Innkalling og saksliste vert godkjent med følgende merknad.
Mangel på sakspapirer ved innkalling.
Saksdokumenter må følge med innkalling til møtet. Dokumentene bør være publisert 7 dager før møtet j.f reglement for utvalget.
På vegne av Ap, la Thor Andersen, Ap fram forslag om følgande merknad til innkalling og saksliste:
Innkalling og saksliste vert godkjent med følgende merknad.
Mangel på sakspapirer ved innkalling.
Saksdokumenter må følge med innkalling til møtet. Dokumentene bør være publisert 7 dager før møtet j.f reglement for utvalget.
Innkalling og saksliste med protokollmerknad vart samrøyste vedteke.
Samrøystes godkjent.
Referatsakavert tatt til orientering.
Samrøystes teke til orientering
Kommunalsjef for Digitalisering, innovasjon og samfunnsutvikling Åse Elin Myking og landbruksrådgjevar Tore Henrik Øye orienterte og svarte på spørsmål om saka.
Juridisk sekretær for Landssamanslutninga for vasskraftkommunar aStein Erik Stinessen svarte på spørsmål.
På vegne av formannskapet la ordførar fram forslag om utsetjing av saka til ekstramøte i formannskapet 19.01.22.
Forslaget vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsett til ekstramøte 19.01.22.
Kommunalsjef for Digitalisering, innovasjon og samfunnsutvikling Åse Elin Myking og seniorrådgjevar Eirik Haga orienterte og svarte på spørsmål om saka.
Juridisk sekretær for Landssamanslutninga for vasskraftkommunar adv. Stein Erik Stinessen svarte på spørsmål.
På vegne av formannskapet la ordførar fram forslag om utsetjing av saka til ekstramøte i formannskapet 19.01.22.
Forslaget vart samrøystes vedteke.
Saka vert utsett til ekstramøte 19.01.22.
Kommunalsjef for Digitalisering, innovasjon og samfunnsutvikling Åse Elin Myking orienterte og svarte på spørsmål om saka.
Juridisk sekretær for Landssamanslutninga for vasskraftkommunar adv. Stein Erik Stinessen svarte på spørsmål.
På vegne av formannskapet la ordførar fram forslag om utsetjing av saka til ekstramøte i formannskapet 19.01.22.
Forslaget vart samrøystes vedteke.
Formannskapet si innstilling til kommunestyret:
Vaksdal kommune gjev følgjande innspel til KS sine seks spørsmål:
1. Vaksdal kommune ønskjer at lønnsmidlar vert fordelt sentralt, men ber og om at kommunane får ein lokal pott som kan fordelast etter lokale behov. Behova i kommunane er ulike. I Vaksdal ønskjer vi å prioritere likeløn, tette lønnsgap mellom sektorar og syte før ein attraktiv lønspolitikk til dei som etter og vidareutdannar seg og/eller går over i heile stillingar. I konkurranse om viktig arbeidskraft såg vi under oppgjeret i 2021 at kommunar hadde ein tendens til å overby kvarandre. Dette ser vi kan være lite hensiktsmessig på sikt.
2. Det er ønskjeleg med tydeleg prioritering av stillingar med krav til utdanning (bachelor grad eller høgare), innan alle sektorar. Det bør være forskjellar i løn mellom tilsette som har gjennomført utdanning på høgskule nivå og dei som har fagbrev/fagskule. Vi meiner også at det bør vere forskjell i løn mellom tilsette med fagbrev/ fagskule og dei tilsette utan utdanning. Tilsette utan utdanning bør stimulerast og prioriterast til å ta etter og vidareutdanning, jfr. Pkt. 1
3. HTA bør ha fokus på nye turnusordningar og heiltidskultur. Det viktigaste arbeidet i offentleg sektor dei neste åra er å få på plass ein heiltidskultur for dei tilsette. For å få dette til må KS bruke si makt i kommunal sektor og kome med løysingsforslag slik at kommunane slepp å løyse dette kvar for seg. Lovkrav, lønspolitikk, pensjon og stimulera til ein meir profesjonell heiltidskultur i kommune - Noreg må prioriterast som nr. 1
4. Medverknad, samarbeid og samspel mellom dei forskjellige aktørane: Politikarar, administrasjon/kommune og brukarar/innbyggjarar. Sikre god kompetanse hjå alle aktørar som deltek.
Tillit i lokalsamfunnet ser vi er viktig. Førebygging og oppfølging som gjer at ein har tillit til at det kommunale systemet fungerer bra.
Oppdaterte leiarar blir viktig. Dei må være fagleg oppdaterte, gode på prosessleiing og dei må være rusta til å stå i krevjande prosesser som fører til resultat over tid.
5. Moglegheiter og ordningar som legg til rette for skolering og fagleg oppdatering.
Ordningar bør også syta føre at tillitsvalte får god opplæring og oppdatering, både lokalt og sentralt.
Rolla og ansvaret som dei tilsette sine representantar har, må være tydelege, slik at ein skjønner at dei ansatte sin medverknad går gjennom desse.
6. Det er viktig at ein ser det er forskjellig organisering i kommunane. Små kommunar har ikkje like mykje ressursar til å gå tungt inn i saker, slik som støre kommunar kan. Samtidig har små kommunar ofte større overblikk. Dei er tettare på lokalsamfunna og kan følgje opp på andre måtar. Vi håper KS vil ta høgde for at det nødvendigvis ikkje er same «modell» som bør brukast i alle kommune. Dette bør tilpassast forskjellige behov.
På vegne av Arbeidarpartiet, la Thor Andersen, Ap fram følgjane alternative framlegg til vedtak for spørsmål 1 og 3 i kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak:
Forslag tekst punkt 1.
Vaksdal kommune ønsker at lønnsoppgjøret i kommunalsektor forhandles i størst mulig grad sentralt.
Kommunene får en minst mulig lokal pott som skal fordeles etter lokale forhandlinger. I konkurranse om viktig arbeidskraft så vi i oppgjøret i 2021 at kommuner hadde en tendens til å overby hverandre. Denne politikken er ikke bærekraftig og utjevner ikke forskjeller.
Forslag punkt 2.
Vaksdal kommune mener at vi er avhengig av et helt lag av arbeidstakere, og at både samfunn og arbeidstakerne samlet sett er tjent med at lønnsoppgjøret er et lagspill.
Lønnsoppgjøret er fordeling av økonomisk vekst fra alles arbeid, ikke premiering av enkeltgrupper.
På vegner av SV, Sp og Høgre, la Kjartan Haugsnes fram følgande alternative framlegg til vedtak for spørsmål 1,2 og 3 i kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak:
Endring til innstilling pkt. 1 til 3 (Pkt 4,5 og 6 som innstilling)
Vaksdal kommune gjev følgjande innspel til KS sine seks spørsmål:
1. Vaksdal kommune ønskjer at lønnsmidlar vert fordelt sentralt, men ber og om at kommunane får ein lokal pott som kan fordelast etter lokale behov. Behova i kommunane er ulike. I Vaksdal ønskjer vi å prioritere likeløn, tette lønnsgap mellom sektorar og syte før ein attraktiv lønspolitikk til dei som etter og vidareutdannar seg og/eller går over i heile stillingar. I konkurranse om viktig arbeidskraft såg vi under oppgjeret i 2021 at kommunar hadde ein tendens til å overby kvarandre. Dette ser vi kan være lite hensiktsmessig på sikt.
2. Det er ønskjeleg med tydeleg prioritering av stillingar med krav til utdanning (bachelor grad eller høgare), innan alle sektorar. Det bør være merkbare forskjellar i løn mellom tilsette som har gjennomført utdanning på høgskule nivå og dei som har fagbrev/fagskule. Vi meiner også at det bør vere merkbar forskjell i løn mellom tilsette med fagbrev/ fagskule og dei tilsette utan utdanning. Tilsette utan utdanning bør stimulerast og prioriterast til å ta etter og vidareutdanning, jfr. Pkt. 1
3. HTA bør ha fokus på nye turnusordningar og heiltidskultur. Det viktigaste arbeidet i offentleg sektor dei neste åra er å få på plass ein heiltidskultur for dei tilsette. For å få dette til må KS bruke si makt i kommunal sektor og kome med løysingsforslag slik at kommunane slepp å løyse dette kvar for seg. Lovkrav, lønspolitikk, pensjon og stimulera til ein meir profesjonell heiltidskultur i kommune - Noreg må prioriterast som nr. 1
Heidi Rongved, Ap stilte spørsmål knytt til bruk av ordet merkbart i fellesforslaget sitt pkt 2.
Thor Andersen, Ap ba om gruppemøte.
Heidi Rongved, Ap la fram forslag til justert tekst til fellesforslaget sitt punkt 2. Formannskapet drøfta teksten. Teksten vart ikkje lagt fram som eit alternativt forslag til punkt 2. Arbeidarpartiet ved Thor Andersen valde å halde på sitt opprinnelege alternative forslag til punkt 2.
På vegner av SV, Sp og Høgre la Kjartan Haugsnes, SV fram følgjande endringsframlegg:
Gjeldande forslag pkt. 2 frå Sp, SV og H
Ta ut ordet "merkbar" - "merkbart" i punktet.
Røysting
Formannskapet valde å gjennomføre punktvis røysting for punkt 1,2 og 3. Først vart forslaga framsett i møte sett opp mot kvarandre, deretter vart forslaget som fekk flest stemmer sett opp mot kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak. Til sist vart punkt 4,5 og 6 i kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak røysta over.
Fellesforslaget sitt punkt 1 vart sett opp mot Ap sitt punkt 1. Fellesforslaget vart vedteke med 5 (Sp,SV,H,Frp) mot 2 (Ap) stemmer.
Fellesforslaget sitt punkt 1 vart deretter sett opp mot kommunedirektøren sitt punkt 1. Fellesforslaget vart samrøystes vedteke.
Fellesforslaget sitt punkt 2 vart sett opp mot Ap sitt punkt 2. Fellesforslaget vart vedteke med 5 (Sp,SV,H,Frp) mot 2 (Ap) stemmer.
Fellesforslaget sitt punkt 2 vart deretter sett opp mot kommunedirektøren sitt punkt 2. Fellesforslaget vart samrøystes vedteke.
Fellesforslaget sitt punkt 3 vart sett opp mot kommunedirektøren sitt punkt 3. Fellesforslaget vart samrøystes vedteke.
Punkt 4-6 i kommunedirektøren sitt framlegg til vedtak vart samrøystes vedteke.
Politihkar | Bellodat | Lahttošládja | E-poasta |
---|---|---|---|
Hege Eide Vik | Senterpartiet | Ordførar | ordforar@vaksdal.kommune.no |
Kjartan Haugsnes | Sosialistisk Venstreparti | Varaordførar | kjartan.haugsnes@vaksdal.kommune.no |
Thor Andersen | Arbeiderpartiet | Medlem | thor.fagforbundet@gmail.com |
Heidi Rongved | Arbeiderpartiet | Medlem | heidirongved@gmail.com |
Boris Groth | Framstegspartiet | Medlem | boris.groth@gmail.com |
Erlend Hesjedal-Johannessen | Høgre | Medlem | mail@erlendjohannessen.com |
Amalie Johnsen Lunde | Høgre | Medlem | lundeamalie@gmail.com |
Åse Elin Myking | ase.elin.myking@vaksdal.kommune.no |