtere til hausten ved å utsette så langt fram, slik framlegget til vedtak er i interpellasjonen. Ved ei slik utsetting vil ein ha tre terminar å betale samstundes. Det er også verd å merke seg at kommunen kan ikkje gje fritak for eigedomsskatt eller kommunale avgifter individuelt, slike fritak må eventuelt gjelde alle.
Kommunale avgifter og eigedomsskatt
Dei som treng det kan sjølve logge inn på «mi side» på kommunen si nettside og automatisk få innvilga 14 dagar utsetting. Ved behov for ytterlegare utsetjing går kommunen i dialog med kvar enkelt.
Til no er det nokre som har nytta seg av høvet til automatisk utsetjing. Svært få personar har bedt om lengre utsetjing, og er i dialog om det. Dette er omlag som tidlegare, og ikkje noko ulikt før krisa traff.
Kommunane har eit stort og viktig ansvar i krisesituasjonen. Kommunen skal ivareta innbyggjarane sin tryggleik når det kjem til smitte og samfunnsberedskap, og legge til rette for innbyggjarar og næringsliv etter beste evne i ei krevjande tid for alle. Det er viktigare enn nokon gong at kommunen er rusta til å gjera denne jobben.
Oppsummert meiner ordføraren at kommunen skal vera i dialog med innbyggjarar som har betalingsvanskar som følgje av Koronasituasjonen, og gje utsett betalingsfrist til dei som treng det. Dersom rådmannen ser at det vert ein auke i henvendelsar og at fleire har behov for lengre betalingsutsetting, så skal han løfte saka til politisk behandling med eit konkret forslag til vedtak som tar omsyn til kunnskap om kompensasjonsordningar og kommunen sin likviditet.
Det vart så opna for debatt.
Tilleggsframlegg til vedtak frå Kjartan Haugsnes på vegner av SV, SP, Høgre:
"1. Ved utsending av krav om kommunale avgifter i neste kvartal vil det bli sendt ut varsling til alle innbyggjarar med informasjon om korleis ein henvender seg ved betalingsvanskar som følgje av Koronasituasjonen.2. Rådmannen skal raskt fremje sak for Formannskapet dersom ein ser at det er behov for prinsipielle avklaringar i høve praksis rundt betalingsutsetting."
Det vart røysta over framlegget som låg i interpellasjonen samt tilleggsframlegget frå Kjartan Haugsnes:
Punkt 1 i framlegget frå Thor Andersen fekk 7 røyster (AP, KRF) og fall
Punkt 2 i framlegget frå Thor Andersen fekk 7 røyster (AP, KRF) og fall
Punkt 1 i tilleggsframlegget frå Kjartan Haugsnes vart samrøystes vedteke
Punkt 2 i tilleggsframlegget frå Kjartan Haugsnes vart samrøystes vedteke
Interpellanten fekk ordet først for å presentere interpellasjonen.
Ordførar gav slikt svar:
Thor Andersen tar opp eit viktig tema i sin interpellasjon. Ordførar si oppfatning er at samtlege parti og representantar er opptekne av gjeldsutviklinga til Vaksdal kommune og den økonomiske situasjonen framover.
Kommunen har eit stort vedlikehaldsetterslep og investeringsbehov som det sittande kommunestyret skal ta ansvar for. Økonomisjefen informerer om at per 100 000 000,- i lån kostar oss om lag 6 000 000,- frå driftsbudsjettet i året. Dette er nøkkeltal når kommunestyret skal ta stilling til nye investeringar.
Ordførar ser ikkje at det er tenleg å stanse all investering for å få oversikt. Kommunestyrerepresentantane kjenner til den økonomiske konsekvensen, og partia må ta dette med i si handsaming av investeringssakene som vert lagt fram framover, samt i arbeidet med økonomiplanen.
Det vart så opna for debatt.
Det vart røysta over framlegget som låg i interpellasjonen. Framlegget fekk 7 røyster (AP, KRF) og fall.
Saka vert teken til orientering.
Samrøystes vedtek.
Politihkar | Bellodat | Lahttošládja | E-poasta |
---|---|---|---|
Hege Eide Vik | Senterpartiet | Ordførar | ordforar@vaksdal.kommune.no |
Kjartan Haugsnes | Sosialistisk Venstreparti | Varaordførar | kjartan.haugsnes@vaksdal.kommune.no |
Ole-Anders Brekkhus | Arbeiderpartiet | Medlem | ole.anders.brekkhus@vaksdal.kommune.no |
Ståle Kallestad Hesjedal | Arbeiderpartiet | Medlem | stale.hesjedal@vaksdal.kommune.no |
Thor Andersen | Arbeiderpartiet | Medlem | thor.fagforbundet@gmail.com |
Heidi Rongved | Arbeiderpartiet | Medlem | heidirongved@gmail.com |
Lisa Natalie Johnsen Lunde | Arbeiderpartiet | Medlem | lisa.johnsen.lunde@hotmail.com |
Anne Christin Eide | Arbeiderpartiet | Medlem | anne-christin@vim.no |
Boris Groth | Framstegspartiet | Medlem | boris.groth@gmail.com |
Trygve Jakobsen | Framstegspartiet | Medlem | trygjakoq8@hotmail.com |
Trond Olav Magnussen | Høgre | Medlem | tomagnussen@gmail.com |
Edvin Hesjedal | Høgre | Medlem | edvin@hesjedal.org |
Erlend Hesjedal-Johannessen | Høgre | Medlem | mail@erlendjohannessen.com |
Arne Normann | Kristeleg Folkeparti | Medlem | anormann55@gmail.com |
Ivar Rødland Bergo | Senterpartiet | Medlem | ivar@unimicro.no |
Renathe Vik | Senterpartiet | Medlem | renathev@hotmail.com |
Mona Grenasberg | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | mona@villanden.no |
Line Kydland | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | linekyd@gmail.com |
Kim Andrè Hop Gregersen | Høgre | Varamedlem | kim_gregersen@live.no |
Karin Nordheim | Senterpartiet | Varamedlem | karin.flatekval@outlook.com |
Odd Jøran Oldervik | Sosialistisk Venstreparti | Varamedlem | ojoldervik@yahoo.no |
Amalie Johnsen Lunde (Ii boahtán) | Høgre | Medlem | lundeamalie@gmail.com |
Line Eide Vik (Ii boahtán) | Senterpartiet | Medlem | linevik@hotmail.com |
Evy Beate Kvamme (Ii boahtán) | Sosialistisk Venstreparti | Medlem | evy.beate.kvamme@vaksdal.kommune.no |